De ooievaar kwam

Subforum voor alle fototopics!
Marc

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Marc »

Crutz schreef: 08 feb 2023, 09:25
Marc schreef:
Doyaquba schreef: 07 feb 2023, 09:55

Ze ademen dus ik denk t wel :P
Flauw....hebben ze zoals je had verwacht met de moeder met en de vader zonder langere snuit een langere snuit? Je gaf aan dat je met deze combinatie goede neusruggen zou krijgen. Is een hot item dus die vragen kun je krijgen natuurlijk.
Ja want dat is ook iets wat je bij de geboorte direct al ziet natuurlijk….
Dat lijkt mij wel ja. Maar ik merk dat dit zeer gevoelig ligt en ik hou niet van fluwelen handschoenen bij persoon a en niet bij persoon b. De vorige topic verdween na een vraag over de neuzen en nu ademen ze en dat is dan wat het is. Prima. Hartstikke leuk.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 14
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Doyaquba »

Ik heb geantwoord hoor na je bericht (voor de foto's) maar als je niet wil lezen, prima. Ik heb vooral geen zin in elk topic dat ik open de discussie aangaan met jou, @Marc Ik heb je een eerlijk antwoord gegeven op de vorige pagina en daar moet je het maar mee doen. En nee je kan niet dat zeggen na de geboorte. Pups groeien, en dat is afwachten
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 5
Berichten: 3500
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Crutz »

Marc schreef:
Crutz schreef: 08 feb 2023, 09:25
Marc schreef: Flauw....hebben ze zoals je had verwacht met de moeder met en de vader zonder langere snuit een langere snuit? Je gaf aan dat je met deze combinatie goede neusruggen zou krijgen. Is een hot item dus die vragen kun je krijgen natuurlijk.
Ja want dat is ook iets wat je bij de geboorte direct al ziet natuurlijk….
Dat lijkt mij wel ja. Maar ik merk dat dit zeer gevoelig ligt en ik hou niet van fluwelen handschoenen bij persoon a en niet bij persoon b. De vorige topic verdween na een vraag over de neuzen en nu ademen ze en dat is dan wat het is. Prima. Hartstikke leuk.
De lengte van de neus zie je niet bij de geboorte.

Deze combinatie voldoet verder aan hoe de wetgeving mbt kortsnuiten op dit moment is.
De pups zijn gewoon natuurlijk ter wereld gekomen (dus geen “geplande” keizersnede)
En in ken Cato en weet dat ze prima ademt en functioneert met warm weer.

Dus ja. Ik vind dat er best anders omgegaan mag worden met iemand die
A. Niet eens zelf de fokker is (dat is haar moeder)
B. Aan alle huidige regels voldoet
C. Honden heeft die bewezen geen hinder hebben (en ja, Donner wel, dat geeft ze ook zelf aan, is geen eigen fok en wordt niet ingezet)

Ten opzichte van onbekenden en honden die je verder niet kent
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 14
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Doyaquba »

Hoezo fluwelen handschoenen trouwens? Want voor zover ik weet moet ik me elk topic tegenover jou verdedigen. En ik heb je altijd geantwoord. Op een eerlijke manier. Maar goed al m'n plezier is zo weg hoor in dingen delen dus gefeliciteerd...
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 3
Berichten: 11308
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: De ooievaar kwam

Bericht door EchoMira »

Doyaquba schreef: 08 feb 2023, 11:15
EchoMira schreef: 08 feb 2023, 10:45
Doyaquba schreef: 08 feb 2023, 09:48

Afbeelding
Dat mondje! Hahahaha!
Het is een omgekrulde tong aan de bovenkant 😅💋
Ja, weet ik maar het staat heel lief.
BieneMaya

Re: De ooievaar kwam

Bericht door BieneMaya »

Ik wordt hebberig als ik die foto's zie!! ❤️❤️
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 2
Berichten: 5430
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Kells »

Ze zijn prachtig! Pasgeboren pups hebben allemaal een kort snuitje. Het zijn net kleine mollen. 😍
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
katerke
Posts in topic: 1
Berichten: 1132
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:02

