Be different schreef: ↑30 nov 2025, 21:12
De ellende is dat ik nu nog geen pus zie , kan proberen hepar in te zetten natuurlijk.
Ik geef hem mrtacam, hebben we altijd in huis dus wel zo handig
Ja metacam is prima. Het valt heus niet mee om zo'n zere vinger te hebben.
Ik zou niet gaan prikken. Dit is duidelijk heel hard onderweg naar buiten. Laat het maar even rijpen.
Een korstje is ook niet erg.
Die stootkuur kan altijd nog.
Het is belangrijk dat het goed heelt maar daarom heb je nog geen haast met genezen.
Donna had ooit zon teen. Ab kuur etc. En het werd dikker. Het bleek een teek. Je verzint het niet.
Schoonhouden en als je niks kan vinden en hij is zo boos en pijn? Ging ik ook. Anderzijds metacam werkt ook onstekingremmend toch ? Of ben ik nu in de war ( wat ook kan )
Hewi schreef: ↑30 nov 2025, 23:26
Donna had ooit zon teen. Ab kuur etc. En het werd dikker. Het bleek een teek. Je verzint het niet.
Schoonhouden en als je niks kan vinden en hij is zo boos en pijn? Ging ik ook. Anderzijds metacam werkt ook onstekingsremmend toch ? Of ben ik nu in de war ( wat ook kan )
Ja Metacam is wel iets ontstekingsremmend, moor een echte flinke ontsteking ruimschoots onvoldoende.
Het gaat al wat beter, we hebben hem en een kap om gedaan en een speciale nekband die ik destijds voor mijnToller had gemaakt omdat die geen kap om kon. Met windhonden is dat altijd een gedoe, maar hij kan er nu niet meer bij (met alleen een kap dus wel grrrrrr)
We smeren met hydrocortiderm , hij mag alleen op straatje uit en niet door de plassen en blubberklei lopen (maar dat doet hij ook niet vrijwillig) dus even aankijken verder.
Hoe gaat het nu?
Ik moest er aan denken omdat Mira gisteren ineens een heel dikke pijnlijke voorpoot had.
Inmiddels gezien dat er een open wondje tussen de tenen zit. Ze loopt weer relatief normaal en het is al minder dik dus gaat hier vanzelf over.
Ook iets van een abcesje denk ik.
galga's schreef: ↑08 dec 2025, 17:11
Een van voren dichtgeplakte windhonden korf is een prima alternatief voor een kap. Geeft veel minder stress bij mijn meiden
Dat hadden we eerst, maar na 3 korfjes in stukken waren we daar klaar mee.