Supplementen. En gewicht update.

Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 13
Berichten: 1867
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Supplementen. En gewicht update.

Bericht door kayleigh* »

Vandaag bij de dierenarts geweest, omdat Minou een beetje down leek al de laatste tijd en ze af en toe wat 'opstart problemen' had. Ook heel nukkig op Nala reageren, maar Minou vorige maand loops geweest en Nala nu. Ging al overwegen om Nala te laten helpen.

Ze was de vorige keer (begin feb) al een kilo afgevallen en nu vandaag was ze weer bijna een kilo kwijt. Dierenarts vind haar mooi zo (32.25), maar vind het wel vreemd dat ze afvalt. Heb iedergeval Lotgering al gemaild met de vraag of daar iets in veranderd is.

Ze heeft voor we nieuwe foto's gaan maken de foto's van vorig jaar juli bekeken, omdat daar ook een stukje rug en heupen opstaat (bult aan de vulva toen) en vind een heup er niet lekker uitzien en beginnende spondylose in de rug. Heupen mocht ze nu ook niet helemaal strekken, maargoed Minou is ook een zeurpiet met vreemde aan haar laten zitten. Op de rug gaf ze wel reactie, maar niet gigantisch.

Voor nu heb ik iedergeval voor een kleine dag of 10 pijnstilling mee (Cimalgex) en beginnen met 3/4 tablet per dag. Ook omdat hier eventueel de minste bijwerkingen bij horen mocht ze niet meer zonder kunnen. Ook begon ze over supplementen en was ze zelf net met een nieuwe soort begonnen voor haar eigen hond en daar zag ze binnen een week al verbetering (zware HD). Het gaat om Movoflex. Ze ging iedergeval een potje voor mij bestellen en dat zou in de loop van volgende week binnen zijn.

Jullie misschien nog ideeen qua supplementen (al diverse topics doorgelezen) of dat afvallen?
Laatst gewijzigd door kayleigh* op 15 apr 2023, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 2
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Supplementen.

Bericht door Persistence »

Waarvoor zoek je nu precies de supplementen dan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 13
Berichten: 1867
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Supplementen.

Bericht door kayleigh* »

Persistence schreef: 22 mar 2023, 22:39 Waarvoor zoek je nu precies de supplementen dan?
Lastig. Ben niet echt thuis in supplementen, maar ter ondersteuning van de botten ofzo? Die Movoflex bestaat uit 4/5 soorten als ik het goed begrepen had, maar kon zelf ook losse supplementen halen zoals omega 3, groenlipmossel e.d. Ze zei dan moet je alleen wel even afwachten wat werkt en wat niet werkt.

Kira heb ik altijd 'goed' kunnen houden op novacam tot dat ook niet meer werkte. Ze wil het nu minder zwaar aanpakken en eventueel alleen over op supplementen (als dat gaat) en dan pijnstillers alleen op het moment dat het echt nodig is.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
angel
Posts in topic: 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:55
Honden: 1
Welke: golden retriever

Re: Supplementen.

Bericht door angel »

geen ervering met het supplement dat je wilt. maar zit wel in dezelfde situatie.
supplementen geef ik en als het nodig is pijnstilling. ik geef dat metacam.
ik geef al supplement (en het was ook voor mij even zoeken wat werkte ) flexasan.
ik vroeg me steeds af wat die suikers en sorbitol doen in de middelen.
Nanna

Re: Supplementen.

Bericht door Nanna »

https://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-Forte_2

Dit heb ik zelf gegeven aan een al maanden mank lopende teckel en de verbetering was dramatisch.
Dit zou dus weer mijn keus zijn.
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 1
Berichten: 1188
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Supplementen.

Bericht door Veertje »

Is ze niet gewoon down van de schijnzangerschap? Een maand geleden loops en nu down komt mij wel bekend voor. Ik zou het eerder daar in zoeken, dan in iets anders.
Natuurlijk kan je wel wat suplementen geven voor die beginnende spondylose, maar dat was er in juli al dus daar zou ik nu niet meteen aan denken als aanleiding.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 4
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Supplementen.

