poep eten

ingrid48
Posts in topic: 4
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

poep eten

Bericht door ingrid48 »

De jonge hond van mijn vriendin eet overal in het bos poep..maakt niet uit van wie :scratch:

Dit onderwerp is wel vaker langs gekomen, maar heeft iemand de gouden tip? Ze probeert hem natuurlijk af te leiden, snoepjes te strooien etc, maar in dat bos vlakbij haar huis komen veel honden...
Of kan het ook aan het voer liggen?

Ik hoor graag jullie tips :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 1
Berichten: 1058
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: poep eten

Bericht door annnie »

De persoon die hier de werkelijk gouden tip voor heeft zou letterlijk dat goud in tonnen moeten ontvangen. Het is zelfbenoemd gedrag en lekker, mjam mjam stront.

Muilkorf zou een oplossing kunnen zijn. Dat denk ik iedere keer als ik Ronja genietend een drol zie omsnoeren. Maar nog steeds niet aangeschaft
Afbeelding
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 1
Berichten: 1187
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: poep eten

Bericht door Omega »

Inderdaad het enige wat helpt is een muilkorf, die aan de voorkant dicht is anders drukken ze 'm zo in de drol en snacken frietjes.
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 1
Berichten: 2172
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: poep eten

Bericht door Rosanne »

Brego vond het als pup ook erg smakelijk. Nu alleen nog katten poep, maar dat is makkelijker te ontwijken.

In de wijk was het wat makkelijker om te zorgen dat hij de kans niet kreeg. Zo doorbraken we de gewoonte ook.

Daarnaast bezig geweest met het commando leave it aanleren. Zorgen dat er een beloning is die veel betekenend is en alleen gebruikt wordt als hij dat commando opvolgt. Gewoon klein beginnen. In elke hand een snoepje. Voor de hond houden, wanneer hij zijn kop van de hand aftrekt na geprobeerd te hebben het te krijgen, de beloning die in de andere hand zit geven.

Gaat dit goed. Commando koppelen. En dan bijv in de tuin iets neerleggen waar hij niet aan mag zitten. Wel aan de lijn houden. Als hij kijkt , commando zeggen en belonen als hij zijn aandacht naar jou verplaatst.

Dit uitbreiden op straat. Wij hebben dit gedaan bij andere honden ( vooral uitvallers), paardenpoep, hondenpoep, vogels die hij met rust moet laten. Werkt voor ons heel goed. Na t commando verplaatst hij meteen zijn aandacht naar mij en krijgt iets super lekkers. Nu is honden poep ook helemaal niet boeiend meer.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
Gonnie
Posts in topic: 4
Berichten: 1702
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:35

Re: poep eten

Bericht door Gonnie »

Ik ben er onderhand al aan gewend. Als ik het kan voorkomen doe ik dat. Maar als ze op meer dan een meter afstand poep aan het eten zijn dan laat ik het maar want dan luisteren ze toch niet.
Anne eet gelukkig meestal haar eigen poep op, vind ik iets minder smerig.

De fokker van Tanja zei dat ik haar een week lang elke dag een banaan moest geven, en daarna af en toe een stukje banaan. Toen ik dat een keer deed werkte het wel, maar heb geen zin om constant bananen te kopen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gebruikersavatar
Annets
Posts in topic: 2
Berichten: 584
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17

Re: poep eten

Bericht door Annets »

James draag tegenwoordig een anti lokaas snuitje.
Wandelt nu veel fijner nu ik niet constant hoef op te letten dat hij aan het snacken is.
Mijn vriendin liet haar hond een tennisbal mee nemen naar buiten.
De hond liet die niet los en zo kon zij ook niet meer eten buiten.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
ingrid48
Posts in topic: 4
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: poep eten

Bericht door ingrid48 »

Omega schreef: 05 dec 2022, 19:39 Inderdaad het enige wat helpt is een muilkorf, die aan de voorkant dicht is anders drukken ze 'm zo in de drol en snacken frietjes.
:LOL: :LOL:

Dank voor de tips, ik geef ze door :E:
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: poep eten

Bericht door Fabienne »

Daar waar je weet dat er heel veel poep ligt helpt enkel aanlijnen en zo voorkomen dat er poep gegeten kan worden. Poep eten is namelijk best heel erg zelf belonend gedrag. Maar waarom eet ze poep? Is dat bos met veel andere honden bijvoorbeeld niet te spannend voor haar?

