Dakar zijn drijfdagboekje update 28/9 start drijven

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 6
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 13-10 jj ranch

Bericht door Gudrun »

Leuk! Veel plezier zondag!
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 13-10 jj ranch

Bericht door jenn90 »

Vandaag de noordwijktrial

We hebben de trial niet helemaal uitgelopen maar ik had heeeeeeel veel moeite de schapen bij me te houden outrun ging voor Dakar zijn doen eigenlijk heel netjes ik Dakar alleen aan de verkeerde kant van de paal gezet kwam ik na de run achter haha leermoment en op een gegeven moment liep ik zelfs op 6 uur na de 2ex schapen kwijt heb ik hem aangelijnd maar hele fijne stukken tussen hij luisterde perfect er helemaal bij en had lol



Op naar een volgende wedstrijd
Afbeelding
Gebruikersavatar
Borderbende
Posts in topic: 8
Berichten: 379
Lid geworden op: 15 sep 2021, 06:51
Honden: 4
Welke: Border Collie

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door Borderbende »

Super leuk om jullie live te hebben zien lopen. Imposante hond en hard voor je gewerkt.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door jenn90 »

Borderbende schreef: 17 okt 2021, 18:51 Super leuk om jullie live te hebben zien lopen. Imposante hond en hard voor je gewerkt.
Leuk om je gesproken te hebben was gezellig :lol1: ik ga in december daar nog een x lopen deze wedstrijd smaakte naar meer #kleinbeetjeverslaafd
Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door jenn90 »

Hoe ging jouw run?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 6
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door Gudrun »

Dat zijn dus schapen zoals de onze.
Renschapen.
Zitten mooie stukjes tussen, "alleen nog" leren (veel) meer afstand nemen (alsof ik het zelf kan lol).
Leuk om te zien!
En probleem wat ik ook heb, bij outrun en na de lift op tijd afremmen... ze moet er altijd eerst een keertje helemaal rond (omdat de schapen me voorbij rennen) voor ik haar stil krijg. Ik ga nu op halve cirkels oefenen daarom denk ik.
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door jenn90 »

Gudrun schreef: 17 okt 2021, 19:06 Dat zijn dus schapen zoals de onze.
Renschapen.
Zitten mooie stukjes tussen, "alleen nog" leren (veel) meer afstand nemen (alsof ik het zelf kan lol).
Leuk om te zien!
En probleem wat ik ook heb, bij outrun en na de lift op tijd afremmen... ze moet er altijd eerst een keertje helemaal rond (omdat de schapen me voorbij rennen) voor ik haar stil krijg. Ik ga nu op halve cirkels oefenen daarom denk ik.
Zeker er is nog veel te leren en idd meer afstand maar had ook vrij lage verwachtingen van deze wedstrijd (wat we kunnen al) maar vond het toch belangrijk voor ons om wel te gaan en was zelf al uber trots hoe deze outrun ging we zijn op training al hard aan het oefenen om te stoppen/wachten bij de outrun. Maar overall lekker ervaring mee genomen en gaan lekker verder trainen :lol1:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 6
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door Gudrun »

jenn90 schreef: 17 okt 2021, 19:36
Gudrun schreef: 17 okt 2021, 19:06 Dat zijn dus schapen zoals de onze.
Renschapen.
Zitten mooie stukjes tussen, "alleen nog" leren (veel) meer afstand nemen (alsof ik het zelf kan lol).
Leuk om te zien!
En probleem wat ik ook heb, bij outrun en na de lift op tijd afremmen... ze moet er altijd eerst een keertje helemaal rond (omdat de schapen me voorbij rennen) voor ik haar stil krijg. Ik ga nu op halve cirkels oefenen daarom denk ik.
Zeker er is nog veel te leren en idd meer afstand maar had ook vrij lage verwachtingen van deze wedstrijd (wat we kunnen al) maar vond het toch belangrijk voor ons om wel te gaan en was zelf al uber trots hoe deze outrun ging we zijn op training al hard aan het oefenen om te stoppen/wachten bij de outrun. Maar overall lekker ervaring mee genomen en gaan lekker verder trainen :lol1:
Ik vind het al super dapper dat je op wedstrijd durft!
Met agility heb ik daar geen last van, maar wedstrijd schapendrijven? Brrrrrr...Ik vind veel van de schapendrijfmensen ook zo anders dan de doorsnee agility mens zeg maar. Al zou ze dit wat ik in het filmpje zie ook wel moeten kunnen denk ik. Misschien moet ik eens naar een beginners wedstrijdje gaan kijken hoe dat gaat.
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door jenn90 »

