Scarlet heeft een bijzonder hartje

Plaats reactie
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Scarlet heeft een bijzonder hartje

Bericht door EchoMira »

We waren vandaag naar de dokter en die hoorde het ook.
Het klopt sowieso heel hard en onregelmatig. Met extra geluidjes.

Ze is trouwens nog steeds dun. Ook al vreet ze zich rond aan allerlei vorstelijk eten. Prima poep en gewoon normaal energie.
Mira is een jaar ouder en die is duizend keer fitter.

Wat een kutpraktijk trouwens. Echt op het laagste niveau slecht geregeld. Zelfs het wisselgeld geven lukte niet.
Ik ga gewoon terug naar ome arjen.
Tineke
Posts in topic: 1

Re: Scarlet heeft een bijzonder hartje

Bericht door Tineke »

Moet ze aan de medicatie ervoor of is dat niet nodig.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wat was de diagnose? Dat ze nog steeds wat aan de dunne kant is vind ik begrijpelijk. Zo lang heb je haar nog niet en bij een druk hondje vliegen de kilo's er niet gelijk aan.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Tineke schreef: 10 okt 2025, 21:52 Moet ze aan de medicatie ervoor of is dat niet nodig.
Dat kun je nader laten bepalen maar ze is helemaal niet beperkt in haar doen en laten.
Ik denk dat het stress was. Ze was voor het eerst met mij naar de dierenarts en ik was ook nog geirriteerd omdat ik anderhalf uur moest wachten. Dan kwam die dierenarts even betasten en doen.

In het dagelijks leven is er helemaal niets aan haar te ontdekken. Ze huppelt en drinkt en doet en is nooit buiten adem of flauw.
Ze is altijd blij en actief. Of ze slaapt maar dat doen de anderen dan ook.
Ik zou gewoon niet zo goed weten waarom ik daar pillen in zou gaan stoppen.

Ik heb haar schorre blaf laten zien. Ja, keelgebied maar nee daar was alles gewoon.

Oorcreme. Ze heeft een ontstoken vouwtje. Gaat meteen over.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kells schreef: 10 okt 2025, 22:02 Wat was de diagnose? Dat ze nog steeds wat aan de dunne kant is vind ik begrijpelijk. Zo lang heb je haar nog niet en bij een druk hondje vliegen de kilo's er niet gelijk aan.
Nee geen diagnose. Ik vroeg of hij dat ook hoorde en toen zei hij "ja. ik hoor het. Rommelig. Bijgeluidjes en onregelmatig.". Meer diagnose is er niet ontstaan.
Ook omdat het een soort lucille ball dierenkliniek was.

En er is nog geen gram aangevlogen. Terwijl ze prima eet en poept.

Ik maak me ook gewoon niet zoveel illusies over massafok haarhondjes. Daar zit je al snel aan een minder degelijk exemplaar.
Geeft niets. We zijn dolblij met onszelf en elkaar. Oooeh!
Nanna

Bericht door Nanna »

Bakkie had dat ook. Die werd vijftien.
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 10 okt 2025, 22:52
Kells schreef: 10 okt 2025, 22:02 Wat was de diagnose? Dat ze nog steeds wat aan de dunne kant is vind ik begrijpelijk. Zo lang heb je haar nog niet en bij een druk hondje vliegen de kilo's er niet gelijk aan.
Nee geen diagnose. Ik vroeg of hij dat ook hoorde en toen zei hij "ja. ik hoor het. Rommelig. Bijgeluidjes en onregelmatig.". Meer diagnose is er niet ontstaan.
Ook omdat het een soort lucille ball dierenkliniek was.

En er is nog geen gram aangevlogen. Terwijl ze prima eet en poept.

Ik maak me ook gewoon niet zoveel illusies over massafok haarhondjes. Daar zit je al snel aan een minder degelijk exemplaar.
Geeft niets. We zijn dolblij met onszelf en elkaar. Oooeh!
Dat is het belangrijkste.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc

Bericht door Marc »

Had je geen afspraak gemaakt? Want dan hoef je echt geen anderhalf uur te wachten daar. En als de dierenarts zich ook maar enige zorgen had gemaakt hadden ze een echo gemaakt. Had je die man? Met kort haar en een soort Oost Europese achtergrond? Die behandelt Bas vaak en is echt een hele goede dierenarts. Toen Bas haar onregelmatige hart raar begon te doen is dat meteen gedaan en opgelost.

