Update Jip. Het gaat niet meer.

Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 2
Berichten: 1133
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Ybbihs »

Jassen wat een zorgen en nog steeds geen duidelijkheid.
Hopelijk morgen wel een antwoord en dat hij, met pred, gaat eten!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 19
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Persistence »

Jeetje nog steeds onduidelijkheid. Het is voor de artsen ook een zoekplaatje natuurlijk maar je wordt er ook niet geruster op als ze steeds andere dingen zeggen. Ik hoop steeds als ik dit topic open dat er staat: hij is ineens weer gaan eten en alles is weer in orde.
Sterkte, wat een rollercoaster zo. Ik duim voor de prednison!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 11
Berichten: 5318
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Kells »

Natalie schreef: 24 mei 2023, 17:20 Ik ben wel lichtelijk verbaasd over hoe goed hij op het roesje reageert. Bij Abel leek het maar niet uit zijn lijf te gaan, die had een keer in de ochtend een roesje gekregen en liep in de avond nog te zwalken. Jip is een beetje suf, maar loopt gewoon in een rechte lijn overal naartoe.
Het ene roesje is het andere niet, weet ik inmiddels uit ervaring. Hopelijk komt er morgen een uitslag waar je iets mee kan en een oplossing. Dit gemodder is ronduit niks.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Natalie »

Persistence schreef: 24 mei 2023, 22:49 Jeetje nog steeds onduidelijkheid. Het is voor de artsen ook een zoekplaatje natuurlijk maar je wordt er ook niet geruster op als ze steeds andere dingen zeggen. Ik hoop steeds als ik dit topic open dat er staat: hij is ineens weer gaan eten en alles is weer in orde.
Sterkte, wat een rollercoaster zo. Ik duim voor de prednison!
Ik houd er steeds meer rekening mee dat ze er niet achter gaan komen. Inmiddels ben ik super ongerust omdat hij niets meer binnenhoudt. We mochten hem gisteren tussen 22.00 en 23.00 wat eten geven, maar dat kwam er direct weer uit. Zojuist heeft hij wat water gedronken, maar dat kwam er ook direct weer uit. Ik ga niet vanmiddag met een hond naar huis die zogenaamd helemaal goed in orde is (want niets te zien op de buikecho) en dat we dan maar prednison moeten gaan gebruiken. Als dat ook niet werkt, sterft hij dit weekend hier in huis. Dus óf er komt ineens toch een oorzaak naar voren die gericht aangepakt kan worden óf hij gaat naar de spoedopname voor infuus en sondevoeding. En dan moeten wij ons eens goed achter de oren krabben hoe verder. :cry:
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 22
Berichten: 4377
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door thom »

Natalie schreef: 25 mei 2023, 06:07
Persistence schreef: 24 mei 2023, 22:49 Jeetje nog steeds onduidelijkheid. Het is voor de artsen ook een zoekplaatje natuurlijk maar je wordt er ook niet geruster op als ze steeds andere dingen zeggen. Ik hoop steeds als ik dit topic open dat er staat: hij is ineens weer gaan eten en alles is weer in orde.
Sterkte, wat een rollercoaster zo. Ik duim voor de prednison!
Ik houd er steeds meer rekening mee dat ze er niet achter gaan komen. Inmiddels ben ik super ongerust omdat hij niets meer binnenhoudt. We mochten hem gisteren tussen 22.00 en 23.00 wat eten geven, maar dat kwam er direct weer uit. Zojuist heeft hij wat water gedronken, maar dat kwam er ook direct weer uit. Ik ga niet vanmiddag met een hond naar huis die zogenaamd helemaal goed in orde is (want niets te zien op de buikecho) en dat we dan maar prednison moeten gaan gebruiken. Als dat ook niet werkt, sterft hij dit weekend hier in huis. Dus óf er komt ineens toch een oorzaak naar voren die gericht aangepakt kan worden óf hij gaat naar de spoedopname voor infuus en sondevoeding. En dan moeten wij ons eens goed achter de oren krabben hoe verder. :cry:
Heel veel sterkte vandaag, hoop zo hard dat ze nu de oorzaak eens gaan vinden. :J:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 10
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Sekreetje »

