Hoeveel kost je hond maandelijks?

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc

Wat ben je gemiddeld per hond kwijt per maand?

Minder dan €50
12
14%
Tussen de €50-€100
27
32%
Tussen de €100-€150
18
21%
Tussen de €150-€200
8
10%
Meer dan €200
18
21%
Gaat je geen zak aan
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 1
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Nikki »

Ik vrees tussen de €150 - €200 per maand. Voor 1 hondje van 5,5 kilo :') Zonder dierenarts kosten meegerekend, die stijgen de pan uit dit jaar. :nocheer:

Voer is de grootste kostenpost, zal rond de €90 - €95 per maand zijn. Verder nog snacks, supplementen, verzorgingsproducten, wedstrijden, trainen, benzine, osteopaat eens in de 5 maanden.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4934
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door ranetje »

Barkley schreef: 03 nov 2022, 10:26 Fred is een hele dure hond :schrik:
alleen al het plukken. Onze vaste trimster moet stoppen waardoor de plukbeurt nu van 100 naar 200 is gestegen per half jaar. Dan de medicatie, oppas en voer en ik durf het niet neer te pennen :LOL:
Dat is een pittige prijs voor plukken :schrik:
Afbeelding
Nanna

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Nanna »

Tweehonderd euro kapperkosten voor de hond. Dat betaal ik voor mezelf nog niet.
Dat haar pluk ik er voor die prijs zelf wel af.
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 2
Berichten: 1384
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Barkley »

Ze zijn 4 uur bezig met z'n tweeën. Maar het was wel even slikken. Het is hier wel lastig om iemand te vinden die grote honden plukt.
blondie
Posts in topic: 4
Berichten: 2728
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door blondie »

Gisteren weer even slikken toen we het voer voor Chara gingen halen. Dan nemen we groot af, speciaal daarvoor eigenlijk een grote vriezer aangeschaft, anders betalen we ca. 7,35 per rol.
30 rollen 7,15 per stuk, dus we mochten 214,50 aftikken.

Daar doen we een 2 maanden mee, 1 rol per 2 dagen daar krijgt ze dan nog ander versvoer bij en brok.

Zij komt dus ongeveer op de 120 per maand uit met vast voer, en ze gaat goed op het voer met die aandoening van haar dus daar gaan we niet aan rotzooien.
De anderen rond de 75,- aan versvoer ook aangevuld met brok

En we kopen ook veel kauwproducten moet ik bekennen, dagelijks krijgen ze altijd wel wat extra's.

Hondenbelasting 119 per hond. Maar bij controle zag meneer er 2 en vinkte er 2 af die al jaren genoteerd staan en dat vond ik prima. :ok:

Verder gaat er maandelijks automatisch een bedrag van mijn salaris af naar de spaarrekening voor als we da kosten moeten maken. Weet ik in ieder geval dat ik het heb staan.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 15
Berichten: 2614
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Loraine »

Teckeltoos schreef: 02 nov 2022, 19:59 De prijzen van hondenvoer schieten op het moment ook omhoog zeg. Een zak Wolf of wilderness 1 kg. kost tegenwoordig ook al meer dan €7,-- . :80:
Ik koop de grootverpakkingen maar die zijn ook van 45-50 per zak naar de 60 of meer gegaan en de combi van 2 grootverpakkingen zitten ook op over de 120 nu terwijl die eerder ongeveer 85-90 waren.
Ik ben maar gaan mengen met goedkope brokken om de kosten te drukken en geef ze mijn kliekjes (indien geschikt) ter aanvulling ipv blikvoer.
Ook geen dure zalmolie meer maar voor een fractie vd prijs zonnebloemolie, werkte voor de paarden ook perfect en de honden doen het er goed op. :ok:
En alleen nog ei over de brokken wanneer het in de aanbieding was of de eieren op moeten (lees: ze staan rechtop bij het testen of ze nog vers genoeg zijn voor gebruik).

