(Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 10
Berichten: 709
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door alinelaila »

*Esther schreef: 24 mei 2023, 12:15 Stukje openheid zou beter zijn inderdaad. Al doe je dat ook maar onder het mom van voorlichting. Ik voelde bij Bjarne ook wel aan dat ze geen namen ging noemen. Wat heb je er ook aan, maar goed.
Wat je zegt, stukje openheid. Als het bekend is vind ik dat het best genoemd kan worden als zo'n dier herplaatst wordt. Nu is het bij de Eersel-honden ook niet zo moeilijk te achterhalen als nieuwe eigenaar, want al die chips staan nog op naam van die broodfokker :? Meneer schijnt ook al nieuwe eigenaren opgebeld te hebben en bedreigd te hebben (nieuwe eigenaren die dus chip op hun naam hadden laten registreren).


En terugkomend op DOA. Prima asiel hoor, maar dat op de borst slaan met 'we zijn het grootste asiel', 'meeste pups ooit', 'wel 9 puppyverzorgers aan moeten nemen' blablabla vind ik gewoon irritant.

Crutz schreef: 24 mei 2023, 13:06
Niika schreef:misschien doen ze dat ook wel een beetje... zou me niet verbazen als een deel van die teven prima nog gecastreerd had kunnen worden, zwanger of niet.
Een dierenarts vinden die drachtige teven castreert is best een uitdaging
Hangt er ook een beetje vanaf wat er vanuit de overheid besloten wordt. Wordt alles verplicht gecastreerd (met de Woerden-teckels was dat bijvoorbeeld het geval), wordt alles dan ook geaborteerd als er wat drachtigs bij zit, doe je alleen echo en indien niet drachtig gewoon ongecastreerd plaatsen etc etc. In dit soort gevallen met grote inbeslagnames is dat heel vaak niet iets wat het asiel of opvang kiest, maar wat vanuit de overheid besloten wordt.
Border Collie
Posts in topic: 1
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 sep 2021, 15:11

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Border Collie »

Officieel mag het niet bekend worden waar ze ondergebracht worden. Nu is 1+1 natuurlijk 2, overduidelijker kan niet. Maar ze mogen het helaas niet zeggen
Afbeelding
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 1
Berichten: 398
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door galga's »

Hoe zou het asiel omgaan met alle nu nog verborgen erfelijke gebreken bij die pups? ED, HD, patella luxatie etc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 2
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: (Brood)Fokker Eersel moet stoppen

Bericht door Crutz »

galga's schreef:Hoe zou het asiel omgaan met alle nu nog verborgen erfelijke gebreken bij die pups? ED, HD, patella luxatie etc
Niet denk ik. Lijkt me ook niet logisch.
Je koopt een pup van onbekende afstamming, ouders niet getest of niet bekend.
Huidige verkoper (asiel) heeft de combinaties niet bewust gemaakt.
Nee denk dat ze daar niks mee hoeven.

Wel benieuwd hoe de verzekeringen er mee omgaan. Bij diverse rassen/look-a-likes worden dat soort zaken dacht ik uitgesloten als de ouders niet getest zijn. Hoe pakken ze dit dan op?
Plaats reactie