Is jouw hond snel gewend op vakantie ?

Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1034
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Is jouw hond snel gewend op vakantie ?

Bericht door ellen en de birmanen »

die van mij zijn zo moe van het wandelen en het loeren naar fazanten en konijnen die door de tuin lopen, dat ze als een blok in slaap vallen.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Is jouw hond snel gewend op vakantie ?

Bericht door CatnDog »

Gretha schreef: 24 apr 2023, 21:20 Dat weet ik begin november, dan nemen we voor het eerst de honden mee naar een midweekje Veluwe.
De jaren dat we met de caravan naar Ameland gingen, namen we de honden niet mee. De Newfounlanders gingen naar de fokker waar ze het prima naar hun zin hadden. Die had je ook geen plezier gedaan met warm weer op een camping.
En zelf vonden we het ook best een keer lekker even zonder honden.

Ik verwacht dat Tux wel even nodig heeft om te wennen en 1 of 2 dagen onrustig is. Cash zal het allemaal prima vinden, als wij er maar zijn is het goed.
Wat leuk dat je zoveel verschillende hondenrassen hebt gehad! :ok:
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 2
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Is jouw hond snel gewend op vakantie ?

Bericht door Gretha »

CatnDog schreef: 25 apr 2023, 21:08
Gretha schreef: 24 apr 2023, 21:20 Dat weet ik begin november, dan nemen we voor het eerst de honden mee naar een midweekje Veluwe.
De jaren dat we met de caravan naar Ameland gingen, namen we de honden niet mee. De Newfounlanders gingen naar de fokker waar ze het prima naar hun zin hadden. Die had je ook geen plezier gedaan met warm weer op een camping.
En zelf vonden we het ook best een keer lekker even zonder honden.

Ik verwacht dat Tux wel even nodig heeft om te wennen en 1 of 2 dagen onrustig is. Cash zal het allemaal prima vinden, als wij er maar zijn is het goed.
Wat leuk dat je zoveel verschillende hondenrassen hebt gehad! :ok:
Heel verschillend inderdaad en iedere keer precies de hond(en) die op dat moment perfect in ons leven pasten.
Amerikaanse Akita, Duitse Dog, Newfoundlanders, Amerikaanse Staffordshire terriër, pincher/terriër mix en nu een Beauceron.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marlett
Posts in topic: 1
Berichten: 508
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51

Re: Is jouw hond snel gewend op vakantie ?

Bericht door Marlett »

Wij zijn nu op vakantie en de honden doen het prima. We laten ze na een paar dagen ook best een poosje alleen in het huisje en dan kunnen wij een drankje doen ergens.
Ze zijn ook helemaal dwars af van alle wandelingen, geuren en indrukken, dus even een moment rust kunnen ze ook best gebruiken dan.

Vandaag zijn we naar Le Mont Saint Michel geweest. Dat was een inschattingsfout... Wat een hélse drukte. Ik heb 17 meter op de 'Mont' zelf gelopen, heb de honden opgetild en ben lekker buiten op het strand gaan wandelen.
Gebruikersavatar
Hakkene
Posts in topic: 2
Berichten: 670
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:09
Honden: 2
Contacteer:

Re: Is jouw hond snel gewend op vakantie ?

Bericht door Hakkene »

Hakkene schreef:Toevallig net met Miep op Ameland. Ze vindt het heerlijk! En is doodop na twee dagen strand, duinen en paviljoens. Zojuist fiets met hondenkar gehuurd: ze vindt het verschrikkelijk. Ik heb nog nooit zo’n zielig hoopje hond gezien. Zit hartverscheurend te janken in dat ding. Ik heb Miep nog nooit horen janken. Dus vakantie is feest, fietskarren zijn heel erg stomAfbeelding
Dag 2 in de fietskar.
Andere kar: check! Geen probleem meer.
Wat is ze toch makkelijkAfbeelding
Plaats reactie