(Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 3
Berichten: 2431
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Teckeltoos »

En dan schijnt het dat figuur ook nog gemeld heeft dat hij pas ophoudt als hij de aanwezige honden voor een goede prijs kan verkopen. :gvd:
Afbeelding
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 10
Berichten: 709
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door alinelaila »

Vandaag dan (eindelijk) weer wat actie daar in Eersel:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/421 ... -in-eersel
Gebruikersavatar
Petra
Posts in topic: 3
Berichten: 1113
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Petra »

alinelaila schreef: 24 jan 2023, 11:51 Vandaag dan (eindelijk) weer wat actie daar in Eersel:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/421 ... -in-eersel
Wat ik begrijp is dat ze vandaag alle honden weg gaan halen.
Nu maar hopen dat dat echt zo is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petra
Posts in topic: 3
Berichten: 1113
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Petra »

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/422 ... -in-eersel

Ik las in een ander bericht dat hij 115 volwassen honden en 44 pups mag houden, omdat die gezond zouden zijn :nocheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 10
Berichten: 709
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door alinelaila »

Klopt, ze halen (wederom :roll: ) niet alles weg.. Begreep dat er nog maar weinig pups zaten en hij al een deel naar belgië heeft verscheept.
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 10
Berichten: 709
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door alinelaila »

Oh, en niks 'ongeveer 400 honden' wat er zou zitten dus he. Bijna 600. Idioterie.
Tineke
Posts in topic: 2
Berichten: 1514
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Tineke »

alinelaila schreef: 25 jan 2023, 17:55 Klopt, ze halen (wederom :roll: ) niet alles weg.. Begreep dat er nog maar weinig pups zaten en hij al een deel naar belgië heeft verscheept.
Nog 115 honden begreep ik en 44 pups zijn achter gebleven
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
EchoMira
Posts in topic: 2
Berichten: 11143
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door EchoMira »

Ik snap het niet. Zat boeren met lege stallen.
Hondjes netjes wassen en verzorgen en ze dan verkopen aan mensen die wel aan een oplossing willen betalen maar niet aan een broodfukkert.

Er zijn anderhalf miljoen honden in nederland (veel meer natuurlijk maar toe maar) en dan wil je daar van alles aan regelmakerij tegenaan gooien maar 600 opvangen is te moeilijk?
Hou dan verder ook maar gewoon je grote bek.
Gebruikersavatar
Petra
Posts in topic: 3
Berichten: 1113
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Petra »

@alinelaila Ik ben wel heel benieuwd wat er nu met de meegenomen honden gaat gebeuren.
Ze zijn niet in beslag genomen, dus hij heeft zelfs nog kans om ze weer terug te krijgen geloof ik?
Afbeelding
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 10
Berichten: 709
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door alinelaila »

Petra schreef: 25 jan 2023, 19:44 @alinelaila Ik ben wel heel benieuwd wat er nu met de meegenomen honden gaat gebeuren.
Ze zijn niet in beslag genomen, dus hij heeft zelfs nog kans om ze weer terug te krijgen geloof ik?
Klopt, ze zijn in bewaring genomen. Als hij de gemaakte kosten betaalt én er voor zorgt dat de situatie op het terrein verbetert is er een kans dat ze gewoon terug gaan.
Dat het bestemmingsplan dat hele fokken daar überhaupt niet toestaat vergeten we voor het gemak even.
EchoMira
Posts in topic: 2
Berichten: 11143
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door EchoMira »

Ik denk niet dat ze dat vergeten zijn maar dat je je niet aan het bestemmingsplan houdt heeft hele andere gevolgen dan wat je nodig hebt om die kraam op te rollen.
Dat komt ook wel maar dat lost de hele kwestie niet op.
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 3
Berichten: 2431
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Teckeltoos »

Er is een inval gedaan en de honden worden nu daar weggehaald.

KLIK
Afbeelding
Nanna

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Nanna »

de horrorfokker is gearresteerd wegens belemmering van het werk. Misschien dat het eindelijk tot hem doordringt dat het echt voor bij is!

