Annie en Ronja protesteren!

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 7
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Annie en Ronja protesteren!

Bericht door annnie »

Van het weekend hadden we niks te doen en het weer was goed en onder het mom van hoe meer zielen hoe meer protest, zijn we naar Den Haag geweest om mee te lopen in een protestmars tegen het leed van galgo's en podenco's in Spanje.


Afbeelding

Eerst een hele lange treinreis, wat Ronja ook wel onder leed vond vallen....

Afbeelding

En daarna waren er allemaal windhonden, maar daar mocht ze niet mee spelen. Vond Ronja ook al stom.

Afbeelding

Maar toen kon de wandeling naar de Spaanse ambassade eindelijk beginnen. De dames hebben braaf meegelopen. Zelfs Annie was klaar met mopperen tegen iedereen die aan haar kont wilde snuffelen..

Tijdens de wandeling sprak een vrouw me aan die Ronja herkende. Ze had geholpen bij het transport naar Nederland en ze wist me te vertellen dat een galguerro wel erg veel belangstelling toonde voor Ronja en de eigenaar van het asiel wel erg blij was dat ze last minute mee mocht naar Nederland. Nou ja, daar ben ik ook blij mee, moet er niet aan denken wat voor leven ze had gehad als het die kerel gelukt was haar in handen te krijgen.


Nou ja, na de mars gingen we naar het strand en dat was natuurlijk 1000x leuker ook al was het daar fokking druk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fabiola17
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Groningen
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door Fabiola17 »

Goed bestede dag.
Vooral het strand (volgens de honden).
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 1
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door Sekreetje »

Leuk! Wat wordt Ronja al een echte dame.
Afbeelding
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 7
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door annnie »

Hylos schreef: 06 feb 2023, 13:17 Wat leuk zeg, zoveel windhonden bij elkaar!
Was Ronja de enige zonder jas? :engel:

Fijn dat ze lekker bij jou zit! Ze ziet er prachtig uit :hartjes:
En Annie is ook leuk!
Ze was een van de weinige blote windhonden. Ik kreeg daar een paar keer op m'n kop over van bezorgde mevrouwen die volgens mij al van plan waren om mij aan te geven bij de dierenpolitie. Ik had wel een trui en regenjas voor haar bij me, maar het zonnetje scheen, de wind was niet koud, het regende niet en de hond had het niet koud, en reken maar dat ze dat laat merken als ze het dat wel heeft :dunno:


Verder waren al die windhonden echt heel vriendelijk naar elkaar. Ik denk dat er maar weinig rassen zijn waar je met een hele kudde aangelijnd kan samen komen en het dan zo kalm verloopt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 5
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door Célie »

Leuk, kennisje van mij en haar partner waren er ook heen die hebben nu sinds zondag 7 galgo's (2 in de opvang) en een b&t teckeltje die hadden trouwens ook geen jassen aan. Volgens mij zag ik jullie ook bij hun op de foto's op facebook.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 7
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door annnie »

Haha ja wat leuk, Ronja staat natuurlijk weer onzichtbaar op de foto.

Ik was blij dat er in iedergeval meer blote galgo's waren. Ik ben wel benieuwd of de bezorgde dames hen ook aanspraken.

Ik liep een poos achter ze, maar toen moest ik de hele tijd naar die gruwelijke foto van een van hun honden kijken. Hoewel het dan wel weer mooi was om de echte versie van de hond erbij te zien lopen en dat het goed is gekomen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 5
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door Célie »

annnie schreef: 06 feb 2023, 17:51 Haha ja wat leuk, Ronja staat natuurlijk weer onzichtbaar op de foto.

Ik was blij dat er in iedergeval meer blote galgo's waren. Ik ben wel benieuwd of de bezorgde dames hen ook aanspraken.

Ik liep een poos achter ze, maar toen moest ik de hele tijd naar die gruwelijke foto van een van hun honden kijken. Hoewel het dan wel weer mooi was om de echte versie van de hond erbij te zien lopen en dat het goed is gekomen
Zal even vragen of ze ook aangesproken zijn :D

O die foto met dat oog? Die had hij ook op facebook gezet, heb wel even gezegd dat hij er een waarschuwing bij mocht zetten ik ben niet erg teerhartig maar deze foto vond ik wel heel confronterend.
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 7
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door annnie »

Célie schreef: 07 feb 2023, 16:41
annnie schreef: 06 feb 2023, 17:51 Haha ja wat leuk, Ronja staat natuurlijk weer onzichtbaar op de foto.

