Soulmate

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 2
Berichten: 2431
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Soulmate

Bericht door Teckeltoos »

Met Peer heb ik een een diepe band.
Soms denk ik wel eens dat ik onze vorige teckels tekort heb gedaan in liefde. Uiteraard heb ik veel van ze gehouden maar Peer zit naar mijn gevoel net even dieper in mijn hart. Zou dat komen omdat hij zo'n zacht karakter heeft ten opzichte van de eerdere wat pittiger dametjes?
Herkennen jullie het gevoel dat je gek bent (geweest) op al je honden maar er toch een net iets dieper in je hart gekropen is ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 2
Berichten: 2598
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Soulmate

Bericht door Loraine »

Mahdu.
Ik ben knettergek met Dívka en was knettergek met de honden waar ik mee opgroeide maar Mahdu is mijn hartehondje.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 1
Berichten: 1185
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Soulmate

Bericht door Omega »

Ik was en ben gek met al mijn honden en heb volop van ze genoten maar met Balu had ik zo'n diepe band, dat is niet te beschrijven.
Met Quinta merk ik dat onze band nog steeds groeit nu ze volwassener en serieuzer wordt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 1
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Soulmate

Bericht door Gretha »

Oh ja, absoluut
Dat was Bronco en die was alles behalve makkelijk.
Afbeelding
ingrid48
Posts in topic: 1
Berichten: 350
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: Soulmate

Bericht door ingrid48 »

zeker herkenbaar! Alle 5 de hondjes die we hebben gehad waren schatten, stuk voor stuk!
Maar met Nina heb ik echt een klik, we hoeven maar naar elkaar te kijken en we weten wat we bedoelen, heel apart!

Ze is nu 13 en heeft flinke artrose, bijna geen tanden meer in haar bekkie maar ze blijft mijn nummer 1 :I:


Afbeelding
Afbeelding
ZorroMax
Posts in topic: 1
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:02

Re: Soulmate

Bericht door ZorroMax »

Bij de een duurde het langer dan bij de ander, en ook allemaal op een andere manier, maar ze zitten en zaten allemaal diep in mijn hart.
Nanna

Re: Soulmate

Bericht door Nanna »

Ja hoor. Simone en Csikasz. Alhoewel Katus ook hard op weg is.
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 1
Berichten: 1312
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Soulmate

Bericht door *Esther »

Ik heb zitten tellen, puur voor mezelf. Hazel was nr.7 die ik moest laten gaan. Maar dat viel me zwaarder dan de rest. Ze had alles wat ik zocht in een hond. En meer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 1
Berichten: 670
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: Soulmate

Bericht door Budkes »

Perry, mijn grote liefde. Dat zing ik ook altijd 's ochtends tegen hem voordat we opstaan als hij nog even lekker tegen me aan ligt " love of my life" van Queen.
Hij wordt in mei 14, ik kan het nu al niet meer droog houden als ik denk aan het moment dat hij er niet meer is.

En ja ik hou van Marco, Louitje en Herbert. Heel veel ook, maar er is maar één Perry, de hond die me begrijpt zonder woorden.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1034
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Soulmate

Bericht door ellen en de birmanen »

ik heb meerdere soulmates, gilly, muffin en teun. helaas alle 3 al niet meer onder ons. nu is het twinkel en oos.
Sterre
Posts in topic: 1
Berichten: 1022
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: Soulmate

Bericht door Sterre »

Mijn eerste hond Myrthe. Een Weimaraner. Wat een verdriet heb ik daarvan gehad toen ze ingeslapen was. Daarna nog 3 honden gehad maar de band met die honden was echt anders.
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Soulmate

Bericht door Fabienne »

Jazeker. Ik heb ook best wat honden gehad en helaas ook weer moeten afstaan maar Canyon en Jemble waren zeker mijn harten en zielen honden (beide flatcoateds ook). Ze hebben elkaar niet gekend en dat is maar goed ook want wat hebben deze 2 honden mij ook een hoop bloed zweet en tranen gekost...samen had ik ze vervloekt denk ik. Beide ook honden waar andere mensen om mij heen niks tot nauwelijks wat mee konden, ze hadden 1 baas en de rest was totale bijzaak.
Na het verlies van Fealan vond ik het echt heel lastig om Floris toe te laten maar nu hij hier al weer een paar maandjes rondloopt kan ik wel zeggen dat hij ook in het rijtje thuis hoort al is hij gelukkig in alles wel iets makkelijker
Mellow