Wat een stress en ellende. Zou het nog zin hebben om te informeren aan welk neurologisch probleem ze denken en of dat een probleem is met een oplossing? Dan weet je ook of het het waard is om die richting nog te kunnen onderzoeken. Arme Jip en arme jullie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Natalie »

Gelukkig heeft hij zonet toch wat gedronken. Ik raakte echt even in paniek toen al dat water er ook weer uit kwam. Maar hij drinkt alleen uit een bak die buiten staat (rare afwijking, is al vrij lang zo :smile: ) en hij stond vanochtend om half 6 ineens bij de deur naar buiten te kijken. Dus ik liet hem eruit en hij liep in een rechte lijn naar de waterbak toe. Ik denk dat hij iets te gulzig is geweest en dat het water misschien te koud was voor een lege maag. Binnen 5 minuten lag alles er weer uit. Daarna hebben we een klein laag lauw water in die waterbak gedaan. Dat heeft hij leeggedronken en binnengehouden.

Hij wil heel graag buiten zijn, maar we moeten hem nu binnenhouden. Dat is ons gisteren echt op het hart gedrukt: "bescherm hem tegen zichzelf en wees zuinig op de energie die hij nog heeft." Niet onnodig op het koude gras laten liggen en even geen wandelingen meer.
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 23
Berichten: 2057
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Alfilillo »

Ik duim voor meer duidelijkheid vandaag 🤞
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 10
Berichten: 2256
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Fenneke »

Ach wat moeilijk :cry:

Sterkte voor vandaag.
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 28
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door HillieS »

Pff sterkte vandaag!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 2
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Barkley »

Natalie schreef: 25 mei 2023, 07:46 Gelukkig heeft hij zonet toch wat gedronken. Ik raakte echt even in paniek toen al dat water er ook weer uit kwam. Maar hij drinkt alleen uit een bak die buiten staat (rare afwijking, is al vrij lang zo :smile: ) en hij stond vanochtend om half 6 ineens bij de deur naar buiten te kijken. Dus ik liet hem eruit en hij liep in een rechte lijn naar de waterbak toe. Ik denk dat hij iets te gulzig is geweest en dat het water misschien te koud was voor een lege maag. Binnen 5 minuten lag alles er weer uit. Daarna hebben we een klein laag lauw water in die waterbak gedaan. Dat heeft hij leeggedronken en binnengehouden.

Hij wil heel graag buiten zijn, maar we moeten hem nu binnenhouden. Dat is ons gisteren echt op het hart gedrukt: "bescherm hem tegen zichzelf en wees zuinig op de energie die hij nog heeft." Niet onnodig op het koude gras laten liggen en even geen wandelingen meer.
dit is zo begrijpelijk en ook wel herkenbaar - hopelijk knapt hij snel op
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Natalie »

We zijn weer even thuis. We mogen straks terugkomen voor een intake met de chirurg: hij gaat onder het mes.

Er is opnieuw een buikecho gemaakt en de radioloog zag toch wel wat rare dingen bij de darm. Alle andere organen zien er echt gewoon goed uit, maar wat ze bij de darm zag was niet allemaal goed verklaarbaar. Misschien zit er toch een gedeeltelijke obstructie. Ze zien iets vaags op de plek waar Jip gisteren met veel gekwijl en gesmak op reageerde. Ze heeft er twee mensen bij geroepen en er is teveel twijfel over wat ze precies zien, maar het is aanleiding genoeg om dat stukje darm nader te inspecteren. Risico bestaat alsnog dat ze niets vinden, maar niets doen is eigenlijk geen optie. In het ergste geval in zijn buik voor niets open geweest, in het beste geval hebben we de oorzaak te pakken en zijn leven gered.

In het kort wat ik begreep van het overleg tussen de radioloog en de internist: een deel van de darm is gevuld met vloeistof, een ander deel van de darm ineens niet meer. Het gedeelte van de darm waar de vloeistof in zit is iets wijder dan een darm zou moeten zijn; alsof de vloeistof zich daar ophoopt. Het deel waar de vloeistof niet zit, gedraagt zich als een slappe darm. Ik weet niet zeker of ik het goed zeg, maar ze zoomde even in op de maag om te laten zien dat de maag zich met een bepaalde frequentie samentrekt. De maag werkt zoals het hoort. Een deel van de darm doet dat ook, maar een 'slappe darm' laat die samentrekking niet of onvoldoende zien. Ook dat zou door een gedeeltelijke obstructie veroorzaakt kunnen worden. Al met al voldoende aanleiding om niet weg te kijken, maar verder te onderzoeken. En dat kan alleen maar met een operatie.

