Ervaringen Librela injectie

S.V.
Posts in topic: 1
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:53

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door S.V. »

He bah wat een rot bericht, die mooie grijze. Jij ziet hem alle dagen als je denkt dat het de moeite niet meer waard is voor hem dan houdt t op, de rest is uitstel. Heel veel wijsheid toegewenst.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 6
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Kruimel »

Ach jongens wat rot en moeilijk.
Heel veel sterkte
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
ranetje
Posts in topic: 7
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door ranetje »

Sterkte Gretha
Afbeelding
Kipo
Posts in topic: 5
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 sep 2021, 19:00

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Kipo »


Gretha schreef: Ik vind het verschrikkelijk moeilijk, maar ik denk niet dat ik hem een plezier doe door zijn leven verder te rekken.
Afbeelding dan vergeet maar wat ik schreef. Heel veel sterkte.

Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 14
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Gretha »

Kipo schreef: 11 okt 2022, 21:48
Gretha schreef: Ik vind het verschrikkelijk moeilijk, maar ik denk niet dat ik hem een plezier doe door zijn leven verder te rekken.
Afbeelding dan vergeet maar wat ik schreef. Heel veel sterkte.
Ik vind het super lief dat je meedenkt hoor :J:
ranetje schreef: 11 okt 2022, 21:09Sterkte Gretha
Kruimel schreef: 11 okt 2022, 21:04 Ach jongens wat rot en moeilijk.
Heel veel sterkte
Dank jullie wel
S.V. schreef: 11 okt 2022, 20:48 He bah wat een rot bericht, die mooie grijze. Jij ziet hem alle dagen als je denkt dat het de moeite niet meer waard is voor hem dan houdt t op, de rest is uitstel. Heel veel wijsheid toegewenst.
Ja, ik denk ook dat dat zo is. Het feit dat ik er zo verschrikkelijk verdrietig over ben, betekend waarschijnlijk al dat ik weet wat ik moet doen.

En dan bel ik vanmorgen mijn dierenarts, is hij 3 weken met vakantie :(
Morgen haal ik tramadol op, dan heeft hij als het goed is veel minder pijn. En dan bedenken hoe en wat we nu gaan doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 1
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Célie »

Wat verdrietig dat je zo'n stoere hond zo droevig op de bank ziet liggen.
ranetje
Posts in topic: 7
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door ranetje »

Gretha schreef: 11 okt 2022, 22:05
Ja, ik denk ook dat dat zo is. Het feit dat ik er zo verschrikkelijk verdrietig over ben, betekend waarschijnlijk al dat ik weet wat ik moet doen.

En dan bel ik vanmorgen mijn dierenarts, is hij 3 weken met vakantie :(
Morgen haal ik tramadol op, dan heeft hij als het goed is veel minder pijn. En dan bedenken hoe en wat we nu gaan doen.
Oh nee gatver :(
Ik hoop dat de tramadol zijn werk doet en dat hij er niet onrustig van wordt
Afbeelding
Manuma

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Manuma »

Ach gos :( Gretha, ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven. Ik denk dat je het goed zegt: het feit dat je zo verdrietig bent zegt eigenlijk al voldoende. Hopelijk kun je het nog beter maken voor hem en kunnen jullie nog een tijdje van elkaar genieten :J:
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Wat een vreselijk moeilijke tijd is dit voor jullie Gretha. Hoop dat de tramadol zijn werk gaat doen en jullie nog even van elkaar kunnen genieten. Dat ze minder actief zijn dat hoort erbij maar die vreugde moet wel blijven in die oogjes. Sterkte!
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 14
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Gretha »

Dank jullie wel, jullie medeleven doet me goed.
Ik loop hier alleen het topic te vervuilen en zal even een eigen topic openen.
Afbeelding
moeli
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2022, 22:49

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door moeli »

Heb gisteren contact gehad met DA van Zoetis ( Librela ) , zij had pas 1 x de bijwerking van ataxie in nederland gehad en met die van fee erbij de tweede,
Dus heeft je hond enige bijwerking van de librela meld het dan bij Zoetis, daar dit medicijn pas kort beschikbaar is , meld alle bijwerkingen bij de fabrikant, !!! NLQandNL. QandA@zoetis.com
liljebo
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2022, 14:13

