Stille liefdes

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Pyrnoah
Posts in topic: 8
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 aug 2022, 13:43

Re: Stille liefdes

Bericht door Pyrnoah »

Wat leuk! Ik hoop dat ze alles gaat zijn waar je op hoopt. In vind het echt een schatje om te zien :I:
Pyrnoah
Posts in topic: 8
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 aug 2022, 13:43

Re: Stille liefdes

Bericht door Pyrnoah »

runninggirl schreef: 09 mar 2023, 13:14 In het asiel waar Ravi vandaan komt zit weer zo een mooie Rafeiro kruising jong teefje. :hartjes:
Wow, dit is ook echt een plaatje :hartjes:
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 10
Berichten: 1105
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Stille liefdes

Bericht door runninggirl »

Pyrnoah schreef: 10 mar 2023, 19:50
runninggirl schreef: 09 mar 2023, 13:14 In het asiel waar Ravi vandaan komt zit weer zo een mooie Rafeiro kruising jong teefje. :hartjes:
Wow, dit is ook echt een plaatje :hartjes:
Ik zag in je voorsteltopic dat je ook wel gecharmeerd bent van de zelfstandige berghondrassen, je benoemt precies de kenmerken waar ik ook zo van hou daarin. Dit type zou er mooi bij passen. Zijn jullie ondertussen al verder met de zoektocht?
Pyrnoah
Posts in topic: 8
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 aug 2022, 13:43

Re: Stille liefdes

Bericht door Pyrnoah »

runninggirl schreef: 10 mar 2023, 19:58
Pyrnoah schreef: 10 mar 2023, 19:50
runninggirl schreef: 09 mar 2023, 13:14 In het asiel waar Ravi vandaan komt zit weer zo een mooie Rafeiro kruising jong teefje. :hartjes:
Wow, dit is ook echt een plaatje :hartjes:
Ik zag in je voorsteltopic dat je ook wel gecharmeerd bent van de zelfstandige berghondrassen, je benoemt precies de kenmerken waar ik ook zo van hou daarin. Dit type zou er mooi bij passen. Zijn jullie ondertussen al verder met de zoektocht?
Wij zijn inderdaad dol op dit soort zelfstandige typetjes, niet alleen qua karakter, maar ook qua uiterlijk spreken berghonden ons echt enorm aan. Maar doordat we echt veel te vroeg afscheid hebben moeten nemen van onze laatste 2 honden, ons Estrela teefje was 6 en onze Pyr reu was 5 :cry: , durven we niet meer.
We hopen ergens dit jaar een pupje uit een Embark geteste kruising oud duitse herder/schotse collie te mogen verwelkomen. Iets heel anders dan we gewend zijn, maar het lijkt ons echt een hele mooie combi. Een slagje kleiner en hopelijk een stuk gezonder.
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 17
Berichten: 2465
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Stille liefdes

Bericht door Teckeltoos »

Geen stille liefde van mij maar wie weet....misschien van iemand anders hier.

Wel een prachtige hond om te zien.

Zit in Asiel De Wissel in Leeuwarden

https://www.dierenopvangdewissel.nl/asi ... charlie-8/
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 3
Berichten: 1059
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: Stille liefdes

Bericht door Sterre »

Een Kangal. Moet er niet aan denken dat die hier in de buurt komt wonen. Doodeng.
Rosanne
Posts in topic: 23
Berichten: 2171
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Stille liefdes

Bericht door Rosanne »

Pyrnoah schreef: 10 mar 2023, 22:34
runninggirl schreef: 10 mar 2023, 19:58
Pyrnoah schreef: 10 mar 2023, 19:50
Wow, dit is ook echt een plaatje :hartjes:
Ik zag in je voorsteltopic dat je ook wel gecharmeerd bent van de zelfstandige berghondrassen, je benoemt precies de kenmerken waar ik ook zo van hou daarin. Dit type zou er mooi bij passen. Zijn jullie ondertussen al verder met de zoektocht?
Wij zijn inderdaad dol op dit soort zelfstandige typetjes, niet alleen qua karakter, maar ook qua uiterlijk spreken berghonden ons echt enorm aan. Maar doordat we echt veel te vroeg afscheid hebben moeten nemen van onze laatste 2 honden, ons Estrela teefje was 6 en onze Pyr reu was 5 :cry: , durven we niet meer.
We hopen ergens dit jaar een pupje uit een Embark geteste kruising oud duitse herder/schotse collie te mogen verwelkomen. Iets heel anders dan we gewend zijn, maar het lijkt ons echt een hele mooie combi. Een slagje kleiner en hopelijk een stuk gezonder.
Volgens mij wel echt een hele mooie kruising! Heel benieuwd hoe hij/zij gaat uitgroeien. Foto’s plaatsen hoor 😇
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Sirene
Posts in topic: 8
Berichten: 1321
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Stille liefdes