Ik heb hier een poep eter die poep eet uit (negatieve) spanning, haar ontlading is een drol en ja dat is heel vies maar ik weet waarom ze het doet en 'boos' worden heeft dus geen enkele zin. Ik heb Lola wel geleerd dat ze een drol mag aanwijzen en daarvoor beloon ik haar en lopen we samen door. Een korf heeft bij haar geen zin want die spanning blijft. Voertjes strooien of haar spanning uiten op een bal wel en ik vermijdt dus plekken waar heel veel honden samen komen en het 9 van de 10x een zootje is. Het poep eten is hierdoor heel veel minder geworden
Joke1
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2022, 16:14

Re: poep eten

Bericht door Joke1 »

Vraag is of het om gedrag gaat of dat er toch tekorten in de voeding zitten. Daarom is wel een idee om inderdaad banaan, stuk eierkoek of bv probiotica te geven en te kijken of dit enig verschil geeft. Zo ja dan weet je dat het geen gedrag is maar probleem met voeding-darmen... is al mooi om uit te sluiten denk ik :)
Mellow

Re: poep eten

Bericht door Mellow »

Ik heb 4 poep eters maar die eten alleen die van de anderen op.
Geen vreemde poep.
En ook niet altijd, ligt eraan wat een ander 'extra' heeft gegeten (ik geef ze niet allemaal altijd hetzelfde qua snacks want de kleintjes kunnen/willen niet alles kauwen).
Soms denk ik wel eens dat ze op die manier alsnog denken 'zo, nu heb ik het ook'.
Maar dat zal wel niet. :proest:
Ze bleven het allemaal doen na het eten van banaan, eierkoek etc.
Werd zelfs meer :?
:kotz:
Gebruikersavatar
Annets
Posts in topic: 2
Berichten: 584
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17

Re: poep eten

Bericht door Annets »

Zinodo schreef: 08 dec 2022, 10:14
Annets schreef: 05 dec 2022, 21:55 James draag tegenwoordig een anti lokaas snuitje.
Wandelt nu veel fijner nu ik niet constant hoef op te letten dat hij aan het snacken is.
Mijn vriendin liet haar hond een tennisbal mee nemen naar buiten.
De hond liet die niet los en zo kon zij ook niet meer eten buiten.
Een snuitje is een slecht idee. Die zijn gemaakt om heel kort gedragen te worden zoals bij een DA op tafel. Een hond kan er niet mee hijgen of drinken.
Muilkorven zijn geschikt om langer te dragen.
Het is een actie lokaas snuitje.
Een soort van netje dat hij zijn bek kan open doen om evt te hijgen, maar dat hij geen poep kan pakken of ander eetbaars.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 1
Berichten: 2733
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: poep eten

Bericht door blondie »

Rosanne schreef: 05 dec 2022, 20:04

Daarnaast bezig geweest met het commando leave it aanleren. Zorgen dat er een beloning is die veel betekenend is en alleen gebruikt wordt als hij dat commando opvolgt. Gewoon klein beginnen. In elke hand een snoepje. Voor de hond houden, wanneer hij zijn kop van de hand aftrekt na geprobeerd te hebben het te krijgen, de beloning die in de andere hand zit geven.

Gaat dit goed. Commando koppelen. En dan bijv in de tuin iets neerleggen waar hij niet aan mag zitten. Wel aan de lijn houden. Als hij kijkt , commando zeggen en belonen als hij zijn aandacht naar jou verplaatst.

Dit uitbreiden op straat. Wij hebben dit gedaan bij andere honden ( vooral uitvallers), paardenpoep, hondenpoep, vogels die hij met rust moet laten. Werkt voor ons heel goed. Na t commando verplaatst hij meteen zijn aandacht naar mij en krijgt iets super lekkers. Nu is honden poep ook helemaal niet boeiend meer.
Wij hebben dit recent op pupcursus gedaan maar direct bij de oefening terwijl je je hand dichtklapt waar hond het snoepje uit wil pakken Niet doen, zeggen en inderdaad de beloning uit de andere hand laten pakken.
Maar niet echt aanbieden, anders lijkt het weer een voedselweigering opdracht.

Heb het nog niet echt ingezet bij vreten van straat.
Eigenlijk bij alle honden gebruik ik daar het commando "VIES" voor. Bij de jonge honden/pup direct al als er werd gesnuffeld aan een zakje bakje of te lang bij poep, dan zei ik VIES , stapte in en gebruikte ene lekker voertje of een speeltje om de hond weg te leiden. Vrij rap hoefde ik alleen maar vies te zeggen en kreeg ik de aandacht weer. En uiteraard wel belonen in begin.

Chara was al wat ouder, en vrat denk ik vanwege voedingstekorten alles wat los en vast zat van straat, ook en met name poep. Bij haar moesten we er écht bovenop zitten, en wat feller reageren om het af te leren, met name omdat ze écht op zoek ging en daardoor gewoon niet betrouwbaar los zou kunnen lopen. Ze vrat ook zakjes en zo op als ze de kans kreeg. Combi met commando VIES, lijncorrectie en binnen hengelen en dan veel eten geven was de truc, en later toen ze op de juiste voeding zat werd die drang om alleen maar op eten van o.a. poep minder/beter onder controle te houden.
Yvonne
Posts in topic: 3
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 sep 2021, 14:04

Re: poep eten

Bericht door Yvonne »

aan d2 lijn houden
Gebruikersavatar
Gonnie
Posts in topic: 4
Berichten: 1702
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:35

Re: poep eten

Bericht door Gonnie »

Yvonne schreef: 14 jan 2023, 16:50 aan d2 lijn houden
En jij denkt dat er dan geen stront wordt gegeten. Nou, hier wel als ze toevallig een drol tegenkomen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Yvonne
Posts in topic: 3
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 sep 2021, 14:04

Re: poep eten

Bericht door Yvonne »

Gonnie schreef: 14 jan 2023, 19:34
Yvonne schreef: 14 jan 2023, 16:50 aan d2 lijn houden
En jij denkt dat er dan geen stront wordt gegeten. Nou, hier wel als ze toevallig een drol tegenkomen.
dan hou jij ze niet in de gaten
Gebruikersavatar
Gonnie
Posts in topic: 4
Berichten: 1702
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:35

Re: poep eten

Bericht door Gonnie »

Yvonne schreef: 14 jan 2023, 19:37
Gonnie schreef: 14 jan 2023, 19:34
Yvonne schreef: 14 jan 2023, 16:50 aan d2 lijn houden
En jij denkt dat er dan geen stront wordt gegeten. Nou, hier wel als ze toevallig een drol tegenkomen.
dan hou jij ze niet in de gaten
Echt wel, maar als ik buiten loop wil ik ook wel graag zien waar ik loop en als ik constant mijn ogen op mijn honden hou dan zie ik niet waar ik loop.
En zo erg is dat poep eten ook weer niet, ga niet constant mijn ogen op mijn honden houden, trouwens als je er twee tegelijk uitlaat lopen ze beide aan een andere kant, dus als de ene links loopt en ik kijk naar haar, dan zie ik dus niet wat de hond doet die rechts loopt en vice versa.

En buiten dat, ik ga niet anderhalf uur met twee honden aan de lijn lopen, in het bos laat ik ze lekker los lopen. Ik wil echt niet constant met mijn honden aan de lijn lopen. Dan eten ze maar poep.
Afbeelding

Tanja en Anne
Yvonne
Posts in topic: 3
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 sep 2021, 14:04

Re: poep eten

Bericht door Yvonne »

Gonnie schreef: 14 jan 2023, 22:07
Yvonne schreef: 14 jan 2023, 19:37
Gonnie schreef: 14 jan 2023, 19:34

En jij denkt dat er dan geen stront wordt gegeten. Nou, hier wel als ze toevallig een drol tegenkomen.
dan hou jij ze niet in de gaten
Echt wel, maar als ik buiten loop wil ik ook wel graag zien waar ik loop en als ik constant mijn ogen op mijn honden hou dan zie ik niet waar ik loop.
En zo erg is dat poep eten ook weer niet, ga niet constant mijn ogen op mijn honden houden, trouwens als je er twee tegelijk uitlaat lopen ze beide aan een andere kant, dus als de ene links loopt en ik kijk naar haar, dan zie ik dus niet wat de hond doet die rechts loopt en vice versa.