Alle honden van de horrorfokker worden in beslag genomen. Ook wordt er pluimvee meegenomen.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1034
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door ellen en de birmanen »

Nanna schreef: 23 mei 2023, 16:10 de horrorfokker is gearresteerd wegens belemmering van het werk. Misschien dat het eindelijk tot hem doordringt dat het echt voor bij is!

Alle honden van de horrorfokker worden in beslag genomen. Ook wordt er pluimvee meegenomen.
maar hij heeft wel nestjes ergens anders liggen. die gaat gewoon weer door, zonder probleem. zolang mensen blijven kopen, blijven zij dit doen. wat boeit hun die dieren nu. geld, dat is wat de honden op moeten brengen.
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 4
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door *Esther »

Ik denk dat Bjarne daar ook vandaan komt. In het asiel daar blijven ze ook maar 'gepensioneerde fokdiertjes' hebben. Ze zijn ook in etappes weggehaald. Eersel is de laatste Ned. plaats voor de grens wanneer je naar het asiel rijdt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 10
Berichten: 709
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door alinelaila »

*Esther schreef: 23 mei 2023, 18:32 Ik denk dat Bjarne daar ook vandaan komt. In het asiel daar blijven ze ook maar 'gepensioneerde fokdiertjes' hebben. Ze zijn ook in etappes weggehaald. Eersel is de laatste Ned. plaats voor de grens wanneer je naar het asiel rijdt.
Maar je hebt Bjarne uit een asiel in België toch? Want de Eersel-honden zijn wel in NL gebleven, die mogen niet zomaar de grens over zonder rabiës-enting.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 3
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door hakunamatata »

Het asiel waar Bjarne zat heeft wel vaker ex-broodfokhonden. Jaren terug betaalden ze de broodfokker een bedrag om die honden over te nemen. Daardoor heb ik het onthouden. Toen je schreef over Belgisch asiel en mogelijk broodfokverleden dacht ik gelijk aan dat asiel en daar vond ik zijn advertentie toen ook. Voor Bjarne natuurlijk geweldig dat hij nu bij jou is gekomen. Maar die werkwijze heb ik wel altijd bizar gevonden. Misschien is dat nu niet meer hoor dat ze geld betalen voor die honden.

Ik vermoed zomaar dat de 101 puppies bij DOA in Amsterdam wél allemaal daar vandaan komen. En dan nu weer een hele lading honden. Bizarre druk op de opvangcapaciteit die er is.
Jammer dat Leeuwarden niet die opvang doet van in bewaring genomen honden. Een klein teefje opvangen die drachtig is of jong nest heeft zou ik best willen doen.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 10
Berichten: 709
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door alinelaila »

hakunamatata schreef: 23 mei 2023, 19:24
Ik vermoed zomaar dat de 101 puppies bij DOA in Amsterdam wél allemaal daar vandaan komen. En dan nu weer een hele lading honden. Bizarre druk op de opvangcapaciteit die er is.
Haha ja, reken maar dat DOA Eersel-honden heeft. Volgens mij hebben zij alle drachtige honden gekregen. En maar lekker adverteren op social media :schrik:

Sowieso pik je de Eersel-honden er overal zo wel tussenuit. Zandvoort heeft er ook elke keer een hele lading zitten om te herplaatsen.
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Posts in topic: 2
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 sep 2021, 14:33
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door GoldenGizmo »

Ze hebben een paar deuren verderop bij de broer van de fokker ook nog een leuke bijvangst gedaan:

Toevallig drugslab ontdekt een paar deuren naast omstreden fokker in Eersel - https://nos.nl/r/397947

Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 4
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door *Esther »

alinelaila schreef: 23 mei 2023, 18:41
*Esther schreef: 23 mei 2023, 18:32 Ik denk dat Bjarne daar ook vandaan komt. In het asiel daar blijven ze ook maar 'gepensioneerde fokdiertjes' hebben. Ze zijn ook in etappes weggehaald. Eersel is de laatste Ned. plaats voor de grens wanneer je naar het asiel rijdt.
Maar je hebt Bjarne uit een asiel in België toch? Want de Eersel-honden zijn wel in NL gebleven, die mogen niet zomaar de grens over zonder rabiës-enting.
Hij heeft dus keurig eerst een rabiës stickertje (laten we daar van uitgaan) in zijn paspoort gekregen. En is daarna verhuisd. De asielmedewerkster zei ook letterlijk dat hij dan weer terug naar Nederland ging. Zoals ik de berichtgeving lees, waren de kosten verhaald op de broodfucker. Dus afstandsgeld betaald? Ik geloof niet dat zij ze binnenharken om meer omzet te genereren. Ook al omdat de kosten die ze maken, hoger zijn dan de opbrengst. Het bedrag wat ik betaalde was een schijntje als je dat naast de kosten (DA-kosten vooral)legt. En ook in vergelijking met Nederlandse asielen.
Dus hij komt dus wel bij een Ned. broodfokker vandaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 4
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door *Esther »

alinelaila schreef: 23 mei 2023, 20:24
hakunamatata schreef: 23 mei 2023, 19:24
Ik vermoed zomaar dat de 101 puppies bij DOA in Amsterdam wél allemaal daar vandaan komen. En dan nu weer een hele lading honden. Bizarre druk op de opvangcapaciteit die er is.
Haha ja, reken maar dat DOA Eersel-honden heeft. Volgens mij hebben zij alle drachtige honden gekregen. En maar lekker adverteren op social media :schrik:

Sowieso pik je de Eersel-honden er overal zo wel tussenuit. Zandvoort heeft er ook elke keer een hele lading zitten om te herplaatsen.
Waarom vind je dat niet ok dat ze met de pups adverteren?
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 3
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door hakunamatata »

*Esther schreef: 24 mei 2023, 07:52
alinelaila schreef: 23 mei 2023, 20:24
hakunamatata schreef: 23 mei 2023, 19:24
Ik vermoed zomaar dat de 101 puppies bij DOA in Amsterdam wél allemaal daar vandaan komen. En dan nu weer een hele lading honden. Bizarre druk op de opvangcapaciteit die er is.
Haha ja, reken maar dat DOA Eersel-honden heeft. Volgens mij hebben zij alle drachtige honden gekregen. En maar lekker adverteren op social media :schrik:

Sowieso pik je de Eersel-honden er overal zo wel tussenuit. Zandvoort heeft er ook elke keer een hele lading zitten om te herplaatsen.
Waarom vind je dat niet ok dat ze met de pups adverteren?
Zelf vind ik het vooral raar dat er geen woord gezegd wordt over de herkomst van de honden. Alleen overal dat er nog nooit zoveel puppies geboren zijn, ze een heel team mensen aangenomen hebben om de pups te verzorgen etc. Ook nergens zijn de moederhonden te zien of iets. Komt bijna over alsof ze zelf aan broodfok doen :dunno:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niika
Posts in topic: 1
Berichten: 429
Lid geworden op: 12 sep 2021, 17:59
Honden: 6
Welke: 1 roemeen 4 bulgaren 1 whippet

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Niika »

misschien doen ze dat ook wel een beetje... zou me niet verbazen als een deel van die teven prima nog gecastreerd had kunnen worden, zwanger of niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 4
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door *Esther »

Stukje openheid zou beter zijn inderdaad. Al doe je dat ook maar onder het mom van voorlichting. Ik voelde bij Bjarne ook wel aan dat ze geen namen ging noemen. Wat heb je er ook aan, maar goed.
Ik geloof niet dat ze die teven expres niet gecastreerd hebben. Zou ze sieren als ze de moederhonden ook zouden laten zien én aandacht voor een gouden mandje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 2
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Crutz »

Niika schreef:misschien doen ze dat ook wel een beetje... zou me niet verbazen als een deel van die teven prima nog gecastreerd had kunnen worden, zwanger of niet.
Een dierenarts vinden die drachtige teven castreert is best een uitdaging
Plaats reactie