Bericht door Sirene »

Pyrnoah schreef: 10 mar 2023, 22:34
Wij zijn inderdaad dol op dit soort zelfstandige typetjes, niet alleen qua karakter, maar ook qua uiterlijk spreken berghonden ons echt enorm aan. Maar doordat we echt veel te vroeg afscheid hebben moeten nemen van onze laatste 2 honden, ons Estrela teefje was 6 en onze Pyr reu was 5 :cry: , durven we niet meer.
We hopen ergens dit jaar een pupje uit een Embark geteste kruising oud duitse herder/schotse collie te mogen verwelkomen. Iets heel anders dan we gewend zijn, maar het lijkt ons echt een hele mooie combi. Een slagje kleiner en hopelijk een stuk gezonder.
Wil je perse een pup? Ik weet een hele gave hond die herplaatst moet worden die je qua uiterlijk en karakter bijna zeker aan zal spreken. Hij is rondom getest en gezond (ogen, rug, HD, ED alles).
Hij is 16 mnd. Sociaal, stabiel. Kan overal mee naar toe. Het enige is dat er wel jacht in zit. Hier in de Randstad gaat dat prima, hij gaat niet op zoek. Maar in wildrijk gebied kun je hem waarschijnlijk niet loslaten.
32 kg
Afbeelding
Kipo
Posts in topic: 6
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 sep 2021, 19:00

Re: Stille liefdes

Bericht door Kipo »

Zinodo schreef:
Teckeltoos schreef: 17 mar 2023, 15:11 Geen stille liefde van mij maar wie weet....misschien van iemand anders hier.

Wel een prachtige hond om te zien.

Zit in Asiel De Wissel in Leeuwarden

https://www.dierenopvangdewissel.nl/asi ... charlie-8/
Brrr precies de "gezellige" hond van onze buren. :oeps:
Ik hoop heel erg dat ze goed terecht komt. Aan de tekst te zien doen ze wel realistisch zoeken naar een nieuwe eigenaar - afgesloten erf, niet uitlaten.
Nou ja. Ik vind het wat overdreven. Er staat nergens in die tekst dat deze hond agressie toont. Ze mag niet aan een lijn mee naar buiten omdat ze te sterk is. Maar met dat argument kun je wandelen met elke hond boven de 35kg wel gaan verbieden.

Nu heb ik wel liever dat ze goed duidelijk zijn over de raskenmerken en liever te voorzichtig dan te optimistisch, maar ik lees echt nergens in de omschrijving dat dit een moeilijke hond is (voor de mensen die niet per se op zondag naar het losloopgebied willen)
Gebruikersavatar
Marlett
Posts in topic: 12
Berichten: 511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51

Re: Stille liefdes

Bericht door Marlett »

Ik was nooit zo van de herderige types, maar om één of andere reden heb ik hier toch een zwak voor. Beetje Pyrenese herdershond lijkt er in te zitten.

EchoMira
Posts in topic: 10
Berichten: 11306
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Stille liefdes

Bericht door EchoMira »

Nog niet. Er is zeer waarschijnlijk nooit iemand geweest die gewoon een paar weken de tijd genomen heeft en dan is het de aard van zo'n hond om vast intiatief te nemen.
Als je haar in een kennel zet waar katten lang lopen kan het best zijn dat ze het prima leert. Voor eigen katten dan maar dat geldt voor mijn honden ook.

