Geef poot

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2432
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Geef poot

Bericht door Teckeltoos »

Peer is absoluut geen hond voor "kunstjes"
Hij is er wel slim genoeg voor maar het boeit hem niet.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar ook geen tijd in wil steken.

Wat heeft jullie hond geleerd buiten de basis commando's om ?
Hoeveel plezier heeft je hond met het uitoefenen van hetgeen hij/zij geleerd heeft ?
Afbeelding
Nanna

Re: Geef poot

Bericht door Nanna »

Ze kennen de basis’commando’s’ niet eens😂😂😂😂 Zit af en lig, nooit van gehoord.
Alleen HIER en BLIJF vanwege het vege lijf en het fotomomentje. Voor de rest zullen ze er gerust allemaal slim genoeg voor zijn maar ik heb er so geen sín in.
Heb echt een bloedhekel aan gedoggiedens of obiediejens.
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2406
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Geef poot

Bericht door Frootje »

Froo kan een heel aantal kunstjes (en bizar weinig basiscommando’s :oeps: ). Ze vindt het op zich wel leuk om te doen, maar ze blijft niet bezig of zo. En ze heeft ook zeker niet altijd zin om het te doen, dus wel alleen wanneer het haar uitkomt. Ik heb haar ook al een tijdje niks nieuws aangeleerd omdat ze het gewoon niet meer zo interessant lijkt te vinden als toen ze jonger was. Ze kan:
- Poot
- Andere poot
- Shame on you
- Knap zitten
- Rondje links
- Rondje rechts
- Voorwerpen in een bakje doen
- Op commando een specifiek speelgoedje aanwijzen (ze kent ze dus bij naam, maar ze zal ze niet brengen, dat was wel de bedoeling maar Froo en dingen vastpakken is een no-no :P )


Aloy kan pas een paar dingen (wel al een heleboel basiscommando’s) maar zij vindt het wel echt leuk en ze zal ook echt bezig blijven. En als ze geen zin had dan maakt ze wel zin. :LOL: Ze staat echt altijd te springen. Maar ze kan nu eigenlijk alleen nog maar poot, tussen mijn benen zitten op commando en dingen die vallen oppakken en aan me teruggeven. Die laatste twee zijn voor mij wel praktische commando’s, maar eigenlijk zijn het gewoon kunstjes natuurlijk. :F:
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 1
Berichten: 2598
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Geef poot

Bericht door Loraine »

Dívka kent vooral zit, af, blijf, aan de voet, hier, links, rechts, oversteken, andere kant, laag, wegwezen en wachten, sommige zowel stem als gebaar.
Oh en inmiddels pootje geven maar das nog in opbouw.
Ze vindt nieuwe commando's erg spannend en loopt dan leeg dus áls we wat nieuws aanleren doen we dat buiten en we bouwen het heeeeel rustig op.
Desondanks is ze de braafste en werkwilligste.

Mahdu kent zit, blijf, wachten, links, rechts, oversteken, vooruit, hier, links, rechts, andere kant, poot, high five, high ten, touch, kusje, boks, op, laag, woewoewoe ('praten': mopperen/brommelen/blaffen), wegwezen, verder weg, turn en draai (rondje om de as links of rechts).
Af kent hij niet, wel mee bezig geweest dmv een koekje onder hem halen maar hij buigt of stapt doodleuk een pasje achteruit waardoor hij het koekje alsnog had zonder de opdracht uit te voeren.
Hij is vooral will to please himself: heb je lekkers dan danst hij nog net niet de riverdance op commando en heb je niks dan kun je het na 1x uitvoeren vergeten. :mann:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
mijke
Posts in topic: 1
Berichten: 4750
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:25

Re: Geef poot

Bericht door mijke »

Ik moet zeggen dat ik er met Ranja niet heel erg mee bezig ben, maar ze kan wel een pootje geven en naar mijn hand opspringen, en een rondje tollen. Niet vlekkeloos allemaal hoor 😅
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 1
Berichten: 710
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: Geef poot

Bericht door alinelaila »

Sem kon van alles, maar 'schudden' vond ik toch wel een van de meest handige commando's die ik hem geleerd had :lol1:
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Geef poot

