Zou jij dit kopen?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 3
Berichten: 2568
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door Dirkje »

EchoMira schreef: 18 mar 2023, 20:12 Ik vond dat wachtende huppeltje zo hartverscheurend eenzaam.
Dat vind ik het belangrijkste argument om zo’n apparaat niet te kopen. Samen spelen is veel leuker.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door HillieS »

Absoluut niet, dat hysterische geren achter een balletje aan kan Jamie tegenwoordig helemaal niet meer, al zou hij het in z'n kop wel willen hoor, maar na 1x zou hij al mank lopen.
Maar nee, echt niet.
En Yara boeit balletjes net niets. Die rende toen Jamie nog achter balletjes aan mocht achter Jamie aan. Maar zelf zo'n ding halen en vervolgens ook meenemen... nee, dat is voor anderen
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 1
Berichten: 1514
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door Tineke »

Nee ik zou het niet kopen.
Luus en Abra geven er niets om en Jimi holt weg met een bal om hem niet meer terug te geven :F:.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 2
Berichten: 1034
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door ellen en de birmanen »

nooit zal ik dit apparaat kopen. krijg ik helemaal hoteldebotel tollers die hun rust niet meer kunnen vinden. constant aan staan en overlopen van de stress omdat ze de bal willen hebben.
Gebruikersavatar
Gos
Posts in topic: 1
Berichten: 1522
Lid geworden op: 03 okt 2021, 19:31
Honden: 2
Welke: Mechelse herder

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door Gos »

Nee geen denken aan. Niet goed voor hun kop en lijf, en spelen en zoeken doen we samen. Ze mogen hun bal al meesjouwen, moet er niet aan denken dat ze zelf de beschikking zouden hebben over zo’n apparaat. Daar zou ik neurotische bejaarden van krijgen 😂

Ik ben met Appie op z’n oude dag en beetje aan het mantrailen gegaan, veel leuker en beter voor hem.
The journey of life is sweeter when traveled with a dog
Rennendehond
Posts in topic: 3
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door Rennendehond »

Niika schreef: 18 mar 2023, 11:28 nee. sowieso heb ik geen hond die apporteert, maar daarnaast. hoe triest ben je als niet eens even 10min de moeite kan nemen om naar je hond te kijken en even SAMEN te spelen, ipv op je fking telefoon te zitten. bah
Je kan ook SAMEN met je hond spelen en soms een filmpje maken.
Ik vind het heel leuk dat ik zoveel filmpjes van Uma heb. Het is toch niet “bah” om je hond te filmen? Dat betekent niet dat iemand niets samen met de hond doet. Ze heeft dat beest gewoon een spelletje geleerd.
Gebruikersavatar
Niika
Posts in topic: 2
Berichten: 429
Lid geworden op: 12 sep 2021, 17:59
Honden: 6
Welke: 1 roemeen 4 bulgaren 1 whippet

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door Niika »

Rennendehond schreef: 20 mar 2023, 09:19
Niika schreef: 18 mar 2023, 11:28 nee. sowieso heb ik geen hond die apporteert, maar daarnaast. hoe triest ben je als niet eens even 10min de moeite kan nemen om naar je hond te kijken en even SAMEN te spelen, ipv op je fking telefoon te zitten. bah
Je kan ook SAMEN met je hond spelen en soms een filmpje maken.
Ik vind het heel leuk dat ik zoveel filmpjes van Uma heb. Het is toch niet “bah” om je hond te filmen? Dat betekent niet dat iemand niets samen met de hond doet. Ze heeft dat beest gewoon een spelletje geleerd.
Ach gaat toch heen zeg. Je weet maar al te goed dat ik dat niet bedoel. Ik heb ook zat foto's en filmpjes van mn hond. Dat heeft hier nix mee te maken. Zo'n ding en je hond helemaal over de zeik laten gaan er mee is gewoon pure desinteresse, niets meer, niets minder
Afbeelding
Rennendehond
Posts in topic: 3
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door Rennendehond »

Nee ik zie dat echt anders. Zij ziet een heel blije hond en dat snap ik wel. Uit dit filmpje desinteresse concluderen begrijp ik niet.
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 2
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door annnie »

Als de eigenaar hondlief dagelijks in de tuin dumpt met dit spel `ga jij maar 6 uur als een debiel achter de robotbal aanrennen tot je instort` en er verder niks mee doet snap ik jullie weerzin helemaal.

