How to: Eeveelutions! ~ p3 het reutje!

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 14
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door hakunamatata »

kloesje schreef: 24 feb 2023, 09:42 Wat super fijn :)
Had je een wandeldate met Kiwi en dochter? (of althans de eigenaar van die honden.. ze heeft er meerdere :mann: )
Ja, goed gezien! Paisley heette ze op het oude forum, met alledrie haar honden. Mayke de senior stabij (zij en mijn Lizzy waren uit beeld), Kiwi & haar dochter Lemon :ok:

Rosanne schreef: 23 feb 2023, 15:30 Super fijn :cheer: Wat een opluchting is dat he als je een goede uitslag krijgt. Een heerlijk hondje dat nog goed in mekaar zit ook. En dan hopelijk straks een berg fluffbolletjes te wereld brengt.
Zeg dat, inderdaad een opluchting! :cheer: Ik zei nog dat ik ineens wel snapte dat genoeg fokkers liever kop in het zand steken. Als je niet test hebt je ook geen kans op een slechte uitslag. Zou je niet moeten tegenhouden natuurlijk. Maar als je vol bezig bent met pup houden of kopen om een nestje ermee te fokken, dan is kop in het zand wel makkelijker.

Enne.. een bergje fluffbolletjes doe maar :') Ik zie het al gebeuren dat ze straks 10 pups krijgt. We hebben afgesproken dat ze 6 pups krijgt, 4 teefjes en 2 reutjes :Q:

Jetski schreef: 23 feb 2023, 13:24 Wat een leuke plannen en wat fijn dat je ze kunt gaan uitvoeren!
Leuk type papa ook wat je op het oog hebt.
Ik ben zelf weg van donkere gekleurde honden en denk daar wel kans op zou kunnen zijn? Of zijn er ook veel licht kleurige vachten bij X border-vlinder?
Ik ga je (eventuele) puppy topic zeker volgen :F:
Zelf ben ik ook weg van donkerder gekleurde honden :hartjes: Back&tan niet zo, maar zwart, brindle en vooral donker sable vind ik onwijs mooi, mag allemaal met witte aftekeningen. Maar ik heb totaal geen kennis van de kleurgenetica bij honden, dus ik weet eigenlijk niet zeker wat ik het beste voor kleur reutje kan kiezen. Wat ik voorbij zie komen zijn er best veel zwart-wit of sable-wit. Merle zie je ook best wat voorbij komen, dat heeft dan weer niet mijn voorkeur. Maar kleur (kijkt naar Eevee :mann: ) gaat natuurlijk niet prioriteit zijn. Zul je trouwens zien dat er straks één lelijk gekleurde pup in het nest zit en die juist hier blijft :')

Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen, foto van Rainstar Bordercollies. Border collie teefje met haar x vlinder pups. Nou die vind ik allemaal echt prachtig :hartjes: :hartjes:
Afbeelding
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Kayltje
Posts in topic: 1
Berichten: 193
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:52

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door Kayltje »

Doe die links onderin maar.
Met ballen graag :lol1:

Je bent helemaal top bezig :J: En dat zeg ik niet alleen omdat je mijn honden-dealer bent :F:
En de Eevee kindertjes worden fantastisch!
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door Doyaquba »

Gefeliciteerd met de perfecte uitslag!
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 9
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door kloesje »

hakunamatata schreef: 24 feb 2023, 17:53
kloesje schreef: 24 feb 2023, 09:42 Wat super fijn :)
Had je een wandeldate met Kiwi en dochter? (of althans de eigenaar van die honden.. ze heeft er meerdere :mann: )
Ja, goed gezien! Paisley heette ze op het oude forum, met alledrie haar honden. Mayke de senior stabij (zij en mijn Lizzy waren uit beeld), Kiwi & haar dochter Lemon :ok:
Ik kom haar nog wel eens tegen bij schapen drijven :lol1: De laatste keer had ze ook een herplaatser erbij,

Ik ben heel benieuwd naar je plannen, ik ga je volgen, leuk!
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
K@ren
Posts in topic: 3
Berichten: 551
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:45
Honden: 0

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door K@ren »