Bericht door HillieS »

alinelaila schreef: 06 sep 2022, 13:56 Sem kon van alles, maar 'schudden' vond ik toch wel een van de meest handige commando's die ik hem geleerd had :lol1:
Schudden ben ik vergeten ze aan te leren. Die staat absoluut op m'n 'lijstje ' voor dingen die een volgende hond moet leren.
Hier kennen ze zit, af, blijf, wachten (wat vrijblijvender dan blijf, en bij blijf haal ik ze op, bij wachten roep ik ze bij me), poot, andere poot, high five, high ten, hiep hiep hoera (vergelijkbaar met high ten), touch, rol (Yara niet, Jamie wel), op, in, en ik vergeet er nog wel een aantal volgens mij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 1
Berichten: 3286
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Geef poot

Bericht door malinois »

High five, links en rechts (met lopen en fietsen ideaal als ze los zijn), alle africhtingscommando's, basis als zit, af, sta en blijf. 'Foto' dus stil blijven staan met wat je deed op dat moment. Verder is dat t wel ... oh Xygan kent "toetje". Dan zit ie al voor de koelkast want dat betekend slagroom.
Xanu kent ook 'touch'. Schudden kennen ze wel als ze nat zijn, droog is t lastiger

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 1
Berichten: 1133
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Geef poot

Bericht door Ybbihs »

Snuck vindt 'tussen' echt een geweldig trucje. Dat hij achterlangs tussen mijn benen gaat staan. Ik vind die ideaal voor in de sporten om de hond te positioneren voor de start, maar het draagt buiten ook bij om hem snel bij me te krijgen. Dan roep ik TUSSEN en komt hij met een blije bek aangerend om helemaal vrolijk tussen m'n benen te staan :mrgreen: Dat er verderop dan iemand loopt heeft hij nog niet eens doorgehad.
Verder kan hij naast de standaard zit en af ook op, om, pootje en achtjes.

Lou kan echt de meest nutteloze dingen, van snuitgolf (bal duwen met haar neus) tot deuren dicht duwen tot schaam waarbij ze haar pootje over haar snuit heen legt.

Ik leer 't ze niet omdat ik 't belangrijk vind, wel omdat zij en ik 't leuk vinden om samen lekker op zo'n manier bezig te zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Geef poot

Bericht door CatnDog »

alinelaila schreef: 06 sep 2022, 13:56 Sem kon van alles, maar 'schudden' vond ik toch wel een van de meest handige commando's die ik hem geleerd had :lol1:
'Schudden' heb ik ook proberen aan te leren. Door 'schudden' te zeggen op ieder moment dat hij zich ging uitschudden. Maar dit is helaas een trucje dat geen garantie heeft op succes. Als hij droog is, 'kan ik het schudden'. Hoe heb jij het Sem aangeleerd?
Gebruikersavatar
Jetski
Posts in topic: 2
Berichten: 652
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:12
Welke: Portugese waterhond

Re: Geef poot

Bericht door Jetski »

CatnDog schreef: 15 sep 2022, 16:29
alinelaila schreef: 06 sep 2022, 13:56 Sem kon van alles, maar 'schudden' vond ik toch wel een van de meest handige commando's die ik hem geleerd had :lol1:
'Schudden' heb ik ook proberen aan te leren. Door 'schudden' te zeggen op ieder moment dat hij zich ging uitschudden. Maar dit is helaas een trucje dat geen garantie heeft op succes. Als hij droog is, 'kan ik het schudden'. Hoe heb jij het Sem aangeleerd?
Onze beide honden hebben het ook geleerd.
Ik ging met mn handen over de hele vacht heen en weer zodat de haren tegendraads komen. Dan willen zegraag schudden om de haren weer goed te doen.
Op dat moment ook het ' schudden 'commando er aan plakken..
Gebruik ik ook nog steeds als ie te droog is en eigenlijk niet wil schudden..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jetski
Posts in topic: 2
Berichten: 652
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:12
Welke: Portugese waterhond

Re: Geef poot

Bericht door Jetski »

