Echo beurs

Plaats reactie
EchoMira
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Echo beurs

Bericht door EchoMira »

Ze is in orde, hoor. Geen zorgen.
Maar ik sta toch een beetje achter mijn oor te krabben.

Echo heeft een zere schouder (blauwe plek op rechts), een zere buitenkant van de pols ook op rechts en een blauwe plek met schaafwondjes op haar borst en binnenkant van de voorpoot links.
Ze is dus op de een of andere manier van rechts te grazen genomen met een aanzienlijke kracht.

Maar ik heb haar constant onder ogen. In huis gebeurt zoeits niets. Tijdens het wandelen is ze al weken continu in zicht geweest.
Het enige dat kan is dat ze klop heeft gehad van de schapen. Dat kan inderdaad ook buiten mijn zicht gebeurd zijn. Maar er is juist een groot wederzijds respect.

Ze is soms alleen buiten in de grote tuin met de schapen en dat gaat al jaren gewoon goed.

Of mis ik iets anders, maar wat dan?

Ze hoeft verder geen behandeling. Ze loopt niets eens kreupel. Dat is niet waar het om gaat. Het is meer dat ik gewoon niet echt zie waar ze zo'n smak gemaakt heeft.
Mo-yi
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Echo beurs

Bericht door Mo-yi »

Echt blauwe plek, blauwe plek of kan het ook verkeerd terecht gekomen zijn? ( van de bank geschoven, of uit de auto misschien? maar dat zie je dan wel gebeuren denk ik ) raar..dan zou je toch aan een beuk van een schaap denken dan. Heb je arnica in huis of zoiets?
Afbeelding

2011-2025
Josefien
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Ja, we missen soms wel eens iets.

Een tijdje geleden had Merlijntje een slappe staart. Terwijl hij hem normaliter fier hoog draagt. Geen pijn, maar iets van verlamming. Gelukkig verdween dit na een dag of twee. Maar ik vroeg me we al hoe een hond, die niet zwemt, aan een coldwatertail komt? Wat heb ik gemist, dat hij dit opliep?
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nee, het is niet het type dat van een bank valt en dan echt pijnlijke blauwe plekken en schaafwondjes heeft.
Uit de auto komen, daar ben ik bij.

Arnica is passend inderdaad maar daar zijn de plekken te licht voor. Je moet het inmasseren om de werking te krijgen en dat is nu onnodig pijnlijk terwijl het over 3 dagen ook vanzelf wel is. Ik laat haar dus liever gewoon met rust.
Pijnstilling hoeft ook niet. Het is echt meer dat ik me verbaas.

Ze kan ook van de wenteltrap in de stal gevallen zijn als ze achter een rat aan zat, ofzo.
Tineke

Bericht door Tineke »

Een schaap is denk jk best wel een optie. Bij de paarden van mijn dochter lopen ook een paar schapen, vier stuks een klein ras , en het rammetje daarvan is echt pittig en moet he in de gaten houden want hij komt echt op je af om je een beuk te geven.
Niet de paarden, hij kijkt wel uit , maar mensen wel.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hoe is ze nu met de schapen? Ik neem aan dat als ze een beuk heeft gehad van een schaap ze nu wel ander gedrag vertoond dan eerder tegen de schapen?
Afbeelding
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Taro tikt nooit latjes bij de behendigheid, hij springt juist altijd 2x te hoog uit pure levensvreugde. Maar woensdag kwam hij op de een of andere manier midden in een hindernis terecht en nu mist hij wat huid van zijn voorpoot. Ik denk dat hij weggleed op het glibberige decembergras bij de afzet.

Bij Echo denk ik ook zoiets. Was aan het sprinten, gleed weg en knalde tegen een paal aan. Dit zijn geen klunzige hondjes (in tegendeel) maar glad is glad.
Afbeelding
Flamme

Bericht door Flamme »

EchoMira schreef: 20 dec 2025, 23:38
Ze kan ook van de wenteltrap in de stal gevallen zijn als ze achter een rat aan zat, ofzo.

Ik zou kijken hoe ze nu reageert op de schapen. Gewoon terwijl jij ergens van een afstand gras staat te bestuderen ofzo.

Als haar reactie hetzelfde is als altijd dan zou ik gokken op iets wat je hierboven schetst.