Re: Soulmate

Bericht door Mellow »

Ik heb van al mijn honden gehouden maar mijn Puck is toch wel mijn once in a lifetime hond.
We kunnen lezen en schrijven met elkaar en hij zit heel diep verankerd in mijn hart.
Als ik eraan denk dat hij er niet meer zal zijn springen de tranen in mijn ogen. :jank:
Semmy, Daisy en Pebbles staan wel met stip op nr 2.
Alleen Nikki heb ik weinig mee, er is gewoon amper tot geen klik tussen ons.
Ze heeft wel een enorme klik met mijn zoon.
Gebruikersavatar
SuzanneS
Posts in topic: 1
Berichten: 695
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:04

Re: Soulmate

Bericht door SuzanneS »

Boaz, mijn eerste teckel. Uit een Limburgs asiel. Geschat op 12 tot 15 jaar.Ze was voor mij geweldig, voor de rest van het gezin niet zo. Ze was volledig betrouwbaar in de zin dat ze zeker en vast iedereen beet.
Door het angstige buurmeisje van drie liet ze zich gewillig aaien en lebberde haar volledig af. Het broertje achtervolgde ze de straat door om eens fijn in hem te hangen.
Jammer genoeg is ze vrij snel overleden maar ze was en is mijn allerliefste kleine boze Boaz. Mrs Bojangles, ze danste mijn leven in en uit, diepe mooie sporen achterlatend.
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 2
Berichten: 2431
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Soulmate

Bericht door Teckeltoos »

Budkes schreef: 31 mar 2023, 09:45 er is maar één Perry, de hond die me begrijpt zonder woorden.
Dat is ook precies wat ik met Peer heb. Als ik gespannen of verdrietig ben komt hij bij me op schoot zitten on knuffeld(lebbertjes) uit te delen.
De manier waarop hij zich tegen mij aandrukt als we zachte knuffelmomentjes hebben. Hij begint nog net niet te spinnen. :hartjes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2405
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Soulmate

Bericht door Frootje »

Ik heb dat met Froo. Ik heb natuurlijk nog pas drie honden gehad en Saar was een schat, maar alles was met haar nogal oppervlakkig. Het was gewoon geen hond die heel diep onder je huid kroop. Froo is dat wel. Ondanks haar stomme dingetjes kan ik met haar lezen en schrijven.

Maar ik denk dat ik met Aloy ook een heel speciale band ga krijgen. Die groeit elke dag. Ze is bijna 24/7 aan mijn zijde en we leren elkaar steeds beter begrijpen en beter samen te werken. Dat is ook gewoon heel speciaal.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Soulmate

Bericht door Crutz »

Umi en nu Kiara

Toen uiteindelijk de knoop doorgehakt werd dat Kiara kwam toch niet het gevoel. Eenmaal hier was het echt Umi in alles. Zelfde energie en connectie.
Well energie. Umi was veel kalmer, maar beide passend bij de fase in m’n leven en me lezen als een open boek.
Gebruikersavatar
Cendy
Posts in topic: 1
Berichten: 1382
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: Soulmate

Bericht door Cendy »

Ja ik had dat met Branco, vanaf het moment dat ik hem zag was er een klik.
M'n man zei nog weleens knip die navelstreng eens door :F:
Waar hij was was ik en andersom.
Man ziek van verdriet ben ik geweest toen hij kwam te overlijden.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4818
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Soulmate

Bericht door ranetje »

Ja er is verschil.
Gregor en Ita (nog sterker) waren voor mij soulmates.
Een wederzijds begrip dat behoorlijk diep ging.
Neemt niet weg dat mijn andere honden mij heel dierbaar zijn.
Niet elke hond kan soulmate zijn :smile:
Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Soulmate

Bericht door CatnDog »

Ja. Met één van mijn katten heb ik een diepere band dan met mijn andere kat en mijn hond.
We voelen elkaar gewoon perfect aan. Met een enkele blik is het begrip er. Hij is ook heel gevoelig en dat ben ik ook. Hij is trouwens helemaal niet zo klef/zo'n schootligger. Maar hij is echt zo leuk. Ik ga hem enorm missen als hij er niet meer is.
Ik hoop zo'n band een keer met een hond te hebben.
Gebruikersavatar
Noor
Posts in topic: 1
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17
Locatie: Meppel

Re: Soulmate

Bericht door Noor »

Ik hou/hield van al mijn honden, ze hebben allemaal hun eigen persoonlijkheidjes en de ene past(e) me wat beter dan de andere. Maar mijn Moja was mijn echte harte hondje, die had geen onhebbelijkheden ( voor mij dus he) en we begrepen elkaar woordeloos. Haar verlies doet nog echt pijn.

