Honden binnen laten spelen

Gebruikersavatar
Vicky
Posts in topic: 1
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 sep 2021, 16:58
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Vicky »

Spelen is hier vooral bekken. Helemaal prima. Er wordt niet gerausd.
Afbeelding
Bo en de honden
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 1
Berichten: 764
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Desiree »

Zolang Roderick niet de vliegende hond nadoet mag het. Alleen 's avonds laat geen trekspelletjes graag met Droef samen want dan grommen ze de hele tijd zo hard over en weer dat je niks meer hoort, net als wanneer er visite is en ze beiden denken weer een show te moeten opvoeren van sterkste hond. Dan pakt 1 van de 2 een bal en nodigen elkaar uit om aan de bal te strekken. Als ik het zat ben zeg ik ze dat het klaar is, stoppen ze niet pak ik de bal af net zo lang tot er geen bal meer over is :LOL:

Ze mogen het best leuk met elkaar hebben, kan ik meestal alleen maar van genieten maar soms is het gewoon niet zo handig.
Afbeelding
Luna
Posts in topic: 1
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:18

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Luna »

Met mate. Even dollen mag, maar als het te wild wordt kap ik het af. Ik vind de gladde grond met Vito zijn gestel niet zo'n fijne combi en ik houd mijn dochter van bijna 2 en mijn meubels ook graag heel.
Beetje bekhappen mag en voor Loes wil ik ook wel eens even een balletje gooien.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Crutz »

Zullen we eerst werken aan rust binnen en dan samen los met rust
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Fabienne »

Ja hoor binnen spelen mag en er ligt ook genoeg aan speelgoed waar ze mee kunnen spelen. Wel graag met behoudt van meubels en ledematen en dat gaat prima, vindt het wel gezellig spelende honden binnen.
Gebruikersavatar
Jackira
Posts in topic: 1
Berichten: 892
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:04
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Jackira »

Ze mogen wel spelen en rennen maar niet over de banken. Ik doe iedere keer maar een of twee jaar met die banken daardoor, dus dat doen we niet meer. :mrgreen: En inderdaad niet als de kleinzoons er zijn. De jongste kleinzoon is 6 maanden dus die harde hondennagels hoeven niet per ongeluk over een baby die net een fles krijgt te skratsen.

Als ik de honden hun eten ga maken worden ze altijd heel druk en storten Shira en Nola zich op Jack (die dat geweldig vindt). Dan proberen ze het wel, racen over de banken. Maar ik stuur ze dan naar de keuken en dan gaat vanzelf de drukte er uit.

Tijdens het loslopen rennen en spelen ze heel veel met elkaar. Ook nu ze al bijna 8 jaar zijn spelen Shira en Nola nog veel. Dat was bij mijn vorige honden niet zo. Die waren op die leeftijd het spelen wel voorbij. Nog wel actief maar niet meer met elkaar spelen.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 1
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Célie »

Gewoon spelen wel maar niet achterlijk over de bank rauzen dat doet ze maar als ze op zichzelf woont.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 1
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door hakunamatata »

Ja dat mogen ze hier zeker, maar wel alleen rustig spel. Ik vind het erg gezellig juist en de katten vliegen al het hele huis door, van bovenin de ene krabpaal naar bovenin de andere krabpaal, dus ik ben wat gewend. Beetje stoeien, apporteren, met speeltjes klooien, dat mag gewoon. Geen gevlieg over meubels en geen geblaf. Ideaal ook met thuiswerken en met de opvangers. Zo kon ik puppy/puber Eevee beetje bezighouden tijdens het werken en opvangers durven vaak in huis sneller te spelen dan buiten. Moet ik wel bij zeggen dat ik geen tuin heb waar ze lekker in kunnen, dat scheelt ook.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Rennendehond
Posts in topic: 1
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Rennendehond »

Rennen doen ze binnen niet. Meeko sjeest weleens over de bank maar dat is zo zelden dat we dat prima vinden. Hij krijgt brompot Manu aan het spelen dus dat vinden we alleen maar leuk. Ze stoeien regelmatig, ook als peuter ernaast zit. Ze gaan nooit helemaal op in hun spel of zijn heel wild dus ik vind het goed.
Buiten rennen ze weleens achter elkaar aan maar spelen ze ook niet wild. Ik vind het wel leuk dat ze elkaar zo lollig vinden, ik kijk er graag naar.

