Meeko de pup

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 12
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Meeko de pup

Bericht door Sekreetje »

Hij is prachtig geworden. 😍 Leuk ook dat je nu 2 verschillende type honden hebt (gehad) en je met allemaal zo'n speciale eigen band hebt.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 7
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Meeko de pup

Bericht door blondie »

Wat een mooie band heb je met hem en hij is prachtig aan het worden!
Leuke foto's ook, plezier straalt er van af!
S.V.
Posts in topic: 2
Berichten: 981
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:53

Re: Meeko de pup

Bericht door S.V. »

Ik vind het een prachtig hondje en gelukkig is het echt je droomhond
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 3
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Meeko de pup

Bericht door Gretha »

Hij is zeker erg mooi uitgegroeid. Prachtig duo heb je :hartjes:
Afbeelding
Nanna

Re: Meeko de pup

Bericht door Nanna »

Wat een volwassen uitstraling al😍
Gebruikersavatar
SuzanneS
Posts in topic: 5
Berichten: 695
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:04

Re: Meeko de pup

Bericht door SuzanneS »

Mooie jongen!
Marc

Re: Meeko de pup

Bericht door Marc »

Mooie kop gekregen! Vond eerst zijn broers mooiere koppen hebben maar hij trekt heel mooi bij en is ook bijzonder.
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 7
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Meeko de pup

Bericht door jenn90 »

Wauw wat een knapperd! Herkenbare blik heeft hij :I:
Afbeelding
Rennendehond
Posts in topic: 8
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Meeko de pup

Bericht door Rennendehond »

ellen en de birmanen schreef: 31 jan 2023, 12:22 wat een kerel geworden. toch blijf ik manu gewoon het tofste vinden.
Hij heeft nou echt een reuenkop, maar als je maar naar hem lacht begint dat lijf te schudden als een kleine pup :I:
Manu is nog steeds heel tof. Hij is De Koning. Wel een stuk zachter, geen patsen meer, geen midden op het pad blikken toewerpen. Gewoon lekker wandelen en even dag zeggen. Ik vind het zo ontspannen. En toch heeft hij nog steeds die air om zich heen, superfit ook.
Alfilillo schreef: 31 jan 2023, 12:41 Wat een heerlijk beest. Helemaal jou op het lijf geschreven :I:
Ja, dat is hij zeker :I: Wel echt wennen hoor, ik heb hem soms vervloekt door dat hyperalerte en de hele tijd die bemoeizuchtige puntneus erbij. Maar het went en hij is mij ook wat meer ruimte gaan geven.
Jetski schreef: 31 jan 2023, 13:53 Wat leuk dat jullie zo van elkaar genieten!
Hij klinkt echt als een hond op je lijf geschreven.
En net zo mooi als Manu , maar dan heeel anders. :hartjes:
Heeeeel anders :lol1:
Hylos schreef: 31 jan 2023, 14:47 Heerlijke foto's en hij ziet er prachtig uit!
Indrukwekkende vent issie geworden. :hartjes:
Ja hè? Indrukwekkend is hij wel.
Lothian schreef: 31 jan 2023, 22:41 Hij is zo gaaf! Kan me wel voorstellen dat het schakelen was. Weer een heel andere hond met heel andere motivaties en emoties dan je oertypes tot nu toe.
Zeker :Q: Deze hoef je nauwelijks te motiveren. Ik kan me nog steeds verbazen als ik hem terugroep terwijl hij ergens naartoe rent en gewoon omdraait. Luistert dus :LOL: Hij is ook heel fanatiek. Ik dacht dat Manu wel fanatiek kon worden maar zijn enthousiasme is echt helemaal niks vergeleken bij deze kanonskogel.
Persistence schreef: 01 feb 2023, 00:09 Het is en blijft een knappe kerel! Raden mensen de rassen van zijn kruising weleens juist?
Nooit, haha!
Een tijdje terug wel een mevrouw die de kelpie herkende, ‘maar dat kon toch niet door de kleur’. Heel vaak denkt men Hollandse herder (zelfs HH-eigenaren) of een buitenlander.
Mensen in het wild vinden hem vaak eng en lopen om maar bij de canicross en behendigheid vindt men hem vaak heel indrukwekkend en prachtig. Het is volgens mij een verschijning die vooral sporthondenmensen kunnen waarderen :lol1: Ik snap wel dat de meeste hem een beetje eng vinden kijken.
runninggirl schreef: 01 feb 2023, 07:36 Echt prachtig om jullie zo samen te zien!
Ah dankjewel :I:
Marc schreef: 03 feb 2023, 16:15 Mooie kop gekregen! Vond eerst zijn broers mooiere koppen hebben maar hij trekt heel mooi bij en is ook bijzonder.
Meeko had het smalste koppie van de reuen. Ik vond dat zelf ook wel jammer. Hij had ook lang die korte pootjes onder zo’n lang lijf. Ik moet zeggen dat hij echt heel mooi uitgegroeid is uiteindelijk. Nog steeds wat lang, maar dat is juist wel handig bij wat we doen aan sport. Het is echt een heel handig en lenig hondje. Vooral heel snel.

Bedankt voor jullie leuke reacties allemaal :I:
Gebruikersavatar
Yvette
Posts in topic: 39
Berichten: 1042
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:09
Locatie: ZH
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: Meeko de pup

Bericht door Yvette »

Jij kunt het altijd allemaal zo mooi verwoorden, jullie zijn echt een leuk team :I: :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Rennendehond
Posts in topic: 8
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Meeko de pup

Bericht door Rennendehond »

Inmiddels zijn we weer wat maanden verder en over twee weken wordt Meeko alweer twee jaar. De tijd vliegt.

Een tijdje terug ben ik benaderd door een Hollandse herder fokker die graag een outcross nestje wilde doen en Meeko daarvoor op het oog had. Hij wordt vaak voor Hollander aangezien en qua karakter is hij ook echt wel herder, zonder het heel serieuze. Hij is nog steeds een ontzettende clown, maar zij leek dat juist wel extra leuk te vinden.
Ik was natuurlijk razend enthousiast! Er was ook al wat interesse voor en we hebben dus de testen in gang gezet.
Bij de orthopeed in Putten bleek dat hij mooie ellebogen en heupen heeft maar helaas, een 8e wervel. De arts was heel stellig: niet sporten en zeker niet fokken.
Ik stond het met mond open aan te horen. Kijkend naar Meeko, die nog versuft op de grond lag van het roesje dat ik voor hem gevraagd had. De dierenarts liet me even met rust in de kamer zodat Meeko langzaam bij kon komen. Ik bleef even staan, het daalde langzaam en ik voelde me toen toch een partij naar. Gatver. Ik had echt verwacht dat hij helemaal perfect in elkaar zou zitten. Niet sporten. Helemaal niet meer? Behendigheid werd afgeraden, eigenlijk alles waarbij ze moesten afzetten of draaien. Ik moest rechtuit. Canitrail mag gelukkig nog wel.
Ik heb toch even uit moeten huilen. Mijn droomsporthond, die droom viel even in duigen. En die leuke fokplannen konden ook nog eens niet doorgaan. Ik voelde me ook zo schuldig naar de teefeigenaar.

Inmiddels is het allemaal iets meer geland. Meeko is alsnog mijn droomhond, hij is liever dan ik ooit had durven wensen en hij vindt het hardlopen samen het allerleukste dat er is. Dat kan nog gewoon. Bovendien ging behendigheid niet zo lekker. Hij nam het niet zo serieus en ik zou daarom meer moeite moeten stoppen in de lessen (vooral meer reistijd) en gezien ik 26 weken zwanger ben van de tweede zag ik dat niet helemaal een succes worden. Zo erg is het allemaal nog niet. Ik hoop natuurlijk dat hij er nooit last van gaat krijgen. We weten het nu in elk geval op tijd en gaan er rekening mee houden, meer kan ik er niet aan doen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 9
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Meeko de pup

Bericht door Persistence »

Hé wat ontzettend balen van die uitslag. Dat verwacht je toch totaal niet. Ik neem aan dat het niet sporten ter preventie van rugklachten is?
Gelukkig kun je nog wel canitrailen en bijv speuren/detectie zal ook wel kunnen denk ik? En gehoorzaamheid (wat ja nu heb je toch een ‘herder’) ?