Re: De ooievaar kwam

Bericht door katerke »

Gefeliciteerd met je prachtige pups
Afbeelding
Nanna

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Nanna »

Waar komt het idee vandaan dat pups op schaal worden geboren? Mijn teckelpups hadden altijd korte frommelneusjes. Die lange steeksnuiten groeiden daar later pas uit.
Ik denk niet dat je in dit stadium iets zinnigs kunt zeggen over de latere snuitlengte.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 5
Berichten: 3500
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Crutz »

Nanna schreef: 08 feb 2023, 12:49 Waar komt het idee vandaan dat pups op schaal worden geboren? Mijn teckelpups hadden altijd korte frommelneusjes. Die lange steeksnuiten groeiden daar later pas uit.
Ik denk niet dat je in dit stadium iets zinnigs kunt zeggen over de latere snuitlengte.

dat dus
wel zie ik mooie open neusgaten ;) dat is wel iets wat je nu al kan zien
Marc

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Marc »

Doyaquba schreef: 08 feb 2023, 11:40 Hoezo fluwelen handschoenen trouwens? Want voor zover ik weet moet ik me elk topic tegenover jou verdedigen. En ik heb je altijd geantwoord. Op een eerlijke manier. Maar goed al m'n plezier is zo weg hoor in dingen delen dus gefeliciteerd...
Wat een onzin. Lees eens goed wat ik schrijf. Als dat je plezier al vergald. Verder is blijkbaar wel al het een en ander duidelijk over de neuslengte lees ik. Twee iets tekort en vier prima. Mooi toch? Kan er dan helemaal niks meer gezegd worden? Sta achter wat je doet en trek je niks van mijn berichten aan als je er niet op in wil gaan. Hoe makkelijk.

Meen dat je ergens vraagt wat ik hypocriet vind? Dat in de ene topic mensen roepen dat kortsnuiten verboden moeten worden en bij iemand die ze kennen roepen ze Ahhh wat lief. Dat is ook hypocriet. Ik ben wat dat betreft minder erg maar dat zie jij anders. Ik vind een kortsnuit met een goede snuit prima. Dat zeg ik ook steeds. Dus laat vooral je plezier niet door mij vergallen.
Marc

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Marc »

Crutz schreef: 08 feb 2023, 17:38
Nanna schreef: 08 feb 2023, 12:49 Waar komt het idee vandaan dat pups op schaal worden geboren? Mijn teckelpups hadden altijd korte frommelneusjes. Die lange steeksnuiten groeiden daar later pas uit.
Ik denk niet dat je in dit stadium iets zinnigs kunt zeggen over de latere snuitlengte.

dat dus
wel zie ik mooie open neusgaten ;) dat is wel iets wat je nu al kan zien
Lees even de vorige pagina.
BieneMaya

Re: De ooievaar kwam

Bericht door BieneMaya »

Doyaquba schreef: 06 feb 2023, 13:31
BieneMaya schreef: 05 feb 2023, 20:36 Gefeliciteerd! Zijn ze allemaal al besproken?
In principe wel, maar nog niet alle mensen van de lijst zijn gebeld. Was iets te vermoeiend gisteren. We hadden 10 mensen op de lijst aangenomen en meerderheid voorkeur teef dus komt wel goed :D
Oh. :nocheer: :E:
Marc

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Marc »

Doyaquba schreef: 08 feb 2023, 11:40 Hoezo fluwelen handschoenen trouwens? Want voor zover ik weet moet ik me elk topic tegenover jou verdedigen. En ik heb je altijd geantwoord. Op een eerlijke manier. Maar goed al m'n plezier is zo weg hoor in dingen delen dus gefeliciteerd...
Ik ga hier toch nog even op reageren. Ik wil je plezier helemaal niet vergallen. Dus ga zeker door met delen want anders heb je alleen jezelf en anderen ermee. Dus wat schiet je daarmee op.
Mijn plezier is ook weg want ik merk dat ik me niet meer vrij voel. Als ik niks meer mag en kan zeggen over wat ik ergens van vind zonder mensen op hun tenen te trappen hoeft het van mij ook niet meer. Ik heb nooit de intentie gehad je plezier te vergallen dus laat dat in elk geval aub niet gebeuren.