Trimsalon gaat ook teruggeschroefd worden en wanneer ik vakantiegeld ontvang wil ik daar een goede tondeuse van gaan kopen, zo een met verwisselbare scheerkoppen ipv opzetstukken.
Dan ga ik het trimmen helemaal zelf doen, zal geen mooi model worden maar recht toe recht aan en baard etc bijknippen kan ik wel. 😊
Dierenarts gaat vervangen worden voor een goedkopere, hun consultkosten alleen al zijn te hoog om ff op te hoesten (€67,50 :80:) en had ik alleen Dívka gehad dan was het geen probleem geweest omdat ze de dierenarts niet ziet buiten de jaarlijkse check-up maar Mahdu met zijn epilepsie en rare bultjes, rugklachten etc ziet de dierenarts toch wel minimaal 3x per jaar plus de kosten van zijn medicatie (gemiddeld 10,5 potje per jaar à €55,- = een kleine €600,- :x) = minimaal €800,- per jaar alleen al voor hem tegenwoordig. :piew:
Heb ik dingen als titeren, potje novacam, verdachte bultjes verwijderen, bloedonderzoek etc nog niet eens meegerekend omdat dat varieert per jaar of en hoe vaak dat nodig is.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 4
Berichten: 2728
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door blondie »

viewtopic.php?t=4093 lukt het jou nog wel.
Ik kreeg net ook even een mail van onverwachtse eigen risico zorgkosten omdat er een foto in zh is gemaakt van mijn huisgenoot over de mail van +250 euro.. heel fijn.
Zijn niet echt dingen waar ik rekening mee houd van een foto die in juni is gemaakt, en daarbij is mij soms volstrekt onduidelijk wat eigen risico is en wat niet.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 15
Berichten: 2614
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Loraine »

Ik had mijn post al grotendeels geschrapt. 🙈
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 4
Berichten: 2728
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door blondie »

Loraine schreef: 25 nov 2022, 15:35 Ik had mijn post al grotendeels geschrapt. 🙈
Ik bedoel er ook niets mee hoor. Het is juist interessant en goed om zelf de inzichten te hebben en dat deed ik dus net nadat ik de leuke bestelling van Chara moest doen.

Dat andere topic geeft ook aan als je inderdaad alle bedragen naast elkaar neer gaat zetten in combi dus met alle andere verhogingen op persoonlijk/menselijk vlak hoe je dingen in balans gaat brengen of moet brengen.

Bij ons idem eyeopener als we daadwerkelijk de dagelijkse behoeften van de honden én katten in kaart gaan brengen. Voor de katten hebben we een relatief duur merk, maar eigenlijk eten ze alleen dat en dus wel af en toe een snackstick. Vorige katten hadden en brok en natvoer bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 15
Berichten: 2614
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Loraine »

Ik dacht dat het een reactie was op mijn in eerste instantie zeer uitgebreide post, vandaar mijn reactie. 🙈

Op dit moment red ik het, als ik oplet met boodschappen doen en de hierboven genoemde dingen doe.
Maar als de boel nog meer omhoog schiet qua kosten ga ik wel een probleem krijgen vrees ik.
Dan kan ik de honden desnoods nog volledig overzetten op goedkoper voer en met het deels met de pot mee eten scheelt het ook aanzienlijk in de hoeveelheden brokken die erin gaan (ongeveer een derde qua hoeveelheid tov volledig brok en een half zakje natvoer).
En gelukkig heb ik een paar mensen in de buurt die regelmatig overtollige groenten&fruit doneren uit hun moestuin en tgtg pakketten etc 'voor de cavia's' waarvan ikzelf ook wel wat eet.
Deze week nog een halve boodschappentas gekregen waarvan de boontjes voor mezelf (niet geschikt voor de heren caav), de appeltjes en worteltjes delen ze met mij en de honden.
Scheelt mij weer extra groenten kopen komende week voor de heren caav.
Overigens ben ik ook voor de heren overgestapt op goedkoop voer, ze krijgen zoveel groenten dat ze prima met minder vitamine C in hun brokjes toe kunnen. 😊

Maargoed, de honden kosten me gemiddeld >€100,- per maand en dat bedrag ben ik met bezuinigingen etc aan het terugschroeven.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 4
Berichten: 2728
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door blondie »

Ik zal de laatste zijn die commentaar heeft op uitgebreide reacties, omdat ik zelf ook vaak/meestal niet het met een paar woorden af kan :engel: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 3
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Desiree »

Ik heb van de week eens ff berekend wat ik in een maand tijd heb uit gegeven aan de honden. Ik moest er achteraf wel een beetje van huilen. :jank:
Ruim 800 euro!! :O:
Daar zit dan wel alles behalve de hondenbelasting, en de premies van hen verzekering bij in, dat is omgerekend ook 123 euro per maand.