Hij heeft zo te lezen een gouden karakter en gaat heel goed samen met Manu en jullie zoontje. Dat is onbetaalbaar.
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 7
Berichten: 2142
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Meeko de pup

Bericht door Rosanne »

Het is echt een nare uitslag, want je bent gewoon dol op die hond en opeens moet je een switch in je hoofd gaan maken. Gelukkig zijn er nog sporten waar jullie beide van genieten. Het is een pracht hond om te zien en zo te horen met een gouden hart. ❤️ Lekker van mekaar genieten en hopelijk gaat hij er gewoon geen last van krijgen.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Meeko de pup

Bericht door CatnDog »

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar jeetje, wat een klap in je gezicht ineens. Dat soort dingen kunnen juist zo hard aankomen omdat je het totaal niet verwacht. Wat een dikke pech. Maar hij is er natuurlijk niet minder leuk om, ondanks dat je nu door die foto toch anders naar hem kijkt.
Rennendehond
Posts in topic: 8
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Meeko de pup

Bericht door Rennendehond »

Persistence schreef: 29 jul 2023, 22:40 Hé wat ontzettend balen van die uitslag. Dat verwacht je toch totaal niet. Ik neem aan dat het niet sporten ter preventie van rugklachten is?
Gelukkig kun je nog wel canitrailen en bijv speuren/detectie zal ook wel kunnen denk ik? En gehoorzaamheid (wat ja nu heb je toch een ‘herder’) ?

Hij heeft zo te lezen een gouden karakter en gaat heel goed samen met Manu en jullie zoontje. Dat is onbetaalbaar.
Ja klopt, het gaat uiteindelijk wel artrose opleveren en dus spondylose vormen. Maar inmiddels weet ik ook dat er honden zijn die er nooit last van krijgen. Sommigen trainen ook gewoon door in de behendigheid en dat gaat tot hogere leeftijd gewoon prima.
Ik durf dat niet aan. De orthopeed raadde het echt af. We blijven wel survivals doen, dat vind ik gewoon veel te leuk om mee te stoppen en dat doen we hooguit 5 keer per jaar.

Ik deed op mijn vorige hondenschool aan rally-o met beide heren. Dat vond ik ook ontzettend leuk dus wellicht dat ik dat weer oppak.
Nu neem ik iets gas terug. Ondanks mijn dikke buik kan ik nog hardlopen met Meeko en zodra dat niet meer kan gaan we over op fietsen als extra.

Hij is ons inderdaad goud waard dankzij zijn geweldige karakter. Hij is nog steeds leuk met andere honden, al vindt hij sommigen nog wel wat spannend. En superfanatiek maar ook een grote knuffelkont. Mijn zoontje was onlangs ziek en dan ligt Meeko de hele dag bij hem op de bank :I:

@Rosanne dankjewel. Ook nog bedankt voor jouw verhaal!
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Meeko de pup

Bericht door ranetje »

Je mag nog met hem hardlopen, dus dat is in ieder geval iets.
Mantrailen is misschien ook nog een optie?
Zorgen dat hij voldoende in beweging blijft.
Zijn spieren moeten sterk blijven.
Misschien ga je er wel nooit iets van merken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 3
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Meeko de pup

Bericht door Crutz »

Rennendehond schreef:
Persistence schreef: 29 jul 2023, 22:40 Hé wat ontzettend balen van die uitslag. Dat verwacht je toch totaal niet. Ik neem aan dat het niet sporten ter preventie van rugklachten is?
Gelukkig kun je nog wel canitrailen en bijv speuren/detectie zal ook wel kunnen denk ik? En gehoorzaamheid (wat ja nu heb je toch een ‘herder’) ?

Hij heeft zo te lezen een gouden karakter en gaat heel goed samen met Manu en jullie zoontje. Dat is onbetaalbaar.
Ja klopt, het gaat uiteindelijk wel artrose opleveren en dus spondylose vormen. Maar inmiddels weet ik ook dat er honden zijn die er nooit last van krijgen. Sommigen trainen ook gewoon door in de behendigheid en dat gaat tot hogere leeftijd gewoon prima.
Ik durf dat niet aan. De orthopeed raadde het echt af. We blijven wel survivals doen, dat vind ik gewoon veel te leuk om mee te stoppen en dat doen we hooguit 5 keer per jaar.

