Ervaringen Librela injectie

Gebruikersavatar
Jeffy
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 sep 2021, 16:34
Honden: 2
Welke: Witte herders

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Jeffy »

Anthira heeft begin juni de eerste injectie gehad en na een paar dagen konden wij stoppen met haar pijnstiller (novacam). Ze krijgt elke 4 weken een prik en ze doet het er echt zo goed op! Ze heeft wat de dierenarts HD in optima forma noemde en staat sinds uit mijn hoofd sinds 2013 of 2014 op pijnstiller. En nu dus al ruim een half jaar niks behalve de librela en ze loopt als een (voor een hond met zwaar HD dan) als een zonnetje. Echt rennen deed ze al een poos niet meer, wel af een toe een paar sprongen met Gwen, maar meer dan dat niet. Nu sinds de injectie neemt ze weer een sprintje en raced wat rond met Gwen. Ze is echt vooruit gegaan wat lopen betreft sinds de librela.
Wij zijn op de librela overgestapt omdat ze de pijnstiller niet meer goed verdroeg. Ze braakte veel. Toen de dierenarts librela voorstelde was ik niet meteen overtuigd maar we moesten wat proberen om haar maag tot rust te brengen (wat nog best lang geduurd heeft maar gelukkig gaat dat nu weer prima). Het stoppen met de pijnstiller vond ik doodeng want ik wilde niet dat ze pijn had maar dat had ze gewoon niet meer.
Wat ik wel grappig vond om te merken is dat ze wel tijdelijke pijntjes met de pijnstiller eigenlijk niet zo voelde en daar moest ze wel even aan wennen. En dan doel ik op hoesjes van beukennootjes die tussen haar voetzooltjes vast zaten. Toen ze nog op de pijnstiller stond ging ze voor me staan en moest ik ze eruit halen. Nadat ze van de pijnstiller af was voelde ze het meer en reageerde ze er sterker op door te piepen en echt niet meer haar poot neer te zetten. Dat is nu geen probleem meer.
Ze was de afgelopen anderhalf jaar best flink achteruit gegaan wat heupen betreft. In september 2020 had ze een flinke baarmoederontsteking waaraan ze is geopereerd. Daarna moest ze wat rustig aan doen wat funest is voor haar heupen. Daarna kreeg ze een blessure aan haar voorpoot waardoor ze ook niet teveel mocht lopen. Daarna was het lopen echt veel slechter en was ik bang dat die lijn alleen maar naar beneden zou blijven gaan. Maar door de librela lopen we nu weer rustig anderhalf tot twee uur per dag.
Ik vind het echt een wondermiddel :cheer:
Onze dierenarts legt gelukkig elke keer een injectie apart omdat ze gewoonweg niet meer op de pijnstiller kan staan in verband met haar maag.
Afbeelding
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Wat fijn voor Anthira dat het bij haar zo goed werkt. Grappig dat ze dan opeens weer dingen voelt die ze door de pijnstilling niet meer voelde. Dat vind ik ook zo fijn als het gaat werken dat het echt specifiek is voor de pijn van de artrose en niet een algehele pijnstilling is.
Laatst gewijzigd door Goldie op 30 jul 2023, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Donderdag de eerste injectie gekregen en gestopt met de Metacam. Lijkt erop dat het wel iets doet. Volgende maand zou dat nog beter te zien zijn.
DuitseHerderNina
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2022, 00:34

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door DuitseHerderNina »

