Ervaringen Librela injectie

Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 9
Berichten: 3893
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Smoushond »

Heavy is nu 11 jaar en 8 maanden en heeft net haar eerste Liberia injectie gehad. Ik hoop zo dat het gaat helpen. Ze kan slecht in hurkhouding om te poepen en kreunt bij het gaan liggen. Ze laat zich ook vallen ipv langzaam te gaan liggen en is erg onrustig in de avond en kan haar plek niet vinden
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door HillieS »

kloesje schreef: 12 sep 2022, 10:44
Meest vervelende vind ik dat hij in de nacht in de bench zit en het dus kennelijk niet de hele nacht kan ophouden. Gelukkig niet elke nacht. Los laten lopen is geen optie ivm markeren wat hij doet sinds hij wat dementachtig is.
Met de jaren komen de kwaaltjes, dat is wel duidelijk.

Zou bv een rennetje aan de bench maken met een plasmat erin een optie kunnen zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 14
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Gretha »

Ik twijfel ook om door te gaan. De werking is minimaal. Iets vrolijker, meer merk ik niet.
Nou is dat ook belangrijk natuurlijk, maar het verschil met voor Librela is heel erg klein.
Hij loopt nog steeds erg slecht.
Ik had gehoopt dat het effect na de tweede injectie groter zou zijn. Maar dat is niet het geval.
Net contact gehad met de dierenarts en ik wil hem nog 1 injectie geven. Veranderd er dan nog niks, dan stop ik en moeten we zoeken naar een alternatief.

Bronco plast ook meer, maar daar ben ik blij mee. Gezien zijn gevoeligheid voor blaasgruis en ontstekingen zie ik het graag lekker doorstromen.
Geen incontinentie gelukkig.

Hij groeit alleen helemaal dicht terwijl ik steeds minder voer. Hebben meer mensen hier last van?
Afbeelding
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 4
Berichten: 398
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door galga's »

Loba heeft geen last van meer drinken of incontinentie. Ook niet van dichtgroeien. Ze doet het eigenlijk heel goed nu, vergeleken met voor de librela. We kunnen beweging weer opbouwen, ze kan weer stukjes draven. We kunnen weer 2x een wandeling maken van een half uur op 1 dag. De 26ste krijgt ze haar tweede en wordt ze gelijk weer nagekeken door de fysio.

De dierenarts zei hier dat als er na de tweede nog geen effect is, of te weinig, kun je net zo goed stoppen.
Afbeelding
Irma
Posts in topic: 1
Berichten: 270
Lid geworden op: 01 sep 2022, 10:53
Locatie: gem. Westerkwartier

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Irma »

Sinds een week heeft Beau (17,5) ook librela. Hij kreeg maagproblemen van de novocam. ( hij heeft een paar nekwervels die die goed zitten en natuurlijk een heel klein beetje artrose. en hij staat op een dosis tralieve.
Mijn vorige oud hondje heeft meegedaan met de proeven toentertijd - moest van alles bijhouden- ook heel oud klein kruisinkje die deed er niks op ( althans niet zichtbaat).
Ben dus benieuwd hoe het gaat, Hij is weer druk en actief. Weer zichzelf;-)
Hopelijk gaat hij nog jaren mee, en kan ons nog heel lang verblijden met drukzijn en veel blaffen ;-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 9
Berichten: 3893
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Smoushond »

Wat een snoetje 🥰
Afbeelding
moeli
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2022, 22:49

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door moeli »