Er moest nieuw voer voor Droef en Roderick komen want Droef moest over op hypoallergeen voer, ze moesten een nieuw bed :pffff: , de oppas voor Roderick a 30 euro per week en dan nog de entingen van Roderick en de bezoekjes aan de DA voor Droef(waarvan ik 80% terug kreeg maar bij het laatste bezoek zijn we dus over de maximale vergoeding voor consulten dit jaar gegaan) en dan nog de hondenschool voor Roderick.

Die entingen en hondenschool zijn wel ff klaar, dat alleen al scheelt me aankomende maand 280 euro maar ik geloof dat ik toch wat meer bewust mag gaan worden van wat ik allemaal voor ze koop.
Afbeelding
Nanna

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Nanna »

Wat kópen jullie toch allemaal voor die joekels. Ik koop niks. Ja, voer. En dat heb ik ook al gedowngrade om het in mooi Nederlands te zeggen. Gewoon eigen merk van de Zooplus, Briantos.
En ze doen het er prima op.
Vers vlees is nu Smuldier.
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11300
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door EchoMira »

Ik kan nergens in de wereld nog smuldier vinden. Ja, drie pakjes in evenveel weken.

Hier is het nu een gewone brok (nou ja, gewoon. Ik huiver van de prijs. Alles voor de beesies.) voor de basis en dan eieren, muffe kip en gehakt of afgeprijsde lapjes.
Hier bij de kaufland zijn ze heel scherp met afprijzen. Zondag zijn ze dicht dus zaterdagavond is het dan echt 80% korting op bederfdingen.
Kun je ze reebiefstuk voeren. Haha!
Nanna

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Nanna »

Ja vlees uit het 70% eraf bakje geef ik ook weleens. Ossestaart of zo.
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 2
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door _Tiny_ »

Wij zijn overgestapt naar prins brok. Twee keer per week krijgen ze vers. Meestal pens en kip.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11300
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 25 nov 2022, 21:53 Ja vlees uit het 70% eraf bakje geef ik ook weleens. Ossestaart of zo.
Ik had van de week nog zo´n heel ding met van die plakjes.
60 cent.

Ze geven het weg want anders moeten ze het opruimen.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 6
Berichten: 5420
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Kells »

Ik merk wel dat de brokken duurder zijn geworden. Nu is de goedkoopste aanbieding van de Wolf of the Wildernis 117 euro per twee zakken. Ik heb er twee besteld. De snacks laat ik maar even zitten. Ik ga echt geen vele euro’s neertellen voor slachtafval.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11300
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door EchoMira »

Kells schreef: 25 nov 2022, 22:40 Ik ga echt geen vele euro’s neertellen voor slachtafval.
Haha. Goed zo.
Wat doet een kilo kippenvoeten tegenwoordig?
Kun je er wel zo´n groen plakkertje van een cockerpup op kletsen en zeggen dan ze 4,95 voor 3 waard zijn...ik vind het prima dat je het doet maar ik koop het niet.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 15
Berichten: 2614
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Loraine »

Nanna schreef: 25 nov 2022, 21:38 Wat kópen jullie toch allemaal voor die joekels. Ik koop niks. Ja, voer. En dat heb ik ook al gedowngrade om het in mooi Nederlands te zeggen. Gewoon eigen merk van de Zooplus, Briantos.
En ze doen het er prima op.
Vers vlees is nu Smuldier.
Wolf of Wilderness (alle smaken buiten lam en rund en enkel de harde brokken), de 12kg zakken. :mrgreen:
Tegenwoordig gemengd met huismerk brok vd supermarkt.
En verder koekjes, dentastix en jumbones vd Lidl en kliekjes, soms een ei over het voer of zo'n rauw soepbot (schenkel) om op te knagen als ik die met kortingssticker tegenkom ofzo, zo'n pakje kost zonder korting iets van €2,80 voor 2-3 botten.
En bij de voerbestellingen ook vaak nog wat knaagspul en koekjes etc, als dat op dat moment binnen het budget past, anders hebben ze pech.

