Wat bedoelt Ariël

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2432
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Wat bedoelt Ariël

Bericht door Teckeltoos »

Ariël is mishandeld en in een vat met water gestopt. Takis heeft haar op het nippertje gered.
Ze heeft het ver weg moeten halen maar heeft het overleefd. In het begin was ze extreem bang en wilde het liefst onzichtbaar onzichtbaar zijn. Nu begint ze wat los te komen. Speelt vrolijk met andere honden en zoekt zelfs al toenadering tot Takis. In dit filmpje zie je haar zachtjes in zijn handen bijten.
Is dat zachtjes bijten algemeen hondengedrag, is dit bange honden gedrag of is het typisch Ariël gedrag ?
Wat zou ze hiermee willen zeggen ?


Afbeelding
Nanna

Re: Wat bedoelt Ariël

Bericht door Nanna »

Niks. Is gewoon vriendelijk bek-likken. Maar dan aan een hand.
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4820
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Wat bedoelt Ariël

Bericht door ranetje »

Denk ook dat het een variatie is op bek-likken.
Er kan nog iets bij zitten van op deze manier voorkomen dat ze over de bol geaaid wordt.
Dichtere benadering dan even contact met die hand lijkt ze nog niet te vertrouwen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 1
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Wat bedoelt Ariël

Bericht door hakunamatata »

Dit heb ik wel al vaker bij honden gezien die het contact maken nog erg spannend vinden maar toch ook weer fijn beginnen te vinden. Dan is het een soort ontdekken en aftasten met de bek zoals een pup ook de wereld ontdekt. Ik heb zelf ook al vaker opvangers gehad die zo begonnen met het contact maken en toen het vertrouwen er meer kwam verdween het (ook omdat ik het zelf ombuig denk ik).
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Plaats reactie