Je grootste no-go

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Random
Posts in topic: 1
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:15

Re: Je grootste no-go

Bericht door Random »

Hewi schreef: 22 feb 2023, 13:17 Agressie en een hoge werk drive.

Ik wil gewoon een bankhanger die lekker wil wandelen
Dat. En niet kwijlen vind ik ook wel belangrijk. En liever geen hond met erg korte snuit of zoveel gezichtsbeharing dat je de ogen niet kunt zien, die bovendien voortdurend troep uitstoten omdat ze die haren erin hebben hangen. En geen krullen.
Gebruikersavatar
Gonnie
Posts in topic: 2
Berichten: 1702
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:35

Re: Je grootste no-go

Bericht door Gonnie »

Nanna schreef: 22 feb 2023, 17:18
Frootje schreef: 22 feb 2023, 16:45
En honden die heel zelfstandig zijn en totaal geen will to please hebben. :oeps: Ik zoek toch echt wel een beetje bereidheid tot samenwerken en daar wil ik best een beetje voor puzzelen, maar het moet er wel in zitten.
Berghonden hebben dat. Doodvallen kun je met je ‘commando’s’. Maar ja, voor waarvoor ze gefokt zijn komt dat prachtig uit. Het zijn dus totaal geen gedroomde huishonden. Hoe aantrekkelijk ze er ook vaak uitzien.
En nee, dat brei je niet recht met ‘opfoeduh’ :mrgreen:
Pinschers zijn ook heel zelfstandig, al luistert Tanja op zich best goed, er moet alleen onderweg niks te eten liggen. Dan heeft ze bananen in haar oren. Anne luistert slechter, maar dat is niet zo gek Gerard doet alles wat zij wilt.

Maar 100% gehoorzaamheid hoef je niet te verwachten van ze. Eigenlijk hou ik er wel van, honden die constant in mijn buurt lopen in het bos vind ik vervelend. Ze mogen best een paar meter vooruit lopen. Dan gedraai om mijn voeten heen moet ik niet hebben.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 1
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Je grootste no-go

Bericht door Desiree »

Een hond die altijd aan staat en zichzelf niet kan vermaken, mens agressie, en een zeer slechte gezondheid. Al moet eerlijk bekennen dat ik mogelijk ooit toch wel weer een oudere hond met met bijvoorbeeld een handicap zo in huis zou halen maar dat is dan vooral om zijn/haar laatste dagen een goed leven te bieden.

Hond agressie liever ook niet maar daar valt wel mee te leven
Afbeelding
Nanna

Re: Je grootste no-go

Bericht door Nanna »

Met een slechte gezondheid kan ik nog leven. Mijn eerste Deerhound was hartpatiënt en toch was ze superlief en was ik dol op haar😍
Een hond echter die uitvalt naar andere honden of, God forbid, mensen wil bijten, daar kan ik echt helemaal niks mee. Ik weet zeker dat ik een antipathie tegen dat beest ga krijgen.
Dus dat doe ik mezelf ook maar niet aan.
blondie
Posts in topic: 1
Berichten: 2733
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Je grootste no-go

Bericht door blondie »

Lastige vraag.
Honden die al wat gevormd zijn die hevige angst vertonen, zal ik niet voor kiezen. Maar dat vind ik ook weer zo situatie afhankelijk, bij sommige honden zal dat weer een momentopname zijn en gedrag vanuit situatie.

Hondagressie liever niet, maar bij bepaalde rassen die niet altijd even open en vriendelijk speels blijven vind ik dat weer iets waar ik rekening mee houdt, maar geen darmen aan de lijn als ik van jong af aan op een normale manier met honden in contact breng.

Gezondheid vind ik belangrijk om in oog te houden als ik bewust voor een ras ga waarvan ik weet dat bepaalde zaken wel goed getest dienen te worden.

Tegelijkertijd heb ik nu 2 kruisingen, waarbij 1 overduidelijk wat genen van een ras heeft die juist nare erfelijke dingen kunnen hebben, maar ben er wel voor gegaan.