Mijn plezier is al best een tijdje vergald dus ik vind het helemaal niet erg om mijn mening niet te geven. En als je goed leest en echt ziet wat ik schrijf valt het in mijn ogen heel erg mee. Ik vind wat dingen en ik heb een aantal keer een kritische noot geschreven. Bv waarom je keuze op een dekreu met erg platte neus is gevallen. Je schreef zelf notabene dat je van de vader geen foto wilde posten ivm het commentaar dat er zou komen. Verder is de hele kortneus discussie nu natuurlijk actueel met alle verboden. Het zit nu eenmaal in het huidige nieuws en iedereen heeft het erover.

Dus als jij je plezier door mij laat vergallen is dat nu je eigen keuze. Ik heb die intentie niet en aangezien je een nest pups hebt waar je van geniet en waar anderen van meegenieten is dat mijn intentie al helemaal niet.

Ga lekker posten en doe je dingen. Ik ben sowieso wel een beetje klaar hier en dan lijkt het mij vrij onnodig dat jij je gaat inhouden voor mij.

Dus geniet. Maak je niet druk en doe je dingen. Dat is veel gezonder dan je iets van mijn mening, ideeën of berichten aan te trekken. En oprecht. Lees ze eens over en bedenk dan waarom je er zo enorm over valt.

Have fun en wie weet tot spreeks. Dan zie je dat het allemaal reuze meevalt. Ik neem sowieso even een forum pauze want ik merk dat het me gewoon niet bevalt hoe het gaat. Dit was even de druppel. Kan wel lullig terug gaan reageren maar dat vind ik ook niks. En het over me heen laten komen als ik iets heel normaals uitspreek vind ik ook niks. Want de mensen die nu op mij reageren heb ik elders nog nooit een blad voor de mond zien nemen. Alles kan en mag de grond in gestampt worden en hier is een kritische noot ineens al not done. Schiet mij maar lek. 😉
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4948
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: De ooievaar kwam

Bericht door ranetje »

Wat een mooi aantal Doyaquba :ok:
Ze zien er prachtig uit.
Heel veel plezier de komende weken met de verzorging van het spul :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Frootje »

Wat leuk, gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd naar de pups over een heel aantal weken, dus ik hoop dat je dat blijft delen! :I: Ze zijn altijd heel schattig zo pasgeboren, maar ik vind ze inderdaad altijd het leukst als het allemaal in verhouding begint te komen. Cato vind ik altijd best een hele mooie neus hebben voor een boxer! Ik hoop dat ze dat inderdaad mooi door heeft gegeven, zoals jullie hoopten. :D
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 14
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Doyaquba »

Thanks. Ik zie ze weer als ze zo'n 4 weken oud zijn, ik moet komende drie weken werken. Daarna weer een week vrij en naar NL. Dus ik zal dan wat foto's weer delen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Perle
Posts in topic: 1
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:48

Re: De ooievaar kwam

Bericht door Perle »

Gefeliciteerd!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 2
Berichten: 1532
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: De ooievaar kwam

Bericht door kloesje »

Mooie koppies hoor :hartjes:

Balen dat je 3 weken moet werken, maar straks als je ze dan eindelijk weer kan knuffelen zijn het al echte mini hondjes :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
ingrid48
Posts in topic: 2
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: De ooievaar kwam

Bericht door ingrid48 »

gefeliciteerd :cheer: wat een snoesjes weer en leuk om over 3 weken weer foto's te zien :I:
Afbeelding
moon-C
Posts in topic: 1
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 sep 2021, 20:25

Re: De ooievaar kwam

Bericht door moon-C »

Wat een prachtige pups, gefeliciteerd!
Plaats reactie