Spel reu/teef - met baas

Plaats reactie
Nanna

Re: Spel reu/teef

Bericht door Nanna »

Nee, sorry. Maar nou heb ik altijd wel heel softe reuen gehad, dat zal schelen.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 2
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Spel reu/teef

Bericht door Persistence »

Buiten mijn honden om zie ik vaak wel dat reuen wat onbehouwener zijn en teefjes wat ingetogener.

Nu is Vic totaal geen speelse hond met andere honden, maar de zeldzame keren dat hij 10 seconden met Bella speelt is het wat beleefde spelbogen en wat geprik met die neus in haar vacht.
Bella kan daarentegen met andere honden weer als een dolle tekeergaan. Vooral achterna rennen en gerend worden maar ook beuken, samen omrollen, happen, vooral veel kabaal maken.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 1
Berichten: 2766
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Spel reu/teef

Bericht door Diana »

Met mensen niet, maar met andere honden wel. Amoz hield wel echt van een potje beuken en lomp stoeien met andere honden en dat geldt ook voor Arlo, maar mijn teven spelen niet zo lomp en hebben er ook geen zin meer in als het te lomp gaat. Amy is wel wat lomper en fysieker dan de collies in haar spel met andere honden die ze goed kent, maar niets vergeleken met de reuen. Met honden die ze nog niet zo goed kent, is ze eerst altijd voorzichtiger, het spel wordt pas wat fysieker als ze de andere hond echt goed kent.
Het grappige is dat Amoz en Arlo onderling dan weer nooit heel fysiek speelden. Wel met andere honden tijdens de wandeling of met bezoekende honden, maar Arlo had te veel ontzag voor Amoz om dat met Amoz te doen.
Met mij zijn/waren de reuen juist altijd heel voorzichtig, lekker touwtrekken etc. wel, maar nooit echt fysiek stoeien. Ik heb ze nooit geleerd om voorzichtig met mij te spelen, dat hebben ze altijd vanzelf al zo gedaan. Amoz speelde nooit met iemand anders dan met mij en Arlo wil wel achter speeltjes aan rennen als iemand anders ze weggooit, maar zou het sowieso niet durven om meer fysiek met andere mensen te spelen. Ik heb dus geen idee of ze fysieker met mij zouden spelen als ik een stoere man was geweest :mrgreen:
De teven spelen ook nooit heel fysiek met mij. Verder dan een halfzachte kontzwieper gaan ze niet echt qua fysiek contact tijdens het spel met mij. Fayah wil nog wel eens wat tegen je opspringen bij het spelen, maar doet dat ook niet echt op een lompe manier, ze gooit dan niet haar gewicht tegen je aan of zo.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4945
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Spel reu/teef

Bericht door ranetje »

Mijn teven beuken harder dan mijn reuen deden :mrgreen:
Met elkaar en met andere honden dan.
Ik krijg alleen een beuk als ze vergeten dat ik er ook sta :P
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 1
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Spel reu/teef - met baas

Bericht door blondie »

Bluf en Finn nauwelijks verschil, maar Bluf was een lomp wijf.
Net als met Aki nu was en is spel met mens vrij hard en lomp, en dat mag ook. Veel bekgebruik, wegduwen, nek pakken etc... hoe gekker hoe beter.
Wel met andere mensen bij de reuen was het tijdig ingrijpen/stoppen als met bekenden werd gespeeld, dan kwam het willen winnen om de hoek kijken en bij Aak dus nu ook nog.. die slaat soms door.

Glory en Chara durven veel in spel en gekkigheid, maar geen goede graadmeter. Als ze denken zelf te hard te doen en wij een auw reactie geven dan kan met name Glory angstig worden (waarschijnlijk als pup echt wel klappen gekregen) en Chara is ook wat zachter en zoals we ruw met Aak kunnen spelen, dat gaat bij de dames niet altijd.. die stappen toch eerder even terug of zelf uit het spel.
Idem met trekspelletjes, dames zijn eerder geneigd om te stoppen en geen kracht te gaan gebruiken.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Spel reu/teef - met baas

Bericht door Doyaquba »

Ze zijn beide lomp (duh...ligt aan het ras) maar Cato speelt veel meer met haar bek (zachtjes happen en grommen e.d.) en Donner meer met lijf/poten. Ook in spel met andere honden trouwens, maar ook met mij. Zeg ik een keer auw zijn ze trouwens heel voorzichtig dus ondanks het lompe blijven ze wel opletten en geremd. Dat is met elkaar wel eens heel anders 😂 beuken beuken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 2
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Spel reu/teef

Bericht door Persistence »

Sandra&co schreef: 30 mar 2023, 23:42
Persistence schreef: 30 mar 2023, 22:33 Buiten mijn honden om zie ik vaak wel dat reuen wat onbehouwener zijn en teefjes wat ingetogener.