Als ik naar filmpjes van pups kijk, merk ik dat ik voor de wat meer mens gerichte pups ga en de types die soms met de groep meedoen, maar ook prima de groep links kunnen laten liggen en zelf op onderzoek uit gaan en dingen gaan ontdekken.

No go zal voor mij dan zijn, te angstig, geen zelfvertrouwen of te weinig zelf ondernemend, aantoonbare (angst)agressie vanuit aard/nature.
EchoMira
Posts in topic: 3
Berichten: 11313
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Je grootste no-go

Bericht door EchoMira »

Open hangende ogen.
Ik kan er niet naar kijken. Ik heb liever gewoon helemaal geen hond.

Kan de liefste, slimste, makkelijkste lieverd zijn maar ik wil gewoon echt, echt niet naar de binnenkant van je onderooglid kijken. Ik vind het vies, het ziet er dom uit en het is gewoon een bezopen fokgebrek.

Nee. Uit mijn ogen.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2639
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Je grootste no-go

Bericht door CatnDog »

Zinodo schreef: 22 feb 2023, 19:20 Maar iedereen die zegt prima wat hondenagressie betreft, zouden jullie dan maar de rest van je honden wegdoen of wat? Hoezo is het gewoon prima en heb je verder geen last van? Zou je je honden dan gescheiden gaan houden? Ik snap het maar niet.
Ik vermoed dat ze hondagressie buiten de eigen roedel bedoelen?
Laatst gewijzigd door CatnDog op 22 feb 2023, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Je grootste no-go

Bericht door ellen en de birmanen »

Zinodo schreef: 22 feb 2023, 19:20 Maar iedereen die zegt prima wat hondenagressie betreft, zouden jullie dan maar de rest van je honden wegdoen of wat? Hoezo is het gewoon prima en heb je verder geen last van? Zou je je honden dan gescheiden gaan houden? Ik snap het maar niet.
ik heb een hond die agressief kan reageren naar andere honden, maar naar zijn eigen roedel is het een schatje. ik moet hem wel weghouden als we wandelen en er komt een andere hond aan. gelukkig loopt ecco altijd aan de lijn. maar hij is niet zo hond-agressief zoals een klapkaak.
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 3
Berichten: 2766
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Je grootste no-go

Bericht door Diana »

Zinodo schreef: 22 feb 2023, 19:20 Maar iedereen die zegt prima wat hondenagressie betreft, zouden jullie dan maar de rest van je honden wegdoen of wat? Hoezo is het gewoon prima en heb je verder geen last van? Zou je je honden dan gescheiden gaan houden? Ik snap het maar niet.
Ja, dat vroeg ik me ook af. Ik bedoelde ook echt hondagressie als: totaal niet sociaal, andere honden willen vermoorden zonder aanleiding, dus ook niet geschikt voor in een roedel. Dat kan dus niet hier. Ik heb het dan niet over een hond die wel eens agressief kan reageren op andere honden of mensen in een uitzonderlijke situatie. Dat lijkt me vaak nog wel trainbaar of te managen.
Afbeelding
Nanna

Re: Je grootste no-go

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 22 feb 2023, 19:25 Open hangende ogen.
Ik kan er niet naar kijken. Ik heb liever gewoon helemaal geen hond.

Kan de liefste, slimste, makkelijkste lieverd zijn maar ik wil gewoon echt, echt niet naar de binnenkant van je onderooglid kijken. Ik vind het vies, het ziet er dom uit en het is gewoon een bezopen fokgebrek.