Heeft er iemand ervaring met bijwerkingen van librela, Fee, tervuerense herder teef van 15 jaar en 10 maanden heeft 10 dagen geleden de eerste injectie gehad, daarvoor heeft ze al 4 x anabolen injectie gehad vanwege zwakke achterhand, ze kreeg metacam , waarop het leek dat ze veel vrollijker was, maar wilde toen niet meer eten , dus iov met Da librela gestart, vanaf de eerste dag na de injectie heeft ze een zwabberende achterhand, loopt als een "krab ", beetje alsof ze dronken is, DA had hier nog nooit van gehoord, ik ben het op een ander forum wel tegengekomen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 6
Berichten: 1101
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door runninggirl »

moeli schreef: 30 sep 2022, 21:48 Heeft er iemand ervaring met bijwerkingen van librela, Fee, tervuerense herder teef van 15 jaar en 10 maanden heeft 10 dagen geleden de eerste injectie gehad, daarvoor heeft ze al 4 x anabolen injectie gehad vanwege zwakke achterhand, ze kreeg metacam , waarop het leek dat ze veel vrollijker was, maar wilde toen niet meer eten , dus iov met Da librela gestart, vanaf de eerste dag na de injectie heeft ze een zwabberende achterhand, loopt als een "krab ", beetje alsof ze dronken is, DA had hier nog nooit van gehoord, ik ben het op een ander forum wel tegengekomen.
Afbeelding
Op Facebook is een internationale groep met ervaringen. Daar lees ik regelmatig over die bijwerking: https://www.facebook.com/groups/949999742415867
moeli
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2022, 22:49

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door moeli »

Dank je wel , zie nu dat er inderdaad meer van deze bijwerkingen gemeld worden, soort ataxie en inderdaad ook nog veel drinken,
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Even een update vandaag heeft hij zijn 9e Librela injectie gekregen. Ik merk nog steeds verschil als hij de injectie gekregen heeft en einde van die 4 weken. Hij loopt echt vlotter en is actiever. Zijn achterhand is wel flink verminderd qua bespiering en hij begint ook met slepen van zijn pootjes. Vandaag hier een anabole injectie voor laten zetten en hopelijk helpt dat wat. Hij loopt nog bijna dagelijks rondje mee in het bos en is dan helemaal blij. Eten doet hij nog steeds een moord voor dus voorlopig kunnen we nog van hem genieten. Oudere hond is echt best zwaar vind ik op deze manier. De andere twee waren tot hoge leeftijd gezond en was het heel snel klaar. Zo’n langdurig proces is even wat anders.
Laatst gewijzigd door Goldie op 30 jul 2023, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 15
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Sekreetje »

Fijn dat het voor Rowan nog steeds verschil maakt. Die zwakkere achterhand zie ik bij Tibbe ook terug. Tibbe heeft ruim 2 weken terug zijn 5de injectie gehad. Ik denk bij hem wat gewenning te gaan zien. Hij had van de veel minder duidelijk profijt dan van de vorige 4.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vicky
Posts in topic: 2
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 sep 2021, 16:58
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Vicky »

Mable krijgt woensdag de 2e. Ik denk dat ik wat te lang gewacht heb. 5 oktober had ze de eerste gekregen. Afgelopen week loopt ze beduidend slechter. Afgelopen maand hebben we ook de metacam en gabapentine afgebouwd. Ik vond dat ze goed reageerde op de librela, ze werd echt vrolijker (niet dat ze zo chagrijnig was hoor).
Afbeelding
Bo en de honden
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Sekreetje schreef: 10 okt 2022, 13:47 Fijn dat het voor Rowan nog steeds verschil maakt. Die zwakkere achterhand zie ik bij Tibbe ook terug. Tibbe heeft ruim 2 weken terug zijn 5de injectie gehad. Ik denk bij hem wat gewenning te gaan zien. Hij had van de veel minder duidelijk profijt dan van de vorige 4.
Het verschil is zeker ook niet meer zo groot als bij de eerste injecties maar nog groot genoeg om er mee door te gaan. Enige nadeel is de prijs elke maand.
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Vicky schreef: 10 okt 2022, 18:53 Mable krijgt woensdag de 2e. Ik denk dat ik wat te lang gewacht heb. 5 oktober had ze de eerste gekregen. Afgelopen week loopt ze beduidend slechter. Afgelopen maand hebben we ook de metacam en gabapentine afgebouwd. Ik vond dat ze goed reageerde op de librela, ze werd echt vrolijker (niet dat ze zo chagrijnig was hoor).
Denk dat je 5 september bedoelde? Ik heb er 8 weken tussen zitten en die laatste week merk ik vaak dat het is uitgewerkt. Kortere interval zou nog een overweging kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 9
Berichten: 3893
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Smoushond »

