Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 4
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Persistence »

Of een ander land met mooie natuur en het liefst bergen voor in juni/juli of september.
Ergens waar je uiteraard lekker met de honden kunt wandelen.
Ben op zoek naar een vrijstaand huis(je) met een liefst afgesloten tuin maar de prijzen voor wat ik vind zijn al snel voor meer dan €1000 per week. Hoopte voor iets minder ook wat leuks te vinden.

Weten jullie leuke plaatsen? Of wellicht een tip voor een vakantiehuis?
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 2
Berichten: 11303
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door EchoMira »

Camper.
Als je geld wil betalen om er even helemaal weg van te zijn is dat gewoon de beste prijs/ontspanning.

Niet eens vanwege de mobiliteit maar omdat je dan geen buren hebt. En dan savonds dus driehonderd keer goedenavond te moeten zeggen tegen de andere mensen die langslopen door het huisjespark.
Ik word daar heel zenuwachtig van.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 3
Berichten: 5423
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Kells »

Ik denk dat @Zinodo wel tips heeft.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 3
Berichten: 5423
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Kells »

Zinodo schreef: 01 jan 2023, 22:33
Kells schreef: 01 jan 2023, 22:24 Ik denk dat @Zinodo wel tips heeft.
Ik ben nog nooit in een vakantiehuisje op vakantie geweest in Slovenië :oeps: sorry, geen idee.
Leuke plaatsen kan ik wel verzinnen. 😅
Dat laatste bedoelde ik. Ik ga ook nooit op vakantie in eigen land. 😅
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 4
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Budkes »

https://kmetijakampjelincic.si/

Deze staat nog steeds op mijn lijstje, ik ben er dus nog zelf nooit aan toe gekomen, maar Marleen van oa Blekz en Csiva, ik ben haar forumnaam even kwijt, gaat hier heel regelmatig naar toe.

Supermooie omgeving en honden heel erg welkom.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Heleboelie
Posts in topic: 2
Berichten: 868
Lid geworden op: 28 sep 2021, 13:55

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Heleboelie »

Las laatst ergens ervaringen dat Kroatië niet heel hondvriendelijk bleek.
In ieder geval rond de toeristischer gebieden. Zelf geen ervaring mee, maar was mij ook een beetje aan het oriënteren voor een campertrip.
In dat geval zou ik lekker naar Slovenië uitkijken!

Tsjechië en Polen, ik was in berggebied, vond ik in ieder geval wel erg vriendelijk en toegankelijk met honden.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 4
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Persistence »

EchoMira schreef: 01 jan 2023, 22:10 Camper.
Als je geld wil betalen om er even helemaal weg van te zijn is dat gewoon de beste prijs/ontspanning.

Niet eens vanwege de mobiliteit maar omdat je dan geen buren hebt. En dan savonds dus driehonderd keer goedenavond te moeten zeggen tegen de andere mensen die langslopen door het huisjespark.
Ik word daar heel zenuwachtig van.
Camper is heel leuk voor Scandinavië ivm mogelijkheid om wild te kamperen. Was vorig jaar niet te betalen.
Maar nu wil ik liever deze kant op en niet met een camper op een (drukke) camping staan.
Huisjespark ook niet, gewoon een huis ergens op het platteland of in de bergen.
Hylos schreef: 01 jan 2023, 22:23 Heb je al op dogsincluded gekeken?

Zoiets bijvoorbeeld http://www.dogsincluded.nl/vakantiehuis ... 1&geo_url=

Denk dat de prijs ook heel erg afhangt van de periode. Juni is wellicht goedkoper dan echt middenin de zomervakantie.
Zeker! Zo’n huis in inderdaad wat ik zoek maar dan in een wat leukere wandelomgeving (niet bij centrum, zwembaden enzo).
Maar bedankt voor de tip.
Zinodo schreef: 01 jan 2023, 22:33 [quote=Kells post_id=196350 time=<a href="tel:1672608276">1672608276</a> user_id=55]
Ik denk dat @Zinodo wel tips heeft.
Ik ben nog nooit in een vakantiehuisje op vakantie geweest in Slovenië :oeps: sorry, geen idee.
Leuke plaatsen kan ik wel verzinnen. 😅
[/quote]

Waar is de natuur heel mooi? Zat zelf te kijken naar Triglav nationale park omgeving.
Budkes schreef: 02 jan 2023, 10:17 https://kmetijakampjelincic.si/

Deze staat nog steeds op mijn lijstje, ik ben er dus nog zelf nooit aan toe gekomen, maar Marleen van oa Blekz en Csiva, ik ben haar forumnaam even kwijt, gaat hier heel regelmatig naar toe.

Supermooie omgeving en honden heel erg welkom.
Dankje! Ja ik weet wie je bedoelt.

De omgeving is prachtig maar een klein appartement is niet geschikt voor 2 honden die nogal luidruchtig kunnen zijn…
En boerderij ook niet met kippen, katten en geiten :Q:
Heleboelie schreef: 02 jan 2023, 11:04 Las laatst ergens ervaringen dat Kroatië niet heel hondvriendelijk bleek.
In ieder geval rond de toeristischer gebieden. Zelf geen ervaring mee, maar was mij ook een beetje aan het oriënteren voor een campertrip.
In dat geval zou ik lekker naar Slovenië uitkijken!

Tsjechië en Polen, ik was in berggebied, vond ik in ieder geval wel erg vriendelijk en toegankelijk met honden.
Wil het liefst de toeristische gebieden ook wel mijden, maar goed om te weten.
Waar was je in Tsjechië?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 4
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Persistence »

Zinodo schreef: 02 jan 2023, 20:20 Triglav nationale park zeker, meer Bohinj en waterval Slap Savica en al helemaal de zeven triglav meren. Een stuk daarvoor heb je meer Bled, heel toeristisch, heeft een eiland met een kerkje, leuk maar het is genoeg om er een foto van te maken als je langsrijdt zeg maar :F: je kan beter naar Blejski vintgar, dat is daar in de buurt, een diepe vallei of ja meer een kloof, met de wilde rivier eronder, prachtig.
Andere mooie rivier waar er veel moois te zien valt is Soča. Koud als de dood zelf maar prachtig. De vallei en omgeving heet Trenta, ook erg mooi. Andere plekken aan deze rivier heten Kobarid, Tolmin, Most na Soči.

Als je grotten interessant vindt maar wil niet de supertoeristische en populairste Postonjska jama in, wees gerust, Škocjanske jame zijn even prachtig en de park eromheen, de omgeving en de uitzichten zijn schitterend. Dat met 5% van de hoeveelheid toeristen als in Postonjska jama.

Oh Rakov Škocjan, ook prachtige natuur en 2 natuurlijke bruggen, een grote en een kleine.
Ook iets wat met grotten te maken heeft, Cerkniško jezero, een verdwijnende meer. Maar die is er in de zomer vast niet dus daar heb je niet zo veel aan haha.

Ehhh zo ver kom ik nu even, maar als je meer wil horen of specifiekere vragen hebt zeg het vooral :E: ik heb een jaartje in de Triglav nationale park gewoond dus ik weet mijn weg wel rond daar.
Super dankjewel!! :E: :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 4
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Budkes »

Persistence schreef: 02 jan 2023, 20:04
Budkes schreef: 02 jan 2023, 10:17 https://kmetijakampjelincic.si/

Deze staat nog steeds op mijn lijstje, ik ben er dus nog zelf nooit aan toe gekomen, maar Marleen van oa Blekz en Csiva, ik ben haar forumnaam even kwijt, gaat hier heel regelmatig naar toe.

Supermooie omgeving en honden heel erg welkom.
Dankje! Ja ik weet wie je bedoelt.

De omgeving is prachtig maar een klein appartement is niet geschikt voor 2 honden die nogal luidruchtig kunnen zijn…
En boerderij ook niet met kippen, katten en geiten :Q:

Denk niet dat ze daar moeite hebben met twee luidruchtige honden, ik heb foto's gezien van Marleen en het wemelt daar van de honden, vandaar dat ie ook op mijn lijstje staat, ik kan met 4 honden bijna nergens terecht. ;-)
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 2
Berichten: 11303
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door EchoMira »

Budkes schreef: 02 jan 2023, 22:27 ik kan met 4 honden bijna nergens terecht. ;-)
Kem.
Per.

Jezus. Ik zit hier toch niet tegen de muur aan te lullen?
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 3
Berichten: 5423
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 03 jan 2023, 23:47
Budkes schreef: 02 jan 2023, 22:27 ik kan met 4 honden bijna nergens terecht. ;-)
Kem.
Per.