Onze vorige hond kende heel veel commando's.
Die kon ik een heel park rondsturen met woorden als ' over de brug" en 'door het hek' en "daar omheen'. Daar deed ik ook behendigheid mee dus dan is het sturen wel heel handig.
Dit was een hond met een enorme will to please. Altijd klaar om wat voor je te doen.
Ollie kent ook best wat basiscommando's en door de doggydance cursussen ook een hoop truukjes.
'Draai eens om' vind ik ook handig tijdens het poten afdrogen.
We zijn net weer begonnen met een gehoorzaamheids cursus op een speelse manier.
Hij vindt dat echt superleuk .
Ollie werkt graag voor je als het hem iets leuks of lekkers oplevert.
Duurt het te lang of vindt ie iets stom of te moeilijk dan gaat ie wat voor zichzelf doen.. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Geef poot

Bericht door CatnDog »

Jetski schreef: 15 sep 2022, 16:58
CatnDog schreef: 15 sep 2022, 16:29
alinelaila schreef: 06 sep 2022, 13:56 Sem kon van alles, maar 'schudden' vond ik toch wel een van de meest handige commando's die ik hem geleerd had :lol1:
'Schudden' heb ik ook proberen aan te leren. Door 'schudden' te zeggen op ieder moment dat hij zich ging uitschudden. Maar dit is helaas een trucje dat geen garantie heeft op succes. Als hij droog is, 'kan ik het schudden'. Hoe heb jij het Sem aangeleerd?
Onze beide honden hebben het ook geleerd.
Ik ging met mn handen over de hele vacht heen en weer zodat de haren tegendraads komen. Dan willen zegraag schudden om de haren weer goed te doen.
Op dat moment ook het ' schudden 'commando er aan plakken..
Gebruik ik ook nog steeds als ie te droog is en eigenlijk niet wil schudden..
Ook dat heb ik geprobeerd, maar het bizarre is dat hij daar dus niet altijd van gaat schudden. Zo van: 'zo zitten m'n haren ook prima' :piew:
BieneMaya

Re: Geef poot

Bericht door BieneMaya »

Maya kent de 'basis'commando,s zoals Hier, Zit, Wachten, Over, Andere kant, Blijf, Plaats, Liggen enz.
Qua trucjes kan ze Down, Poot, Andere poot, Terug, Weg daar enz.

Als er lekkers te verdienen valt lijkt ze wel een herder onder appél 😂
Gebruikersavatar
Gos
Posts in topic: 1
Berichten: 1522
Lid geworden op: 03 okt 2021, 19:31
Honden: 2
Welke: Mechelse herder

Re: Geef poot

Bericht door Gos »

@Crutz heeft Appie geleerd zich om te draaien en op zijn andere zijde te gaan liggen 😄 Was handig bij zijn hernia revalidatie en nu ook nog dus ik maak er dankbaar gebruik van. Bijna alle andere commando’s gebruikten we ook in de sport.
The journey of life is sweeter when traveled with a dog
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Geef poot

Bericht door Crutz »

Gos schreef:[mention]Crutz[/mention] heeft Appie geleerd zich om te draaien en op zijn andere zijde te gaan liggen Afbeelding Was handig bij zijn hernia revalidatie en nu ook nog dus ik maak er dankbaar gebruik van. Bijna alle andere commando’s gebruikten we ook in de sport.

De schat. Echt zo onwijs lief :I:
Jelle
Posts in topic: 1
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 sep 2021, 00:06

Re: Geef poot

Bericht door Jelle »

Kom hier maar hij doet t alleen als ik t heel lief vraag en hij niets beters te doen heeft. Wacht en blijf doet ie wel goed.

Verder heeft ie van zijn vorige baasjes kunstjes geleerd, high five, zit poot af en Pang Pang( is voor dood omrollen) dat doet ie voor iets lekkers.

Luisteren omdat t moet van de baas heeft ie niets mee en omdat t verder een makkelijk kereltje is heb ik t opgegeven zeg maar
Rosanne
Posts in topic: 1
Berichten: 2142
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Geef poot

Bericht door Rosanne »

Brego kent aardig wat commando’s. Een aantal aangeleerd tijdens het doorlopen van puppy, basis en de vervolg cursus. En dan nu tijdens het trainen voor zijn achterhand zijn er een aantal belangrijk/handig om aangeleerd te hebben.

Brego vindt het ook gewoon leuk om nieuwe dingen aan te leren. Voor mij ook handig tijdens het uitlaten.

Vooral de leave it, los, hier, naast, zit en blijf vind ik gewoon belangrijk. Voor de veiligheid, maar ook handig om te voorkomen dat hij ergens aan wilt snacken. 🙈
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Plaats reactie