Bericht door HillieS »

Nanna schreef: 23 mar 2023, 09:31 https://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-Forte_2

Dit heb ik zelf gegeven aan een al maanden mank lopende teckel en de verbetering was dramatisch.
Dit zou dus weer mijn keus zijn.
Deze gebruik ik al jaren voor Jamie, en ben er erg tevreden over. Hij loopt er weer goed mee ipv manken na een klein stukje (5-10meter) rennen.
Afbeelding
Nanna

Re: Supplementen.

Bericht door Nanna »

HillieS schreef: 23 mar 2023, 12:52
Nanna schreef: 23 mar 2023, 09:31 https://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-Forte_2

Dit heb ik zelf gegeven aan een al maanden mank lopende teckel en de verbetering was dramatisch.
Dit zou dus weer mijn keus zijn.
Deze gebruik ik al jaren voor Jamie, en ben er erg tevreden over. Hij loopt er weer goed mee ipv manken na een klein stukje (5-10meter) rennen.
Ja, er schijnt haaienkraakbeen in te zitten en dat is tegen de zere vin van de natuurvorsers.
Maar haaienkraakbeen haaienschmaakbeen.
Als de hond maar weer goed loopt.
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 1
Berichten: 2256
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Supplementen.

Bericht door Fenneke »

Baloe gaat zich ook moeilijk bewegen. Vooral als hij s morgens als een idioot door het bos gesprongen heeft. Dan zou dit een aanrader zijn dus?
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Nanna

Re: Supplementen.

Bericht door Nanna »

Fenneke schreef: 23 mar 2023, 14:21 Baloe gaat zich ook moeilijk bewegen. Vooral als hij s morgens als een idioot door het bos gesprongen heeft. Dan zou dit een aanrader zijn dus?
Het proberen waard
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 4
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Supplementen.

Bericht door HillieS »

Fenneke schreef: 23 mar 2023, 14:21 Baloe gaat zich ook moeilijk bewegen. Vooral als hij s morgens als een idioot door het bos gesprongen heeft. Dan zou dit een aanrader zijn dus?
Niet geschoten is sowieso mis.
Nanna schreef: 23 mar 2023, 14:04
HillieS schreef: 23 mar 2023, 12:52
Nanna schreef: 23 mar 2023, 09:31 https://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-Forte_2

Dit heb ik zelf gegeven aan een al maanden mank lopende teckel en de verbetering was dramatisch.
Dit zou dus weer mijn keus zijn.
Deze gebruik ik al jaren voor Jamie, en ben er erg tevreden over. Hij loopt er weer goed mee ipv manken na een klein stukje (5-10meter) rennen.
Ja, er schijnt haaienkraakbeen in te zitten en dat is tegen de zere vin van de natuurvorsers.
Maar haaienkraakbeen haaienschmaakbeen.
Als de hond maar weer goed loopt.
Dat sowieso
En ik heb er een tijd geleden achteraan gemaild. Het is van bijvangst. Dus niet apart hiervoor gevangen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Posts in topic: 2
Berichten: 670
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:09
Honden: 2
Contacteer:

Re: Supplementen.

Bericht door Hakkene »

Nanna schreef:https://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-Forte_2

Dit heb ik zelf gegeven aan een al maanden mank lopende teckel en de verbetering was dramatisch.
Dit zou dus weer mijn keus zijn.
Ah dank, heb het besteld. Kijken of m’n ouwie weer wat lekkerder gaat lopenAfbeelding
Nanna

Re: Supplementen.

Bericht door Nanna »

Hakkene schreef: 24 mar 2023, 17:48
Nanna schreef:https://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-Forte_2

Dit heb ik zelf gegeven aan een al maanden mank lopende teckel en de verbetering was dramatisch.
Dit zou dus weer mijn keus zijn.
Ah dank, heb het besteld. Kijken of m’n ouwie weer wat lekkerder gaat lopenAfbeelding
Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 13
Berichten: 1867
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Supplementen.

