Nu!

Gebruikersavatar
SuzanneS
Posts in topic: 1
Berichten: 702
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:04

Re: Nu!

Bericht door SuzanneS »

Als het echt moet of niet mag noem ik de achternaam erbij. Ook voor de kinderen. Werkt prima.
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 1
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Nu!

Bericht door _Tiny_ »

Ik zeg alsjeblieft. Billie, ALSJEBLIEFT!!!
Afbeelding
Goldie
Posts in topic: 1
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Nu!

Bericht door Goldie »

Bij de golden mannen hoef ik het niet te gebruiken. Die zijn mega braaf eigenlijk. Die weten dat als ik ze bij hun stamboom naam roep dat ze op moeten passen. Dan is vrouwtje boos en kan je maar beter heel braaf zijn :F:
Laatst gewijzigd door Goldie op 30 jul 2023, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Pauline
Posts in topic: 1
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:32
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nu!

Bericht door Pauline »

als hier niks gebeurt na een opdrachtje zeg ik wel eens "Ja, ècht waar" en dat wordt wel begrepen.
blondie
Posts in topic: 1
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Nu!

Bericht door blondie »

Er zijn nuances.
"Jongens toe nou" "Hebben jullie geen oren meer?" "Kom op nou!"

"Nu!" gebruik ik ook. Als ik het echt zat ben en ik zie aan de oorstand dat ze mijn verzoek écht wel gehoord hebben maar even dikke vette schijt eraan denken te hebben. Dan is het NU!
Meestal buiten met alle drie aan de flex en ze moeten dichter bij me komen lopen vanwege bepaalde situatie.

Of bij Aak die soms nog steeds ergens een trekspel van wil maken terwijl je barst van de pijn in je rug en hij wil spelen maar dan dus niet lost.
Dan is het Nu! voor hem wel duidelijk dat we er geen dol spelletje van maken waarbij hij zijn kracht wil laten zien. :roll:

En binnen met Glory en Chara, als ze denken dat onze woonkamer een speel paradijs is waarbij je van binnen naar buiten kan rennen en vervolgens keihard de bank in spel meenemen ..
KLAAR NU!
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2622
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Nu!

Bericht door CatnDog »

Nee, ik gebruik 'Nu' eigenlijk nooit. Maar ik heb wel iets vergelijkbaars: 'In één keer, graag'/'Dat kan iets sneller meneer'. :hmmm:
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 2
Berichten: 2615
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Nu!

Bericht door Loraine »

'graag vandaag nog' gebruik ik ook weleens, net als 'laatste waarschuwing'.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Posts in topic: 1
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:04
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Re: Nu!

Bericht door Jackira »

Bij Jack is dat volkomen zinloos. Hij snuffelt gerust nog even ergens als hij geroepen wordt en komt daarna met een blij hoofd aanrennen omdat hij zo goed geluistert heeft. Hij wil om mij een plezier te doen dan ook nog een frolicje aannemen die hij daarna weer uitspuugt.

Bij Shira zeg ik het wel eens een enkele keer. Omdat ze meestal goed luistert ben ik vrij snel gepikeerd wanneer ze dat een keer niet doet. Omdat ze het gewoon wel kan en 1 hond die zelfbedachte regels heeft kan ik handelen maar meer niet :mrgreen:

Voor Nola geldt hetzelfde als voor Shira. En bij Laila hoeft het nooit.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 1
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Nu!

Bericht door Kruimel »

"Vóór morgen graag!"
Oi! gebruik ik ook vaak. En idd ook NU!!
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gebruikersavatar
Noor
Posts in topic: 1
Berichten: 1941
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17
Locatie: Meppel

Re: Nu!

Bericht door Noor »

Oja, NU en ook ONMIDDELIJK , wordt wel gebruikt hier. Niet dat het altijd helpt, het is toch meestal uit frustratie, schrik of gewoon dom ongeduld.
HALT is er 1 welke ik nog wel eens gebruik in het bos en meestal werkt het, dat is dan bv wanneer ze een pad oversteken en er ineens een fietser aan komt. Wel lullig dat de fietser zich dan ook de tandjes schrikt en vol op de rem gaat. Ach ja doel ook bereikt 😆
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hewi
Posts in topic: 2
Berichten: 1502
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:17

Re: Nu!

