Redirectie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 1
Berichten: 2692
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Redirectie

Bericht door Gretha »

Het gaat ook allemaal heel bescheiden. Mooi om te zien.
Afbeelding
Nanna

Re: Redirectie

Bericht door Nanna »

Gewoon wat gehaan. Naks aan de hand.
EchoMira
Posts in topic: 1
Berichten: 11303
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Redirectie

Bericht door EchoMira »

Dit is hier heel gewoon. Ook zonder reuen in het spel.
Nooit klapt er iemand op een ander maar er wordt heel wat geschreeuwd en gegluurd.

De uitzonderingen zijn:
1. domme honden waar geen plezier mee te beleven valt. Kunnen ook oude honden of rare haarmormels zijn.
2. zeer dominante ervaren teven die ze met hun onzekere tokkengekrijs van 10 kilometer aan zien komen en gewoon opwachten. Die teven willen ze nog wel eens met een kras op hun kont terug naar de baas sturen maar dat mag van mij. Je hoeft je door mijn meiden niets te laten vertellen. Het zijn de bibberdwergjes op het strand. Natuurlijk ben je daar niet bang voor.
3 Honden die naar hun baas kijken. Die worden altijd met rust gelaten en dat is vast omdat ze weten de die baas anders boos doet. Ik heb ze het zelf alvast niet geleerd.

Waar ik bang voor ben is een andere whippet die wel bang wordt en dan gaat lopen. Ik ken er zo een en dan gaat het wel heel snel onpraktisch worden.
Ik vind dat bange honden niet los mogen. Natuurlijk is het niet chique dat ze nagejaagd worden maar de kortste klap is wel dat jij hem bij je houdt.
Maar als ze het 2 seconden met elkaar kunnen regelen kunnen ze het ook 2 dagen. Als het maar stabiel is.
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 1
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: Redirectie

Bericht door galga's »

Typisch windhonden beuk gedrag. Je wilt niet weten wat er allemaal bij mijn meiden gebeurt als ze losgaan.

Inderdaad wel opletten dat er niet plotseling een andere hond in het vizier komt, want een (gelegenheids)roedel windhonden is wel een dingetje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 1
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Redirectie

Bericht door Lothian »

Gorgel, gorgel. Dat doen ze heel netjes.
Afbeelding
Nanna

Re: Redirectie

Bericht door Nanna »

Csikasz kan het soms ook wel. Die moet geen andere honden dus dat wordt dan ook met wat tandengeblikker en klapperij van de kaakjes (nooit bijten, mind you) teruggejaagd naar de baas.
Zonder achternazitterij want dat wil ik niet hebben. Ik heb zelf een teef (Rozi) die in den beginne als de DOOD was voor andere honden. Dat heb ik er nu voor 99% uit maar herders blijven een dingetje.
Waarom het nodig zou zijn voor zo’n hond om mijn doodsbange hond op te jagen en de wereld uit te laten rennen is mij niet geheel duidelijk. Je houdt maar fijn je vervelende joekel bij je. Van Rozi heb je verder geen last, die zal geen contact maken.
Rozi snapt trouwens intentie. Opgejaagd worden door een speelse hond vindt ze lastig maar meer ook niet. Maar als een hond haar echt wil bijten OMDAT ze bang is dan is de boot aan.
Gelukkig gebeurt dat eigenlijk nooit.
Plaats reactie