Bericht door kayleigh* »

Veertje schreef: 23 mar 2023, 11:11 Is ze niet gewoon down van de schijnzangerschap? Een maand geleden loops en nu down komt mij wel bekend voor. Ik zou het eerder daar in zoeken, dan in iets anders.
Natuurlijk kan je wel wat suplementen geven voor die beginnende spondylose, maar dat was er in juli al dus daar zou ik nu niet meteen aan denken als aanleiding.
Down was ze al voor de loopsheid. Normaal erna ook slecht eten, maar deze keer ook niet.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 13
Berichten: 1867
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Supplementen.

Bericht door kayleigh* »

Nanna schreef: 23 mar 2023, 09:31 https://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-Forte_2

Dit heb ik zelf gegeven aan een al maanden mank lopende teckel en de verbetering was dramatisch.
Dit zou dus weer mijn keus zijn.
Ga deze even opslaan, dankjewel. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 2
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Supplementen.

Bericht door Persistence »

Hakkene schreef: 24 mar 2023, 17:48
Nanna schreef:https://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-Forte_2

Dit heb ik zelf gegeven aan een al maanden mank lopende teckel en de verbetering was dramatisch.
Dit zou dus weer mijn keus zijn.
Ah dank, heb het besteld. Kijken of m’n ouwie weer wat lekkerder gaat lopenAfbeelding
Deze gebruik ik ook voor Vic, werkt goed. Al liep hij niet echt mank maar beetje stijf af en toe.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Posts in topic: 2
Berichten: 670
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:09
Honden: 2
Contacteer:

Re: Supplementen.

Bericht door Hakkene »

Nanna schreef:
Hakkene schreef: 24 mar 2023, 17:48
Nanna schreef:https://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-Forte_2

Dit heb ik zelf gegeven aan een al maanden mank lopende teckel en de verbetering was dramatisch.
Dit zou dus weer mijn keus zijn.
Ah dank, heb het besteld. Kijken of m’n ouwie weer wat lekkerder gaat lopenAfbeelding
Ben benieuwd!
Bizar. Ik geef het haar nu een dikke week. En het lijkt warempel echt te helpen. Van t weekend maakte ze het tijdens familiebezoek wat te dol. Ik was even niet scherp. Dus verwachtte een mankende Jet de volgende dag. Maar geen centje pijn. Ook komt ze na een lange wandeling s avonds makkelijker in de benen. Ze lijkt echt kwieker en loopt soepeler. En dat een week. Thanks voor de tip @nanna! SuperAfbeelding
Nanna

Re: Supplementen.

Bericht door Nanna »

Fijn dat het werkt!
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 4
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Supplementen.

Bericht door HillieS »

Fijn! Ik merkte toen ik er mee startte met Jamie ook al snel verbetering. Met 1 week al verschil, en na 2 weken echt overduidelijk flinke verbetering
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 2
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Supplementen.

Bericht door blondie »

Tijdje geleden ging Aak wat strammer lopen, maar ook jonge Glory leek wat probleempjes te hebben.
Van vorig forum herinnerde ik me dat iemand Hokamix ooit opperde en dat geef ik sinds een tijdje een beetje van over het voer.
https://www.medpets.nl/hokamix+gewricht ... ht+poeder/

Het lijkt wel zijn werk te doen in ieder geval. Aak is in ieder geval minder stram.

