Opvoeding van onze eerste pup ooit

Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Oké, bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag :ok:
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4817
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Cooper schreef: 09 mar 2023, 19:31 Hij heeft het ''s avonds het ergst. Nadat er gewandeld en gegeten is. Hij eet, ik zit op de bank en als hij dan klaar is met eten komt ie als een halve zool op me afgerend en wordt dan bijterig. En maar uitdagen en blaffen. Springt ook bovenop me Ik heb daar dus geen zin in en duw hem dan weg. Wegsturen werkt dan niet. Ik moet het eigenlijk eens filmen....
Heel herkenbaar.
Ik heb geen film nodig :mrgreen:
Zo was mijn eerste Korthals Griffon als pup
Ik heb het zelfde advies als EchoMira.
Werkte bij ons perfect.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 41
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Smoushond »

Oooh heel herkenbaar als ik maar bezig was in huis dan ging het goed maar ging ik ‘s avonds op de bank zitten dan werd ik aangevallen 😂😂😂
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Fijn dat jullie het herkennen.
Ik heb nogal wat mensen om me heen die kennelijk de ideale pup hebben gehad :Q:. Het enige wat zij continue roepen is dat hij vaker in de bench moet.....
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 2
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door *Esther »

Zorg dat jouw energieniveau zelf ook past bij wat je wenst. Dus hup, dekentje, kop koffie, lekker liggen. Snap je wat ik bedoel? Als jij opgeprikt op die bank zit en klaar om op te stuiven, zal je hond daar niet relaxed van gaan rusten. Dus zen! Kijk maar eens door de dag heen hoe dit opgaat ook.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4817
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Cooper schreef: 10 mar 2023, 08:58 Fijn dat jullie het herkennen.
Ik heb nogal wat mensen om me heen die kennelijk de ideale pup hebben gehad :Q:. Het enige wat zij continue roepen is dat hij vaker in de bench moet.....
Er zijn nou eenmaal van die pups.
Dat herken je vooral als je het hebt meegemaakt.

De "dokter Spock methode" zoals ik het noem werkt meestal het beste.(Rust en Regelmaat)
Op vaste momenten even een uurtje rust in de bench.
Vooral bench na het eten kan goed helpen.
Het wordt beter hoor, het blijft niet zo ;)
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 15
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Fabienne »

Ik snap dat als je kinderen rondt hebt lopen je sowieso al minder rust in huis hebt als dat wij hebben met z'n 2e waarbij ik overdag thuis ben en vriend aan het werk en daarbij heb ik een Lola die in huis echt totaal zen is en dat kopieert Floris. Natuurlijk heeft hij ook zijn wilde momenten maar dan nog wordt er niet geblaft en de bank niet gebruikt als spring plank, zo wel dan mag hij wieberen want dat wil ik gewoon echt niet als in nooit niet en daar krijgt hij 0 ruimte in vanaf dag 1 dus dat is duidelijk. Duidelijk zijn is totaal iets anders dan gefrustreerd je emoties afreageren op je hond, dan ben je echt al stappen te ver en voordien al niet duidelijk geweest. Onduidelijk zijn en je hond maar laten 'zwemmen' totdat jouw emmertje overloopt is pas sneu en zielig en daar wordt jullie verstandhouding echt niet beter van.
Nu je weet dat hij na het eten gaat lopen tieren de klieren kan je dat ook voor zijn, stop juist op dat moment een kluif in z'n snoet (meteen na het eten dus, nog voordat hij kliert). Honden hebben vaak juist ook kluif behoefte na het eten.

En zoals hierboven, haal adem en ontspan zelf ook als je op die bank gaat zitten maar blijf duidelijk in wat je wel en niet wilt. Doe je dat nu niet dan neemt hij straks je hele huishouding over, niet omdat hij dat wilt want daar zijn honden helemaal niet op uit maar omdat het hem niet geleerd is hoe het wel moet.
Fabienne
Posts in topic: 15
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Fabienne »

Krijgt hij verder wel voldoende beweging en geestelijke uitdagingen ook? Want dan vindt ik er wel verschil in zitten qua aanpak. Als hij uitdagingen tekort komt snap ik dat hij zijn vertier in het happen en klooien gaat zoeken.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Het ging vandaag een stuk beter. Wat meer verplichte rustmomenten. In de bench met een knaagje tijdens onze maaltijden. Op tijd stoppen met spelen.
Hij ligt nu lekker bij me op de bank te relaxen en ik relax ook :F:.
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 41
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Smoushond »

Fijn 😃 het is soms even zoeken. Maar geniet van de rust
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4817
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Cooper schreef: 11 mar 2023, 20:45 Het ging vandaag een stuk beter. Wat meer verplichte rustmomenten. In de bench met een knaagje tijdens onze maaltijden. Op tijd stoppen met spelen.
Hij ligt nu lekker bij me op de bank te relaxen en ik relax ook :F:.
Top :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Ik heb nog een vraagje over kluiven/botten: Cooper kan echt uren lang achter elkaar kluiven. Soms gaat het bot schoon op. Mijn vraag is of een hond eigenlijk wel zo lang mag kluiven. Ik las ergens dat je een bot na een half uur ofzo moet weghalen..... Het liefst zou hij er 1 bot per dag doorheen jassen. Wat door dat langdurige gekluif ook wel eens gebeurt. Ik heb het over dit soort botten;
https://www.petsplace.nl/timo-rund-kauw ... lsrc=aw.ds