Heavy doet het er heel goed op . Woensdag krijg ze de tweede. Ons werd geadviseerd niet langer dan 4 weken te wachten .
Afbeelding
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Klopt zit hier ook 4 weken tussen. Verkeerd in het bericht gezet hierboven. Twee dingen tegelijk aan het doen. Gaat niet altijd goed.
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 14
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Gretha »

Een week geleden heb ik Bronco de derde spuit gegeven en nog steeds doet het eigenlijk zo goed als niks.
Dus helaas is het voor hem geen oplossing.

De afgelopen dagen hebben we het er regelmatig met elkaar over of het nog wel leuk is voor hem. Hij lijkt zelfs meer pijn te krijgen en het lopen is dramatisch. 25 meter heen en terug 4x per dag is echt het maximum en dan alleen omdat hij toch moet poepen en piesen.
Verder slaapt hij de hele dag. Wel diep, maar niet in een ontspannen houding.
Mijn god, wat vind ik dit moeilijk. Is het genoeg geweest? :cry:
Inschatten hoeveel pijn een hond heeft is altijd lastig. Maar zeker bij het type hond die bij wijze van spreken met een gebroken poot nog achter een haas aan zou vliegen.

Ik loop de hele dag al te janken.
Ik ben zo verweven met deze hond. Wil niet te vroeg zijn, maar ook zeker niet te laat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 9
Berichten: 3893
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Smoushond »

Gretha schreef: 10 okt 2022, 22:18 Een week geleden heb ik Bronco de derde spuit gegeven en nog steeds doet het eigenlijk zo goed als niks.
Dus helaas is het voor hem geen oplossing.

De afgelopen dagen hebben we het er regelmatig met elkaar over of het nog wel leuk is voor hem. Hij lijkt zelfs meer pijn te krijgen en het lopen is dramatisch. 25 meter heen en terug 4x per dag is echt het maximum en dan alleen omdat hij toch moet poepen en piesen.
Verder slaapt hij de hele dag. Wel diep, maar niet in een ontspannen houding.
Mijn god, wat vind ik dit moeilijk. Is het genoeg geweest? :cry:
Inschatten hoeveel pijn een hond heeft is altijd lastig. Maar zeker bij het type hond die bij wijze van spreken met een gebroken poot nog achter een haas aan zou vliegen.

Ik loop de hele dag al te janken.
Ik ben zo verweven met deze hond. Wil niet te vroeg zijn, maar ook zeker niet te laat.
Wat erg ,sterkte :(
Afbeelding
Manuma

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Manuma »

Och Gretha :( Mooie, sterke Bronco. Ik lees het al een tijdje van je, je zorgen om hem. Ik denk dat je het wel weet en ik denk ook dat je het moment weet dat het genoeg is. Dikke knuffel. Zo enorm kut dat die honden niet veel langer bij ons kunnen leven. Sterkte.
Goldie schreef: 10 okt 2022, 19:34
Sekreetje schreef: 10 okt 2022, 13:47 Fijn dat het voor Rowan nog steeds verschil maakt. Die zwakkere achterhand zie ik bij Tibbe ook terug. Tibbe heeft ruim 2 weken terug zijn 5de injectie gehad. Ik denk bij hem wat gewenning te gaan zien. Hij had van de veel minder duidelijk profijt dan van de vorige 4.
Het verschil is zeker ook niet meer zo groot als bij de eerste injecties maar nog groot genoeg om er mee door te gaan. Enige nadeel is de prijs elke maand.
Ik kan bij mijn dierenarts het hele doosje in één keer afrekenen. Dan betaal ik één keer in de twee maanden €146,00. Dat is al beter dan elke maand €96.