Wat fijn dat ook de fysio tevreden over haar is.
Dat gaat superleuk nest worden met het type reu dat je voor ogen hebt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 2
Berichten: 1188
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door Veertje »

Oeh ik ben zo benieuwd hoe het verder gaat verlopen! Denk dat je met een BorderXPap een erg leuke kandidaat hebt voor Eevee :ok:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vicky
Posts in topic: 1
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 sep 2021, 16:58
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door Vicky »

Ik ben ook erg benieuwd naar de hondjes die eruit gaan komen. Het lijkt me een hele leuke combi. Ik ken best wel wat borderpaps uit de agility. Ze werken leuk!
Afbeelding
Bo en de honden
Gebruikersavatar
Noor
Posts in topic: 2
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17
Locatie: Meppel

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door Noor »

Wat een leuke.plannen! Zeker een hondje om een leuke combi met ? mee te maken, misschien lees ik eroverheen, maar ook de ecvo gedaan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 9
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door kloesje »

Noor schreef: 27 feb 2023, 23:35 Wat een leuke.plannen! Zeker een hondje om een leuke combi met ? mee te maken, misschien lees ik eroverheen, maar ook de ecvo gedaan?
Ze schrijft in haar openingspost dat ze nog niet weet welke gezondheidsonderzoeken ze nog meer gaat doen, maar dat dit de eerste stap is, dan verder kijken. Ze wil volgend jaar pas een nestje fokken, dus tijd zat om na te gaan welke onderzoeken ze nog wil doen :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Noor
Posts in topic: 2
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17
Locatie: Meppel

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door Noor »

kloesje schreef: 28 feb 2023, 07:33
Noor schreef: 27 feb 2023, 23:35 Wat een leuke.plannen! Zeker een hondje om een leuke combi met ? mee te maken, misschien lees ik eroverheen, maar ook de ecvo gedaan?
Ze schrijft in haar openingspost dat ze nog niet weet welke gezondheidsonderzoeken ze nog meer gaat doen, maar dat dit de eerste stap is, dan verder kijken. Ze wil volgend jaar pas een nestje fokken, dus tijd zat om na te gaan welke onderzoeken ze nog wil doen :lol1:
Dat had ik gelezen, maar ook de ecvo werd genoemd en is een relatief simpel maar toch belangrijk dingetje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 9
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door kloesje »

Noor schreef: 07 mar 2023, 17:31
Dat had ik gelezen, maar ook de ecvo werd genoemd en is een relatief simpel maar toch belangrijk dingetje.
Dat is zo :) Maar die is maar een jaar geldig, dat bedoelde ik dan met tijd zat :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 14
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: How to: Eeveelutions! ~ p2 dubbel check foto's + fysio

Bericht door hakunamatata »

We zijn weer een hele tijd verder! En dat is niet zonder ontwikkelingen. Want we hebben een reutje op het oog :lol1:

Nadat ik steeds enthousiaster werd over de borderpap werd ik getipt een fokker te benaderen. Die fokker was eigenlijk gelijk enthousiast en een reutje uit haar eerste nest borderpaps is nu de uitverkoren kandidaat. Een prachtig hondje en qua karakter klinkt hij ook erg fijn. Hij moet nog alle testen dus dat is nog even afwachten. Hij komt uit geteste ouders, maar toch altijd even spannend. We gaan in het najaar alvast kennismaken door samen te wandelen. Eevee verwacht ik binnenkort loops dus we wachten even tot daarna :mann: Als we gewandeld hebben dan heeft hij als het goed is ook zijn onderzoeken gehad. Wanneer dat positief is zal ik hem ook hier delen. Ik hoop het heel erg, want ik had niet verwacht zo'n belachelijk leuk reutje te gaan vinden :hartjes:

Voor Eevee stond eigenlijk alleen de ECVO nog op het lijstje. Die kon in Drachten dus voor ons vrij dichtbij. Afgelopen donderdag konden we er terecht. Allemaal rashonden in de wachtruimte voor de oogarts, zat ik daar met Eevee en opvanger Alice. De blikken die je dan krijgt blijven bijzonder 😅
Eevee vond het oogonderzoek maar stom. Haar kop stil houden terwijl iemand met een apparaat voor het gezicht met licht in haar ogen kijkt. Zit geen kwaad in maar ze trok steeds haar kop terug. Gelukkig kijkt die oogarts nergens van op dus met wat geduld ging het wel. En met fijn resultaat, vrij op alles :cheer: zo blij mee!
Ik heb ook nog even gevraagd naar de traanogen. Ze gaf daarover aan dat de traanbuizen goed aangelegd zijn en waarschijnlijk net niet alles afvoeren. En dat je op die witte vacht nou eenmaal erg snel die verkleuring zag. Ze gaf wel mee dat het beter is te kijken naar een reutje met andere kopvorm. Dus niet richting appelhoofd, kort neusje en traanoogjes. Dat deed ik sowieso al dus dat zit helemaal goed.

Wat betreft Eevee heb ik alle onderzoeken gedaan die ik wilde doen. Wat dat betreft is het nu dus afwachten tot ze loops wordt. Ik hoop over een week ongeveer want dan zit er ritme in en dan zal het nestje inderdaad in het voorjaar komen als alles goed gaat. En natuurlijk afwachten op alle testresultaten van het reutje. Het lijkt me echt een geweldige combinatie en het wordt nu steeds echter :lol1:

Nog wat random foto's van madam, gewoon omdat ze zo leuk is :I:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Fabiola17
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Groningen
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 update + ECVO

Bericht door Fabiola17 »

Cool!
Ik weet waar je woont!!!!! :F:
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 7
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 update + ECVO

Bericht door Persistence »

Wat spannend, nu komt het steeds dichterbij! :I:
Alice is echt een mini hé?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suzanne
Posts in topic: 1
Berichten: 1409
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17
Honden: 2
Welke: Havanezers

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 update + ECVO

Bericht door Suzanne »

Ohhh wat spannend allemaal. Leuk hoor!
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 9
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 update + ECVO

Bericht door kloesje »

Wat een super goed nieuws :cheer:

Wel raar dat je zo vreemd werd aangekeken, de keren dat ik daar voor ECVO ben geweest waren er altijd wel kruising honden aanwezig, aangezien ze ook gewoon praktijk draaien op de donderdag.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
blacky
Posts in topic: 2
Berichten: 559
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:13

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 update + ECVO

Bericht door blacky »

dan zijn we er op de zelfde dag geweest voor de ECVO keuring. Wij waren de eersten van de dag. Was eigenlijk niet de bedoeling maar wij waren vroeg en de hond die voor ons was kwam niet of was te laat. Fijn met zo'n mooie uitslag.
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 2
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 update + ECVO

Bericht door jenn90 »

Ik ben heel nieuwsgierig naar een update als je die hebt mbt de reu ed :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 14
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 update + ECVO

Bericht door hakunamatata »

jenn90 schreef: 12 nov 2023, 20:22 Ik ben heel nieuwsgierig naar een update als je die hebt mbt de reu ed :-D
:wachten: Het is inderdaad echt tijd voor een update!

Met Eevee gaat het erg goed, het blijft eigenlijk gewoon een blij sociaal hondje die prima luistert en makkelijk meedraait. Haar vacht heeft deze winter wel onderwol gekregen waardoor ze nu ook in de sneeuw languit gaat liggen zonder het koud te hebben. En het is zo fijn dat die vacht vrij snel weer droog is en troep en zo weer uitvalt. Ik ben dus gewoon nog steeds heel blij met haar. Met Lizzy ook trouwens, maar dit topic gaat over Eev.
Afbeelding

En dan het reutje. Het is Bobby geworden en daar ben ik echt heel blij mee :cheer: Hij is niet alleen bloedmooi, maar ook nog eens met een erg prettig karakter :hartjes:
Bobby is een reutje van voorjaar 2021, hier was hij 19 maanden
Afbeelding

De ouders van Bobby
Afbeelding

Bobby is dus een borderpap reutje, kruising tussen een werklijn border collie en vlinderhondje. Voor de oplettende kijker, het klopt dat Bobby een halfbroertje is van Perry hier van het forum, ze hebben dezelfde moeder. Ik kreeg dus de tip om deze fokker te benaderen juist omdat haar border collies zo prettig zijn. Ik was best wat huiverig voor het aandeel border collie, want dat hysterische nerveuze gedoe kan ik echt niks mee. Maar dit zijn heel andere lijnen en daar ben ik erg blij mee.

