Tuig voor Zahra

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sanne
Posts in topic: 2
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:13
Honden: 3
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Tuig voor Zahra

Bericht door Sanne »

Ik ben op zoek naar een goed tuig voor Zahra. Maar dan wel een tuig dat geschikt is voor eventueel canicross & steppen.
Zahra heeft natuurlijk een bijzondere bouw. Dus ik vind het heel lastig wat ik dan zou moeten hebben. Het hoeft geen windhonden-anti-ontsnap-tuig te zijn.


- Welke tuigen vinden jullie fijn? En iemand een tip voor de lichaamsbouw van Zahra?
- Voor canicross heb je ook een heupgordel en een lijn ertussen nodig? Wat is daarin fijn?
Rennendehond
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Tuig voor Zahra

Bericht door Rennendehond »

Ik zou gaan passen. Trekt ze?
Bij RunDog hebben ze heel veel kennis. Bij windhonden zie ik vaak dit tuig passen: https://www.rundog.nl/dragrattan-multi- ... arnas.html

De Non Stop Free motion is wel verstelbaar op de rug en bij de ribben maar niet bij hals en borst. Dat is juist een maat die bij windhonden vaak afwijkt van andere rassen. Ik zou, zeker als Zahra ook druk op de lijn zet, echt goed passen want het kan goed vervelend worden als ze verkeerd belasten.
Gebruikersavatar
Sanne
Posts in topic: 2
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:13
Honden: 3
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Re: Tuig voor Zahra

Bericht door Sanne »

Rennendehond schreef: 16 jan 2023, 11:02 Ik zou gaan passen. Trekt ze?
Bij RunDog hebben ze heel veel kennis. Bij windhonden zie ik vaak dit tuig passen: https://www.rundog.nl/dragrattan-multi- ... arnas.html

De Non Stop Free motion is wel verstelbaar op de rug en bij de ribben maar niet bij hals en borst. Dat is juist een maat die bij windhonden vaak afwijkt van andere rassen. Ik zou, zeker als Zahra ook druk op de lijn zet, echt goed passen want het kan goed vervelend worden als ze verkeerd belasten.
Ah, dankjewel!
Ik weet niet of ze gaat trekken. Dat wordt uitproberen. Ik hoop het. Maar het kan ook zijn dat ze gewoon keurig naast blijft lopen, net als met fietsen.
Normaal gesproken komt er echt zélden spanning op de lijn met gewoon wandelen of fietsen. Altijd een slappe lijn. Tenzij ze echt HEEL opgewonden is om te gaan loslopen met Noortje, of als ze een kat ziet.
Sirene
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Tuig voor Zahra

Bericht door Sirene »

Sanne schreef: 16 jan 2023, 11:12
Rennendehond schreef: 16 jan 2023, 11:02 Ik zou gaan passen. Trekt ze?
Bij RunDog hebben ze heel veel kennis. Bij windhonden zie ik vaak dit tuig passen: https://www.rundog.nl/dragrattan-multi- ... arnas.html

De Non Stop Free motion is wel verstelbaar op de rug en bij de ribben maar niet bij hals en borst. Dat is juist een maat die bij windhonden vaak afwijkt van andere rassen. Ik zou, zeker als Zahra ook druk op de lijn zet, echt goed passen want het kan goed vervelend worden als ze verkeerd belasten.
Ah, dankjewel!
Ik weet niet of ze gaat trekken. Dat wordt uitproberen. Ik hoop het. Maar het kan ook zijn dat ze gewoon keurig naast blijft lopen, net als met fietsen.
Normaal gesproken komt er echt zélden spanning op de lijn met gewoon wandelen of fietsen. Altijd een slappe lijn. Tenzij ze echt HEEL opgewonden is om te gaan loslopen met Noortje, of als ze een kat ziet.
Als ze nooit trekt zou ik eerst met een gewoon goed zittend tuig proberen of je haar wel kunt laten trekken. Want een canicrosstuig zit voor geen meter bij een niet trekkende hond.
Als ze wel gaat trekken zou ik gaan passen bij een winkel of wedstrijd en echt goed kijken of ze er wel mee kan en wil lopen.
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 1
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: Tuig voor Zahra

Bericht door galga's »

Een goed passend Y-tuig voor windhonden, wat vrijwel niet verschuift is het Sports harness Y van Sofa Dog Wear. Het is een gewoon, voor dagelijks gebruik tuig, maar ze kunnen er ook goed in hangen
Afbeelding
Plaats reactie