Snucky richting de obedience

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 3
Berichten: 1136
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Snucky richting de obedience

Bericht door Ybbihs »

Meneer is 15 maanden en volgt sinds vanmorgen lessen obedience. De opvoedcursussen gingen we in razend tempo doorheen dus het werd ook tijd voor wat uitdaging.
Met zijn hormoonbomkop wil ik sowieso voorlopig nog geen hoog-energie sporten doen, dat lukt hem echt nog niet. Daarom de keuze voor de obedience en ach die gekke Kelpie vindt echt alles leuk als het maar samen is :cheer:

Vanmorgen lukte het hem echt wel goed om in een groep van 7 onbekende honden, waarvan ook nog 1 loopse teef, zijn aandacht bij mij te houden :cheer: Vanmiddag zijn we thuis nog wat verder gaan oefenen. Lou wou ook graag iets doen dus mocht zij braaf 'op' gaan staan terwijl Snucky om haar heen en langs haar af moest werken.

Het is qua trainen wel echt een genot hoor, zo'n Kelpie. Vindt alles leuk, altijd vrolijk, altijd enthousiast en zolang hij mag werken kan de hele wereld om hem heen kapot vallen :I:





Voor de 'echte' obedience lijkt dit natuurlijk nergens op, maar we vermaken ons prima zo :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2415
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Snucky richting de obedience

Bericht door Frootje »

Hahahaha, brave Loutje als afleiding. :LOL: :I:


Ik vind Snuck altijd heel knap, hij doet het allemaal zo bewonderenswaardig goed. :D
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 1
Berichten: 1234
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Snucky richting de obedience

Bericht door pioenroos »

Ziet er goed uit, heerlijk samenwerken met z'n 3 :hartjes:

Ybbihs schreef: 14 mei 2023, 15:09 Het is qua trainen wel echt een genot hoor, zo'n Kelpie. Vindt alles leuk, altijd vrolijk, altijd enthousiast en
Mijn (ongeveer) 40% Kelpie is precies zo :cheer: Ik ben nog steeds regelmatig verbaasd hoe goed ze haar focus kan houden en hoe fanatiek ze is om alles te doen wat ik vraag. Voor het eerst heb ik een hond waarbij ik moet opletten dat ik haar niet overvraag bij bv warm weer.
Tis een felle donder dus trainingsuitdaging genoeg maar zo verbijsterend als je hond áltijd mét plezier doet wat je vraagt :Q: (nu ja, douchen is en blijft stom maar als ze weet dat ze moet gaat ze zonder dat ik het vraag onder de straal staan :80: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 3
Berichten: 1136
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Snucky richting de obedience

Bericht door Ybbihs »

Frootje schreef: 14 mei 2023, 15:10 Hahahaha, brave Loutje als afleiding. :LOL: :I:


Ik vind Snuck altijd heel knap, hij doet het allemaal zo bewonderenswaardig goed. :D
Haha wat Lou betreft ook wel enigszins eigenbelang om haar zo neer te zetten. Da's de enige manier waarop ze redelijk goed kan blijven en anders loopt ze met haar suffige kop echt in de weg :LOL:

En Snuck, ja die is gewoon knap. Ik blijf me iedere dag verbazen hoe braaf hij eigenlijk is :I: (dat compenseert gelukkig voor de zoveelste drol die hij afgelopen vrijdag op de bank heeft gedropt :schrik: :LOL: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 3
Berichten: 1136
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Snucky richting de obedience

Bericht door Ybbihs »

pioenroos schreef: 14 mei 2023, 15:26 Ziet er goed uit, heerlijk samenwerken met z'n 3 :hartjes:

Ybbihs schreef: 14 mei 2023, 15:09 Het is qua trainen wel echt een genot hoor, zo'n Kelpie. Vindt alles leuk, altijd vrolijk, altijd enthousiast en
Mijn (ongeveer) 40% Kelpie is precies zo :cheer: Ik ben nog steeds regelmatig verbaasd hoe goed ze haar focus kan houden en hoe fanatiek ze is om alles te doen wat ik vraag. Voor het eerst heb ik een hond waarbij ik moet opletten dat ik haar niet overvraag bij bv warm weer.
Tis een felle donder dus trainingsuitdaging genoeg maar zo verbijsterend als je hond áltijd mét plezier doet wat je vraagt :Q: (nu ja, douchen is en blijft stom maar als ze weet dat ze moet gaat ze zonder dat ik het vraag onder de straal staan :80: )
Hahaha zo herkenbaar! Zelfs van dat douchen :LOL:
Afbeelding
Rennendehond
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Snucky richting de obedience

Bericht door Rennendehond »

Wat leuk! Hij doet het echt goed. En Lou :I:
Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen: ik vind die hele kelpie zo’n verademing. Hij is wel een clown maar ook enorm fanatiek en hij leert zo snel en graag. Wie weet ga ik toch ooit overstag voor een hele :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 1
Berichten: 2704
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Snucky richting de obedience

Bericht door Gretha »

Ik vind het iedere keer zo leuk om te lezen hoe blij je met hem bent. Heerlijk dat jullie (ook Lou natuurlijk) zo van elkaar genieten. :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 1
Berichten: 1532
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Snucky richting de obedience

Bericht door kloesje »

Knappe Snuck vent :hartjes: En Lou ook zo heerlijk braaf blijven staan :hartjes:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Jetski
Posts in topic: 1
Berichten: 666
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:12
Welke: Portugese waterhond

Re: Snucky richting de obedience

Bericht door Jetski »

Duidelijk een will to please hond!
En Lou ook superbraaf blijven staan als snuck zn beloning voor de om krijgt :hartjes:
Knappe honden allebei!
Afbeelding
Plaats reactie