Hoopers met Lolo

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
Frootje
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Hoopers met Lolo

Bericht door Frootje »

Wij hadden vandaag voor de eerste keer hoopers. Ze kende het nog niet, maar vond het erg leuk! :F:

Eerst moest ze leren naar de grondtarget toe te lopen. Dat is normaal gesproken voor mij een hele klus want als ze iets op de grond ziet liggen en erheen gestuurd wordt door mij zal ze het vaak proberen op te pakken om aan mij te geven. Dat gebeurde deze keer niet dus daar was ik blij mee. :engel:

Daarna kwam ik erachter dat haar naar de grondtarget sturen met 'touch' wat onhandig was want zodra er iets in de weg staat, zal ze proberen dat aan te raken. :LOL: Dus maar even snel een naam gegeven aan het grondtarget zodat ze het weer zou begrijpen. Daar moest ze heel even over nadenken maar met een kleine hint begreep ze het weer en daarna was het smooth sailing en ging het eigenlijk gewoon heel goed. :F:

We vonden het erg leuk, nog 5 lessen te gaan!

Excuses voor de foto's in beeld. Er was geen manier om mensen te blurren en we mogen alleen filmen als je zorgt dat de andere mensen onherkenbaar blijven. :D

Afbeelding
Jetski
Posts in topic: 1
Welke: Portugese waterhond

Re: Hoopers met Lolo

Bericht door Jetski »

Gaat super!
Grappig dat aanraken van de hoopers. Maar ze heeft snel door wat wél de bedoeling is. :hartjes:
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Slimme Aloy :I:
Frootje
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Jetski schreef: 12 feb 2026, 10:26 Gaat super!
Grappig dat aanraken van de hoopers. Maar ze heeft snel door wat wél de bedoeling is. :hartjes:
Ja, ze had het snel door! En de tweede keer wist ze het ook nog en hoefden we het niet opnieuw te doen. Wel fijn hoor, zo'n hond die alles zo snel leert! Al leert ze ook wel snel de verkeerde dingen als je niet uitkijkt en je timing slecht genoeg is. :LOL:

CatnDog schreef: 12 feb 2026, 14:38 Slimme Aloy :I:
Heel slim! We hebben inmiddels ook les twee gehad. Dat ging een stuk minder lekker, maar dat was niet omdat Aloy het niet goed deed. Integendeel, omdat het met mij niet zo goed ging had ze eigenlijk geen zin om spelletjes te doen en kwam ze niet uit haar werkmodus. Pas toen ik ging zitten (ze had al meerdere keren driftig de stoel aangewezen :F: ) was ze tevreden en wilde ze zich weer op de hoops focussen, maar ja. Ik kan op een stoel zitten of hoopers doen, ik kan dat (nog?) niet tegelijk. :LOL: Hoewel ik wel twee keer vanaf de stoel het commando gaf en ze het toen keurig deed dus misschien kan ik het leren vanaf een draaikruk? :engel:

Gelukkig was mijn moeder mee, die heeft haar toen overgenomen en toen deed Aloy het ineens weer keurig. :F: Hopelijk gaat het volgende keer met mij weer beter zodat ik het weer zelf kan. :ok:
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2

Bericht door ranetje »

Frootje schreef: 20 feb 2026, 14:58 Hoewel ik wel twee keer vanaf de stoel het commando gaf en ze het toen keurig deed dus misschien kan ik het leren vanaf een draaikruk? :engel:

Gelukkig was mijn moeder mee, die heeft haar toen overgenomen en toen deed Aloy het ineens weer keurig. :F: Hopelijk gaat het volgende keer met mij weer beter zodat ik het weer zelf kan. :ok:
Misschien is deze kruk met 360 graden draaien wat voor je? :D
Afbeelding
Frootje
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Oh wat handig, dankjewel! Ik denk dat ik dat gewoon ga proberen eigenlijk. Ik wil op zich wel gewoon alles te voet doen wanneer dat lukt, maar op dagen dat dat niet haalbaar is is de keuze niet hooperen of iets anders proberen. Ik denk dat Aloy in principe wel slim genoeg is om het op stem en armgebaren te kunnen als ik ergens op blijf zitten! En voor haar is dat ook leuker dan een baasje dat maar doorbijt en vervolgens een aanval krijgt, terwijl zij al aangaf dat het niet goed ging komen. :oeps: Ik heb trouwens ook wel een rolstoel dus dat zou ook nog een optie zijn, maar ik heb eigenlijk geen zin om dat lel in de auto te gooien voor een uurtje hoopers. In de praktijk vind ik dat voornamelijk een onding (en dan kan ik ook nog eens mijn bovenlijf niet gebruiken om haar te sturen).
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 2

Bericht door ranetje »

Frootje schreef: 20 feb 2026, 19:18
Oh wat handig, dankjewel! Ik denk dat ik dat gewoon ga proberen eigenlijk. Ik wil op zich wel gewoon alles te voet doen wanneer dat lukt, maar op dagen dat dat niet haalbaar is is de keuze niet hooperen of iets anders proberen. Ik denk dat Aloy in principe wel slim genoeg is om het op stem en armgebaren te kunnen als ik ergens op blijf zitten! En voor haar is dat ook leuker dan een baasje dat maar doorbijt en vervolgens een aanval krijgt, terwijl zij al aangaf dat het niet goed ging komen. :oeps: Ik heb trouwens ook wel een rolstoel dus dat zou ook nog een optie zijn, maar ik heb eigenlijk geen zin om dat lel in de auto te gooien voor een uurtje hoopers. In de praktijk vind ik dat voornamelijk een onding (en dan kan ik ook nog eens mijn bovenlijf niet gebruiken om haar te sturen).
Het is een klein pakketje om mee te nemen, dus ook dat lijkt me wel fijn.
Volgens mij zijn jij en je hondje zo mooi op elkaar ingespeeld dat het met gebaren als aanwijzing moet lukken als jullie er beiden een beetje aan gewend zijn :ok:
Afbeelding
Plaats reactie