weer verwaarloosde honden

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 6686
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

weer verwaarloosde honden

Bericht door Mo-yi »

"Rotterdam – De politie heeft woensdag 15 maart in overleg met de inspectiedienst zes honden in beslag genomen uit een woning in Rotterdam-Oosterflank. De politie kreeg meerdere melding over de honden en stelde een onderzoek in. De woning bleek dusdanig verwaarloosd te zijn, dat er voor de honden geen veilig en schoon onderkomen bleek te zijn.

Op basis van de bevindingen van de agenten de inspectiedienst zijn er uit huis vier honden, eveneens verwaarloosd in beslag genomen. De twee andere honden waren eerder al op straat aangetroffen en opgehaald door de dierenambulance. De verdachte moet zich later melden op het politiebureau."

https://nieuwsopbeeld.nl/2023/03/16/zes ... 11yVhyGGcc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: weer verwaarloosde honden

Bericht door Teckeltoos »

Vreselijk en hoogstwaarschijnlijk niet alleen voor de honden. Meestal wordt er in dit soort gevallen met beschuldigende vinger gewezen maar voor hetzelfde is het iemand die de honden heeft willen "redden" en zich daar danig in verslikt heeft. Als ik het stuk goed lees lijkt het me ook dat de eigenaars niet de slimsten zijn. Voor hetzelfde hielden ze echt van de honden en zouden ze ook zomaar verdrietig kunnen zijn dat de honden in beslag genomen zijn.
Ik ga maar uit van het goede in de mens.
Afbeelding
Plaats reactie