Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 4
Berichten: 2698
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door Gretha »

Ik kwam dit filmpje op Youtube tegen en vond het een hele leuke manier om detectie aan te leren.
Ook duidelijk uitgelegd. Ze heeft een fijne stem om naar te luisteren.
En wat een geweldig leuk hondje!! :I:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 2
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door Lothian »

Leuk! Dat ga ik met Lucca proberen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 4
Berichten: 2698
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door Gretha »

Lothian schreef: 16 jan 2023, 22:14 Leuk! Dat ga ik met Lucca proberen.
Ik wil het met Cash gaan doen, maar ik denk dat Tux het ook wel leuk vindt.
Omstebeurt dan maar.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 4
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door blondie »

Ik ga vrijdag met Aki beginnen met detectie. Anders zag ik al dan de workshops die we hebben gedaan.
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 4
Berichten: 2698
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door Gretha »

blondie schreef: 17 jan 2023, 18:50 Ik ga vrijdag met Aki beginnen met detectie. Anders zag ik al dan de workshops die we hebben gedaan.
Ik was al flink aan het zoeken geweest, maar vond veel filmpjes irritant of alles behalve duidelijk. Bij dit filmpje dacht ik meteen: dat gaan we doen.
Heb jij een andere methode?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 2
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door Lothian »

Dat hondje is inderdaad echt te leuk zeg. Heb niet vaak dat ik zó op een hondje val na een filmpje :I:
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 4
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door blondie »

@Gretha de workshops met Aak en Chara heb ik volgens mij hier wat van gedeeld, maar was eigenlijk meer direct geur detecteren in stellingen in een loods.
Ik heb me nu opgegeven op de school waar ik met Glory pupcursus doe, zij starten nu ook met gediplomeerd persoon met detectie. En wat ik zag is dat ook geurdetectie in objecten eigenlijk begin is, ipv direct ruimten afzoeken op geur. Vandaar de opmerking van mij dat het anders is dan de workshops.
Ga het over me heen laten komen vrijdag, weet in ieder geval dat Aak het enorm leuk vindt om zijn neus te gebruiken. Vind het zelf ook interessant om te leren, totaal geen ervaring mee. Ben nooit verder gekomen dan IPO speuren met de vorige honden en wat reddingshondenspoor.
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 4
Berichten: 2698
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door Gretha »

blondie schreef: 17 jan 2023, 19:57 @Gretha de workshops met Aak en Chara heb ik volgens mij hier wat van gedeeld, maar was eigenlijk meer direct geur detecteren in stellingen in een loods.
Ik heb me nu opgegeven op de school waar ik met Glory pupcursus doe, zij starten nu ook met gediplomeerd persoon met detectie. En wat ik zag is dat ook geurdetectie in objecten eigenlijk begin is, ipv direct ruimten afzoeken op geur. Vandaar de opmerking van mij dat het anders is dan de workshops.
Ga het over me heen laten komen vrijdag, weet in ieder geval dat Aak het enorm leuk vindt om zijn neus te gebruiken. Vind het zelf ook interessant om te leren, totaal geen ervaring mee. Ben nooit verder gekomen dan IPO speuren met de vorige honden en wat reddingshondenspoor.
Leuk, ik ben benieuwd. Aak vindt het vast fantastisch. Sowieso een leuke bezigheid om samen te doen.
Lothian schreef: 17 jan 2023, 19:35 Dat hondje is inderdaad echt te leuk zeg. Heb niet vaak dat ik zó op een hondje val na een filmpje :I:
Ik had precies hetzelfde. Wat een vrolijk, leergierig en mooi hondje. :hartjes:
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 4
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door blondie »

Op FB bij die school was een van de eersten die deelnam een stokoude boxer, zo aandoenlijk om dat te zien "werken" :I:
Gebruikersavatar
Flo
Posts in topic: 1
Berichten: 193
Lid geworden op: 09 feb 2022, 21:34
Honden: 2

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door Flo »

Gretha schreef: 16 jan 2023, 21:31 Ik kwam dit filmpje op Youtube tegen en vond het een hele leuke manier om detectie aan te leren.
Ook duidelijk uitgelegd. Ze heeft een fijne stem om naar te luisteren.
En wat een geweldig leuk hondje!! :I:

Bedankt voor het delen! Flo en Pleun vinden dit soort 'spel' hartstikke leuk om te doen. Inderdaad een geweldig hondje in het filmpje :hartjes:
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 4
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door blondie »

Gretha schreef: 17 jan 2023, 21:15
blondie schreef: 17 jan 2023, 19:57 @Gretha de workshops met Aak en Chara heb ik volgens mij hier wat van gedeeld, maar was eigenlijk meer direct geur detecteren in stellingen in een loods.
Ik heb me nu opgegeven op de school waar ik met Glory pupcursus doe, zij starten nu ook met gediplomeerd persoon met detectie. En wat ik zag is dat ook geurdetectie in objecten eigenlijk begin is, ipv direct ruimten afzoeken op geur. Vandaar de opmerking van mij dat het anders is dan de workshops.
Ga het over me heen laten komen vrijdag, weet in ieder geval dat Aak het enorm leuk vindt om zijn neus te gebruiken. Vind het zelf ook interessant om te leren, totaal geen ervaring mee. Ben nooit verder gekomen dan IPO speuren met de vorige honden en wat reddingshondenspoor.
Leuk, ik ben benieuwd. Aak vindt het vast fantastisch. Sowieso een leuke bezigheid om samen te doen.

Het was gaaf om te doen. Feedback en extra info over de mail vond ik ook top. Vandaag hadden we les van haar met Glory (gewone gehoorzaamheidslessen) en dan is het ook wel mooi om ogen van de instructrice te zien glunderen toen ze het kort over Aki had. Ze had van hem genoten.
Het was les 1 op 1, dus kon ik hem vrij laten zoeken. Hij snapte rap wat de bedoeling was, maar werd wat té enthousiast.
Een tissuebox aan gort, meneer vond het leuk om met de oefenbanden aan de haal te gaan :oeps: en vanwege de eerdere workshops waar hij dus al in een ruimte had gezocht en verwezen wilde hij dit nu ook continue doen. Op grotere ruimte zoeken dan nodig.
Dus ik moet gaan oefenen op correct verwijzen whaha :LOL:

Hij doet het namelijk wel rap, en dus snel en geeft mij wel aan dat hij de geur gevonden heeft maar wordt dan ietwat te enthousiast en reagert over de top. We kennen hem nu al 8 jaar.. dus ik moest wel even dat free willy gedrag tot de orde roepen en toch maar wat meer op appel werken :oeps:

Het zijn geen goedkope lessen, maar als ik zie met hoeveel overgave hij het doet en even 1 op 1 mee kan om iets met een baas te ondernemen. Dan gaan we dit ook gewoon blijven doen. En zelf vind ik het ook enorm interessant om te leren en te leren hoe het aan te leren. Kan ook met de dames straks wel een begin wellicht maken. Met name Glory zal hier ook denk ik een goede drive in hebben.

We gaan nu eerst door met Aak op die geurdetectie, maar ergens als ze dat aan gaat bieden qua training wil ik ook wel leren speuren op menselijk spoor.

Mooiste vond ik om te zien dat hij zo gedreven was, alsof ik met een jonge hond liep. Helemaal in zijn nopjes :cheer:
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 1
Berichten: 3934
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Leuk en duidelijk filmpje voor het aanleren van detectie

Bericht door Smoushond »

Ik ben met Bertus ook begonnen met voer verwijzen

Afbeelding
Plaats reactie