En buiten dat, ik ga niet anderhalf uur met twee honden aan de lijn lopen, in het bos laat ik ze lekker los lopen. Ik wil echt niet constant met mijn honden aan de lijn lopen. Dan eten ze maar poep.
dus laat jij het zelf toe dat ze stront vreten
Gebruikersavatar
Gonnie
Posts in topic: 4
Berichten: 1702
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:35

Re: poep eten

Bericht door Gonnie »

Yvonne schreef: 14 jan 2023, 22:35
Gonnie schreef: 14 jan 2023, 22:07
Yvonne schreef: 14 jan 2023, 19:37
dan hou jij ze niet in de gaten
Echt wel, maar als ik buiten loop wil ik ook wel graag zien waar ik loop en als ik constant mijn ogen op mijn honden hou dan zie ik niet waar ik loop.
En zo erg is dat poep eten ook weer niet, ga niet constant mijn ogen op mijn honden houden, trouwens als je er twee tegelijk uitlaat lopen ze beide aan een andere kant, dus als de ene links loopt en ik kijk naar haar, dan zie ik dus niet wat de hond doet die rechts loopt en vice versa.

En buiten dat, ik ga niet anderhalf uur met twee honden aan de lijn lopen, in het bos laat ik ze lekker los lopen. Ik wil echt niet constant met mijn honden aan de lijn lopen. Dan eten ze maar poep.
dus laat jij het zelf toe dat ze stront vreten
Toelaten is een groot woord, als ze vlakbij zijn kan ik het wel voorkomen, maar als ze een paar meter voor me lopen heeft het weinig zin, want dan pakken ze de stront snel op en rennen ze er mee weg.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gebruikersavatar
Elian
Posts in topic: 1
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Honden: 1
Welke: Russisch mixje en een westjeutapets

Re: poep eten

Bericht door Elian »

Omega schreef: 05 dec 2022, 19:39 Inderdaad het enige wat helpt is een muilkorf, die aan de voorkant dicht is anders drukken ze 'm zo in de drol en snacken frietjes.
:proest: Ik heb beeld. Yummie.
Afbeelding
(Voorheen Tenmashi)
Nika de Russische straatmix & Thorin de västgötaspets
*Mitzi de Mechelaar † 18 januari 2019
Border Collie
Posts in topic: 1
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 sep 2021, 15:11

Re: poep eten

Bericht door Border Collie »

Noah was zo een vieze poepeter. Op een gegeven moment kon ik wel een beetje achterhalen welke favoriet waren zodat ik er omheen kon lopen. Tot op de dag van haar dood heeft ze het gedaan. Het is vooral een smerige gewoonte, ze kunnen er gelukkig gewoon oud mee worden :F:
Perry deed het toen hij pup was. Eerst geprobeerd met keurig koekjes ruilen maar dat werkte niet. Tot ik eens boos een riem naar zijn kop heb gegooid en euhhhh riep. Daarna nog 1x gedaan en sindsdien nooit meer gedaan. Misschien niet politiek correct maar het was wel effectief
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5433
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: poep eten

Bericht door Kells »

Hier zijn vooral de dames van het snacken. Het schijnt zo te zijn dat er nuttige mineralen in poep zitten en dat ze het daarom doen. Ik verbiedt het dus niet meer. Verbieden werkt trouwens vaak averechts, want wat niet mag doen we gewoon sneller en stiekem.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
ingrid48
Posts in topic: 4
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: poep eten

Bericht door ingrid48 »

Code: Selecteer alles

file:///C:/Users/ingrid/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/Content.Outlook/JO2NT2W9/1668536630_52d955ccd7938bed64d6%20(3).pdf
Dit artikel kreeg ik doorgestuurd...
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4953
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: poep eten

Bericht door ranetje »

ingrid48 schreef: 27 jan 2023, 10:59

Code: Selecteer alles

file:///C:/Users/ingrid/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/Content.Outlook/JO2NT2W9/1668536630_52d955ccd7938bed64d6%20(3).pdf
Dit artikel kreeg ik doorgestuurd...
Bestand kan niet worden gevonden?
Ook niet als ik het als url neerzet of de link kopieer.

[url]file:///C:/Users/ingrid/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/Content.Outlook/JO2NT2W9/1668536630_52d955ccd7938bed64d6%20(3).pdf[/url]
Afbeelding
ingrid48
Posts in topic: 4
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: poep eten

Bericht door ingrid48 »

https://www.yumpu.com/nl/document/view/ ... mmunicatie

lukt het zo wel? Op pagina klikken en dan kan je verder lezen :smile:
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4953
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: poep eten

Bericht door ranetje »

ingrid48 schreef: 28 jan 2023, 12:07 https://www.yumpu.com/nl/document/view/ ... mmunicatie

lukt het zo wel? Op pagina klikken en dan kan je verder lezen :smile:
Ja super, dank je wel :ok:
Afbeelding
Plaats reactie