Rond 15.30 rijden we weer terug.
Maart
Posts in topic: 10
Berichten: 586
Lid geworden op: 16 feb 2023, 06:11
Honden: 3
Contacteer:

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Maart »

Pff, nog even spannend dus... Hopelijk is het inderdaad dan een obstructie en wordt het dan vandaag opgelost.
Wat een vreemde toestand toch :(
www.freshdiets4animals.com

Voedingsadvies op maat.
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 28
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door HillieS »

Poeh, ik hoop zo hard dat het met deze operatie een oplossing is!
Heel veel sterkte vanmiddag!
Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 22
Berichten: 4377
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door thom »

Ik duim, ik duim, ik duim. :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 12
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Crutz »

Hopelijk zit de obstructie er al niet te lang :-(

Zou het nog invaginatie die daardoor zorgt voor een obstructie kunnen zijn? Dat kan ook veroorzaakt worden door het lange niet eten.
Gebruikersavatar
Natalie
Posts in topic: 126
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 mar 2023, 20:56

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Natalie »

Crutz schreef: 25 mei 2023, 13:50 Hopelijk zit de obstructie er al niet te lang :-(

Zou het nog invaginatie die daardoor zorgt voor een obstructie kunnen zijn? Dat kan ook veroorzaakt worden door het lange niet eten.
Ik durf het echt niet te zeggen, ik denk dat ze dat op de echo zouden zien? En hij heeft geen koorts, wat dan meestal wel één van de symptomen is. We gaan erachter komen denk ik, het moet - hoe dan ook - onderzocht worden.

Ik werd net gebeld dat de operatie verschoven wordt naar morgenmiddag 13u. Dat werd doorgegeven door de assistente. Er is morgen namelijk een operatie uitgevallen, dus we kunnen morgen terecht. Ik begreep er niks van, we konden toch vanmiddag al geholpen worden?
"Ja, maar een operatie die deels na 17u plaatsvindt valt onder spoedtarief en morgen kunt u tijdens de reguliere tijd terecht. Dan bent u veel goedkoper uit."
"Is dat al besloten, of mag ik daar nu zelf een keuze uit maken? Want ik was juist zo blij dat we vanmiddag al geholpen kunnen worden."
"Nee sorry mevrouw, de afspraak wordt uitgesteld naar morgen."

Maar gelukkig kreeg ik daarna de chirurg zelf aan de telefoon en kan het toch vanmiddag. Ik werd er al weer helemaal nerveus van, zeker met Pinksteren in het vooruitzicht. Wat als dit het toch niet is? Wat als het hierna toch (nog steeds) niet lekker gaat met Jip? Dan is het Pinksteren en dan gaat niemand mij verder helpen. Nee hoor, doe maar gewoon vandaag :euh:
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 11
Berichten: 5318
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Kells »

Hé bah, wat een gedoe. Fijn dat het toch nog vanmiddag kan.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 3
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Cooper »

Sterkte vanmiddag, hopelijk komt er nu duidelijkheid.
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 10
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Sekreetje »

Wat een achtbaan zo. Ik ga heel hard duimen voor makkelijk oplosbare obstructie en een Jip die voor het weekend weer happy thuis is.
Afbeelding
Fabiola17
Posts in topic: 3
Berichten: 585
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Groningen
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Fabiola17 »

Duimen draaien voor Jip!
(En voor jullie.)
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 5
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door hakunamatata »

Jeetje zeg. Wel fijn dat er nu een mogelijke oorzaak gevonden is en dat de operatie alsnog vanmiddag kan. Mijn duimen draaien hard voor jullie, hoop zo dat de oorzaak gevonden en verholpen kan worden.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 10
Berichten: 2256
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Fenneke »

Ik blijf ook duimen hoor.
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
ingrid48
Posts in topic: 5
Berichten: 350
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door ingrid48 »

spannend..hier draaien ook de duimen :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 5
Berichten: 2567
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Jip eet niet meer.

Bericht door Dirkje »

Wat een zorgen. Ik blijf duimen.
Afbeelding
Plaats reactie