Maar ik vraag me ook af in hoeverre dit gedrag anders is dan de hyper huskey voor de slee, een border die een parcours mag lopen of een gewoon blij wacht op z´n brokken of voordat jij de bal gooit.

Er is natuurlijk een heel verschil tussen een hond ongelimiteerd zn gang te laten gaan of een spel te begeleiden en dan dat ding weer in de kast weg stoppen. We geven ze ook een kong of een voerbal als aanvulling
Ik neem ook aan dat de hond dit is aangeleerd is. Dit is een trucje wat hij niet zelf bedacht heeft, daarvoor moet die eigenaar wel actief met hond aan de slag.

Hoewel sommige dan wel weer van alles zelf verzinnen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 1
Berichten: 2057
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door Alfilillo »

Gatver, nee. Ik zou dat zielige obsessieve gedoe niet willen.
Nou zijn mijn honden sowieso geen ballengek, dus dan houdt het snel op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 2
Berichten: 1034
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door ellen en de birmanen »

Rennendehond schreef: 20 mar 2023, 15:03 Nee ik zie dat echt anders. Zij ziet een heel blije hond en dat snap ik wel. Uit dit filmpje desinteresse concluderen begrijp ik niet.
sorry, maar ik zie geen blije hond. ik zie een hond die bol staat van de stress omdat die de bal wil hebben, steeds maar weer. ik zie een hond die geen rust in zijn lijf heeft.
Gebruikersavatar
sonj@
Posts in topic: 1
Berichten: 1188
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:02

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door sonj@ »

Nee. Zoiets hoef ik niet.
Rennendehond
Posts in topic: 3
Berichten: 442
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door Rennendehond »

ellen en de birmanen schreef: 20 mar 2023, 18:31
Rennendehond schreef: 20 mar 2023, 15:03 Nee ik zie dat echt anders. Zij ziet een heel blije hond en dat snap ik wel. Uit dit filmpje desinteresse concluderen begrijp ik niet.
sorry, maar ik zie geen blije hond. ik zie een hond die bol staat van de stress omdat die de bal wil hebben, steeds maar weer. ik zie een hond die geen rust in zijn lijf heeft.
Die eigenaar ziet een blije hond en dat snap ik wel. Er zijn nog steeds heel veel mensen die denken dat kwispelen altijd blijheid is.
Ik zie een hond die zich helemaal opnaait ja, maar dan vind ik die hond niet meteen zielig. Die opwinding komt wel omdat ze het zo leuk vindt.
Mijn honden staan zich voor het hardlopen ook op te naaien, dat is altijd maar even kort. Voordat een behendigheidparcours gestart wordt staat hij ook even als een debiel. Ik moet daar ook om lachen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven om van een opgewonden maar enthousiaste hond te zeggen dat het bah of sneu is.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door CatnDog »

Rennendehond schreef: 21 mar 2023, 12:16
ellen en de birmanen schreef: 20 mar 2023, 18:31
Rennendehond schreef: 20 mar 2023, 15:03 Nee ik zie dat echt anders. Zij ziet een heel blije hond en dat snap ik wel. Uit dit filmpje desinteresse concluderen begrijp ik niet.
sorry, maar ik zie geen blije hond. ik zie een hond die bol staat van de stress omdat die de bal wil hebben, steeds maar weer. ik zie een hond die geen rust in zijn lijf heeft.
Die eigenaar ziet een blije hond en dat snap ik wel. Er zijn nog steeds heel veel mensen die denken dat kwispelen altijd blijheid is.
Ik zie een hond die zich helemaal opnaait ja, maar dan vind ik die hond niet meteen zielig. Die opwinding komt wel omdat ze het zo leuk vindt.
Mijn honden staan zich voor het hardlopen ook op te naaien, dat is altijd maar even kort. Voordat een behendigheidparcours gestart wordt staat hij ook even als een debiel. Ik moet daar ook om lachen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven om van een opgewonden maar enthousiaste hond te zeggen dat het bah of sneu is.
Ik snap wel wat je bedoelt.
Ik denk dat iedereen het gewoon sneu vindt omdat hij enthousiast is in totale afwezigheid van een ander levend organisme/interactie/liefde/iets samen doen.
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 1
Berichten: 1867
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Zou jij dit kopen?

Bericht door kayleigh* »

Kira zou dit echt geweldig hebben gevonden.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Plaats reactie