Ik ken iemand met twee hondjes die heel vaak keihard blaffend achter elkaar aan rennen. Daar zou ik wel helemaal gek van worden. Maar mijn honden spelen met wat brommen en poten meppen en oren trekken. Dan heb ik geen televisie meer nodig :I:
Gebruikersavatar
Gos
Posts in topic: 1
Berichten: 1521
Lid geworden op: 03 okt 2021, 19:31
Honden: 2
Welke: Mechelse herder

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Gos »

Binnen wordt er wel gespeeld maar niet wild en geen geren, dat leren ze allemaal snel. In de tuin kunnen ze op het gras spelen en dat doen ze ook, de een geeft de ander een uitnodiging, “kom je?” en als het ja is, dan lopen ze snel het gras op en beginnen te stoeien.
The journey of life is sweeter when traveled with a dog
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Mo-yi »

Nee. Al is Mo vroeger veel energieker geweest natuurlijk maar over het algemeen herstelt ze ook weer snel, dus er werd weleens wat gesjeesd als we aan het spelen waren en de deur open stond dan van buiten naar binnen, spring op dr matras om weer hard naar buiten te rennen...en dat een paar keer. Ik heb dan ook een klein tuintje dus voila.
Binnen werd er met de oppaspup wel gespeeld maar dat was was gehups en wat geworstel..ook vrij snel wel over.
Binnen spelen we wel trekspelletjes of wat met de Fant piepen en gooien maar daar wordt ze niet racerig van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rami
Posts in topic: 1
Berichten: 364
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:55
Honden: 2
Welke: Ik ben een allesvreter

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Rami »

Ja, dat mag hier. En ze spelen ook heel zoet. Meer dan een beetje donderjagen met elkaar of sjouwen met een speeltje is het niet. Dus waarom niet. Leuk juist. :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 1
Berichten: 1867
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door kayleigh* »

Gewoon spelen mag en een beetje bekvechten ook, maar over de bank rennen is een no-go. Hoewel Nala daar de laatste tijd wel een handje van heeft als ze terug komt van de laatste ronde. Net alsof het laatste beetje energie eruit moet.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 1
Berichten: 1223
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door pioenroos »

Ja hoor, van mij mag dat. Zelfs apenkooien mag. Ik leg het kleed wel weer recht en de kussens terug op de bank na afloop.
Alleen als ik als springkussen gebruikt zou worden of als er dingen stuk zouden vallen zou ik ingrijpen. Maar het zijn geen lomperikken dus dat gebeurt niet. Enige reden dat ik het soms stop is omdat Mies blaffend speelt dus dat mag vroeg of laat op de dag niet van mij ivm de buren.

Mies heeft op de wandeling zelden tijd om te spelen dus juist leuk als ze dat binnen wel doet. Te druk wordt het niet, dat regelt Mies perfect . Ze stopt het spel direct als de energie te hoog oploopt.
Afbeelding
Isabel
Posts in topic: 1
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 jul 2022, 18:21

Re: Honden binnen laten spelen

Bericht door Isabel »

Als ik in mijn eigen huis ben mag Mattie binnen spelen, dat doet hij het liefst met mij en een balletje of hij rommelt zelf wat met een speeltje.
Bij mijn vriend zijn de honden niet binnen maar daar heeft hij 3 andere honden om zich buiten mee te vermaken.
Hij weet wel goed hoe hij zich aan moet passen, dus àls hij binnen is waar het bijna nooit mag is hij een brave modelhond😇
Plaats reactie