Dus ik denk dat er niks aan de hand was met haar hart waar je je zorgen over hoeft te maken. Anders hadden ze zeker doorgepakt daar.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Bad heeft trouwens ook al sinds we haar hebben een raar hart. Slaat over en gaat keihard en dan weer normaal.
Afbeelding
twinkeltje

Bericht door twinkeltje »

Klinkt als versnelde schildklier, maar kan natuurlijk van alles wezen
Ach als ze er geen last van heeft lekker zo laten
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 11 okt 2025, 08:21 Had je geen afspraak gemaakt? Want dan hoef je echt geen anderhalf uur te wachten daar.
Vooraf online maar natuurlijk ook aangemeld bij de balie.
Alles prima. Vult u dit formulier vast in. Had ik allemaal online al ingevuld maar prima.
Ingevuld. Op de balie gelegd en mevrouw aangekeken. Die was aan de telefoon maar knikte.
Prima.

Na 50 minuten maar even gecheckt of er iets mis ging of dat we echt bijna een uur vertraagd worden.
Ging ze navragen. 5 minuten later komt ze terug. "U bent de volgende".
Ging er gewoon weer 4 voor en sluitingstijd zat er aan te komen. Nou is er veel wat duitsers goed doen maar doorwerken na sluitingstijd is daar niet een van.

Dus ik weer naar die balie. Drukker dan bij de kassa van de kaufland.
"Ik merk dat het niet zo vlot. Kan ik een andere afspraak maken."
" Ja dat kan wel. Even kijken.....momentje hoor....u staat niet in het systeem."
Toen werd ik wel een beetje pissig.

Lag dat kutformulier nog steeds op die balie

En als de dierenarts zich ook maar enige zorgen had gemaakt hadden ze een echo gemaakt. Had je die man? Met kort haar en een soort Oost Europese achtergrond?
Turks. Met dat hele grote hoofd.
Is vast een goede dierenarts. Ik was zo dom geweest om haar eu paspoort niet mee te nemen want ik wilde haar eigenlijk alleen maar kennis laten maken en bespreken of ze getiterd kan worden.
Maar nee. Het bleef bij even praten en luisteren want tja "hoe kan ik weten dat dit echt uw hond is?"
"Komen er veel mensen de honden van andere mensen laten behandelen? De chip staat toch op mijn naam."
"We moeten het paspoort hebben."
"Dus u kunt aan de hond niet zien dat ze van mij is maar aan het paspoort wel? Want daar staat mijn naam ook niet in."

Nouja, zo'n bezoek was het dus.
Bij het vetrekken kon ik niet betalen want ze hadden nieuwe pinautomaten en die doen niet aan nederlandse passen.
Meer dan de helft van hun klanten is nederlandse en ze heeft dat verhaaltje in de 1,5 18 keer verteld.
Ik heb echt nog nooit zo'n ballentent gezien.

Maakt verder niet uit hoor. Het gaat nergens altijd alleen maar goed maar hier ging op die dag helemaal niets goed. :LOL:
Dus ik denk dat er niks aan de hand was met haar hart waar je je zorgen over hoeft te maken. Anders hadden ze zeker doorgepakt daar.
Ik zat ook niet echt te wachten op doorpakken, hoor. Ze is niet ziek.
Ik kwam gewoon mijn nieuwe hondje laten zien en of hij even wilde luisteren en dat is gelukt.
Ik denk zeker dat hij iets geregeld had als hij zich wel zorgen maakte.
Nu geen titeren of enten of zelfs tandjes schoonmaken tot het hartje is bekeken. Daar hou ik dan weer wel van.
Dus dat gaan we nu doen. Pillen gaan er niet in. Ze is in prima conditie. Net een uur mee gewandeld en gespeeld. Niets aan de hand. Dat is geen hartpatient.
Ik denk echt dat het stress is. Paniekaanvalletjes. Ze trekt er ook een hoofd bij.
Plaats reactie