Manu is ineens snel een oude hond geworden. Ik vind dat maar gek. Hij is volledig op de foto gezet en er is een heel klein beetje lichte artrose op die pols gevonden, daar kan hij bijna geen last van hebben. Met de koelere periode dacht ik dat hij misschien een opleving zou krijgen dus heb ik de Librela met twee weken uitgesteld. Hij werd juist slomer, had geen zin meer in wandelen, kwam niet meer naar boven om te knuffelen, ik zag ook dat hij Meeko stommer vond als die weer op hem af kwam racen. Dus toch maar weer de injectie.
Nog even overlegd wat ik ga doen met die beweging. Lange wandelingen vind hij nog steeds fantastisch. Wel op een laag tempo en soms is hij daarna wat stijf bij het opstaan, maar dat kon nog prima zei ze. Ik wilde nog heel graag onze laatste trail hardlopen volgende maand, gewoon als afscheid weer eens samen hobbelen. Maar het kan niet meer. Hij vindt het 500 meter lang leuk en dan wil hij niet meer. Soms voelt het wel alsof ik hem achter laat omdat ik nu automatisch minder met hem op pad ben en tijd met hem doorbreng. Ik vind het maar stom dat ze niet gewoon 50 jaar worden.
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 15
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Sekreetje »

Och arme Bronco en arme jij Gretha. Zo jammer dat Librela niets voor hem doet.

Moeilijk om je hond ineens oud te zien worden, zeker bij zo'n actieve hond als Manu.
Afbeelding
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 4
Berichten: 398
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door galga's »

Gretha en Manuma, wat waardeloos
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 15
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door kloesje »

Hier zijn we ook gestopt met de librela. Het deed sowieso na de 2de injectie niet zoveel meer.
Helaas is er een tumor bijgekomen in zijn bekkie, waardoor we vandaag Macho laten gaan.. het blijft zo onwerkelijk :-(
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 15
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Sekreetje »

Och jee..... Heel veel sterkte.
Afbeelding
Kipo
Posts in topic: 5
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 sep 2021, 19:00

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Kipo »

Voor Bronco zou ik toch eens proberen of symmetrel iets voor hem doet. Als niet, dan sta je op hetzelfde punt als nu, maar misschien kan hij wel nog een poosje pijnarm leven.

En Manu.... de foto's waren in orde, zeg je, staat zijn milt erop? Het ligt aan mij en hopelijk is het niet zo, maar ik ken echt véél gevallen van vage klachten, snel oud worden, op foto's van de gewrichten niks te vinden, in bloedonderzoek ook niet en dan blijkt er niet veel later 'ineens' een tumor in de milt te zijn.
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 14
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Gretha »

Bedankt allemaal.

@Manuma herkenbaar verhaal van Manu. Het lijkt erop dat juist de extreem actieve honden, juist erg plotseling en snel aftakelen.
Veel sterkte met hem. Ik hoop dat hij nog een tijd een mooi leven kan hebben.
Kipo schreef: 11 okt 2022, 11:30 Voor Bronco zou ik toch eens proberen of symmetrel iets voor hem doet. Als niet, dan sta je op hetzelfde punt als nu, maar misschien kan hij wel nog een poosje pijnarm leven.
Dat zou kunnen, alleen begint het besef te komen dat we dat dan niet voor hem doen.
Al zou hij minder pijn hebben, dan nog kan en mag hij niets meer doen waar hij blij van wordt. Wat hij nog erger zal vinden als hij zich water beter voelt.
Het leven is voor hem niet meer leuk. Voor een hond die altijd vol gas ging, top atleet en alles voor 200% deed, is het niet leuk om alleen maar te slapen en een klein stukje pies en poeprondje te lopen.

Zo ligt hij de hele dag op de bank. De vreugde is uit zijn ogen

Afbeelding

Afbeelding

De afgelopen week is hij ook verder achteruit gegaan. Krijgt meer pijn. Regelmatig staat een strook haren overeind op zijn rug, dat is ook pijn.
Ik vind het verschrikkelijk moeilijk, maar ik denk niet dat ik hem een plezier doe door zijn leven verder te rekken.
Afbeelding
Plaats reactie