Maar heb je die pijnstilling omdat DA en jij vermoeden dat er pijn aan ten grondslag ligt?
Dat heb ik een moment met Jol gedacht, en DA toen kon niets vinden wat op pijn duidde (ze was toen elf geloof ik) maar ik wilde toch pijnstilling geven en dat hielp.
Vervolgens verviel ze in weer wat lusteloos gedrag , bitchy, sloom ook niet naar buiten willen e.d. en zomaar blaffen, staren, en echt anders dan anders.
Toen kreeg ik een tip over Cholodin voor haar, en dat had bijzonder snel uitwerking. Weer vrolijk, zin om uit wandelen te gaan, minder stram etc..
Jol had waarschijnlijk wel eerst iets denk ik nog steeds, waar de pijnstilling en ontstekingsremmer voor werkten, maar daarna dus niet meer en was het meer die Cholodin die de scherpste randjes van ouder worden er vanaf leken te halen. Pijnstilling gaf ik toen dus ook niet ernaast omdat het niet nodig was.

Bij mijn eerste hond was het weer anders, die had inderdaad op een bepaald moment pijnstilling nodig en supplementen zouden niets gaan doen. Moment dat ik startte met dosis pijnstilling zag ik hem vrijer gaan bewegen, maar zijn aandoening was een vaststaand feit en dat hij op continue pijnstilling zou moeten gaan blijven op een bepaald moment was ook een feit, toen dat duidelijk werd is dat ook in lage dosis dagelijks gedaan.
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 13
Berichten: 1867
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Supplementen.

Bericht door kayleigh* »

@blondie
Pijn niet, meer ongemak ofzo.Af en toe wat stram of soort van op eieren lopen, maar nooit gedacht aan pijn. Zie nu met het gebruik van de pijnstiller wel verbetering als in weer sprintjes trekken op eigen verzoek, spelen met Nala i.p.v. nukkig reageren. Heb wel de pijnstiller al afgebouwd van 3/4 naar 1/2 per dag. Potje van Nanna ook besteld en komt als het goed is morgen. De 'snoepjes' van de dierenarts zijn er nog steeds niet (leveringsproblemen) en wilde nu toch wel iets gaan proberen om te kijken of we weer volledig kunnen stoppen met de pijnstillers.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 13
Berichten: 1867
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Supplementen. En gewicht update.

Bericht door kayleigh* »

Ben vandaag de honden gaan wassen met het mooie weer en daarmee viel op dat Minou nog dunner was. Kan de achterste ribben nu bekant vast pakken en heel duidelijk voelen (ook naar voren). Ben even naar een dierenwinkel gereden voor een weegschaal en ze staat nu (als de weegschaal overeenkomt met die van mijn dierenarts) op 31.4. Naast de laatste keer wegen is dat toch weer bijna een kilo eraf ondanks niks veranderen. Ze komt van de 36 en dat was voor het mooie net iets te zwaar(wel nog voelbare ribben) maar dit is niks. Ik kan wel een foto maken, maar zoals ze nu is zou je zeggen dat ze dik is met die fluffyvacht.

Ik ga maandag sowieso de dierenarts bellen dat ik toch zeker een bloedonderzoek wil, maar wat zou ik misschien nog meer kunnen voorleggen? Zoals het nu lijkt zijn alle problemen begonnen met die bult op de vulva vorig jaar.

Mijn man zegt we gaan gewoon meer voeren, maar als er eventueel iets medisch is wil ik dat wel eerst uitsluiten.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Maart
Posts in topic: 1
Berichten: 586
Lid geworden op: 16 feb 2023, 06:11
Honden: 3
Contacteer:

Re: Supplementen. En gewicht update.

Bericht door Maart »

Ik zou zink en zeker ook vitamine B12 laten controleren
www.freshdiets4animals.com

Voedingsadvies op maat.
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 13
Berichten: 1867
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Supplementen. En gewicht update.

Bericht door kayleigh* »

Maart schreef: 15 apr 2023, 18:34 Ik zou zink en zeker ook vitamine B12 laten controleren
Neem ik mee. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 1
Berichten: 1101
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Supplementen. En gewicht update.

Bericht door runninggirl »

Kan het niet zo zijn dat ze door minder belasten door de pijn wat spierafname heeft? Dat hebben twee van mijn honden ook gehad door artrose. De dierenarts zou het wel moeten kunnen zien bijvoorbeeld bij de schouderpartij ook bij specifieke spieren.
Plaats reactie