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door liljebo »

Ik hoop dat ik hier even mag inbreken. Ik heb niet alles terug gelezen , maar wel zowel enthousiaste als ook hele droevige berichten gezien. Ik heb eerder op dit forum een berichtje geplaatst over spondylose bij een jonge hond. Ons hondje heeft dat dus en ze is nog niet eens drie jaar. Waarschijnlijk heeft ze al veel langer klachten, maar we konden de kleine signalen niet plaatsen. DA had haar al een paar keer nagekeken maar ontdekte niets bijzonders behalve signalen die op een allergie leken te wijzen (veel likken en eiwitten op de huid), maar een paar weken geleden ging het helemaal mis, gilde ze van de pijn en is een röntgen en CT scan gemaakt van de rug. Tussen twee wervels heeft zich al een brug gevormd en in een borstwervel beginnende artrose. Tot dusver onstekingremmer en diverse pijnstillers gehad waaronder diazepam en traleve. Vorige week belde de d.a. en vertelde dat ze in een overleg op de praktijk de optie voor Librela voor Milly hadden besproken en of we dat een kans wilden geven. Dast willen we, uiteraard. Donderdag krijgt ze de eerste injectie en dan over een maand de tweede. Dan moet duidelijk worden of het iets doet. Ik heb daar wel hoop op gevestigd, want ik ben bang dat ze achteruit gaat. Hoewel ze soms best nog wel even wat sprintjes wil trekken, merk je aan veel dingen dat ze last heeft. Op de bank alleen met opstapje, niet lang willen spelen met andere honden (en helemaal niet met drukke honden) , soms wat mat voor haar leeftijd en veel poten likken. Je ziet het ook als ze gaat zitten, liggen en opstaan. Dus ja... duim voor ons mee. Overigens was ze al een angsthaas met knallen en harde geluiden. Achteraf speelt daar mogelijk ook de pijn een rol in omdat spieren kunnen spannen bij een harde klap en ze wrs de link harde klap/pijn heeft gelegd. Maar soms is ze ook , vooral bv tijdens vroege avondwandeling, opeens heel erg bang zonder dat je weet waarom. Dan wil ze alleen maar naar huis (Loopt dan heel snel en trekt aan de riem... doet ze anders niet. Vluchtgedrag dus) en heeft de staart tussen de benen. Ik vraag mij af of of ook dat verband houdt met haar klachten? Ik zal dit ook met de da. bespreken. Ik vind het zo sneu voor zo'n jong, lief ding. Zijn hier meer mensen met een jonge hond met soortgelijke problemen?
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 9
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Smoushond »

