Hondenweer: Wat doen jullie?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 3
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Lothian »

Ik weet het, het is te truttig voor woorden maar we hebben heerlijk 2 uur gewandeld in de regen en de honden hebben alle drie genoten.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door HillieS »

Badjassen als we droog begonnen en regenjassen als t hoost.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 2
Berichten: 2766
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Diana »

Hier is het 28 graden en zonnig :mann: :mrgreen: Maar als het hier regent, is het meestal ook meteen flink en dan kan ik hier in de buurt eigenlijk niet veilig wandelen omdat het erg bergachtig is en er dan meteen modderstromen zijn, van alles de bergen af komt stromen en alles meteen blank staat. Wandelen doen we dan dus niet, maar de honden kunnen wel de tuin in als ze willen. Wat ze niet willen, want sinds we naar Spanje zijn verhuisd, zijn het allemaal watjes geworden. Vooral Amy en Arlo moet ik echt aansporen om een keer te gaan plassen en als ik niet goed oplet, doet Arlo dat dan snel op het overdekte terras :hmmm: Gelukkig maar dat het hier heel weinig regent dus. Verder doen we een denkspelletje, krijgen ze een flinke kluif en zo komen we de dag wel door.
In Nederland ging ik wel gewoon wandelen als het niet te hard regende en vond ik het juist heerlijk dat het dan lekker rustig was in het bos. Toen hadden mijn honden er ook totaal geen problemen mee, alleen Taartje moest ik vaak even overhalen, maar eenmaal buiten vond ze het niet meer vervelend.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 1
Berichten: 1231
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door pioenroos »

Mies haat regen dus die slaat de poep en plasrondjes over. Een snelle plas in de tuin met achterpoten nog op het terras is het hoogst haalbare.
Diem sjokt braaf mee mits het niet te hard regent. Dan probeert hij z'n kopen tussen mijn benen te steken. En graag afdrogen bij thuiskomst, z'n oren kunnen slecht tegen regen.
Floor krijg je met moeite mee en meer dan vlug plassen en poepen hoeft niet.

Maar, als ik de autosleutels en wandelschoenen pak staat Mies opeens vooraan. Plensregen of niet, de lange wandeling in buitengebied slaat ze nooit over en is een evengroot feest als elke dag :cheer:
Ik probeer tussen de ergste buien door te lopen maar als even kan gaan we wel want anders slaat de verveling einde middag onherroepelijk toe bij Mies en dat is niet goed voor onze relatie :mann:
Diem vindt plensregen in de wijk of buitengebied even irritant. Flora is wat minder jolig maar maakt er het beste van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gonnie
Posts in topic: 1
Berichten: 1702
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:35

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Gonnie »

Normaal willen ze niet lopen met de regen, wilde ze eigenlijk vanochtend ook niet, maar we hadden een wandeling van de Duitse Pinscher club en daarna een ALV.
Ben zeiknat geregend. Haha. Maar de wandeling was leuk, was in wilp. We zijn daar helemaal om een meertje heen gelopen, was echt wel leuk, jammer van het weer dat wel. Want Anne vond het echt tien keer niks. Tanja viel wel mee, die had het geloof ik nog wel naar haar zin.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gebruikersavatar
Jeffy
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 sep 2021, 16:34
Honden: 2
Welke: Witte herders

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Jeffy »

De dames hebben geen problemen met regen en ik ook niet. Jas aan (ik) hoed op en gaan. Het is dan ook eigenlijk altijd lekker rustig in het bos.
Zeker als er veel plassen zijn in het bos zijn ze helemaal gelukkig. Lekker plonzen, het kan ze niet nat genoeg. Anthira alles prima als ze maar niet op nat gras hoeft te lopen :hmmm: In de buurt dan. Als we langs een grasveld lopen in het bos loopt ze daar met liefde doorheen. En dat gras komt tot haar buik.
Thuis krijgen ze als ze nat zijn een handdoek over zich heen en dat is het wel. Ze drogen wel weer op. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
sonj@
Posts in topic: 1
Berichten: 1210
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:02

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door sonj@ »

We gaan gewoon wandelen. Hippie geeft er niks om.
Rosanne
Posts in topic: 1
Berichten: 2172
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Rosanne »

Hier ook gewoon lekker gelopen. Meneer vindt de regen wel prima en het was nu ook geen noodweer. Hij heeft nog heerlijk gespeeld met een andere ODH. Thuis even met de waterblazer en meneer was weer lekker droog. Geen kind meer aan de rest van de middag. 😊
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
Babs
Posts in topic: 1
Berichten: 348
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24
Honden: 1
Welke: Babstaard kruising van een mix

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Babs »

Babs vindt het gelukkig helemaal niet erg om wat minder te doen als het hard regent. Het moet natuurlijk niet meerdere dagen achter elkaar zijn want dan gaat ze wel een beetje steigeren.
Een regenjas aan is geen optie want dan gaat ze dood, vindt zij dan :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tobi__
Posts in topic: 1
Berichten: 158
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:39

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door tobi__ »

Zelf vind ik het niet erg om gewoon te wandelen in de regen. Tobi moet even overgehaald worden, maar eenmaal buiten boeit het hem ook niet. Alleen heb ik nog een kleuter erbij en die is niet altijd blij om dan te gaan lopen. Dus samen met mijn dochter zijn het korte rondjes en een plasje in het gazon achter het huis. Maar anders is het juist heerlijk om in een zo goed als leeg bos te wandelen.
__Esmee
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Posts in topic: 1
Berichten: 269
Lid geworden op: 15 sep 2021, 15:48
Honden: 1
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Tamara/Bayko »