Het is dat ik gewoon uit principe nooit meer met stichtingen ga werken. Op dezelöfde manier als sommigen weigeren van een broodfokker te kopen.
Geld verdienen ze niet echt. (Ook niet niet, trouwens. Peter Pannekoek zijn legaten zijn er met gedoneerde tonnen vandoor)
Het is meer dat vrijblijvende gelul op niks af waarmee ze de ene na de andere niets vermoedende beginner met koppijndossiers opzadelen.
Dat ze het goed bedoelen zal best. Nu nog goed doen. En dat is een magere 3,5.

En toch is het een leuke hond. Ik krijg haar natuurlijk niet omdat Gerda van de Bemiddeling het beter weet. Ik vraag het niet eens, laat maar.
Kipo
Posts in topic: 6
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 sep 2021, 19:00

Re: Stille liefdes

Bericht door Kipo »


Zinodo schreef:[
...er staat letterlijk kan niet bij katten, kan niet bij honden, kan niet bij kinderen. Vast en zeker omdat ze zo lieeeevvvvvv is. :')
Dat staat enkel in het tabelletje. In de tekst staat:

"Gelukkig is Charlie wel een heel vriendelijke hond die graag bij je is. Ze is enthousiast in haar begroeting en lijkt niet extreem eenkennig"

"We kennen haar niet goed genoeg om te garanderen dat ze goed bij kinderen kan. Gaat het niet, dan is ze enorm groot, sterk en lomp. Een kind zal onmiddellijk het onderspit delven. Dat willen we kinderen, en de hond, niet aandoen."

"Charlie komt uit een groep Anatolische herders en heeft daar een tijd mee samengeleefd. Dat ging prima. De honden waren sociaal naar elkaar en voor zover bekend zijn er geen problemen onderling geweest. Toch zijn we voorzichtig met haar plaatsen bij andere honden."

"Het is onbekend of ze bij katten kan."


Nogmaals, prima dat ze voorzichtig zijn, ook voor de hond zelf is een mislukte plaatsing heel erg ongewenst, maar de eis dat er niet mee gewandeld wordt, vind ik overdreven.
Pyrnoah
Posts in topic: 8
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 aug 2022, 13:43

Re: Stille liefdes

Bericht door Pyrnoah »

Sirene schreef: 17 mar 2023, 18:09
Pyrnoah schreef: 10 mar 2023, 22:34
Wij zijn inderdaad dol op dit soort zelfstandige typetjes, niet alleen qua karakter, maar ook qua uiterlijk spreken berghonden ons echt enorm aan. Maar doordat we echt veel te vroeg afscheid hebben moeten nemen van onze laatste 2 honden, ons Estrela teefje was 6 en onze Pyr reu was 5 :cry: , durven we niet meer.
We hopen ergens dit jaar een pupje uit een Embark geteste kruising oud duitse herder/schotse collie te mogen verwelkomen. Iets heel anders dan we gewend zijn, maar het lijkt ons echt een hele mooie combi. Een slagje kleiner en hopelijk een stuk gezonder.
Wil je perse een pup? Ik weet een hele gave hond die herplaatst moet worden die je qua uiterlijk en karakter bijna zeker aan zal spreken. Hij is rondom getest en gezond (ogen, rug, HD, ED alles).
Hij is 16 mnd. Sociaal, stabiel. Kan overal mee naar toe. Het enige is dat er wel jacht in zit. Hier in de Randstad gaat dat prima, hij gaat niet op zoek. Maar in wildrijk gebied kun je hem waarschijnlijk niet loslaten.
32 kg
Een pup lijkt ons iets makkelijker met de 2 katten die we hebben. De ene is dol op honden en de andere vindt het de meest smerige wezens op aarde :kotz: Zij heeft ook nog een behoorlijk grote persoonlijke zone en ze is niet te beroerd om een stevige pets uit te delen als ze vindt dat het nodig is. Ik vind het met volwassen honden altijd een beetje spannend hoe ze op haar reageren.
Ik vind het absoluut een leuke hond, maar voor nu lijkt zo'n Embark getest nestje ons de beste keus.
Sirene
Posts in topic: 8
Berichten: 1321
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Stille liefdes

Bericht door Sirene »

Snap ik dat je dan het liefst een pup hebt. Als pup is hij wel vaak in contact geweest met een kat in huis. Vanaf 11 mnd ofzo niet meer.
Je zegt steeds Embark getest maar de ouders worden toch wel gerontgend neem ik aan?
Dat lijkt me bij deze rassen net zo belangrijk of zelfs belangrijker.
Pyrnoah
Posts in topic: 8
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 aug 2022, 13:43