Ik deed op mijn vorige hondenschool aan rally-o met beide heren. Dat vond ik ook ontzettend leuk dus wellicht dat ik dat weer oppak.
Nu neem ik iets gas terug. Ondanks mijn dikke buik kan ik nog hardlopen met Meeko en zodra dat niet meer kan gaan we over op fietsen als extra.

Hij is ons inderdaad goud waard dankzij zijn geweldige karakter. Hij is nog steeds leuk met andere honden, al vindt hij sommigen nog wel wat spannend. En superfanatiek maar ook een grote knuffelkont. Mijn zoontje was onlangs ziek en dan ligt Meeko de hele dag bij hem op de bank :I:

[mention]Rosanne[/mention] dankjewel. Ook nog bedankt voor jouw verhaal!
Balen zeg.
Maar wat ranetje ook schrijft. Bespiering is het belangrijkste.

En wat aanvullende vragen. Volledige 8ste wervel, transitional of split sacrum. En aanvullend. 3 of 4 sacrale wervels?
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 3
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Meeko de pup

Bericht door hakunamatata »

Wat een leuke plannen en wat een klap in je gezicht. Jeetje zeg, precies waar ik met Eevee zo bang voor was en waarom ik persé foto's van haar wilde nest of niet. Zo jammer voor Meeko 🙁

Gelukkig doet hij het verder ontzettend goed en kun je zeker nog gewoon lekker samen sporten. Juist wel, alleen maar goed als hij mooi gespierd en sterk blijft. Een prachtige hond blijft hij en zo te lezen ook een zalig karakter :hartjes:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Rennendehond
Posts in topic: 8
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Meeko de pup

Bericht door Rennendehond »

@ranetje precies, lekker die spieren erop houden. We doen al regelmatig balansoefeningen, dat hebben we opgeschaald naar bijna dagelijks. Ik houd hem intact, dat scheelt ook. En omdat we niet “gewoon” hardlopen maar hij daarbij ook trekt heeft hij onder andere enorm ronde billen. Het is een heel gespierde hond om te zien, net zo’n vleeskoe :lol1:

@Crutz het is geen volledige wervel maar het scheelde volgens de orthopeed niet veel. Op de rest weet ik zo gauw geen antwoord :oeps: Ik kan de foto wel delen? Anders moet ik het even navragen bij de orthopeed.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 9
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Meeko de pup

Bericht door Persistence »

Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 10
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Meeko de pup

Bericht door Sirene »

Echt zo balen :( hopelijk krijgt hij er nooit last van. Gelukkig hebben jullie ene boel hobbies die prima zijn.
Echt bizar dat van alle nestgenoten die geröntgend zijn, en dat zijn er al een hoop, alles goed is en dan juist bij Meeko waar je mee wil fokken niet.
Maart
Posts in topic: 1
Berichten: 586
Lid geworden op: 16 feb 2023, 06:11
Honden: 3
Contacteer:

Re: Meeko de pup

Bericht door Maart »

Bah, wat ruk. Dat was inderdaad een leuke hond geweest om mee te fokken, zoveel potentieel.

Soit, het is er nu en gelukkig weet je het zodat je er naar kunt handelen!
www.freshdiets4animals.com

Voedingsadvies op maat.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 3
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Meeko de pup

Bericht door Crutz »

Persistence schreef:Zou zoiets alvast kunnen helpen?
https://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-Life-Junior
Dan alleen niet de junior.
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 12
Berichten: 3286
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Meeko de pup

Bericht door malinois »

Wat zonde zeg... ik zou t ook een hartstikke leuke dekreu gevonden hebben. Maar gelukkig kun je er nog wel wat aktiefs mee blijven doen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Noor
Posts in topic: 1
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17
Locatie: Meppel

Re: Meeko de pup

Bericht door Noor »

Jemig. Wat enorm jammer, tuurlijk heel fijn dat je dingen die jullie leuk vinden nog kunnen doen, maar dit is wel een domper, niet alleen voor de plannen, maar ook eventuele gevolgen straks voor hem.

Droomhond is hij nog steeds en dat is het belangrijkste maar ik begrijp je tranen volkomen. 💜
Afbeelding
Plaats reactie