Verder wanneer nodig eens een truitje/jasje oid (Mahdu is uit een paar jasjes en truitjes gegroeid bijvoorbeeld), een halsband met naam en mijn telefoonnummer wanneer de huidige versleten/onleesbaar is, een penning wanneer ze die verloren zijn oid.
En met kerst (en daarmee ook rond hun verjaardagen) een paar knuffels en evt een mand oid.
Riemen heb ik voldoende (inclusief reserve) en hun tuigen zijn nog goed dus die heb ik niet meer nodig.
Maar bijna alles hiervan komt bij AliExpress vandaan (buiten de riemen en tuigen) dus dat kost geen drol. :P
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Nanna

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Nanna »

Truien en spencers hoeven ze niet. En riemen, daar volstaan de jachtlijntjes die ze al jaaaaaaaren hebben en die nog wel jaren meegaan.
Bij oom dierenarts komen we nooit. Trimsalon idem dito.
Eigenlijk heb ik enorm goeiekope hundjes🤪
DomorVerbeuk
Posts in topic: 2
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:03
Honden: 1
Welke: Peruvian Doodle

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door DomorVerbeuk »

Hondentraining kost veel geld. Dat is mijn grootste kostenpost. Daarnaast voer voor een kieskeurige maar (relatief) grote eter.

Emma bleek vandaag bij de dierenarts (om pijnstilling voor Kleine Boris te halen, maar goed: die is 15 geworden deze maand dus dat is een heel ander verhaal) 500g afgevallen te zijn. En ze had al niet over... Ik had het ook wel gevoeld hoor, maar krijg het er maar eens in gepropt bij een hond die niet erg wil eten. Anders toch maar weer tijdelijk volledig op zelf gekookt eten zetten, maar eigenlijk wil ik haar terug op brok hebben, ik vergeet het te vaak te ontdooien. Zelfgekookt eet ze wel consequenter (hoewel ook niet bepaald 100%).

Binnenkort toch ook maar 2 vesten bestellen in de juiste maat, want het is niet warm bij mij in huis (stoken voor enkel de hond is ook niet bepaald goedkoop, zacht uitgedrukt), maar dat is toch weer 80 euro. Ze heeft nu een te klein vest dat ik van het voorjaar gekocht heb met 50% korting, en een te groot vest dat nog van Noa is geweest. Van het gebruik bij Noa weet ik dat ze na 3 winters volop gebruiken nog echt niet versleten zijn, dus ik ga er vanuit dat ze in principe met 2 vesten het leeuwendeel van haar leven voor nodig klaar is (of ik volgende winter er niet een leuk kleurtje bij koop, laat ik me even niet over uit). Ook zou ze eigenlijk een goede winterjas moeten, maar dat is nogmaals bijna 80 euro. Het voordeel is wel dat er dan waarschijnlijk iets minder voer in moet.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 15
Berichten: 2614
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Loraine »

Mahdu wel, die heeft het soms ijskoud en ik verdom het om de verwarming op 20°c of hoger te zetten omdat hij te eigenwijs is om onder een dekentje te blijven liggen. :P
En om nou 's nachts letterlijk wakker gehouden te worden omdat hij zo hard vibreert dat mijn hele bed meeschudt is ook geen aanrader, voor mijn humeur. :mann:
Plus dat hij in de winter voorop de fiets of tijdens het wachten op de bus/trein ook nogal blauwbekt en hij dan net een vibrerende ijslolly is met een gat waar zijn piemeltje normaal zit. :')
Voor dergelijke situaties hebben we dus een paar truitjes, jasjes en zelfs onesies/pyjamaatjes in huis. :mrgreen:
De meeste die ik heb liggen zijn gekocht toen ik hem net had en hij bijna 2kg lichter en een stuk slanker was, daar lijkt hij nu net zo'n worst in, dus er is een maatje groter gekocht maar voor die pak hem beet €5,- per stuk vallen de kosten behoorlijk mee.
Zijn (dure) dikke winterjas past hij nog wel mooi, die was wat te ruim toentertijd maar ivm de ruglengte toen voor deze maat gekozen.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 3
Berichten: 2763
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Diana »

