Nannydog slaat toe

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna
Posts in topic: 92

Re: Nannydog slaat toe

Bericht door Nanna »

Amerikaanse vrouw krijgt schadevergoeding van 5,4 miljoen dollar nadat ze werd gebeten door Belgische Mechelaar Maximus
LOS ANGELES Een 51-jarige vrouw uit Los Angeles heeft een schadevergoeding van 5,4 miljoen dollar gekregen nadat ze in een stedelijk dierenasiel zwaar werd aangevallen door een hond. Volgens haar advocaten toont de zaak aan dat het asiel en de betrokken reddingsorganisatie belangrijke informatie over het bijtverleden van de hond hadden verzwegen, ondanks eerdere ernstige incidenten.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 32

Bericht door ranetje »

In Amerika kan dat.
Wat een bedrag! :ugh:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Waarom zou je verzwijgen dat het een gevaarlijke bijter is? Had er een spuit ingedrukt.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 31

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 01 mar 2026, 12:50 Waarom zou je verzwijgen dat het een gevaarlijke bijter is? Had er een spuit ingedrukt.
Spuit in gedrukt? Waarom kan je niet gewoon zeggen had die hond gewoon ingeslapen? Er hoeft toch geen genot of wrok door te klinken in zo'n opmerking terwijl die hond zelf waarschijnlijk volledig verpest en mishandeld daar beland is en helemaal verstoord gedrag vertoond met reden.

Natuurlijk hadden ze hem in moeten slapen. Netjes en beter voor de veiligheid. Eens.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik ZIE die wolventrui wijven voor me.
O nee maar Maximus heeft gewoon een slechte jeugd gehad en hij moet een KANS. We zeggen niks over zijn vorige bijterijen. Anders hebben mensen een vooroordeel. En hop.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 31

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 01 mar 2026, 13:14 Ik ZIE die wolventrui wijven voor me.
O nee maar Maximus heeft gewoon een slechte jeugd gehad en hij moet een KANS. We zeggen niks over zijn vorige bijterijen. Anders hebben mensen een vooroordeel. En hop.
Ja helemaal mee eens natuurlijk. En een hond zonder baas hoef je van mij ook niet in leven te laten als er dergelijk probleemgedrag is. Want voor wie en door wie gaat dat opgelost worden?

Maar de hond zelf is waarschijnlijk gewoon een verwarde mishandelde hond die geen idee heeft hoe hij zich moet gedragen. Niet dat ik beweer dat dat dus opgelost of verholpen moet worden want ten kosten van wat en wie ga je dat doen?

Spuit erin drukken vind ik echter respectloos klinken. En ik snap niet goed waarom het zo gezegd moet worden? Er klinkt boosheid richting die hond uit. Of wrok. Alsof die hond dit veroorzaakt heeft.
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 90
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

https://www.ad.nl/buitenland/nederlands ... a6f9e594/?

Nederlandse pitbull verscheurt zwangere vrouw: 56 wonden, man aangeklaagd voor doodslag

Afbeelding

Afbeelding

De Franse rechter heeft geoordeeld dat een Nederlandse pitbull een zwangere Française heeft doodgebeten. De hond was met een vervalst dierenpaspoort vanuit Zeeland naar Frankrijk gesmokkeld. De echtgenoot van de Française hangt een zware straf boven het hoofd.

Op het lichaam van Elisa Pilarski (29) zijn tijdens de autopsie 56 wonden geconstateerd, veroorzaakt door hondenbeten. Het stoffelijk overschot was gruwelijk toegetakeld, zei de rechter deze week.

Waarna ze de details gaf: „Haar hoofdhuid was geheel verdwenen.” Op haar arm en ook op een van haar benen waren stukken huid letterlijk kapotgescheurd. In onder meer de nek van Pilarski en in een hand zaten wonden, duidelijk veroorzaakt door een dier, die leidden tot een slagaderlijke bloeding.

De rechtbank in Soissons, in Noord-Frankrijk, boog zich de afgelopen dagen over de dood van de jonge Française. Dat ze was doodgebeten door een hond, stond vast. De afdrukken van hondentanden stonden overal op haar lichaam. Maar welke hond?

Zes maanden zwanger
Pilarski maakte in 2019 een boswandeling in Noord-Frankrijk met de hond van haar partner Christophe Ellul. Ze was toen zes maanden zwanger. Ze hadden al een naam voor hun aanstaande zoontje: Enzo.

Tijdens de wandeling liepen er ook jagers in de buurt met enkele tientallen honden. Aan het begin van de middag belde Pilarski in paniek vanuit het bos met Ellul: ze was gewond. Hij kwam vanuit zijn werk meteen naar haar toe, maar zijn vriendin overleefde het niet.

De afgelopen jaren zei Christophe Ellul keer op keer dat zijn geliefde was aangevallen door de honden van de jagers. Justitie deed onderzoek en constateerde dat Elluls eigen hond de dader was. Pitbull Curtis zou Pilarski tijdens de wandeling hebben aangevallen en in stukken hebben gescheurd.

‘Heel vriendelijke hond’
Onmogelijk, zei Ellul zeven jaar lang. „Curtis is een heel vriendelijke hond. Hij heeft nog nooit zoiets gedaan.” Er werd online een inzamelingsactie georganiseerd voor de verdediging van Curtis.

De Fondation Brigitte Bardot, de dierenbeschermingsorganisatie van de ex-filmster, nam het publiekelijk op voor de hond. Curtis zou ‘een makkelijke zondebok’ zijn.

Curtis bleek echter helemaal niet zo’n vriendelijk beestje te zijn. In de dagen na de dood van Pilarski hapte de hond nog steeds volop in alles wat rond hem opdook. Hij beet zijn eigen baasje Ellul, hij beet de zus van Ellul en hij beet een medewerker van een dierenasiel. „Ik schopte hem, ik sloeg hem met een stoel, maar hij wilde maar niet loslaten”, zei die medewerker.

Justitie liet dna afnemen van alle jagershonden die in het bos liepen toen Pilarski daar ook was. Van geen van hen werden sporen op het lichaam gevonden. Het dna van Curtis zat wel op het stoffelijk overschot. Ellul kon het nog steeds niet geloven. „Elisa en Curtis waren juist dikke vrienden.”

Afbeelding

‘Lopende tijdbom’
Het justitieel onderzoek toonde aan dat Curtis een ‘lopende tijdbom’ was, zoals een van de advocaten het tijdens het proces zei. De hond was illegaal geïmporteerd in Frankrijk, na te zijn gekocht bij een Nederlandse hondenfokker in het Zeeuwse Stavenisse.

Op het paspoort van het dier, volgens Ellul afgegeven door een Nederlandse dierenarts, stond dat het een kruising was tussen een patterdaleterriër en een whippet. Maar het bleek een pitbull te zijn, een soort die verboden is in Frankrijk. Eenmaal bij Ellul thuis werd Curtis afgericht om te bijten.

Na de dood van Elisa Pilarski werd de hond onderzocht. Hij kreeg een basketbal die hij ‘binnen enkele minuten in stukken scheurde’.

Als test werd ook een worst aan het plafond vastgemaakt: Curtis sprong 2 meter hoog, beet zich vast in de worst, liet niet meer los en bleef gewoon hangen. „Hij is getraind: hij ziet bijten niet als iets slechts, maar als iets leuks”, zei de onderzoekend dierenarts.

Huilend in de rechtbank
Pas afgelopen week gaf Christophe Ellul in de rechtbank toe dat zijn hond zijn geliefde had gedood. Dat gebeurde nadat de rechter hem apart nam in een zaaltje en hem de feiten voorlegde: het dna-onderzoek en vooral ook de vergelijking die was gemaakt tussen de beten op het lichaam van Pilarski en de tanden van Curtis. De afmetingen van de hondenbeten en die van de pitbulltanden waren exact hetzelfde.

„De rechter heeft het bewijs dat mijn hond schuldig is op tafel gelegd. De afmetingen van de wonden spreken voor zich. Ik geef het toe, maar ik snap er nog steeds niets van”, zei Ellul huilend in de rechtbank.

Hij is aangeklaagd voor doodslag en kan tien jaar cel krijgen. De Nederlandse pitbull Curtis zit in afwachting van het vonnis in een dierenasiel. De kans is groot dat hij wordt geëuthanaseerd. Het is nog onbekend wanneer het vonnis wordt uitgesproken.
Pauline
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Wat doen ze daar lang over.... ik heb de naam van die vrouw even gegoogeld, er was jaren geleden al uit onderzoek gebleken dat hun eigen hond het gedaan had.
Toch vind ik dit ook wel scheef. Het gaat om twee volwassen mensen, die samen vijf honden hebben, en omdat deze hond nou net op naam van de man staat kan hij jaren de gevangenis in gaan? En als de hond op haar naam gestaan had waren er verder geen vervolgstappen geweest? (behalve evt. een eis tot muilkorven of afmaken van de hond).
Maart
Posts in topic: 12
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Is dat al 7 jaar geleden zeg :o