Re: Stille liefdes

Bericht door Pyrnoah »

Sirene schreef: 18 mar 2023, 15:22 Snap ik dat je dan het liefst een pup hebt. Als pup is hij wel vaak in contact geweest met een kat in huis. Vanaf 11 mnd ofzo niet meer.
Je zegt steeds Embark getest maar de ouders worden toch wel gerontgend neem ik aan?
Dat lijkt me bij deze rassen net zo belangrijk of zelfs belangrijker.
Jazeker! De ouders zijn inderdaad getest op alles wat in deze rassen voorkomt (HD, ED, DM, dwerggroei voor de ODH en HD, ED, DM, MDR1, PRA, CEA, IPD voor de Schotse Collie en beiden Embark getest) met een verwachte COI van dit nestje van < 1 %.
De ODH vereniging waar deze fokker bij aangesloten is, heeft een plan van aanpak geschreven voor toekomstige outcrossnesten om de genenpoel te verbreden.
Er is trouwens nog geen sprake van een nestje, het teefje moet nog loops worden.

Onze Pyr leek ook fysiek in orde (ogen, HD A, patella enz.) maar bleek uiteindelijk een auto immuunziekte en DCM te hebben. Vandaar dat mijn focus nu ligt op een lage COI en DNA testen. Maar ja, het blijft natuurlijk altijd afwachten, maar het geeft me wel het idee dat we een meer weloverwogen keuze maken.
De toekomst zal het leren.
Sirene
Posts in topic: 8
Berichten: 1321
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Stille liefdes

Bericht door Sirene »

Ik hoop dat je nu veel meer geluk hebt :ok:
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 14
Berichten: 1314
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Stille liefdes

Bericht door *Esther »

Afbeelding
Vrijdag kreeg ik een hartverzakking. Ik zag Davinci op FB staan, 11 jaar oud en nog nooit in huis geweest.Gebruikt in de broodfok als dekreu. In België in het asiel aangekomen. Het is de volle broer van mijn Hazel, gefokt in Duitsland. Hoe Davinci daar nu terecht heeft kunnen komen, zullen we wel nooit kunnen achterhalen. De lieve en betrokken fokster is op tamelijk jonge leeftijd overleden. Zeker omdat Hazel er niet meer is, komt dit wel binnen. Ik heb naar het asiel gebeld. Hij wordt volgende week gecastreerd. Zo'n zachte lieve hond, zo'n kloteleven achter de rug.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 36
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Stille liefdes

Bericht door Persistence »

Pyrnoah schreef: 18 mar 2023, 16:02
Sirene schreef: 18 mar 2023, 15:22 Snap ik dat je dan het liefst een pup hebt. Als pup is hij wel vaak in contact geweest met een kat in huis. Vanaf 11 mnd ofzo niet meer.
Je zegt steeds Embark getest maar de ouders worden toch wel gerontgend neem ik aan?
Dat lijkt me bij deze rassen net zo belangrijk of zelfs belangrijker.
Jazeker! De ouders zijn inderdaad getest op alles wat in deze rassen voorkomt (HD, ED, DM, dwerggroei voor de ODH en HD, ED, DM, MDR1, PRA, CEA, IPD voor de Schotse Collie en beiden Embark getest) met een verwachte COI van dit nestje van < 1 %.
De ODH vereniging waar deze fokker bij aangesloten is, heeft een plan van aanpak geschreven voor toekomstige outcrossnesten om de genenpoel te verbreden.
Er is trouwens nog geen sprake van een nestje, het teefje moet nog loops worden.
Outcross voor de ODH met een Schotse collie? Interessant, heb je een linkje waar hier meer over te vinden is?
Je hebt echt geen geluk gehad met je vorige honden… :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 10
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Stille liefdes

Bericht door Josefien »

Twee stille liefdes van mr.J.
Hij bestookt me al een tijdje met honden van deze organisatie
https://www.gsprescuehr.com/ :lol1:
En nu kwam hij deze broertjes tegen, die bij hen in opvang zitten
Voor mij is het nog te vroeg, maar leuk zijn ze wel
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 3
Berichten: 1059
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: Stille liefdes

