revalidatie na LPC OK

Plaats reactie
Sirene
Posts in topic: 2
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

revalidatie na LPC OK

Bericht door Sirene »

Kennis van me heeft zijn hond laten opereren aan eenzijdige LPC. Hij vroeg advies voor revalidatie met oa lasertherapie in de buurt. Maar de kliniek die ik ken die het deed daar is degene die er echt een opleiding voor heeft gedaan weg. Er zit nu wel een paraveterinair die het doet maar is dat okee?

Er zijn hier vast mensen die zich hebben ingelezen. Twee vragen:
Revalidatie onder begeleiding wel of niet doen? En wat wel en niet?
Waar in regio Randstad (gezin woont in Vlaardingen) is aan te raden?
Zazoe
Posts in topic: 2
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 feb 2023, 18:04

Re: revalidatie na LPC OK

Bericht door Zazoe »

In die regio weet ik het niet.
Maar Zazoe is op 7/8 mnd leeftijd geopereerd aan ED beide voorpoten en incongruentie ellepijp/spaakbeen aan 1 kant.
Direct (binnen aantal wkn wat fysio slim vond) gestart met fysio/hydrotherapie gecombineerd met lasertherapie.
Hij is nu bijna 4 en qua die klachten nog steeds klachtenvrij. Nog steeds gaan we wel voor check eens per 3 mnd fysio/lasertherapie.

Afgelopen week geweest en zij gaf wel aan dat de honden die zij ziet die direct daarmee gestart zijn bij haar en niet pas later gekomen zijn eigenlijk degenen zijn die klachtenvrij zijn gebleven (al dan niet voor langere periode) en dat degenen die later bij haar kwamen waarbij aanhoudende klachten waren na operatie dat die eigenlijk ook niet mankvrij zijn geworden.

Dat is haar ervaring.
Ik ben er in elk geval tevreden over. Hij heeft ook een vernauwing tussen 2 laatste ruggenwervels en zit daar vaak vast, hij hupst hierdoor soms 1 pas bij teruggang van draf naar stap. Dinsdag laser/fysio gehad en loopt nu dus opvallend zonder dat hupsje.

Vriendin van mij is paraveterinair en daar doen ze het ook sinds kort, volgens mij is dat dezelfde apparatuur, maar zelf zou ik voor de combi kiezen.
Sirene
Posts in topic: 2
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: revalidatie na LPC OK

Bericht door Sirene »

Dankjewel voor jouw reactie. Van jou had ik inderdaad wel eens gelezen dat je tevreden was over de revalidatie.
De hydrotherapie lees ik op groepen die over revalidatie gaan wel hele verschillende berichten over. Het wordt ook verkeerd ingezet en ook ingezet waar het niet nuttig of zelfs contra-productief is. Ik ben een beetje bang dat het ook vaak ingezet wordt omdat dat ding terugverdiend moet worden en omdat het wel interessant staat dat ze dat ding hebben staan.
Zazoe
Posts in topic: 2
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 feb 2023, 18:04

Re: revalidatie na LPC OK

Bericht door Zazoe »

Oh dat is wel jammer ja. Wij hebben maar een paar x de hydrotherapie gedaan. Zazoe vond het niet leuk (deed het wel, maar liever niet) en gelukkig gebruikt deze fysio hem dus dan ook niet. Direct overgegaan op fysio/laser zodra zij inschatte dat dat oke was.

Dan zijn de reacties uit omgeving wel erg prettig. Hopelijk is daar wat van te vinden.
Tineke
Posts in topic: 2
Berichten: 1514
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: revalidatie na LPC OK

Bericht door Tineke »

Anicura Hoogvliet daar is chiropractie, laser behandeling en hydrotherapie.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Tineke
Posts in topic: 2
Berichten: 1514
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: revalidatie na LPC OK

Bericht door Tineke »

Zazoe schreef: 21 apr 2023, 20:21 Oh dat is wel jammer ja. Wij hebben maar een paar x de hydrotherapie gedaan. Zazoe vond het niet leuk (deed het wel, maar liever niet) en gelukkig gebruikt deze fysio hem dus dan ook niet. Direct overgegaan op fysio/laser zodra zij inschatte dat dat oke was.

Dan zijn de reacties uit omgeving wel erg prettig. Hopelijk is daar wat van te vinden.
Abra was die bak na één keer ook niet meer in te sleuren.
Over lasertherapie hoor ik ook wel goede berichten .
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Plaats reactie