Jezus. Ik zit hier toch niet tegen de muur aan te lullen?
O jawel hoor als je maar wil. En dat hoeft niet in een camper. Wij zaten vaak genoeg in huisjes met 4 of zelfs meer honden. 😉
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 4
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Budkes »

EchoMira schreef: 03 jan 2023, 23:47
Budkes schreef: 02 jan 2023, 22:27 ik kan met 4 honden bijna nergens terecht. ;-)
Kem.
Per.

Jezus. Ik zit hier toch niet tegen de muur aan te lullen?
Ik ga al jaren met mijn camper op pad, met alle honden erin. Geen vakantie zonder honden. Of ik frommel ze in mijn bootje, in havens zijn honden nooit een probleem trouwens.
Maar ik hou niet van camper/parkeerplaatsen, dus ik ga naar campings. Ik wil de deur van mijn camper open kunnen zetten en de honden vrij rondom mn camper kunnen laten lopen, daarom zet ik ff een net er om heen. Dus dan worden het campings. ( of een nachtje in de middle of knowhere). Ik heb er inmiddels een hele rits verzameld. In Nederland, Duitsland, Frankrijk en Slovenië. Ik red me prima. Maar op 95 % van de campings is het géén, één of hooguit twee honden.
Op de bonnefooi op pad gaan is geen aanrader met vier, of soms vijf honden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 1
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door malinois »

Budkes schreef:
EchoMira schreef: 03 jan 2023, 23:47
Budkes schreef: 02 jan 2023, 22:27 ik kan met 4 honden bijna nergens terecht. ;-)
Kem.
Per.

Jezus. Ik zit hier toch niet tegen de muur aan te lullen?
Ik ga al jaren met mijn camper op pad, met alle honden erin. Geen vakantie zonder honden. Of ik frommel ze in mijn bootje, in havens zijn honden nooit een probleem trouwens.
Maar ik hou niet van camper/parkeerplaatsen, dus ik ga naar campings. Ik wil de deur van mijn camper open kunnen zetten en de honden vrij rondom mn camper kunnen laten lopen, daarom zet ik ff een net er om heen. Dus dan worden het campings. ( of een nachtje in de middle of knowhere). Ik heb er inmiddels een hele rits verzameld. In Nederland, Duitsland, Frankrijk en Slovenië. Ik red me prima. Maar op 95 % van de campings is het géén, één of hooguit twee honden.
Op de bonnefooi op pad gaan is geen aanrader met vier, of soms vijf honden.
En Oostenrijk ben je welkom :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 4
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Budkes »

:oohja: hoe kon ik die nou vergeten. Ik heb er trouwens nog 1 gevonden in Oostenrijk, bij de Weissensee. :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Heleboelie
Posts in topic: 2
Berichten: 868
Lid geworden op: 28 sep 2021, 13:55

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Heleboelie »

Persistence schreef: 02 jan 2023, 20:04


Wil het liefst de toeristische gebieden ook wel mijden, maar goed om te weten.
Waar was je in Tsjechië?
Paar jaar geleden in Boheems Zwitserland; prachtig kunnen wandelen en maar een fractie van het volk dat aan de andere (duitse) kant loopt (Saksische Bohemen).
Dit jaar was ik eigenlijk in Zuid-Silezie, Reuzen- en Ijzergebergte, maar door slecht weer net even de grens over naar Tsjechie gepiept. Adrspach-Teplice. Wonderschoon gebied en heel mooi wandelen.
Was beide wel laagseizoen.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 4
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Tips hondenvakantie Slovenië/Kroatië

Bericht door Persistence »

Heleboelie schreef: 10 jan 2023, 12:48
Persistence schreef: 02 jan 2023, 20:04


Wil het liefst de toeristische gebieden ook wel mijden, maar goed om te weten.
Waar was je in Tsjechië?
Paar jaar geleden in Boheems Zwitserland; prachtig kunnen wandelen en maar een fractie van het volk dat aan de andere (duitse) kant loopt (Saksische Bohemen).
Dit jaar was ik eigenlijk in Zuid-Silezie, Reuzen- en Ijzergebergte, maar door slecht weer net even de grens over naar Tsjechie gepiept. Adrspach-Teplice. Wonderschoon gebied en heel mooi wandelen.
Was beide wel laagseizoen.
Dankje!
Afbeelding
Plaats reactie