De brok die ik sinds ik in Spanje woon naar volle tevredenheid geef, is ook een stuk duurder geworden. Toen ik hier vier jaar geleden kwam wonen was een zak van 15 kilo € 39, daarna was het een hele tijd € 42 en nu opeens € 53. Ik geef de brok nog steeds, maar meng deze nu met een wat goedkopere brok. Ze hebben nog steeds mooie drolletjes en vinden het lekker, dus dat vind ik een goede tussenweg.
Kipkarkassen zijn hier nog steeds goed betaalbaar, voor tussen de € 1 en € 1,50 heb ik vier flinke, goed bevleesde rugstukken, dus dat krijgen ze een paar keer in de week.

Ik koop af en toe wel eens een nieuwe mand of een nieuw speeltje, maar € 800 in één maand, hoe krijg je het voor elkaar! :80:
Met tuigjes, lijnen en truien voor in de winter doen mijn honden heel lang, dus dat koop ik ook niet om de haverklap. Ja, voor Fayah toen ze pup was en elke twee weken uit haar tuig was gegroeid, maar dan kocht ik gewoon een simpel y-tuig bij de Chinese winkel voor nog geen vijf euro. Tegenwoordig loopt ze vaak aan het oude jachtlijntje van Taartje of Amoz, die lijntjes zijn allebei nog prima en heb ik ook al acht jaar of zo.
Het enige wat ik eigenlijk wel geregeld koop behalve voer en snacks is speelgoed, dat gaat hier niet zo lang mee omdat het heel intensief wordt gebruikt, buiten ligt in weer en wind en op den duur gewoon aan stukken wordt getrokken. Maar om die reden koop ik ook geen duur speelgoed, gewoon wat flostouwen, balletjes en ander spul dat niet te snel stuk gaat, ongeveer voor € 30 per jaar. Vaak gebruik ik er ook mijn Zooplus bonuspunten voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 1
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door galga's »

DomorVerbeuk schreef: 25 nov 2022, 23:52 Binnenkort toch ook maar 2 vesten bestellen in de juiste maat, want het is niet warm bij mij in huis (stoken voor enkel de hond is ook niet bepaald goedkoop, zacht uitgedrukt), maar dat is toch weer 80 euro. Ze heeft nu een te klein vest dat ik van het voorjaar gekocht heb met 50% korting, en een te groot vest dat nog van Noa is geweest. Van het gebruik bij Noa weet ik dat ze na 3 winters volop gebruiken nog echt niet versleten zijn, dus ik ga er vanuit dat ze in principe met 2 vesten het leeuwendeel van haar leven voor nodig klaar is (of ik volgende winter er niet een leuk kleurtje bij koop, laat ik me even niet over uit). Ook zou ze eigenlijk een goede winterjas moeten, maar dat is nogmaals bijna 80 euro. Het voordeel is wel dat er dan waarschijnlijk iets minder voer in moet.
Dat kan toch wel goedkoper? Er zijn verschillende mensen die jassen etc op maat naaien en die zijn een stuk goedkoper. Kijk eens bij de NVAW bijvoorbeeld. https://nvaw.nl/kleding/


Mijn maandelijks hondenkosten zijn een stuk lager geworden, nu Loba en Kiki weer blessurevrij zijn na maaaaaaaanden. Scheelde toch snel 320 euro per maand. Loba krijgt nu wel elke 4 weken een Librela injectie, maar we zitten nu rond de 200 euro aan vaste kosten voor 5 honden. Er gaat hier 2 kilo kvv door per dag, dus ik ben van Kivo via Dogmeat naar Lotgering gegaan om de kosten te drukken. Snacks heb ik nog zeer ruim op voorraad, dus dat moeten ze nu eerst allemaal opeten voordat ik weer nieuw bestel.

Bij die 200 euro zitten niet de extra gas en elektrakosten die ik heb voor het wekelijks bad van de Afghaanse dame. Het dagelijks elektra verbruik verdubbelt bijna door de föhns die 2 uur staan te loeien :schrik: Maar het is altijd nog goedkoper dan haar wekelijks naar een trimsalon te moeten brengen.
Afbeelding
Plaats reactie