Beste mensen, speciaal voor onze Nina hebben we een account aangemaakt. Ze is een Duitse Herder, in oktober is ze 10 jaar geworden. Ze heeft Duitse Herder Pyodermie, en vertoonde inmiddels ook signalen van last van artrose. We willen zo weinig mogelijk pijn/ongemak, dus kozen, in overleg met de dierenarts, voor Librela. We waren bij de dierenarts omdat ze een oorzalf moest krijgen vanwege een aanval van Pyodermie in haar oren.
De eerste paar dagen liep ze actiever, nog lang niet 100% maar we waren hoopvol. Na een week gingen we terug naar de dierenarts, dit voor een herhaling van haar oorzalf, en ik vertelde de dierenarts dat ze wat vooruit was gegaan. Terwijl ik het vertelde (o.a. dat ze nu recht ging zitten, in plaats van naast de massa) leek ze zich te verstappen, leek op ataxie.
Ze heeft al jaar leven lang een linkervoorpoot waar waarschijnlijk ED o.i.d. in zit, en ze compenseert met rechtsachter. Van de achterpoten is daardoor rechts al tijden minder.
Die avond (dus afgelopen vrijdagavond - , tijdens het uitlaten, zag ik dat links achter klapte, de voet ging dubbel, maar ze corrigeerde niet. Ze was wiebelig.
Inmiddels is ze zover dat ze niets zelf doet, het is een grote trotse Duitse Herder dame van 45 kg. Ze wil zich niet laten helpen met opstaan, gaat pontificaal op haar zij liggen.
Dwingen we haar om te staan, dan moeten we haar ondersteunen met bv een handdoek of een deken net voor de achterpoten. Hebben we haar in de tuin, dan staat ze in de verte te staren.
Eten en drinken doet ze, ze krijgt sinds vrijdag ook weer Carporal bij (1x daags 160 mg), we hopen dat ze hiermee pijnvrij is, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
We zijn wanhopig, en weten niet meer wat te doen. Zou het nu al tijd zijn om haar te laten gaan? Wat als we te vroeg zijn het de Librela uitwerkt en ze weer vooruit gaat? Moeten we met spoed een rolstoel bestellen? Allerlei vragen gaan in mijn hoofd rond, ik weet het niet meer. Dierenarts denkt dat bv DM (degeneratieve myelopathie) nu door de Librela prik naar boven komt...
Bedankt dat ik dit hier van me af mag schrijven.
Ik meld het uiteraard bij Zoetis, heb een contactformulier ingevuld.
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 2
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door annnie »

Wat een naar verhaal. Ik zou niet weten wat te zeggen. Deze injectie werkt een maand? Maar er valt niet te zeggen of het dan voorbij is of echt de oorzaak is of dat dit nu toevallig nu ontstaat (en ook was ontstaan zonder de injectie)

Kijk ook wat bij de hond past. Als het een klein licht hondje is zou ik bv eerder voor de rolstoel kiezen dan bij een grote zware (en ook nog trotse hond).

Misschien moet je hier even een apart topic over openen. Je vraag is groter dan wat hier besproken wordt
Afbeelding
DuitseHerderNina
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2022, 00:34

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door DuitseHerderNina »

Ze had nog niet geplast vandaag, dus we hebben haar weer in de tuin gedaan, met dekentje ondersteund. Maar ze wilde persee naar de straat. Niet handig, schoolkinderen lopen daar rond, Mareschaussee staat een object te bewaken, maar we hebben het toch gedaan. Grote plas gedaan. Een meisje van de Mareschaussee kwam naar me toe, we hebben Nina eerst weer thuis gebracht, en daarna ben ik terug naar buiten gegaan. Meisje en ik hebben wat gebabbeld, ze heeft me gegevens van dierenkliniek Putten gegegven. Ondertussen was Nin thuis aan het piepen, en van de bank afgegaan (en dus omgevallen) omdat ze naar mij toe wilde. Ze is ineens heel alert, piept, ondertussen naar de pot met hondenkoekjes kijkend, die ze uiteraard krijgt.
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 1
Berichten: 2568
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Dirkje »

Wat een drama. Heel veel sterkte.
Afbeelding
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Nu twee injecties gekregen en hij mankt bijna niet meer. Met de wintersport heeft hij heerlijk mee kunnen wandelen in de sneeuw. Je merkt wel dat hij het rustiger aandoet en zeker naar boven extra kracht kost. Maar blij dat we toch voor de injecties gegaan zijn. Zolang het deze verbetering geeft gaan we hiermee door.
Gebruikersavatar
KarinW
Posts in topic: 5
Berichten: 621
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door KarinW »

Helaas nu niet leverbaar, Levi heeft hem echt weer nodig maar wacht nu al 3 weken tevergeefs.. hoop dat het er snel weer is
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 6
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Kruimel »

KarinW schreef: 27 feb 2022, 20:25 Helaas nu niet leverbaar, Levi heeft hem echt weer nodig maar wacht nu al 3 weken tevergeefs.. hoop dat het er snel weer is
Logi heeft er dinsdag een gehad, de da heeft het hier dus wel.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gebruikersavatar
KarinW
Posts in topic: 5
Berichten: 621
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door KarinW »

Kruimel schreef: 27 feb 2022, 20:30
Logo heeft er dinsdag een gehad, de da heeft het hier dus wel.
Ow ok! Fijn dat het bij jullie er nog wel is..
Hoor bij meerdere mensen dat het er nu niet is
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Bij mijn dierenarts ook op voorraad. Misschien rondje bellen naar dierenartsen in de buurt?
Gebruikersavatar
KarinW
Posts in topic: 5
Berichten: 621
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door KarinW »