Hij krijgt ook wel eens geitenkophuid of hertenkophuid. Dat wordt ook in no time opgegeten :F: .
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 41
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Smoushond »

Cooper schreef: 12 mar 2023, 10:24 Ik heb nog een vraagje over kluiven/botten: Cooper kan echt uren lang achter elkaar kluiven. Soms gaat het bot schoon op. Mijn vraag is of een hond eigenlijk wel zo lang mag kluiven. Ik las ergens dat je een bot na een half uur ofzo moet weghalen..... Het liefst zou hij er 1 bot per dag doorheen jassen. Wat door dat langdurige gekluif ook wel eens gebeurt. Ik heb het over dit soort botten;
https://www.petsplace.nl/timo-rund-kauw ... lsrc=aw.ds

Hij krijgt ook wel eens geitenkophuid of hertenkophuid. Dat wordt ook in no time opgegeten :F: .
Bertus doet dat ook ,ik haal het na een half uur weg. Ten eerste omdat het anders een dure hobby wordt 😉 ten tweede omdat ik bang ben dat hij verstopt raakt van zo’n grote kluif
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Smoushond schreef: 12 mar 2023, 11:20
Cooper schreef: 12 mar 2023, 10:24 Ik heb nog een vraagje over kluiven/botten: Cooper kan echt uren lang achter elkaar kluiven. Soms gaat het bot schoon op. Mijn vraag is of een hond eigenlijk wel zo lang mag kluiven. Ik las ergens dat je een bot na een half uur ofzo moet weghalen..... Het liefst zou hij er 1 bot per dag doorheen jassen. Wat door dat langdurige gekluif ook wel eens gebeurt. Ik heb het over dit soort botten;
https://www.petsplace.nl/timo-rund-kauw ... lsrc=aw.ds

Hij krijgt ook wel eens geitenkophuid of hertenkophuid. Dat wordt ook in no time opgegeten :F: .
Bertus doet dat ook ,ik haal het na een half uur weg. Ten eerste omdat het anders een dure hobby wordt 😉 ten tweede omdat ik bang ben dat hij verstopt raakt van zo’n grote kluif
Verstopping heb ik hier nog niet gehad maar hij had wel enorme dorst. En daarna vaak moeten plassen, wat logisch is :19: .
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Ik moet toch meer rusten van jou? Dan doe ik dat wel op de bench in plaats van erin, how about that :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 41
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Smoushond »

😂😂😂
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 5
Berichten: 1022
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Sterre »

:LOL: :LOL:
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4817
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

:LOL: :LOL:
Prima, als hij maar rust :smile:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Afbeelding
Zwaar leven hoor.
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4817
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Cooper schreef: 28 mar 2023, 19:43 Afbeelding
Zwaar leven hoor.
Ontzettend zwaar, dan moet je de kroonjuwelen wel goed luchten :mrgreen: :lol1:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

:LOL:
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Verdomme nog aan toe. Cooper heeft bouillonblokjes opgevreten. Ik weet niet precies hoeveel. Hij heeft al twee bakken met water opgezopen.....
Ik heb de dierenarts gebeld en ze vermoedt dat het wel los zal lopen. Goed in de gaten houden.
Hij is nog zijn vrolijke en ondeugende zelf en heeft al een paar keer flink gepiest na al dat water. Maar ik vind het toch een beetje eng.

Meteen de voorraadkast anders ingedeeld zodat hij dit soort fratsen niet meer uit kan halen . Mijn fout natuurlijk :slaan: maar goed, ik moet echt ogen in m'n rug hebben met die clown :O: .
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 12
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door HillieS »

Hou even in de gaten dat hij straks veeeeeel moet plassen ;-)
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4817
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Cooper schreef: 29 mar 2023, 12:34 Verdomme nog aan toe. Cooper heeft bouillonblokjes opgevreten. Ik weet niet precies hoeveel. Hij heeft al twee bakken met water opgezopen.....
Ik heb de dierenarts gebeld en ze vermoedt dat het wel los zal lopen. Goed in de gaten houden.
Hij is nog zijn vrolijke en ondeugende zelf en heeft al een paar keer flink gepiest na al dat water. Maar ik vind het toch een beetje eng.

Meteen de voorraadkast anders ingedeeld zodat hij dit soort fratsen niet meer uit kan halen . Mijn fout natuurlijk :slaan: maar goed, ik moet echt ogen in m'n rug hebben met die clown :O: .
Mooi, dan is er vast al het een en ander uitgespoeld. :ok:
Als het zo'n clown is zal je nog wel meer verrassingen krijgen :P :lol1:

Je kunt niet alles voor zijn, maar inderdaad, alles wat een risico vormt qua eten kan je dan het beste hoog wegzetten, liefst ook nog achter slot en grendel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 41
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Smoushond »

Ook al zo’n clown 😉 hoe gaat het nu?
Afbeelding
Plaats reactie