Bericht door Hewi »

Mijn buurmeisje van 16 maanden siddert bij mijn nee. Kodi daarintegen....." nu???? Over 3 seconden oke"

Bij leo telde ik , '" lee 1, lee 2....." want 3 was croc naar ne hoofd.
Groetjes Heidi

Afbeeldingphoto upload
EchoMira
Posts in topic: 3
Berichten: 11304
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Nu!

Bericht door EchoMira »

Noor schreef: 18 nov 2022, 18:50 Oja, NU en ook ONMIDDELIJK , wordt wel gebruikt hier. Niet dat het altijd helpt, het is toch meestal uit frustratie, schrik of gewoon dom ongeduld.
Ja. Maar als ik gefrustreerd, gechrokken en ongeduldig ben verwacht ik nog steeds dat je luistert als ik iets zeg dat je begrijpt.
Onmiddellijk en helemaal.

Anders kan ik anderhalf uur soebatten om ze uberhaupt de auto in te krijgen. Ze zijn gewoon niet slim genoeg om mee te denken dus ze krijgen geen stemformuliertje. Dat vreten ze namelijk op of ze kijken er nooit meer naar. Ik ben de baas. Niet omdat ik nou zo´n baas ben maar zij kunnen het niet.

Dus doe gewoon wat ik zeg. Zonder nadenken. Of poging daartoe.
Het wordt extra leuk als je het gewoon alleen maar doet. Voor iedereen. Dat heb je even van me aan te nemen.
EchoMira
Posts in topic: 3
Berichten: 11304
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Nu!

Bericht door EchoMira »

Hewi schreef: 18 nov 2022, 20:34
Bij leo telde ik , '" lee 1, lee 2....." want 3 was croc naar ne hoofd.
Met zo´n staarhoofd van "Nou. Volgens mij kan ik hier best schijt aan hebben."

Nee. Verwar mijn traagheid niet met tolerantie.
Ik ga je echt spijt geven. Maar doe je ding.
Gebruikersavatar
Hewi
Posts in topic: 2
Berichten: 1502
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:17

Re: Nu!

Bericht door Hewi »

EchoMira schreef: 18 nov 2022, 21:03
Hewi schreef: 18 nov 2022, 20:34
Bij leo telde ik , '" lee 1, lee 2....." want 3 was croc naar ne hoofd.
Met zo´n staarhoofd van "Nou. Volgens mij kan ik hier best schijt aan hebben."

Nee. Verwar mijn traagheid niet met tolerantie.
Ik ga je echt spijt geven. Maar doe je ding.
Leo durfde niet. Ko wel. En die is eigenlijk ook te schichtig om hard aan te pakken dus die komt ermee weg :) maarrrrrrrrr dat kan met hem.
Groetjes Heidi

Afbeeldingphoto upload
BieneMaya

Re: Nu!

Bericht door BieneMaya »

EchoMira schreef: 18 nov 2022, 21:00
Noor schreef: 18 nov 2022, 18:50 Oja, NU en ook ONMIDDELIJK , wordt wel gebruikt hier. Niet dat het altijd helpt, het is toch meestal uit frustratie, schrik of gewoon dom ongeduld.
Ja. Maar als ik gefrustreerd, gechrokken en ongeduldig ben verwacht ik nog steeds dat je luistert als ik iets zeg dat je begrijpt.
Onmiddellijk en helemaal.

Anders kan ik anderhalf uur soebatten om ze uberhaupt de auto in te krijgen. Ze zijn gewoon niet slim genoeg om mee te denken dus ze krijgen geen stemformuliertje. Dat vreten ze namelijk op of ze kijken er nooit meer naar. Ik ben de baas. Niet omdat ik nou zo´n baas ben maar zij kunnen het niet.

Dus doe gewoon wat ik zeg. Zonder nadenken. Of poging daartoe.
Het wordt extra leuk als je het gewoon alleen maar doet. Voor iedereen. Dat heb je even van me aan te nemen.
Hahaha dit dus. Als ik Maya iets zeg waarvan ik wéét dat ze dat volledig begrijpt verwacht ik, nou eis ik eigenlijk, dat ze luisterd.
Plaats reactie