Nu is Vic totaal geen speelse hond met andere honden, maar de zeldzame keren dat hij 10 seconden met Bella speelt is het wat beleefde spelbogen en wat geprik met die neus in haar vacht.
Bella kan daarentegen met andere honden weer als een dolle tekeergaan. Vooral achterna rennen en gerend worden maar ook beuken, samen omrollen, happen, vooral veel kabaal maken.

Afbeelding
Ik bedoelde meer het spel met ons als mensen ;)
Oeps :x
Afbeelding
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 1
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Spel reu/teef - met baas

Bericht door Desiree »

Droef is wel speels maar voorzichtig met mensen. Nou ja, hij probeert het. als hij springend met je speelt dan komt hij soms best hard aan. Met zijn bek spelen doet hij dan weer niet echt, alleen heel voorzichtig tenzij hij gaat lopen gniepen. Hij vind het het leuks om bovenop je te gaan liggen waardoor hij je een soort van in de houdgreep heeft en dan aan je oren knabbelen, als je er dan hysterisch bij gaat doen zie je hem gewoon genieten.

Roderick is wel echt van t stoeien met bek en al, wordt daarbij ook best wild. Maar hij is nog erg jong natuurlijk dus wie weet wordt dan wel minder. Hij heeft in elk geval een bijtrem inmiddels want tot een maand of 5 was het soms echt niet leuk.

Bij Izzy kunnen we niet te lang door stoeien, die wordt dan giftig en begint echt lelijk op je in te hakken zodra we dat merken kappen we gelijk het spel af want dat is niet meer leuk spelen. Dit heeft ze overigens bij ons allebei en bij Droef ook. Ook als we haar laten "winnen". Met Roderick stoeit ze niet, die past wel goed op en sprint weg als ze begint te krijsen.

Droef en Roderick stoeien meerdere malen per dag en soms vraag ik mezelf af of ze elkaar niet pijn doen maar dat is zelden, meestal is het dan Droef die piept omdat Roderick net te hard in zijn enkel bijt, soms volgt dat met een gil(ja ja, Roderick gilt) van Roderick omdat Droef hem even terugpakt in zijn velletje. Daarna beginnen ze weer van voor af aan net zo lang tot ze er zo ongeveer bij in slaap vallen of als 1 van de 2 op staat om een speeltje te pakken en alles af te sluiten met een trekspel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Noor
Posts in topic: 1
Berichten: 1941
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17
Locatie: Meppel

Re: Spel reu/teef - met baas

Bericht door Noor »

Ik heb zowel reuen als teven ( gehad). Ik heb niet echt verschil qua geslacht gemerkt, meer in persoonlijkheid, zo is bv freek niet zo van het ruwe, geef hem een zet en hij gaat beteuterd onder de tafel staan, hij wil liever samen spelen met een bal dan echt fysiek contact. Mirre (teef dus) vind wat ruwer spelen, als in haar weg duwen, laten "bijten" in mijn hand wel tof totdat ik au zeg, dan is het ook klaar.
Daan moet je vooral niet fysiek mee spelen, fysiek leuk is alleen knuffelen en kroelen.
Mijn Bo ( reu) vond een stoeispelletje in zijn jonge jaren wel leuk, maar toch liever met een speeltje ertussen.

Eigenlijk de meeste van mijn honden, toen en nu, vinden ruw spelen met de "baas" niet echt nodig.
Wellicht komt dat ook doordat ik van pup af aan wel duidelijk heb gemaakt, dat ik geen speelgoed ben en dat ze daar wel respect voor hebben. Ik heb natuurlijk ook voornamelijk kleintjes en terriers ( gehad) klein maakt al snel dat ik te lomp ben en terrier vond ik wel belangrijk om heel duidelijk te maken dat we niet aan vergrote ego krachtmetingen doen.

Beetje sjorren met een flos touw zie ik niet echt als fysiek stoeien, hoewel ze dat ook niet echt doen. Los is redelijk heilig hier 😆
Afbeelding
Plaats reactie