Nee. Uit mijn ogen.
“Maar het ziet er zo droopy en tróuw uit”

Afbeelding
Border Collie
Posts in topic: 1
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 sep 2021, 15:11

Re: Je grootste no-go

Bericht door Border Collie »

Ik twijfel tussen extreme angst of slechte gezondheid/bouw. Angst kan ik niet goed mee omgaan, althans angsten waar ik zelf niks mee kan. Maar slecht gebouwde honden vind ik echt afgrijselijk, dat is echt in en in triest
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 2
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Je grootste no-go

Bericht door malinois »

Zinodo schreef:Maar iedereen die zegt prima wat hondenagressie betreft, zouden jullie dan maar de rest van je honden wegdoen of wat? Hoezo is het gewoon prima en heb je verder geen last van? Zou je je honden dan gescheiden gaan houden? Ik snap het maar niet.
Ik heb een hondagressieve hond gehad, ook naar eigen honden. Reu, teef maakte niet uit. Hij was van mn nu ex, hebben hem 5 jaar samen gehad en ik heb hem 1,5 jaar alleen gehad omdat hij hem in t asiel wilde dumpen toen we uit elkaar gingen. Dat wilde ik niet. Hij heeft nooit de kans gehad een vreemde hond te bijten, wel eigen honden helaas. En dat waren echt bloedbaden, het bloed zat aan t plafond en 35 hechtingen waren t minste. Ik vond dat geen leven meer voor mn andere honden maar ook niet voor hem zelf dus heb hem herplaatst. Hij kon naar iemand waar hij altijd inloop had van buiten naar binnen dmv een hondenluik in huis, een eigen afgesloten weiland en ver van de bewoonde wereld. Daar is hij ook oud geworden. Ik vond t vreselijk overigens om hem weg te doen, als ik geen andere honden had gehad was hij niet weggegaan want vreemde honden kon je wel ontwijken. Maar eigen was gewoon niet mogelijk. Hij klom letterlijk over hekken en kennels om een andere hond op te vreten. Dat hoef ik ook echt nooit meer... maar op straat niet overweg kunnen met andere honden vind ik niet zo spannend. Als is het natuurlijk een stuk.prettiger als dat wel gaat, dat merk ik nu wel met mn huidige honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EchoMira
Posts in topic: 3
Berichten: 11313
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Je grootste no-go

Bericht door EchoMira »

Agressie wil ik liever niet maar kan er op zich wel gewoon mee leven.
Ik wil een waakhond, dat schiet weinig op zonder agressie.

Dapper was echt wel behoorlijk agressief naar andere reuen maar ook dat is altijd hanteerbaar geweest. Gewoon weten wat je bij je hebt en je rondjes er op uitzoeken.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3500
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Je grootste no-go

Bericht door Crutz »

Gezondheid en agressie naar mens en/of dier.

Agressie naar mens en/of dier gehad. Beide bij de xHH en dier bij de DJT
Beide echt nooit meer.
Gebruikersavatar
Perle
Posts in topic: 1
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:48

Re: Je grootste no-go

Bericht door Perle »

Ik wil geen neurotische, sensitieve :oeps: zenuwlijers. Zo van die honden die meteen bibberend in shutdown gaan omdat ze even iets anders moeten doen dan ze hadden gedacht. Of iets niet mogen doen wat ze wel wilden doen. Die niet herstellen van iets onverwachts of ongewenst maar die meteen door een trauma-unit moeten ontzet worden uit de situatie.

En dan heb ik het niet over angstige honden ... Daar kan ik best goed mee om.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 3
Berichten: 2766
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Je grootste no-go

Bericht door Diana »