Bericht door Sterre »

Oh wat heerlijk. Ik heb een DSK herplaatsteef gehad. Ik vond haar heel veel werk maar ook geweldig.
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 18
Berichten: 1058
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Stille liefdes

Bericht door annnie »

*Esther schreef: 18 mar 2023, 17:50 Afbeelding
Vrijdag kreeg ik een hartverzakking. Ik zag Davinci op FB staan, 11 jaar oud en nog nooit in huis geweest.Gebruikt in de broodfok als dekreu. In België in het asiel aangekomen. Het is de volle broer van mijn Hazel, gefokt in Duitsland. Hoe Davinci daar nu terecht heeft kunnen komen, zullen we wel nooit kunnen achterhalen. De lieve en betrokken fokster is op tamelijk jonge leeftijd overleden. Zeker omdat Hazel er niet meer is, komt dit wel binnen. Ik heb naar het asiel gebeld. Hij wordt volgende week gecastreerd. Zo'n zachte lieve hond, zo'n kloteleven achter de rug.
Wat erg, ga je hem halen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 14
Berichten: 2698
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Stille liefdes

Bericht door Gretha »

EchoMira schreef: 17 mar 2023, 21:24 Nog niet. Er is zeer waarschijnlijk nooit iemand geweest die gewoon een paar weken de tijd genomen heeft en dan is het de aard van zo'n hond om vast intiatief te nemen.
Als je haar in een kennel zet waar katten lang lopen kan het best zijn dat ze het prima leert. Voor eigen katten dan maar dat geldt voor mijn honden ook.

Het is dat ik gewoon uit principe nooit meer met stichtingen ga werken. Op dezelöfde manier als sommigen weigeren van een broodfokker te kopen.
Geld verdienen ze niet echt. (Ook niet niet, trouwens. Peter Pannekoek zijn legaten zijn er met gedoneerde tonnen vandoor)
Het is meer dat vrijblijvende gelul op niks af waarmee ze de ene na de andere niets vermoedende beginner met koppijndossiers opzadelen.
Dat ze het goed bedoelen zal best. Nu nog goed doen. En dat is een magere 3,5.

En toch is het een leuke hond. Ik krijg haar natuurlijk niet omdat Gerda van de Bemiddeling het beter weet. Ik vraag het niet eens, laat maar.
Haal dan Rox maar op
https://philouandfriends.org/?fbclid=Iw ... k2T6lCy5Yk

(beetje warrige website en ik heb geen idee wat voor type mensen/stichting dit zijn)
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 10
Berichten: 11306
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Stille liefdes

Bericht door EchoMira »

De website doet het niet. Haha.
Nee hoor, ik vind het heel naar voor de honden maar bemiddelmensen sluit ik uit.
Dus hoe goed het ook zou passen....nee.
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 10
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Stille liefdes

Bericht door Josefien »

Sterre schreef: 19 mar 2023, 20:12 Oh wat heerlijk. Ik heb een DSK herplaatsteef gehad. Ik vond haar heel veel werk maar ook geweldig.
Ja, ze zijn geweldig :I: Bij mij is het een kwestie van "oude liefde roest niet". Ik heb vroeger DSK's en DSD gehad, herplaatsers vanwege gedragsproblemen. Superfijne honden heb ik er aan gehad! De combinatie van een flinke portie energie met een flinke dosis werkwilligheid sprak me erg aan. Veel mee gedaan en dat loonde zich in aanhankelijkheid en gemakkelijke hanteerbaarheid.
Mr. J, die ik pas veel later leerde kennen, had het niet zo op die staande honden, veel te nerveus naar zijn mening. Maar nu hij Edison (weliswaar geen DSK, maar een braque) en onze interacties meemaakt, is hij helemaal om.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 14
Berichten: 2698
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Stille liefdes

Bericht door Gretha »

EchoMira schreef: 19 mar 2023, 21:27 De website doet het niet. Haha.
Nee hoor, ik vind het heel naar voor de honden maar bemiddelmensen sluit ik uit.
Dus hoe goed het ook zou passen....nee.
Vreemd, bij mij wel.
Maar ik heb hem ook geplaatst op een hondenleven Facebook :engel:
Een prachtige beauceron reu.
Afbeelding
Plaats reactie