liljebo schreef: 17 okt 2022, 13:41 Ik hoop dat ik hier even mag inbreken. Ik heb niet alles terug gelezen , maar wel zowel enthousiaste als ook hele droevige berichten gezien. Ik heb eerder op dit forum een berichtje geplaatst over spondylose bij een jonge hond. Ons hondje heeft dat dus en ze is nog niet eens drie jaar. Waarschijnlijk heeft ze al veel langer klachten, maar we konden de kleine signalen niet plaatsen. DA had haar al een paar keer nagekeken maar ontdekte niets bijzonders behalve signalen die op een allergie leken te wijzen (veel likken en eiwitten op de huid), maar een paar weken geleden ging het helemaal mis, gilde ze van de pijn en is een röntgen en CT scan gemaakt van de rug. Tussen twee wervels heeft zich al een brug gevormd en in een borstwervel beginnende artrose. Tot dusver onstekingremmer en diverse pijnstillers gehad waaronder diazepam en traleve. Vorige week belde de d.a. en vertelde dat ze in een overleg op de praktijk de optie voor Librela voor Milly hadden besproken en of we dat een kans wilden geven. Dast willen we, uiteraard. Donderdag krijgt ze de eerste injectie en dan over een maand de tweede. Dan moet duidelijk worden of het iets doet. Ik heb daar wel hoop op gevestigd, want ik ben bang dat ze achteruit gaat. Hoewel ze soms best nog wel even wat sprintjes wil trekken, merk je aan veel dingen dat ze last heeft. Op de bank alleen met opstapje, niet lang willen spelen met andere honden (en helemaal niet met drukke honden) , soms wat mat voor haar leeftijd en veel poten likken. Je ziet het ook als ze gaat zitten, liggen en opstaan. Dus ja... duim voor ons mee. Overigens was ze al een angsthaas met knallen en harde geluiden. Achteraf speelt daar mogelijk ook de pijn een rol in omdat spieren kunnen spannen bij een harde klap en ze wrs de link harde klap/pijn heeft gelegd. Maar soms is ze ook , vooral bv tijdens vroege avondwandeling, opeens heel erg bang zonder dat je weet waarom. Dan wil ze alleen maar naar huis (Loopt dan heel snel en trekt aan de riem... doet ze anders niet. Vluchtgedrag dus) en heeft de staart tussen de benen. Ik vraag mij af of of ook dat verband houdt met haar klachten? Ik zal dit ook met de da. bespreken. Ik vind het zo sneu voor zo'n jong, lief ding. Zijn hier meer mensen met een jonge hond met soortgelijke problemen?
Niet met een jonge maar wel met oude hond. Heavy is 11 en heeft vorige week haar tweede Librela gehad . Helaas loopt ze sinds gisteren slecht en heeft ze haar poten open gelikt en een hotspot op haar heup. Ze kon moeilijk de zithouding om te poepen aannemen en kwam moeilijk in de auto ,kreunde bij het gaan liggen en had dus duidelijk pijn. Na de eerste injectie leek ze erg opgeknapt maar nu na de tweede dus niet.

Misschien heeft ze toch teveel gedaan ( dat is het gevaar van pijnstilling) dus we geven haar even wat rust . Maar dat likken lijkt bij Heavy dus ook echt van de pijn te zijn . Ook al heeft ze wel een allergie. Dat angstige gedrag herken ik ook ,beetje verlatingsangst ook maar dat is misschien ook wel logisch. Als je niet fit bent en je weet het even niet meer
Afbeelding
liljebo
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2022, 14:13

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door liljebo »

Ach arme heavy. Ik hoop dat het nog bijtrekt. En ja... likken kan zeker een teken van pijn zijn. Angst wellicht ook, al is het met momenten best extreem.
Gebruikersavatar
Saschesfloor
Posts in topic: 1
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:58

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Saschesfloor »

Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst een injectie laten zetten bij Floor. Ik was vooraf sceptisch maar hoorde veel goede verhalen. Na 1,5 dag begon ze weer te spelen met honden die we tegenkwamen en ze blijft met wandelen niet meer achter. Op het strand vandaag rende ze weer als een jonge hond samen met Maggie. Ik zie hier heel veel verschil. Ze kijkt ook weer blij. Hopelijk blijft dit zo.
Afbeelding

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 9
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Smoushond »

Heavy is gelukkig weer opgeknapt en voelt zich ook weer beter.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 7
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door ranetje »

Smoushond schreef: 23 okt 2022, 10:17 Heavy is gelukkig weer opgeknapt en voelt zich ook weer beter.
Fijn. :ok:
Misschien had dat niet lekker zijn niet te maken met die injectie, maar had Heavy zich verstapt o.i.d.?

edit: typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 23 okt 2022, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 9
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Smoushond »

ranetje schreef: 23 okt 2022, 11:22
Smoushond schreef: 23 okt 2022, 10:17 Heavy is gelukkig weer opgeknapt en voelt zich ook weer beter.
Fijn. :ok:
Misschien had dat niet lekker zijn niet te maken met die injectie, maat had Heavy zich verstapt o.i.d.?
Zou kunnen ,ze jaagt Bertus de tuin door als ze zich zo goed voelt dus we moeten ook een beetje opletten dat ze niet denkt dat ze nog een jonge hond is :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 15
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door kloesje »