malinois schreef: 22 feb 2023, 20:02
Zinodo schreef:Maar iedereen die zegt prima wat hondenagressie betreft, zouden jullie dan maar de rest van je honden wegdoen of wat? Hoezo is het gewoon prima en heb je verder geen last van? Zou je je honden dan gescheiden gaan houden? Ik snap het maar niet.
Ik heb een hondagressieve hond gehad, ook naar eigen honden. Reu, teef maakte niet uit. Hij was van mn nu ex, hebben hem 5 jaar samen gehad en ik heb hem 1,5 jaar alleen gehad omdat hij hem in t asiel wilde dumpen toen we uit elkaar gingen. Dat wilde ik niet. Hij heeft nooit de kans gehad een vreemde hond te bijten, wel eigen honden helaas. En dat waren echt bloedbaden, het bloed zat aan t plafond en 35 hechtingen waren t minste. Ik vond dat geen leven meer voor mn andere honden maar ook niet voor hem zelf dus heb hem herplaatst. Hij kon naar iemand waar hij altijd inloop had van buiten naar binnen dmv een hondenluik in huis, een eigen afgesloten weiland en ver van de bewoonde wereld. Daar is hij ook oud geworden. Ik vond t vreselijk overigens om hem weg te doen, als ik geen andere honden had gehad was hij niet weggegaan want vreemde honden kon je wel ontwijken. Maar eigen was gewoon niet mogelijk. Hij klom letterlijk over hekken en kennels om een andere hond op te vreten. Dat hoef ik ook echt nooit meer... maar op straat niet overweg kunnen met andere honden vind ik niet zo spannend. Als is het natuurlijk een stuk.prettiger als dat wel gaat, dat merk ik nu wel met mn huidige honden.
Nou, precies, dit is wat ik me voorstel bij een hondagressieve hond. Niet een reu die een keer met een andere reu knokt, of een hond die wel eens te fel reageert, maar echt serieus voor de kill gaan, ongeacht de situatie.
Een hond die niet zomaar met álle andere honden kan en op dat gebied wat aandacht, tijd, training of sturing nodig heeft, vind ik niet zo'n probleem. Met mensen idem: een hond hoeft voor mij totaal geen allemansvriend te zijn en hoeft ook niet alles over zich heen te laten komen, maar een hond die onvoorspelbaar is, serieuze agressie inzet naar mensen en echt verwondingen veroorzaakt, dat zou ik niet willen.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 3
Berichten: 11313
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Je grootste no-go

Bericht door EchoMira »

Tja, wat is voorspelbaar?

Eva hong met 13 weken al iemands hand, gewoon bij de winkel.
Ze had al even gezien wat normaal was dus de rest pikte ze niet. Komt er een mevrouw aan.
"Mag ik uw puppy aaien meneer?"
"Ja hoor. Komt goed."
PANG! Midden in haar hand gebeten. Echt met druppels bloed. Van een puppengebitje, he?
Die mevrouw helemaal kwaad maar ik wist zelf eerlijk gezegd ook niet wat me overkwam.

Ze kon het allemaal uitstekend overzien maar geintjes pikte ze gewoon niet. Van niemand. En dat was eigenlijk best nog wel leuk ook.
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 1
Berichten: 2583
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Je grootste no-go

Bericht door Dirkje »

Ik wil absoluut geen agressie in huis of daarbuiten maar binnen mijn ras wil ik ook geen herplaatser die auto’s of fietsen drijft. Is er niet uit te krijgen en maakt dat de hond alleen los kan lopen op plekken waar geen vervoersmiddelen komen. Dat vergt teveel aanpassingsvermogen van mij.
Afbeelding
Nanna

Re: Je grootste no-go

Bericht door Nanna »

Die hele bijterij vind ik niks. Het is trouwens 99 van 100 keer schijtende angst die op die manier weggeregeld wordt. Behalve bij vechthonden, die zijn gewoon gestoord.
Gebruikersavatar
Jackira
Posts in topic: 1
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:04
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Re: Je grootste no-go

Bericht door Jackira »

Ik denk inderdaad geen door hun bouw benauwde honden. Honden die bewust fysiek beperkt gefokt zijn. Ook geen klapkaken en aanverwanten.Dat is wat ik echt niet zou willen.

En geen dertien in een dozijn hond.
Geen klein keffertje.
Ook niet te zelfstandig, zeg ik terwijl ik een Husky heb :F:

Een baasgerichte, beetje atletische en actieve hond vind ik het leukst. Maar al mijn honden die daarvan afwijken vond en vind ik uiteindelijk net zo leuk.