Goldie schreef: 27 feb 2022, 21:46 Bij mijn dierenarts ook op voorraad. Misschien rondje bellen naar dierenartsen in de buurt?
Ja dat is wel een goed idee inderdaad
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 6
Berichten: 1101
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door runninggirl »

KarinW schreef: 27 feb 2022, 20:25 Helaas nu niet leverbaar, Levi heeft hem echt weer nodig maar wacht nu al 3 weken tevergeefs.. hoop dat het er snel weer is
Bij ons ook nog steeds niks...
Gebruikersavatar
KarinW
Posts in topic: 5
Berichten: 621
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door KarinW »

Even rondgevraagd en kan in de buurt bij een da donderdag weer bij Levi een prik laten zetten
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Sinds twee weken loopt hij echt goed mank :cry: Metacam deed het niet minder worden. Qua pijn geeft hij dus helemaal niets aan. Hij speelt nog steeds dagelijks en zou het liefst nog met de fiets mee willen draven. Vandaag naar de dierenarts die heeft alles nagekeken en gevoeld en haar conclusie is of iets verrekt of overbelasting dat langer duurt om te herstellen. Ik heb nu voor een week tramadol meegekregen en dat in combinatie met metacam hopelijk genoeg om hem hier doorheen te helpen. Stomme voorpoot… Voor de rest is die hond nog echt in top conditie.
Laatst gewijzigd door Goldie op 30 jul 2023, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 4
Berichten: 710
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door alinelaila »

Ah nee, wat enorm balen :( Hopelijk gaat de tramadol er bij helpen!
ranetje
Posts in topic: 7
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door ranetje »

Houd er rekening mee dat Rowan van de tramadol wat "vaag" en onzeker kan worden.

Ik heb Ita in haar laatste jaar kunnen helpen met duivelsklauw (naast Rimadyl).
Dat heeft een licht pijnstillende en ontstekingsremmende werking bij reumatoïde artritis.
Misschien een optie?
Afbeelding
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Kan het altijd proberen. Dus ga opzoek naar duivelsklauw. Ook een dierfysiotherapeut benaderd die acupunctuur doet en iets met laser. Probeer zoveel als mogelijk is om hem nog een pijnvrij leven te geven.
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 4
Berichten: 710
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door alinelaila »

Ik breek even in je topic in. Sem heeft vandaag voor het eerst een Librela injectie gehad. Ik ben heel benieuwd of en wat het gaat doen, anders gaan we verder op de metacam. Maar de dierenarts en ik vonden dat we dit in elk geval een kans konden geven.


Hoe gaat het nu met Rowan? @Goldie
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 6
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Kruimel »

Bij Logi doet het duidelijk wat. Aan het eind van de 4 weken was hij beduidend minder te pas, nu na de tweede injectie gaat het weer beter.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 4
Berichten: 710
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door alinelaila »

Kruimel schreef: 30 mar 2022, 14:42 Bij Logi doet het duidelijk wat. Aan het eind van de 4 weken was hij beduidend minder te pas, nu na de tweede injectie gaat het weer beter.
Hoe snel merkte je na de eerste injectie verbetering?
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 6
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Kruimel »

alinelaila schreef: 30 mar 2022, 18:05
Kruimel schreef: 30 mar 2022, 14:42 Bij Logi doet het duidelijk wat. Aan het eind van de 4 weken was hij beduidend minder te pas, nu na de tweede injectie gaat het weer beter.
Hoe snel merkte je na de eerste injectie verbetering?
Een dag of 2
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Hier gaat het heel voorzichtig de goede kant op. Hij loopt soepeler maar nog wel met een hikje. Denk inderdaad dat het een overbelasting van een pees is geweest. Vanmiddag krijgt hij dan ook gewoon zijn injectie. Deze week nog tramadol en metacam en dan kunnen we dat hopelijk daarna gaan afbouwen.
Laatst gewijzigd door Goldie op 30 jul 2023, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Kruimel schreef: 30 mar 2022, 18:21
alinelaila schreef: 30 mar 2022, 18:05
Kruimel schreef: 30 mar 2022, 14:42 Bij Logi doet het duidelijk wat. Aan het eind van de 4 weken was hij beduidend minder te pas, nu na de tweede injectie gaat het weer beter.
Hoe snel merkte je na de eerste injectie verbetering?
Een dag of 2
Dat is best snel! Ik merkte vooral na de 2e injectie dat het wat deed.
Plaats reactie