Gelukkig zie ik haar wel terug in haar kinderen, alleen niet zo perfect zoals mijn mojameisje was 😇

Ik merk dat ik het lastig vind om op te schrijven, direct het gevoel dat ik ook de andere moet benoemen, maar zoals ik al begon, ik hou van al mijn dieren, toen en nu.
Afbeelding
Gebruikersavatar
katerke
Posts in topic: 1
Berichten: 1097
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:02

Re: Soulmate

Bericht door katerke »

Ja ken dat gevoel echt wel. Wannes en Goblin zaten echt in mijn hart. Dat zijn ook de enige honden die ik echt mis. Moest ik ze terug kunnen halen deed ik dat zo en zou ik graag honden van nu op offeren .


Die twee zitten echt in mijn hart. Waren ook echt van ones in a life time dogs
Afbeelding
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 1
Berichten: 764
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Soulmate

Bericht door Desiree »

Droef en ik kunnen elkaars gedachten lezen, hij is een soort verlengde van mezelf. Ik verbaas me er soms nog over. Die hond zit echt diep.
Na Maylo had ik niet verwacht weer zo'n band te kunnen hebben maar na een paar weken was het wel duidelijk geloof ik en kon ik er zelf ook niet meer omheen. Wel merk ik dat ik soms wel eens een soort angst heb, wat als Droef er niet meer is? Hij wordt dit jaar 8 en realistisch gezien is het streven dat hij gewoon 10 jaar moet worden, liever ouder maar dat is dus niet realistisch.

Roderick zou ook wel zo'n type kunnen worden, die is nu flink aan het puberen maar begint me ook wel aardig goed te begrijpen en ik hem ook.

Ik trek dus vooral heel erg naar de reuen en minder naar de teven die ik heb gehad en nog heb. Izzy is me heel dierbaar maar zit minder diep, die hangt vooral aan de baas.
Afbeelding
Mellow

Re: Soulmate

Bericht door Mellow »

Desiree schreef: 31 mar 2023, 21:01 *knip*. Wel merk ik dat ik soms wel eens een soort angst heb, wat als Droef er niet meer is? Hij wordt dit jaar 8 en realistisch gezien is het streven dat hij gewoon 10 jaar moet worden, liever ouder maar dat is dus niet realistisch.
*knip*
Dat gevoel heb ik dus met Puck.
Grote poedels worden normaal toch vaak wel 12 a 14 jaar?
Denk niet dat mijn Puckje dat gaat halen.
Hij is soms al echt een 'oude hond', heeft al veel kwaaltjes.
Geen grote maar wel veel kleintjes en hij is nog maar 8 jaar😔
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 2
Berichten: 2598
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Soulmate

Bericht door Loraine »

Mellow schreef: 01 apr 2023, 09:27
Desiree schreef: 31 mar 2023, 21:01 *knip*. Wel merk ik dat ik soms wel eens een soort angst heb, wat als Droef er niet meer is? Hij wordt dit jaar 8 en realistisch gezien is het streven dat hij gewoon 10 jaar moet worden, liever ouder maar dat is dus niet realistisch.
*knip*
Dat gevoel heb ik dus met Puck.
Grote poedels worden normaal toch vaak wel 12 a 14 jaar?
Denk niet dat mijn Puckje dat gaat halen.
Hij is soms al echt een 'oude hond', heeft al veel kwaaltjes.
Geen grote maar wel veel kleintjes en hij is nog maar 8 jaar😔
Hetzelfde met Mahdu.
De gemiddelde leeftijd vd Shih Tzu is 12 jaar geloof ik, hij is nu 6 en mijn onderbuikgevoel zegt dat hij met 8 jaar 'op' is.
De gedachte alleen al maakt me misselijk. :ugh:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Plaats reactie