Dat was volgens de fysio ook het grootste risico van librela, dat honden zich zo goed voelen dat ze zichzelf voorbij lopen. Hierdoor verergert de artrose in korte tijd, omdat ze simpelweg teveel doen. Dus het is top dat ze zich zoveel beter voelen, maar wij als mens moeten dan echt hun rem zijn.
Nu is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit, maar een beetje met verstand mee om gaan is ook wel fijn :)
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 9
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Smoushond »

kloesje schreef: 24 okt 2022, 09:08 Dat was volgens de fysio ook het grootste risico van librela, dat honden zich zo goed voelen dat ze zichzelf voorbij lopen. Hierdoor verergert de artrose in korte tijd, omdat ze simpelweg teveel doen. Dus het is top dat ze zich zoveel beter voelen, maar wij als mens moeten dan echt hun rem zijn.
Nu is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit, maar een beetje met verstand mee om gaan is ook wel fijn :)
Ja klopt . Ik zet er nu echt een alarm op . Anders vergeet ik het ook en dan zijn ze zo een uur bezig in de tuin. Ze verliest veel spieren in de achterhand dat is wel duidelijk te zien . We lopen wat korter en vaker
Afbeelding
Jessymybestie
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2022, 14:30

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Jessymybestie »

Beste mensen ,

Ik ben nieuw op deze forum en had een vraagje over librela , de injectie voor een hond op leeftijd met artrose ..

Onze hond Jessy is nu bijna 14 jaar ..en vorige week zakte ze opeens door haar achterste pootjes ... Bij de dierenarts werd ons gemeld dat dit artrose is en kreeg eerst pijnstillers, deze leken niet echt te werken en deze week zijn we dan terug gegaan en heeft ze gisteren een injectie van librela gekregen , nu is mijn vraag na hoeveel dagen treed dit in werking? Want het is enorm pijnlijk voor te zien hoe mijn hond telkens door haar achterste pootjes zakt en joenkt van de pijn ... En dan vroeg ik me ook af als het mss beter is om het haar tussen haar pootjes weg te scheren voor betere grip ? Thuis hebben we tegels en dat glijd dus goed ...ik merk buiten op de klinkers gaat het beter ..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 15
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Sekreetje »

Het moment waarop je kan zeggen of het voor jouw hond werkt is heel verschillend. De een ziet de volgende dag al duidelijke verbetering, de ander pas na een week. Soms is er pas bij de 2de injectie vooruitgang merkbaar.

Welke pijnstillers kreeg ze die niet werkten? Als een hond zo duidelijk pijn aangeeft zou een andere pijnstillers voor mij nog een overweging zijn.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 7
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door ranetje »

@Jessymybestie is er ook een foto gemaakt van de achterhand?
Of heeft de DA op grond van de leeftijd besloten dat het artrose is?

Honden reageren heel verschillend op die injecties.
Dus een duidelijk antwoord is daarop niet te geven.
Afbeelding
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Bij de meeste honden is bij de tweede injectie het effect goed merkbaar. Geef je nu geen pijnstilling meer? Mijn dierenarts raadde aan om de eerste weken na de eerste librela injectie ook de pijnstilling nog te geven en dan langzaam verminderen om te zien of de librela werkte. Maar als je hond zoveel pijn aangeeft vraag ik mij af of de librela wel toereikend gaat zijn. Zijn er foto’s gemaakt? Ik vind plotseling zoveel pijn niet heel passend bij artrose.
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 3
Berichten: 2735
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Diana »

Mila heeft twee weken geleden een Librela-injectie gekregen omdat ze wat last had van stijfheid na veel doen en daarna uitrusten. Ze heeft niet zo'n sterke polsen en voeten en geeft daar ook wat ongemak aan bij het betasten, dus waarschijnlijk artrose in de polsen/voeten. Ook hebben we Onsior meegekregen voor het geval de Librela niet voldoende zou doen.
Ik merkte al een dag of drie na de injectie dat ze wat meer ging bewegen, ook weer vaker in draf ging tijdens de wandeling en dat ze wat soepeler bewoog. Ik heb geen ongemak meer gezien bij het opstaan na een paar uur liggen, ook niet na wat meer spelen (maar dat laatste doe ik wel heel erg met mate, want daarmee gaat Mila in haar enthousiasme over haar eigen grenzen heen).
De Onsior heb ik dus (nog) niet nodig gehad.
Tot nu toe ben ik wel tevreden met het resultaat! Hopelijk kan ze zo nog een tijd prima mee.
Afbeelding
Plaats reactie