Flamme, de enige saarloosteef die ik gehad heb, klom de ladder op, het dak op.
Mocht ze niet, deed ze toch en ze was me te snel af nadat ik zo onnozel was om te geloven dat ze het na de eerste keer niet meer zou doen.
Ws. is ze eraf geschoten want ze had een blauwe oksel. Beetje zoals jij ook beschrijft.
Nooit kunnen achterhalen of het dat echt was. Maar het was de enige verklaring.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Of die buurhond is weer bezig geweest
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 2
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hoe is het nu met haar?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc

Bericht door Marc »

Smoushond schreef: 21 dec 2025, 07:05 Hoe is ze nu met de schapen? Ik neem aan dat als ze een beuk heeft gehad van een schaap ze nu wel ander gedrag vertoond dan eerder tegen de schapen?
Dit is een hele goede opmerking. Loop eens mee naar de schapen met haar. Kijk eens hoe ze er nu mee omgaat. Dan weet je snel genoeg hoe dat zit. Mijn schapen zijn heel agressief op honden. Bas is een keer echt te grazen genomen en het gillen ging door merg en been. Ze werd over de grond gebeukt en maakte zich onderdanig wat haar tot een boxbal maakte want schapen hebben schijt aan onderdanige signalen van een hond. Ik heb er echt moeten redden door als een soort Tarzan over de hekken te vliegen en de schapen weg te jagen en haar op te tillen. Als ik er niet bij was hadden ze haar doodgemaakt denk ik. Ze rolde over de grond en de schapen trapten en ramden er op los.
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Is ze niet gewoon tijdens het rennen over de kop gevlogen of zo ? Ze rent zo hard. Of van trap midden in nacht?
Groetjes Heidi

Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Josefien schreef: 20 dec 2025, 23:30 Ja, we missen soms wel eens iets.

Een tijdje geleden had Merlijntje een slappe staart. Terwijl hij hem normaliter fier hoog draagt. Geen pijn, maar iets van verlamming. Gelukkig verdween dit na een dag of twee. Maar ik vroeg me we al hoe een hond, die niet zwemt, aan een coldwatertail komt? Wat heb ik gemist, dat hij dit opliep?
Omdat het ook wel broken tail syndrome wordt genoemd.
Het heeft op zich niet zo veel met water te maken, maar met overbelasting en mogelijk een vorm van kou vatten.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

ranetje schreef: 21 dec 2025, 11:28
Josefien schreef: 20 dec 2025, 23:30 Ja, we missen soms wel eens iets.

Omdat het ook wel broken tail syndrome wordt genoemd.
Het heeft op zich niet zo veel met water te maken, maar met overbelasting en mogelijk een vorm van kou vatten.
Wuilus heeft dat een keer gehad en die was gecoupeerd. Dat is heel triest want dan zitten ze altijd op die stomp wat het extreem pijnlijk maakte. Ze had precies een stomp zo lang als je vinger en dus zat die hakwond altijd tegen de grond. Ze kon en wilde gewoon niet meer zitten toen. Echt sneu.
Afbeelding
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Gut, ik verwachtte te lezen dat je met Echo naar een of andere hondenbeurs of -show ging

Maar sneu, beterschap!
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kells schreef: 21 dec 2025, 10:44 Hoe is het nu met haar?
Oh prima. Maar het was al prima hoor.

Ik heb vandaag even opgelet rondom de schapen maar daar zie ik geen gedragsverandering. Ze is gewoon niet met ze bezig zoals eigenlijk altijd.
Ik denk dat het dus toch iets anders was.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Lothian schreef: 21 dec 2025, 07:47 Taro tikt nooit latjes bij de behendigheid, hij springt juist altijd 2x te hoog uit pure levensvreugde. Maar woensdag kwam hij op de een of andere manier midden in een hindernis terecht en nu mist hij wat huid van zijn voorpoot. Ik denk dat hij weggleed op het glibberige decembergras bij de afzet.

Bij Echo denk ik ook zoiets. Was aan het sprinten, gleed weg en knalde tegen een paal aan. Dit zijn geen klunzige hondjes (in tegendeel) maar glad is glad.
Nee, het zijn turnkindertjes. Maar het zou kunnen.

Ik denk niet dat ik er achter kom.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Vanmorgen zag ik het wel. Het zijn inderdaad de schapen geweest.
Echo is beleefder en ze heeft een heel specifiek blafje dat ze alleen geeft als ze het spannend vindt. Dat heb ik haar bij enge situaties zien doen maar nooit eerder bij de schapen.

Ik ben er eigenlijk wel blij mee want het zat me dwars. Je gaat toch twijfelen of je iets niet gezien hebt.
Dit heb ik natuurlijk ook niet gezien maar het is niet echt gevaarlijk en ze heeft voortaan wel wat meer respect voor mijn ouwe ooien. :F:
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ze heeft er in ieder geval wat van geleerd. :lol1:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Plaats reactie