In het najaar hebben Eevee & Bobby een wandeldate gehad in de duinen en op het strand, want daar woont Bobby op loopafstand vandaan. Foto's maken was vooral lastig omdat hij steeds naar mij toe wilde om te knuffelen en likjes uit te delen. Bobby heeft mij helemaal ingepakt met zijn vriendelijke zachtaardige karakter en Eevee vond hem ook leuk. Ze zijn erg vergelijkbaar van formaat (rond de 9kg). Het meest spannend vond ik het gehalte border collie, maar zoals zijn eigenaar al zei heeft hij die wel maar erg mild. Hij heeft echt wel iets meer van uitdaging nodig en lekkere wandelingen, maar een dagje weinig doen kan prima en thuis heeft hij een uit-knop en is hij vooral een erg zachtaardig huishondje die alles en iedereen leuk vindt. Hij woont ook in een gezin met twee erg jonge kindjes, katten en andere honden.

Hier foto's van het eerste deel van de wandeldate. Oren naar achteren betekende laatste stappen voordat hij in mijn armen sprong om likjes te geven. En kijk die zachte blik in Bobs oogjes :vlinder:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Intussen heeft Bobby zijn ECVO gehad en alles vrij bevonden. Knieën zijn beoordeeld en waren keurig. Hij had zich een tijd terug verstapt en toen was er voor de zekerheid een foto van zijn poot gemaakt en toen ook maar eentje van zijn rug. Poot had gelukkig geen breuk of iets en was na even lijnrust weer de oude en rug zag er netjes uit. We wachten alleen nog op zijn Embark. Was eerder al opgestuurd maar te weinig DNA. We verwachten daar niks geks uit, maar toch fijn en leuk om te weten.
Op het moment van de foto's was Bobby wat mollig, maar daar kijken we gewoon doorheen. Hij heeft de bouw die ik zocht, mooi functioneel hondje. En zijn kop is mooier dan die van Eevee, ook wat ik zocht. Meer snuitlengte en ogen die mooi in de kop zitten. Hij draagt zijn staart hoog of halfhoog, maar ik weet eigenlijk niet wat die van de pups gaan doen want beide moeders hadden een lagere staartdracht. We gaan zien wat Embark nog meer aan info gaat geven bijvoorbeeld over de vacht en kleur.

Nog even die Embark afwachten dus. Maar verder komt het nu toch wel in zicht allemaal. Half april verwacht ik Eevee loops. Zo spannend!

En tot slot nog deel 2 van de wandeldate op het strand. Omdat Eevee nog nooit op het strand was geweest

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
S.V.
Posts in topic: 1
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:53

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 het reutje!

Bericht door S.V. »

hopelijk wordt het straks helemaal je droomnestje en gaat alles voorspoedig, succes
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 1
Berichten: 2734
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 het reutje!

Bericht door Diana »

Wat een ontzettend leuke combi, als ik nu op zoek was naar een klein, sportief hondje, wist ik het wel :I:
Het reutje doet me denken aan een klein Amozje :hartjes:
Heel veel succes met je plannen!
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 4
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 het reutje!

Bericht door Sirene »

Echt heel leuk :ok: Veel succes!
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 2
Berichten: 1188
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 het reutje!

Bericht door Veertje »

Ja wat leuk dat je uiteindelijk voor de borderpap gekozen hebt :I:
Heel veel succes nog met de laatste stapjes naar Eevee baby's! :liefde:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 het reutje!

Bericht door ranetje »

Wat een prachtig hondje die Borderpap :I:
Veel succes met je plannen :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Posts in topic: 1
Berichten: 670
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:09
Honden: 2
Contacteer:

Re: How to: Eeveelutions! ~ p3 het reutje!

Bericht door Hakkene »

Die oren, geweldig. Benieuwd hoe het verder gaat!
Plaats reactie