Beste middel tegen teken

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Gebruikersavatar
Saschesfloor
Posts in topic: 1
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:58

Re: Beste middel tegen teken

Bericht door Saschesfloor »

Kells schreef: 22 mei 2023, 22:03 O ja, die kralen schijnen fantastisch te werken, zo beweerde een of andere doos onlangs nog op een clubwandeling. Je moet ze wel af en te behandelen met? en daarna in de zon laten drogen. :piew:
Ik krijg die dingen aan de lopende band in de trimsalon. Volgens mij is het gewoon met water wassen en in de zon drogen. Of zoiets. Ongelooflijk dat hier zo hardnekkig in geloofd wordt. Maar zeg geen kwaad woord, want het helpt echt.
Afbeelding

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 8
Berichten: 5459
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Beste middel tegen teken

Bericht door Kells »

Saschesfloor schreef: 23 mei 2023, 22:13
Kells schreef: 22 mei 2023, 22:03 O ja, die kralen schijnen fantastisch te werken, zo beweerde een of andere doos onlangs nog op een clubwandeling. Je moet ze wel af en te behandelen met? en daarna in de zon laten drogen. :piew:
Ik krijg die dingen aan de lopende band in de trimsalon. Volgens mij is het gewoon met water wassen en in de zon drogen. Of zoiets. Ongelooflijk dat hier zo hardnekkig in geloofd wordt. Maar zeg geen kwaad woord, want het helpt echt.
Ik zeg inderdaad niks want dan zijn ze nog zwaar beledigd ook. :lol1:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira
Posts in topic: 1
Berichten: 11341
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Beste middel tegen teken

Bericht door EchoMira »

Silicone spray. Dan komt elke teek die je hond bezoekt onder de smurrie te zitten en stikt daar dan in.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 8
Berichten: 5459
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Beste middel tegen teken

Bericht door Kells »

:proest:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 3
Berichten: 1136
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Beste middel tegen teken

Bericht door Ybbihs »

Ybbihs schreef: 29 apr 2023, 11:00 Snuck krijgt advantix.
Lou kreeg altijd een scalibor band, maar dat had wel iets effect op haar vacht en aangezien haar vacht nog absoluut niet goed is, wil ik die nu niet geven. Liever helemaal niks chemisch nu. Met haar ben ik nu op de natuurlijke weg. Een combinatie van zo'n kralenband, een tickless, poeder van canis puris en een kokosolie met kruiden van zwergnase. Tot op heden heeft ze nog geen teken gehad en ik hoop dat dat zo blijft. Kost een godsvermogen zo, maar goed je moet wat bij een oude, half zieke hond. :LOL:
Kralenband en tickless ben ik al snel weer mee gestopt. Maar we zijn nu 8 weken bezig met een combinatie van het poeder en de kokosolie en ik heb in die tijd 4 teken van Lou afgehaald. Dat pluk ik normaal ook nog van haar af als ze een seresto band om heeft. Ik ben positief verrast in ieder geval. Hopelijk blijft het zo :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie