Lange (zachte) lijn

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pallas
Posts in topic: 2
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jan 2022, 09:18

Lange (zachte) lijn

Bericht door Pallas »

Waro loopt uiteraard braaf mee :hartjes: maar het concept stoep snapt hij nog niet zo. In onze wijk is uitlaten aan de lijn dan wel handig. Vanuit @pioenroos hebben we een lange lijn (5 m) meegekregen en die werkt erg prettig. Het is alleen een dunne ronde nylon lijn, die behoorlijk begint te snijden nu het pupje een grote pup wordt.

Wat voor lijn is lichtgewicht en toch prettig zacht in de handen? Ik heb geen ervaring en zie biothane langskomen, maar ook nylon platte lijnen met en zonder rubber. De lijnen van @Suzanne bevallen ook goed voor de korte lijnen, dat zou als lange lijn ook nog een optie zijn.

Wat is jullie favoriete lange lijn?
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 2
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Lothian »

Absoluut biothane. Lichtgewicht, blijft niks aan hangen of kleven, raakt niet snel in de knoop.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suzanne
Posts in topic: 1
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17
Honden: 2
Welke: Havanezers

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Suzanne »

Ik kan mezelf wel aanbevelen, maar ik gebruik het zelf niet. Ik maak ze wel regelmatig.
Biothane houdt lekkerder vast en blijft minder aan hangen, maar is niet licht van gewicht
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 1
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Dagmar »

Moet je bij @Desiree wezen.

https://drozzyshondenshop.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 2
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Lothian »

Hoe licht de biothane is hangt natuurlijk ook wel veel af van de breedte, dikte en lengte van de lijn.

Ik heb deze voor Taro, 5 meter lang, en dat weegt echt helemaal niks.
https://www.biothaan.nl/voor-de-hond/lo ... 5kilo.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door HillieS »

Ik vind biothane ook ideaal, houdt goed vast, stevig spul en makkelijk schoon te houden
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 2
Berichten: 2260
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Fenneke »

Ik heb een 10 meter biothane lijn van de Aldi :mrgreen: Bevalt zeer goed .
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 1
Berichten: 1231
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door pioenroos »

Ik heb deze voor Danu gekocht in de smalle 3 meter versie:
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... ingeweven/

3 meter bevalt me heel goed voor rondjes wijk. Genoeg ruimte voor snuffelen en poepen/plassen maar fijner kort te nemen als nodig. De lijn houdt ook fijner vast dan biothane vind ik, is ook wat lichter en goed op te proppen. Maar wordt wel nat en minder makkelijk weer schoon.
Voor aangelijnd lopen in buitengebied heb ik een 5 meter biothane lijn, die sleept vaker over de grond en is dan zo weer droog en schoon.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Frootje »

Ik heb wel een aantal lange lijnen die ik gebruik als ik alleen Aloy of alleen Mowin mee heb en ik vind biothane dan inderdaad het fijnste! Het wordt inderdaad wel een beetje glad en viezig, dat wel. Dat het niet per se licht is vind ik wel kloppen, hangt er een beetje van af. Ik heb een dunne biothane lijn voor Froo gekocht voor in het buitenland en ik vind hem voor haar niet fijn, hij is toch gewoon best wel zwaar. Maar Aloy kan die lijn prima hebben. Ik vind hem zelf ook niet irritant zwaar om vast te houden of zo. En het snijdt niet als er eens een keer ineens een hond in hangt als ik hem vast heb (Mowin :hmmm: ). Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ze zelf bijna nooit gebruik want het is gewoon niet handig met twee honden tegelijk bij ons in de wijk (of überhaupt met twee honden tegelijk, maar dat zal misschien aan mijn management skills liggen). Maar van alle lange lijnen die ik heb vind ik de biothane wel het fijnste.
Gebruikersavatar
Marlett
Posts in topic: 1
Berichten: 512
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Marlett »

Fenneke schreef: 29 jun 2022, 12:19 Ik heb een 10 meter biothane lijn van de Aldi :mrgreen: Bevalt zeer goed .
Die heb ik ook, maar die vind ik wel vrij zwaar. Tosca van 8 kilo heeft er een hele kluif aan. Die is wel lekker moe na het rennen, dat wel. :F:
Ik gebruik liever een smallere lijn, bij Zooplus gekocht, die is ook lichter.
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 2
Berichten: 2260
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Fenneke »

Ja dat kan wel kloppen maar Baloe is 34 kilo dus hij moet het ook houden :mrgreen:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Gebruikersavatar
Pallas
Posts in topic: 2
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jan 2022, 09:18

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Pallas »

Dank jullie voor alle input! Waro is een gevoelig ventje ( :hmmm: ), die gaat al iets anders lopen als hij de puppiemusketon op zijn rug voelt. Ik denk dat inleveren op lengte (ten behoeve van minder gewicht aan de lijn en toch iets dat prettig vasthoudt) niet eens zo'n slecht plan is. Sterker nog, ik heb nog een politielijn van ppm die langer is :idea: die ga ik wel eens proberen.
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 6685
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Mo-yi »

Ik gebruik al heel erg lang een longeerlijn ( van de paarden ) en werkt helemaal super
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rakkers
Posts in topic: 1
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 sep 2021, 19:50

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Rakkers »

Vind zelf de lijnen van k9 met rubber erin verweven fijn. Biothane vind ik als het nat word, glad worden.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door ellen en de birmanen »

ik zweer bij biothane, ik heb een dunne oranje van 5 meter, een brede blauwe die 10 meter was tot Oos hem door heeft geknaagd en nu heb ik een roze van 15 meter. alle 3 komen ze bij Desiree vandaan. snijd niet in je handen, wordt niet zeiknat als een nylonlijn.
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 1
Berichten: 1384
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door Barkley »

Zazoe schreef: 29 jun 2022, 11:47 Hoe lang moet de lijn zijn?
Ik heb sinds een aantal maanden een lijn van dogogo, een verstelbare tot 3,2m ofzo. Deze is soepel maar heeft ook goede grip.
Ik ben helemaal van de flexi afgestapt inmiddels en gebruik deze.

Als je een langere lijn wil, die heb ik via bambamdogtoys oid. Ik vind de grippy lijnen juist fijn ivm extra grip, biothane vond ik erg glad als het nattig wordt. Maar volgens mij zijn daar ook nieuwere varianten in.

Echt zachte lijnen heb ik via jjstitches, materiaal cushion web ofzo
Ik heb er twee van hen en ik ben er heel gelukkig mee. Ook voor het speuren ideaal! Als het nat is blijf ik toch grip houden op de lijn in combi met een oersterke hond.

Biothane vind ik ook fijn maar wel aan de zware kant
mops
Posts in topic: 1
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Lange (zachte) lijn

Bericht door mops »

Hier 2 lijnen van Suzanne van 2.5 meter en heel tevreden van. Dunne fijne lijn met een lichte musketon dus zelfs voor mops niet te zwaar en gemakkelijk in de zak te steken als ze loslopen. Nat worden en snijden in de handen heb ik geen last van maar heb ook kleinere honden en geen echte trekkers.
Plaats reactie