Dus eigenlijk zeg ik nooit nooit. Op die benauwde honden na dan. Dus dat is dan mijn grootste no-go.
AfbeeldingAfbeelding
Fabienne
Posts in topic: 2
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Je grootste no-go

Bericht door Fabienne »

Agressie is echt een no-go, en dan niet die hond die een enkele x uitvalt maar echt blinde agressie zoals je helaas vaak leest van bepaalde type honden.
Gezondheid is ook een ding maar met mijn flatcoated speel ik natuurlijk wel vals, zo'n blakende gezondheid hebben die niet en toch is het in alles mijn ras.

Honden die overmatig blaffen zoals veel sheltie's of corgi's dat kunnen doen is ook echt een no-go, hou gewoon je klep!
En een baard...geen honden met een baard. Beetje gezichts beharing is oké maar een baard zoals een boef of een spinone vindt ik niet zo heel fris
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 1
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Je grootste no-go

Bericht door Persistence »

Blafferts zoals ik nu heb zou ik hierna echt niet meer willen, hoe fijn ik het collie-karakter ook vind. Nu ken ik ook geen andere collie die zo luid is als de mijne, dus misschien valt alles hierna wel mee. :mann:
En overdreven waaksheid als in aanslaan om elke scheet wil ik ook niet meer, maar dat hangt ook wel met bovenstaande samen.

Nog belangrijker ‘normaal’ gedrag naar mensen, dat mag best ontwijkend zijn maar niet al uitvallen als er maar iemand naar je kijkt of binnen de 5 meter zone komt.

Een hond met erge verlatingsangst lijkt me ook erg, ik weet hoe beklemmend dat is en hoe klein je eigen wereldje dan wordt.

Hondagressie zou ik nooit bewust voor kiezen maar zou ik wel kunnen handelen. Eigenlijk zou ik veel ‘losse’ minder leuke eigenschappen van een hond wel kunnen hebben, het hoeft geen perfect dier te zijn. Alleen niet de combinatie van bovengenoemde :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Je grootste no-go

Bericht door Josefien »

Geen klapkaak- of kortsnuittypes. Niet alleen vanwege agressie- of gezondheidsissues, maar ook omdat ik ze domweg lelijk vind. Net als windhonden, mooi lijf, maar die spitse snoetjes, ik heb er niets mee. En dat gefrut met jasjes, truien or whatever, Een hond moet dat sowieso niet nodig hebben.
En een hond, die killers-instinct heeft wat betreft katten is hier niet welkom. Dat een hond moet wennen aan het leven met een kat is geen probleem, zolang het geen serieus op-en najaagwerk betreft.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 2
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Je grootste no-go

Bericht door Fabienne »

Een hond met extreme jacht drift trouwens ook niet. Dat een hond een x de eenden opjaagt en vervolgens laat voor wat het was vindt ik geen probleem, dat doen ze hier ook wel is maar zodra het vliegt of weg zwemt is het niet meer boeiend en ik kan ze ook prima op andere gedachten krijgen. Maar echt met de noorderzon vertrekken en pas met de kerst weer terug vinden zou ik vreselijk vinden, zo'n hond moet 9 van de 10x voor ieders veiligheid aan de lijn en daar heb ik echt een bloedje dood aan.
Gebruikersavatar
Cendy
Posts in topic: 1
Berichten: 1415
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: Je grootste no-go

Bericht door Cendy »

Een hond waar je van alles mee moet doen, die vervelend wordt als je 1 of 2 dagen geen kilometers hebt gewandeld.
Of honden die blaffen om alles :schrik:
M'n zus past wel eens op de hond van haar buren, een ijslander.. super leuk beestje.
Maar blaffen dat ie doet, als je z'n riem pakt om uit te laten, tijdens het spelen met andere honden.
Ik word daar echt bloed chagrijnig van.

Jannie was mens en hond agressief.. daar kan ik 100x beter mee leven dan dat geblaf of neurotische gedoe.
Afbeelding
Plaats reactie