Communicatie

Subforum voor alle fototopics!
Rosanne
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Communicatie

Bericht door Rosanne »

Diana schreef: 06 okt 2023, 13:10
Rosanne schreef: 06 okt 2023, 12:42 @Diana Super grappig om te zien dat Mila ook haar kont in de strijd gooit. Brego doet dat ook veel. Soms vragen mensen zich wel af of ze een pup bij een oudere hond moeten zetten, maar als je dit dan zo ziet. Echt goud waard.
Ja, grappig, en ik zag dat over de pup heen gaan staan (maar niet op een gespannen, punt-makerige manier) ook in het filmpje van @malinois. Mila doet dat overigens alleen bij honden die zij als intimi beschouwt.

Ik denk dat het er ook wel echt aan ligt hoe 'oud' de oudere hond is. Mila is nog steeds speels, maar ze is ondertussen 1,5 jaar ouder dan in het filmpje en nu zou ik het denk ik niet meer doen. Vooral omdat een jonge pup erbij voor haar nu geen meerwaarde meer zou hebben, ze is nu vooral gesteld op haar rust en spelen met mij. Spelen met de andere honden doet ze nog maar heel, heel zelden, maar ze heeft toch zeker een jaar nog grote lol gehad met Fayah.
Hoewel het hier natuurlijk wel zo is dat er voor een pup genoeg afleiding is door de andere honden, en Fayah al meteen toen ze hier kwam supergoed in de gaten had dat ze Mila ook wel eens gewoon met rust moest laten. Geen probleem, er waren altijd andere speelmaatjes voor handen, dus zij heeft daar Mila nooit voor hoeven lastigvallen als die er even niet op zat te wachten. Dus als ik echt per se een pup erbij zou willen, zou het zeker wel kunnen, maar voor Mila zou het nu niet meer hoeven. Gelukkig is Fayah inmiddels een verstandige dame van 1,5, dus achteraf gezien was de timing echt perfect en hebben ze echt nog een fijne band kunnen opbouwen, waar samen spelen ook een grote rol in heeft gespeeld.
Ja precies. De ene oudere hond is de andere ook niet. Back in de days hadden wij ook toch besloten een pup bij de toen 9 jarige hond te zetten. Hij gedroeg zich eigenlijk al heel oud, vond het leven wel prima, maar nooit echt uitbundig blij. Toen de pup erbij kwam was dat voor hem eigenlijk het beste wat wij ooit hebben gedaan. Hij was vrolijk, wilde spelen, onwijs lief voor de pup. Hij heeft echt genoten. Hele andere hond gekregen.
Laatst gewijzigd door Rosanne op 06 okt 2023, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Diana
Posts in topic: 6
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Rosanne schreef: 06 okt 2023, 13:16
Diana schreef: 06 okt 2023, 13:10
Rosanne schreef: 06 okt 2023, 12:42 @Diana Super grappig om te zien dat Mila ook haar kont in de strijd gooit. Brego doet dat ook veel. Soms vragen mensen zich wel af of ze een pup bij een oudere hond moeten zetten, maar als je dit dan zo ziet. Echt goud waard.
Ja, grappig, en ik zag dat over de pup heen gaan staan (maar niet op een gespannen, punt-makerige manier) ook in het filmpje van @malinois. Mila doet dat overigens alleen bij honden die zij als intimi beschouwt.

Ik denk dat het er ook wel echt aan ligt hoe 'oud' de oudere hond is. Mila is nog steeds speels, maar ze is ondertussen 1,5 jaar ouder dan in het filmpje en nu zou ik het denk ik niet meer doen. Vooral omdat een jonge pup erbij voor haar nu geen meerwaarde meer zou hebben, ze is nu vooral gesteld op haar rust en spelen met mij. Spelen met de andere honden doet ze nog maar heel, heel zelden, maar ze heeft toch zeker een jaar nog grote lol gehad met Fayah.
Hoewel het hier natuurlijk wel zo is dat er voor een pup genoeg afleiding is door de andere honden, en Fayah al meteen toen ze hier kwam supergoed in de gaten had dat ze Mila ook wel eens gewoon met rust moest laten. Geen probleem, er waren altijd andere speelmaatjes voor handen, dus zij heeft daar Mila nooit voor hoeven lastigvallen als die er even niet op zat te wachten. Dus als ik echt per se een pup erbij zou willen, zou het zeker wel kunnen, maar voor Mila zou het nu niet meer hoeven. Gelukkig is Fayah inmiddels een verstandige dame van 1,5, dus achteraf gezien was de timing echt perfect en hebben ze echt nog een fijne band kunnen opbouwen, waar samen spelen ook een grote rol in heeft gespeeld.
Ja precies. De ene oudere hond is de andere ook niet. Back in de days hadden wij ook toch beslopen een pup bij de toen 9 jarige hond te zetten. Hij gedroeg zich eigenlijk al heel oud, vond het leven wel prima, maar nooit echt uitbundig blij. Toen de pup erbij kwam was dat voor hem eigenlijk het beste wat wij ooit hebben gedaan. Hij was vrolijk, wilde spelen, onwijs lief voor de pup. Hij heeft echt genoten. Hele andere hond gekregen.
Ach, wat heerlijk als een hond zo opleeft dan! :hartjes:
Mila was nog niet echt ingekakt, vandaar dat ik het sowieso wel aandurfde. Nu is ze wel echt bejaard hoor, dus nu zie ik meer aan dit soort dingen dat ze graag in elkaars gezelschap zijn:

Afbeelding
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 11
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Wat een prachtige filmpjes! :I:

Die geluiden van de kwispelende staarten bij Xanu en pup Xygan. Ze vinden elkaar inderdaad vanaf moment 1 al heel erg leuk. Ze willen elkaar ook duidelijk betrekken in het spel.
Xena die het te verduren krijgt met de baldadige pup Xanu.
Mila met haar 'achteruit inparkeren' bij Fayah. Hier zie je ook dat Mila haar eigenlijk heel erg leuk vindt.
Plaats reactie