Ik was blij dat er in iedergeval meer blote galgo's waren. Ik ben wel benieuwd of de bezorgde dames hen ook aanspraken.

Ik liep een poos achter ze, maar toen moest ik de hele tijd naar die gruwelijke foto van een van hun honden kijken. Hoewel het dan wel weer mooi was om de echte versie van de hond erbij te zien lopen en dat het goed is gekomen
Zal even vragen of ze ook aangesproken zijn :D

O die foto met dat oog? Die had hij ook op facebook gezet, heb wel even gezegd dat hij er een waarschuwing bij mocht zetten ik ben niet erg teerhartig maar deze foto vond ik wel heel confronterend.
Haha, ik ben benieuwd en het ging inderdaad om die foto
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 1
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door Persistence »

Heerlijk dat strandfilmpje, je mag wel meer van haar posten!
Het was best een grote groep demonstranten zo te zien?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 5
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door Célie »

annnie schreef: 07 feb 2023, 18:18
Haha, ik ben benieuwd en het ging inderdaad om die foto
Ze hebben geen commentaar gehad op dat hun honden geen jassen aanhadden, ze zei nog je doet toch alleen een jas aan bij magere, zieke of oude honden hun honden gaan hijgen met jassen aan.
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 7
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door annnie »

Célie schreef: 08 feb 2023, 10:48
annnie schreef: 07 feb 2023, 18:18
Haha, ik ben benieuwd en het ging inderdaad om die foto
Ze hebben geen commentaar gehad op dat hun honden geen jassen aanhadden, ze zei nog je doet toch alleen een jas aan bij magere, zieke of oude honden hun honden gaan hijgen met jassen aan.
:mrgreen: Haha precies zoals ik verwacht had dus. Mij met m'n 2 honden durven ze wel aan te spreken met hun bezorgde blikken en passief agressieve aanbod om jasjes uit te lenen, maar het stel met de roedel laten ze met rust.

Ronja loopt trouwens vandaag ook bloot, arm kind
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 5
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door Célie »

annnie schreef: 08 feb 2023, 11:46
Célie schreef: 08 feb 2023, 10:48
annnie schreef: 07 feb 2023, 18:18
Haha, ik ben benieuwd en het ging inderdaad om die foto
Ze hebben geen commentaar gehad op dat hun honden geen jassen aanhadden, ze zei nog je doet toch alleen een jas aan bij magere, zieke of oude honden hun honden gaan hijgen met jassen aan.
:mrgreen: Haha precies zoals ik verwacht had dus. Mij met m'n 2 honden durven ze wel aan te spreken met hun bezorgde blikken en passief agressieve aanbod om jasjes uit te lenen, maar het stel met de roedel laten ze met rust.

Ronja loopt trouwens vandaag ook bloot, arm kind
Volgende keer ook een foto met zo'n oog op je plakken :lol1: :lol1: :lol1:
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 7
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door annnie »

@Célie ga ik doen, zo gruwelijk mogelijk!


T kind heeft trouwens toch een truitje aan vandaag. Bij stilliggen in een ruimte van 14c vind ik dat wel een goed idee. Vooral omdat ze anders de hele tijd in een bolletje ligt en mij verwijtende blikken toewerpt



Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 7
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door annnie »

Persistence schreef: 07 feb 2023, 21:37 Heerlijk dat strandfilmpje, je mag wel meer van haar posten!
Het was best een grote groep demonstranten zo te zien?
Volgens mij wel een redelijk groepje, maar ik zag foto´s vanuit andere Europese steden voorbij komen met honderden mensen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 5
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Annie en Ronja protesteren!

Bericht door Célie »

annnie schreef: 08 feb 2023, 14:23 @Célie ga ik doen, zo gruwelijk mogelijk!


T kind heeft trouwens toch een truitje aan vandaag. Bij stilliggen in een ruimte van 14c vind ik dat wel een goed idee. Vooral omdat ze anders de hele tijd in een bolletje ligt en mij verwijtende blikken toewerpt



Afbeelding
Ja dat merk ik bij Oes ook hoor dat ze onder een dekentje het net even comfortabeler vind.
Plaats reactie