Cody en ik gaan gewoon wandelen, maar Co heeft voor dagen zoals vandaag wel een simpel doch effectief regenjasje van Karlie Flamingo. Om hem nou drie keer doornat te laten regenen vind ik ook weer zo wat.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 2
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door malinois »

Gewoon net als anders, ze merken t niet eens want ze hebben gezwommen. Of je nu van bovenaf nat wordt of van onder... nat is nat
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
** Angela **
Posts in topic: 1
Berichten: 875
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:13
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Honden: 3
Welke: Duitse herder

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door ** Angela ** »

Gewoon wat we met droog weer ook doen
Wandelen , als t niet te hard regent fietsen of trainen

Regenpak en evt laarzen aan en gaan
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 2
Berichten: 2766
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Diana »

malinois schreef: 03 okt 2021, 19:10 Gewoon net als anders, ze merken t niet eens want ze hebben gezwommen. Of je nu van bovenaf nat wordt of van onder... nat is nat Afbeelding
Daar denken mijn honden toch heel anders over hoor :engel: Ze houden allemaal van water en Amy en Mila ook enorm van zwemmen, maar regen... :eek: :nope:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 2
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door malinois »

Diana schreef:
malinois schreef: 03 okt 2021, 19:10 Gewoon net als anders, ze merken t niet eens want ze hebben gezwommen. Of je nu van bovenaf nat wordt of van onder... nat is nat Afbeelding
Daar denken mijn honden toch heel anders over hoor :engel: Ze houden allemaal van water en Amy en Mila ook enorm van zwemmen, maar regen... :eek: :nope:
Hahaha hier maakt t ze niets uit... alleen als er echt een wolkbreuk is dan wil Xavi nog weleens moeilijk kijken maar de rest niks....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
KarinW
Posts in topic: 1
Berichten: 621
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door KarinW »

Met erge regen meestal wel een jasje aan en daarna lekker afdrogen..
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Gebruikersavatar
Hewi
Posts in topic: 1
Berichten: 1509
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:17

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Hewi »

Kodi vind het heerlijk, leo ligt de hele middag al onder een dekentje, ik ook. Filmjes erbij, glaasje wijn heerlijk
Groetjes Heidi

Afbeeldingphoto upload
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 2
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Soof »

Lothian schreef: 03 okt 2021, 16:09 Ik weet het, het is te truttig voor woorden maar we hebben heerlijk 2 uur gewandeld in de regen en de honden hebben alle drie genoten.
Hé de hei hier, denk ik. Of niet? Waar was je ongeveer?

Ik heb t niet zo op regen en de heren hier hebben t niet zo op jasjes dus als gulden middenweg heb ik één keer heel lang gelopen. En verder is het pissen en weer terug. :mrgreen: Moet ik wel bij zeggen dat ik het (tenzij het stortregent) uiteindelijk best lekker vond, lekker rustig. Ik streef ook altijd naar tussen de buien door, maar daar was hier echt geen sprake van vandaag. Als ik thuiskom wrijf ik ze een soort van droog met een handdoek en accepteer de zooi in huis. Het zijn twee halve varkens, ook als het mooi weer is, dus ik ben eraan gewend.
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 3
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Lothian »

Zuid-Ginkel :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eilfy
Posts in topic: 1
Berichten: 269
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:55

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Eilfy »

Fitnessen met de heren! AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Frootje »

Froo houdt niet zo van regen, maar ze gaat toch regelmatig met me mee naar dingen en dan moeten we toch de regen door. Ze wil zich dan graag op de scootmobiel tussen mijn benen verstoppen. :mrgreen: Soms wil ze op de terugweg naar huis wel een stukje meerennen (rennen naast de scootmobiel vindt ze meestal leuk genoeg om te vergeten dat het regent, soms niet en dan laat ik het maar zitten). Verder wil ze gewoon lekker op de bank liggen. :engel:

Gelukkig is Froo sowieso meer een hersenwerker. Op regenachtige dagen trainen we. Ze kan al een heleboel nutteloze kunstjes en we zijn nu toch maar eens bezig aan wat gehoorzaamheidsdingen die ze vroeger nooit heeft geleerd omdat ik ze nutteloos vond. Ondertussen kan ze zonder afleiding al vrij netjes op commando volgen zonder dat ik over haar op mijn smoel ga. :LOL:
Gebruikersavatar
Soof
Posts in topic: 2
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 sep 2021, 23:38
Honden: 2
Welke: Zwitserse herder

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Soof »

Lothian schreef: 03 okt 2021, 21:47Zuid-Ginkel :D
Ha! Om de hoek! 8-)
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 1
Berichten: 1058
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door annnie »

Naar de overkant van de straat en weer terug. De ene hond vindt dat wat karig, de ander is het met me eens. Dit is geen wandelweer. Morgen weer een dag
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lunatic
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:49

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door Lunatic »

Gewoon wandelen, gelukkig hebben ze alle twee geen enkele moeite met de regen :cheer: Bij thuiskomst lekker afdrogen, wat ze heerlijk vinden en dan met een dekentje op de bank :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 1
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: Hondenweer: Wat doen jullie?

Bericht door galga's »

De korthaar dames smelten in de regen, zelfs met regenjassen aan. Natte voeten, jakkes. Langs de plassen lopen of desnoods een sprongetje. Die blikken als ze het natte gras op moeten om te plassen :LOL: Bedauwt gras is heel anders :pffff:

De Silken boeit het niet, die volgt mij gewoon. Als het echt erg is, krijgt ze een regenjas aan, maar eigenlijk is dat niet nodig voor haar.

De Afghaan vindt het allemaal leuk. Heerlijk om door de plassen te stampen en drijfnat te worden. En het liefst daarna nog even lekker door de modder crossen. Zij krijgt een regenjas aan, het duurt anders nogal lang voordat haar lijf weer droog is.
Afbeelding
Plaats reactie