Gudrun schreef: 17 okt 2021, 19:42
Ik vind het al super dapper dat je op wedstrijd durft!
Met agility heb ik daar geen last van, maar wedstrijd schapendrijven? Brrrrrr...Ik vind veel van de schapendrijfmensen ook zo anders dan de doorsnee agility mens zeg maar. Al zou ze dit wat ik in het filmpje zie ook wel moeten kunnen denk ik. Misschien moet ik eens naar een beginners wedstrijdje gaan kijken hoe dat gaat.
Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik vanochtend wel twijfelde om te gaan idem om de reden die je zegt hierboven :D maar wel gegaan omdat ik aan Dakar zie dat hij groeit van deze ervaringen (en ik daardoor ook)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 7
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 13-10 jj ranch

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 17 okt 2021, 17:39 Vandaag de noordwijktrial

We hebben de trial niet helemaal uitgelopen maar ik had heeeeeeel veel moeite de schapen bij me te houden outrun ging voor Dakar zijn doen eigenlijk heel netjes ik Dakar alleen aan de verkeerde kant van de paal gezet kwam ik na de run achter haha leermoment en op een gegeven moment liep ik zelfs op 6 uur na de 2ex schapen kwijt heb ik hem aangelijnd maar hele fijne stukken tussen hij luisterde perfect er helemaal bij en had lol

https://m.youtube.com/watch?v=EJZb5rO5jLo

Op naar een volgende wedstrijd
Wadde :engel: ?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 13-10 jj ranch

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 17 okt 2021, 19:51
jenn90 schreef: 17 okt 2021, 17:39 Vandaag de noordwijktrial

We hebben de trial niet helemaal uitgelopen maar ik had heeeeeeel veel moeite de schapen bij me te houden outrun ging voor Dakar zijn doen eigenlijk heel netjes ik Dakar alleen aan de verkeerde kant van de paal gezet kwam ik na de run achter haha leermoment en op een gegeven moment liep ik zelfs op 6 uur na de 2ex schapen kwijt heb ik hem aangelijnd maar hele fijne stukken tussen hij luisterde perfect er helemaal bij en had lol

https://m.youtube.com/watch?v=EJZb5rO5jLo

Op naar een volgende wedstrijd
Wadde :engel: ?
Sorry ik praat nu ook schapendrijfs (is dat een dialect naja bij deze :LOL: )

De startersklasse 1-12 is op 12 uur lopen: hond schapen handler (als een klok op 12 uur) op 6 uur lopen is schapen hond/handler en drijft je hond de schapen in plaats van dat je hond de schapen bij jou brengt
(Snap je m een beetje? Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd)


Afbeelding

Afbeelding

Zijn er ook gewoon super gave foto’s gemaakt :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 7
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 13-10 jj ranch

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 17 okt 2021, 19:55Sorry ik praat nu ook schapendrijfs (is dat een dialect naja bij deze :LOL: )

De startersklasse 1-12 is op 12 uur lopen: hond schapen handler (als een klok op 12 uur) op 6 uur lopen is schapen hond/handler en drijft je hond de schapen in plaats van dat je hond de schapen bij jou brengt
(Snap je m een beetje? Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd)
Dit is nu duidelijk :ok: . Nu nog ''na de 2ex schapen kwijt'', ex-schapen :scratch: ?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 13-10 jj ranch

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 17 okt 2021, 20:03
jenn90 schreef: 17 okt 2021, 19:55Sorry ik praat nu ook schapendrijfs (is dat een dialect naja bij deze :LOL: )

De startersklasse 1-12 is op 12 uur lopen: hond schapen handler (als een klok op 12 uur) op 6 uur lopen is schapen hond/handler en drijft je hond de schapen in plaats van dat je hond de schapen bij jou brengt
(Snap je m een beetje? Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd)
Dit is nu duidelijk :ok: . Nu nog ''na de 2ex schapen kwijt'', ex-schapen :scratch: ?
Nee ik raakte de schapen kwijt tot 2 keer toe (ze zijn naar de afvoerpen gerend)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 7
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 13-10 jj ranch

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 17 okt 2021, 20:07Nee ik raakte de schapen kwijt tot 2 keer toe (ze zijn naar de afvoerpen gerend)
Oh, 2de keer schapen kwijt :LOL: .

Mooie foto's nog in je vorige post!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Borderbende
Posts in topic: 8
Berichten: 379
Lid geworden op: 15 sep 2021, 06:51
Honden: 4
Welke: Border Collie

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door Borderbende »

Ja, ervaring kan je alleen maar opdoen door te doen ( zei ze ook vooral tegen zichzelf een half uur voordat ze zelf moest...), :x :schrik: :lol:

Die afstand krijg je er wel in hoor. Je deed het al na de eerste drivepoort ( ook schapendrijfsdialect).
Super gelopen zo tussen allemaal border collies. Op naar de volgende!

