Persistence schreef: 17 jan 2024, 16:40
Ben ik de enige die hem juist als slungelpup zo leuk vond?
Hij wordt wel een mooie imposante hond, karakter klinkt super, ik had ze toch scherper verwacht op de een of andere manier als herder zijnde.
Hij was ook leuk als pup, maar ik heb niet zoveel met pups.
Kan ze altijd wel groot kijken. Je kunt niets met een pup en hebt er alleen maar veel werk van, al viel dat bij Cash enorm mee. Hij was de makkelijkste pup ooit.
Scherp zijn ze absoluut niet, hoort ook niet bij het ras. Al schijnen er wel lijnen te zijn waar het wel in zit.
Ik wil absoluut geen scherpe hond. Dat is ook één van de redenen geweest om voor een Beauceron te kiezen en niet voor een (werklijn) Duitser.
Ik wil niet bij de deur hoeven waarschuwen voor de hond. Nu hoef ik alleen maar te zeggen dat ze hem even moeten negeren en dat hij dan vanzelf naar ze toe komt. Ideaal.
Volwassen Beaucerons hebben meestal weinig interesse in wat er om hun heen gebeurt. Dat wordt gewoon genegeerd. Totdat ze het echt niet vertrouwen, dan grijpen ze wel in.
Cash heeft op dit moment wat moeite met vreemde honden. Maar alleen als ze in zijn bubbel komen. Als dat gebeurt gromt hij diep, niet meer en niet minder. Niet als een idioot uitvallen aan de lijn o.i.d.
Bij hem komt het hoofdzakelijk voort uit onzekerheid. Zijn hormonen en leeftijd zullen ook niet helpen.