Franse Bull outcross

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Nanna

Franse Bull outcross

Bericht door Nanna »

Dat had deze mevrouw bij zich. Geloof niet dat het geheel onder auspiciën van wat dan ook viel maar meer ‘we kruisen es wat’.
Het geval wilde dat de Fransoos in kwestie was uitgekruist met een Stafford.
Of dat nou het beste idee van de wereld is? Hondje was drie maanden en nu al afwijzend en agressief.
“Ja, de moederhond kon ook al niet met andere honden maar dat kwam door een trauma”
Natuurlijk🙄

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Franse Bull outcross

Bericht door CatnDog »

Nanna schreef: 11 mar 2023, 14:08
“Ja, de moederhond kon ook al niet met andere honden maar dat kwam door een trauma”
Zo'n hond, een hond met angst/agressieproblematiek - welk ras dan ook - zet je toch sowieso niet in voor de fok? Daar wil je toch een stabiele moeder- en vaderhond voor hebben?
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Franse Bull outcross

Bericht door ranetje »

CatnDog schreef: 11 mar 2023, 14:18
Nanna schreef: 11 mar 2023, 14:08
“Ja, de moederhond kon ook al niet met andere honden maar dat kwam door een trauma”
Zo'n hond, een hond met angst/agressieproblematiek - welk ras dan ook - zet je toch sowieso niet in voor de fok? Daar wil je toch een stabiele moeder- en vaderhond voor hebben?
Natuurlijk. :ok:
Misschien zegt het wel iets over de fokker?

Om te zien vind ik het wel een mooi(er) hondje.
Maar een Stafford? :ugh:
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 1
Berichten: 1023
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: Franse Bull outcross

Bericht door Sterre »

Pffff ben je dan klaar. Zit ze jaren met een agressieve hond. Het is wel een mooi hondje.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 1
Berichten: 2599
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Franse Bull outcross

Bericht door Loraine »

CatnDog schreef: 11 mar 2023, 14:18
Nanna schreef: 11 mar 2023, 14:08
“Ja, de moederhond kon ook al niet met andere honden maar dat kwam door een trauma”
Zo'n hond, een hond met angst/agressieproblematiek - welk ras dan ook - zet je toch sowieso niet in voor de fok? Daar wil je toch een stabiele moeder- en vaderhond voor hebben?
Exact.
Ongeacht ras/type wat mij betreft.
En meteen een heel grote reden dat ik mijn Keesje niet inzet voor de fok, hoe mooi ze ook in elkaar lijkt te steken qua bouw en wellicht een goede toevoeging had kunnen zijn voor bijvoorbeeld het Markiesje of gewoon een leuke actieve gezelschapshondenmix oid.
Ik zou echt gillend gek worden als er een stuk of 5 van die zenuwenlijders uit komen rollen. :schrik:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 1
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Franse Bull outcross

Bericht door malinois »

Hier woont ook eenzelfde mix: FB x stafford. Hond is ongeveer net zo oud als Xanu en is vreselijk hondagressief. Loopt aan een halti met halsband én tuig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nanna

Re: Franse Bull outcross

Bericht door Nanna »

Nou, baasje was een beetje het type ‘Vogelpoelstraat’. Dat zegt hier in Geldrop voldoende.😎
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 1
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Franse Bull outcross

Bericht door Persistence »

Loraine schreef: 11 mar 2023, 14:38
CatnDog schreef: 11 mar 2023, 14:18
Nanna schreef: 11 mar 2023, 14:08
“Ja, de moederhond kon ook al niet met andere honden maar dat kwam door een trauma”
Zo'n hond, een hond met angst/agressieproblematiek - welk ras dan ook - zet je toch sowieso niet in voor de fok? Daar wil je toch een stabiele moeder- en vaderhond voor hebben?
Exact.
Ongeacht ras/type wat mij betreft.
En meteen een heel grote reden dat ik mijn Keesje niet inzet voor de fok, hoe mooi ze ook in elkaar lijkt te steken qua bouw en wellicht een goede toevoeging had kunnen zijn voor bijvoorbeeld het Markiesje of gewoon een leuke actieve gezelschapshondenmix oid.
Ik zou echt gillend gek worden als er een stuk of 5 van die zenuwenlijders uit komen rollen. :schrik:
Precies dat. Geen haar op m’n hoofd om met Bella een nestje te krijgen hoewel dat ongetwijfeld qua uiterlijk leuk eruit had gezien met een passende reu. Een sociale hond naar mens en dier is wel de minimale eis.

Deze kruising had trouwens best leuk uit kunnen pakken, jammer dat dat nu niet zo is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 1
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Franse Bull outcross

Bericht door Célie »

Ik ken eigenlijk geen één leuke franse bull/staffordkruising allemaal gedragsproblemen en ander gezeik. En aan de blauwe kleur te zien was moeders ws ook al geen 100% franse bull.
Plaats reactie