Mijn run ging wat rommelig op het eerste stuk, het laatste deel was best okay. uitgelopen! :cheer: :cheer: :cheer:
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door jenn90 »

Borderbende schreef: 17 okt 2021, 20:32 Ja, ervaring kan je alleen maar opdoen door te doen ( zei ze ook vooral tegen zichzelf een half uur voordat ze zelf moest...), :x :schrik: :lol:

Die afstand krijg je er wel in hoor. Je deed het al na de eerste drivepoort ( ook schapendrijfsdialect).
Super gelopen zo tussen allemaal border collies. Op naar de volgende!

Mijn run ging wat rommelig op het eerste stuk, het laatste deel was best okay. uitgelopen! :cheer: :cheer: :cheer:
Hahahaa herkenbaar in de auto vanochtend ook meerdere malen gezegd tegen mezelf, zeker ik moet zelf ook gewoon wat handiger worden en wat vaker met dit soort schapen lopen :D

Ooo super iig uitgelopen! Ook op naar de volgende?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Borderbende
Posts in topic: 8
Berichten: 379
Lid geworden op: 15 sep 2021, 06:51
Honden: 4
Welke: Border Collie

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door Borderbende »

Absoluut!!! Anders komen we nooit verder, hahahahaha
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door Mizzsylver »

Ik vind het super knap hoor! :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 17-10 noordwijktrial

Bericht door jenn90 »



Training van 2 weken geleden, niet heel spectaculair maar wat hij hier laat zien heel blij mee. Veel oefenen op commando’s dat hij die ‘gelijk’ opvolgt. Omdat Dakar er niet van houd om in het gras te gaan liggen ervoor gekozen dat hij moet blijven staan als ik dat vraag en dat gaat op trainingen steeds beter ! :cheer:.

Ook vond hij het erg spannend om bijv tussen een hek en de schapen in te gaan en hier zie je (klein beetje spannend) dat dat ook al super gaat!
Iedere week maken we weer stappen soms kleine stapjes soms grote stappen, we hebben in ieder geval plezier :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Borderbende
Posts in topic: 8
Berichten: 379
Lid geworden op: 15 sep 2021, 06:51
Honden: 4
Welke: Border Collie

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 23/11 training

Bericht door Borderbende »

Echt heel netjes hoor! Zo gaaf jullie vorderingen.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 23/11 training

Bericht door jenn90 »

Dit weekend hadden we wedstrijd in Friesland asca trials, vrijdag een farmtrial (een run met verschillend opdrachten zoals verplaatsen in een aantal ruimtes, outrun, ed. Nou die run ging echt super!! We werden beloond met een 1e plaats en overall van alle runs die dag de hoogste score gehaald op 1 run.







Vandaag hadden we 2 runs met schapen en een run met eenden, bewust voor 1 run gekozen omdat we nog maar 2 keer hebben getraind met eenden eigenlijk ervan uitgegaan dat het een training zou zijn en niet eens rond zou komen. Beide schapenruns gingen super, de eendenrun ging wat onrustig omdat ik ook mijn positie moest zoeken en dakar ook nog niet helemaal wist wat ik nu van hem wilde maar alsnog een kwalificatie gehaald en een 2e plaats :LOL:


Run 1 schapen


Run 2 schapen


Run 1 eenden
Afbeelding
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 1
Berichten: 1223
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update paasweekend wedstrijd

Bericht door pioenroos »

Hij vindt die eenden maar dat beesten volgens mij :mrgreen:

Knap gewerkt hoor, van jullie samen :smile:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 24
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update paasweekend wedstrijd

Bericht door jenn90 »

Een tijdje geen update geplaatst, dus hierbij weer even een korte:
Dakar en outruns dat waren nooit zijn favoriet bij de schapen verschillende dingen geprobeerd maar iedere keer zakte hij een beetje in als hij op 10 uur of 2 uur stond bij de schapen, aangezien hij gevoelig is voor druk het uiteraard positief gehouden maar we kregen het niet duidelijk aan hem, tot een paar weken geleden geen idee hoe en waarom hij het nu wel lijkt te snappen maar hij start echt vele malen feller en schiet nu mooier door naar 12 uur :cheer:.
Ook zijn we begonnen met het leren drijven (de schapen van mij af drijven) waar we hadden verwacht dat hij dat maar stom zou vinden en we daar echt wel een tijd mee bezig zouden zijn lijkt Dakar het juist wel super leuk te vinden!
We hebben we het gisteren voor de 2e keer geoefend, er zaten zelfs al stukjes drijven tussen dat ik al achter hem aan loop! To be continued! :I:



Afbeelding
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 6
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 28/9 start drijven

Bericht door Gudrun »

Leuk!
Langzaam maar zeker en dat allemaal positief, fijn!
Sirene
Posts in topic: 1
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Dakar zijn drijfdagboekje update 28/9 start drijven

Bericht door Sirene »

Hartstikke leuk! Wat gaaf zeg :ok:
Plaats reactie