Savonds wandelen

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Posts in topic: 1
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 sep 2021, 14:33
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Re: Savonds wandelen

Bericht door GoldenGizmo »

Met hond en binnen de bebouwde kom loop ik wel wanneer het donker is. Zonder hond wil ik 's avonds niet de straat op (of het moet met de auto zijn, daar heb ik dan weer geen problemen mee), en buitenaf doe ik ook niet snel. Heb het in onze vorige woonplaats wel eens gedaan, en dan vrij snel omgekeerd omdat er voor ons iemand liep/fietste wat ik niet helemaal vertrouwde, en Gizmo (waarschijnlijk daardoor) ook niet.

Maar ik heb dit jaar een paar keer midden in de nacht bijna het hele dorp gezien omdat Gizmo uit wilde. Één keer had hij ook last van zijn buik en moest hij meermaals poepen, wilde dus nog niet terug voordat hij 3 keer was geweest, maar daarnaast ook nog één of twee keer gehad dat hij 's nachts heel onrustig was, en alleen rustig werd door een eind met hem te gaan lopen. Heel fijn, om 3 uur 's nachts :hmmm: Waarom het was? Geen idee, hij had geen hoge nood, en er was ook niks vreemds gebeurd voor zover ik heb gemerkt, misschien toch een beetje dement aan het worden?
In de winter daarentegen is het geen optie voor hem, dan wil hij echt de deur niet meer uit ivm vuurwerk. In december/januari moest mijn vriend hem zelfs met enige regelmaat dragen om hem naar het plantsoentje in de straat te krijgen waar hij kan plassen, en dan heel snel weer terug naar huis.
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 1
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Savonds wandelen

Bericht door _Tiny_ »

Wanneer het donker is hier in het buitengebied is het ook echt pikdonker. Dan zou ik met een zaklamp op pad moeten en dat is me alweer teveel gedoe. Ik ga wel als het licht is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Posts in topic: 1
Berichten: 203
Lid geworden op: 15 sep 2021, 02:25

Re: Savonds wandelen

Bericht door Nicoline »

Ik loop gerust nog een lange wandeling 's avonds of 's nachts, lekker stil, maar Colin is dan ook vrij groot en nogal beschermend. Als ik een kleine hond had gehad weet ik niet of ik 's nachts verder dan de singel voor de deur zou lopen.
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 1
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Savonds wandelen

Bericht door dre »

Net zo makkelijk. Mijn honden heb ik niets aan, maar ik kan prima voor mezelf zorgen.

Nu wonen wij wel in een dorp waar dat makkelijk kan, maar toen we nog in Rotterdam woonde deed ik dat met hetzelfde gemak.
Hoe meer beren je ziet, hoe meer je er daadwerkelijk tegen gaat komen denk ik altijd maar.
Afbeelding
BieneMaya

Re: Savonds wandelen

Bericht door BieneMaya »

Hier in mijn dorpje kun je overal wel rustig wandelen. Veelal straatverlichting hier, ook in buitengebied van het dorp.
En Maya is groot en schrikt dus af. Dat zij een angsthaas is hoeft niemand te weten :F:
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2431
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Savonds wandelen

Bericht door Teckeltoos »

Het maakt mij niks uit op welk tijdstip ik wandel. Heel vroeg in de morgen vind ik het fijnst. Peer is in het donker nogal kijkerig en wil zijn waffel wel eens open trekken als hij dan iets ziet wat hij stom vindt. Ik kan je vertellen dat zo'n kleine opdonder dan een hoop lawaai voortbrengt.
Als een beagle die een vers spoor ruikt.
Ik denk dat de omgeving daar zo rond 5 uur in de morgen niet happy mee is.
Bang voor enge personen ben ik niet. Ik zou niet weten wat iemand op wat voor tijdstip dan ook met een ouwe taart die met een tekkeltje loopt zou moeten.
Afbeelding
Plaats reactie