Boxerfok discussie topic

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 8
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Josefien »

Even mijn ergernis uiten en een update mbt de frenchie van de buren. De tuin is gebarricadeerd, maar het ding springt over 150cm. Omdat ze niet kunnen voldoen aan haar energiebehoefte (of liever gezegd, er te beroerd voor zijn) hebben ze een tweede aangeschaft. Vandaag sprak ik buurman, de eerste hond kreupelt in de avond, (nog geen jaar oud) de tweede (5 maanden )wordt binnenkort geopereerd wegens te korte snuit. Dat de eerste kreupelt heeft ze aan zichzelf te danken vanwege hyperactiviteit en dat de tweede moet worden behandeld geeft niet, omdat dit onder de garantie van de fokker valt, aldus buurman. Ik hoorde het aan, gaf niet mijn mening, en vervolgens vroeg hij hoe wij aan onze honden kwamen en wat ze hadden gekost. Omdat onze honden altijd zo gezond zijn en oud worden. De meneer met zijn vooringenomenheid mbt buitenlandse honden en ziektes, heeft zelf 6000 euro neergelegd voor 2 wrakken.Nou ja, laat maar gaan, red jezelf maar met je bende ellende, maar begin niet aan een (buitenlandse) hond als je alleen maar productgericht bent. En hoe ik aan mijn honden kom.......blijft voor hem een raadsel
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 11
Berichten: 11143
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door EchoMira »

Ja, als het waar was.
Mijn kosten rondom spaanse herplaatsers was minstens zo hoog als watren het frenchies geweest.
Het was echt huilen met de lamp uit. De ene medische ramp na de andere. Vaak ook voorspelbare klachten. Gelul met de boekjes en dan na drie jaar toch leish hebbben enzo.
En nee, ik heb niet gerommeld. Het waren steeds de beste stichtingen.

Gewoon gezond. Dat kan vooralsnog prima gefokt worden zonder in habsburgertjes te moeten gaan grossieren.
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 8
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Josefien »

:LOL: Habsburgertjes, die term houd ik erin

Pure pech heb je gehad, zeg.
Jouw kosten waren achteraf, en die heb je domweg moeten maken.Voldongen feiten en zo. Deze mensen hebben dik geld betaald en zijn om die reden niet (meer) bereid te spenderen. Hoe genant wil je het hebben. Ik zou me toch serieus zorgen maken om een hond van nog geen jaar oud die kreupelt, of een pup die nu al geopeerd mag worden.
Überhaupt zijn het mensen die materialistisch zijn ingesteld en verwachten met geld hun geluk te kunnen kopen. Need I say more
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 6
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Célie »

Josefien schreef: 09 feb 2023, 23:14 :LOL: Habsburgertjes, die term houd ik erin

Pure pech heb je gehad, zeg.
Jouw kosten waren achteraf, en die heb je domweg moeten maken.Voldongen feiten en zo. Deze mensen hebben dik geld betaald en zijn om die reden niet (meer) bereid te spenderen. Hoe genant wil je het hebben. Ik zou me toch serieus zorgen maken om een hond van nog geen jaar oud die kreupelt, of een pup die nu al geopeerd mag worden.
Überhaupt zijn het mensen die materialistisch zijn ingesteld en verwachten met geld hun geluk te kunnen kopen. Need I say more
Is ook idioot om een pup die nog niet eens uitgegroeid is daar al aan te opereren :?
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 8
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Josefien »

Ja, met grote kans dat op latere leeftijd nogmaals geopereerd moet worden, lijkt mij. Maar dit was het advies van de fokker, aldus buurman.

Deze info vond ik trouwens zojuist
"Zoals eerder werd vermeld is een vroegtijdige behandeling zeer belangrijk om onomkeerbare veranderingen in het strottenhoofd te voorkomen. Zo wordt er zelfs aangeraden om al op de leeftijd van 3 of 4 maanden een correctie van de neusgaten uit te voeren"
Bron https://www.argoshombeek.be/medische-in ... te%20maken.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 6
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Célie »

Josefien schreef: 10 feb 2023, 14:04 Ja, met grote kans dat op latere leeftijd nogmaals geopereerd moet worden, lijkt mij. Maar dit was het advies van de fokker, aldus buurman.

Deze info vond ik trouwens zojuist
"Zoals eerder werd vermeld is een vroegtijdige behandeling zeer belangrijk om onomkeerbare veranderingen in het strottenhoofd te voorkomen. Zo wordt er zelfs aangeraden om al op de leeftijd van 3 of 4 maanden een correctie van de neusgaten uit te voeren"
Bron https://www.argoshombeek.be/medische-in ... te%20maken.
Nou voorheen zeiden ze dat je beter kon wachten tot ze uitgegroeid waren omdat er anders wild vlees en andere vergroeiingen en het nogmaals uitzakken van het gehemelte van kreeg. En daardoor dus idd nogmaals moeten opereren. Maar als een kortsnuit al zo jong dusdanige hinder ondervind dan is de prognose sowieso al heel slecht hoor. :( :ugh:

Staat er trouwens ook bij op de site:
Inkorten van het zachte gehemelte
Het inkorten van het zachte gehemelte wordt bij voorkeur uitgevoerd bij volgroeide dieren (ongeveer 1 jaar ouderdom). Indien de neusgaten nog niet werden geopereerd kan dit tijdens dezelfde operatie plaatsvinden. Het zachte gehemelte wordt niet zomaar lukraak korter gemaakt maar dit wordt gedaan volgens een aantal vaste gegevens (ten opzichte van de tonsillen en de epiglottis). Een zacht gehemelte dat te kort werd gemaakt kan zorgen voor slikproblemen en chronische neusontstekingen. Om deze reden moet er altijd met enige voorzichtigheid worden geopereerd.

Hondje van je buren krijgt dan denk ik een nosejob
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 8
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Josefien »

Célie schreef: 10 feb 2023, 14:42 Maar als een kortsnuit al zo jong dusdanige hinder ondervind dan is de prognose sowieso al heel slecht hoor. :( :ugh:
Ik ben verder niet bekend met frenchies of kortsnuiten, maar voor een pup gedraagt ze zich nogal futloos. De buren vinden haar gemakkelijk en lekker rustig, ik zou me juist zorgen maken om dit gedrag.
Hopelijk zal zo'n neuscorrectie iets voor haar kunnen betekenen.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 6
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Célie »

Josefien schreef: 10 feb 2023, 17:31
Célie schreef: 10 feb 2023, 14:42 Maar als een kortsnuit al zo jong dusdanige hinder ondervind dan is de prognose sowieso al heel slecht hoor. :( :ugh:
Ik ben verder niet bekend met frenchies of kortsnuiten, maar voor een pup gedraagt ze zich nogal futloos. De buren vinden haar gemakkelijk en lekker rustig, ik zou me juist zorgen maken om dit gedrag.
Hopelijk zal zo'n neuscorrectie iets voor haar kunnen betekenen.
Tja, als je maar even rent en dan niet meer kan ademen hou je je wel in.
Plaats reactie