Vandaag met hem naar de Welkoop geweest. Ik ben toen hij wakker werd eerst met hem en Raaf de tuin in gegaan, even gespeeld en gelopen en toen de auto in. Vond ie niet leuk maar hij ging toch zelf vanaf mijn schoot de doos in, het wordt dus echt al beter. Na een paar minuten weer gaan rijden met een bezorgde pup, dekentje er weer wat overheen en 'vooruit dan maar' leek ie te denken (niet dat ik dat kon zien maar hij miemelde heel weinig).
Bij de welkoop aangekomen ben ik een paar minuten in de auto blijven zitten want wat een geluiden allemaal, hij moest het even laten bezinken. Heb hem toen alleen meegenomen naar buiten en hem daar ook even laten acclimatiseren, vervolgens wilde ik de winkel ingaan maar bedacht dat hij misschien wel moest plassen. Dus een grasstrook opgezocht en daar een stukje gelopen, gezeten, gekeken en gesnuffeld maar meneertje ging niet plassen. Hij vond alle auto's en vrachtwagens best spannend. Na een half uur ben ik toch maar de winkel ingegaan, hopend dat hij niet zou plassen of dat ik het op tijd zou zien en hem nog naar buiten zou kunnen nemen.
Wat rijdt daar toch allemaal en wat maakt het een herrie?
Waar is dit allemaal goed voor?
In de armen mee naar binnen genomen en hij was in eerste instantie flink onder de indruk, ik ben snel doorgelopen naar de hondenafdeling en heb hem daar neergezet. Nee hoor, daar was hij nog niet aan toe! Okee, dan hou ik je nog even vast, gaan we knuffels van dichtbij bekijken, dat was wel goed. Een paar minuten later kwam een medewerker erbij en ze bleef superfijn op afstand, na een paar minuten kletsen (ze vroeg nog wat ik voor touw aan m'n broek had hangen

, dat is het geknoopte fleecetouw met slierten wat aan m'n riem hangt zodat de smurf daarin hangt ipv in m'n broek, dat vond ze heel handig en ging ze onthouden zei ze

) vroeg ik of ze door de hurken wilde om te kijken of hij naar haar toe zou gaan. Dat wilde ze wel en ze was echt een hondenmens volgens mij want ze ging niet lokken en toen de smurf even bij haar kwam snuffelen ging ze ook niet meteen aanhalen of tegen hem praten. Nadat hij bij haar geweest was kwam hij even bij mij schuilen: wat hij nou toch weer voor spannends gedaan had!

. Toen ging hij terug naar haar en klom tegen haar op en ging kusjes geven

. Wat is dat toch mooi om te zien hoe hij elke keer weer loskomt als hij de tijd maar krijgt om het op zijn eigen tempo even aan te kijken zonder druk.
Even later gingen we samen op onderzoek uit en toen ik een paar meter verder was met hem en naar donutkussens aan het kijken was hoorde ik iemand een piepspeeltje indrukken... en daar ging m'n smurf hoor

. Ik liet het lijntje maar los en ben achter hem aangelopen naar de mevrouw met het speeltje, ze verontschuldigde zich nog maar dat was nergens voor nodig natuurlijk! Zo leuk hoe hij zich toen al zo vrij voelde om erop af te lopen

.
Toen kwamen we nog joekels van Vlaamse/Franse (of andere) reuzen tegen (heb weleens gevraagd wat ze nou zijn maar ben het weer vergeten). Hij vond het spannend maar ook heel interessant.
Nog even een stukje gelopen en gesnuffeld, toen kwamen we 'zijn' medewerker weer tegen en heeft hij haar even geholpen met wat vetbedjes op te ruimen

en knuffels gegeven en daarna zijn we gaan afrekenen. Heb hem op de toonbank gezet en daar nam hij nog een koekje in ontvangst en vanaf daar naar de auto getild. Ravi eruit gehaald en nog even samen naar de grasstrook. Nou, dat liep een stuk beter maar plassen deed ie niet, in tegenstelling tot Raaf

.
Toen de auto weer in, nog steeds Heel Stom maar toch al minder Erg. Op de terugweg met iemand gebeld op de speaker en dat vond ie even raar maar al snel niet interessant meer. Eenmaal thuis weer lekker naar de zijtuin en buiten iedereen begroeten, zó blij dat ie weer thuis was

. En meteen plassen, hèhè.
Eindelijk weer veilig
Oh en het moment van de dag hadden we vanmorgen na het ontbijt al te pakken. Hij was nog in de keuken en ik was wat spullen aan het opruimen, toen ik terugkwam kon ik hem niet vinden...
En nu ligt ie te dromen