Bijzonder dat die hond nog altijd leeft, wat een triestig bestaan moet die alleen maar gekend hebben.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Pauline schreef: 08 mar 2026, 17:27 Wat doen ze daar lang over.... ik heb de naam van die vrouw even gegoogeld, er was jaren geleden al uit onderzoek gebleken dat hun eigen hond het gedaan had.
Toch vind ik dit ook wel scheef. Het gaat om twee volwassen mensen, die samen vijf honden hebben, en omdat deze hond nou net op naam van de man staat kan hij jaren de gevangenis in gaan? En als de hond op haar naam gestaan had waren er verder geen vervolgstappen geweest? (behalve evt. een eis tot muilkorven of afmaken van de hond).
Denk dat die man ook wel genoeg gestraft is hij is z'n (ongeboren) kind en partner verloren.
Pauline
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Célie schreef: 08 mar 2026, 17:32 Denk dat die man ook wel genoeg gestraft is hij is z'n (ongeboren) kind en partner verloren.
ja precies, dat. En nu voelde hij zich genoopt om het tegen beter weten in te gaan ontkennen omdat hij er anders straf voor krijgt. Als je zo'n hond zonder toezicht bij je kleine kind laat en het gaat fout, kan ik bijkomende straf nog begrijpen want dan heb je je verantwoordelijkheid niet genomen. Maar je volwassen partner die met een van jullie gezamenlijke honden gaat wandelen.... maak die hond gewoon af en door.
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Hij gaf pas afgelopen week toe dat hij het zijn hond was die haar doodgebeten heeft.

Voedingsadvies op maat.

Nanna

Bericht door Nanna »

Neem sowieso niet zo’n kutbeest om je triestige image op te vijzelen.
Afbeelding
Sandra
Posts in topic: 4

Bericht door Sandra »

Je eigen pitbull die je gezicht opvreet tijdens een insult...
https://www.facebook.com/share/188Pxrk8jy/
Laatst gewijzigd door Sandra op 13 mar 2026, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Kells
Posts in topic: 8
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Sandra schreef: 11 mar 2026, 08:43 Je eigen pitbull die je gezicht opvreet tijdens een invult...
Gadverdamme! :schrik:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Was vast een liefdevol kusje :ugh:

Hoe komen die honden er toch ook op :19:

Voedingsadvies op maat.

Nanna

Bericht door Nanna »

Als je zo’n met opzet volledig onbetrouwbaar gefokt kutbeest koopt vraag je er ook om.
Geen meelij
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Sandra schreef: 11 mar 2026, 08:43 Je eigen pitbull die je gezicht opvreet tijdens een insult...
Teringgggggggggg :schrik:
Sandra
Posts in topic: 4

Bericht door Sandra »

Update met huid transplantatie, het ziet er verschrikkelijk uit

https://www.facebook.com/share/1Aqk9qBqj4/
Kells
Posts in topic: 8
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Sandra schreef: 13 mar 2026, 21:31 Update met huid transplantatie, het ziet er verschrikkelijk uit

https://www.facebook.com/share/1Aqk9qBqj4/
Bedankt voor de update. :kotz:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Nanna

Bericht door Nanna »

Vast niet goed opgevoed.😎
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 24
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Bericht door EchoMira »

Pauline schreef: 08 mar 2026, 17:27 Het gaat om twee volwassen mensen, die samen vijf honden hebben, en omdat deze hond nou net op naam van de man staat kan hij jaren de gevangenis in gaan?
Ja, en dat vind ik goed. Neem het nou gewoon een keer serieus.
JIJ bent verantwoordelijk voor het gedrag van je hond. Hij staat op JOUW naam.
Want het zal ongewijfeld een vreselijk lieve hond geweest zijn maar het is gewoon bekend dat als zo´n hond eenmaal gaat dat hij dan ook gaat. Ook als je per ongeluk een pit bull hebt gekocht weet je dat dus dan stuur je niet je vriendin ermee de hort op terwijl je weet dat het daar soms moeilijk gaat met die jagershonden.

Je kunt niet altijd overal je handen van wassen.
Nanna

Bericht door Nanna »

“Een geziп υit Coevordeп is tijdeпs eeп waпdeliпg opgeschrikt door eeп erпstig iпcideпt met twee herdershoпdeп vaп eeп bυυrmaп. Damiaп Derks liep sameп met zijп vroυw, hυп vier maaпdeп oυde dochter Hailey eп hυп hoпd door de straat, toeп de hoпdeп plotseliпg op heп afstormdeп. De baby zat op dat momeпt iп eeп draagzak bij Damiaп, toeп ééп vaп de hoпdeп haar iп haar eпkel beet. Ook de eigen hond werd aaпgevalleп.”

Hou je tyfusmormels toch bij je.

Afbeelding
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 14

Bericht door blondie »

Zag het gisteren, https://www.hartvannederland.nl/het-bes ... by-gebeten
Die ene hond lijkt los te schieten en vliegt de hond van passanten aan, de ander komt ook ineens aanzetten vanuit huis of ook vanaf de voortuin en gaat recht op de man met baby af over de andere honden heen.

Vreselijk, je baby veilig moeten stellen, maar ook je hond willen redden van zo'n aanval.

Muilkorfplicht en aanlijnplicht.. wel gedoe met de honden eerder maar nooit melding van gemaakt.
Als ik de voortuin zie.. snap ik eerlijk gezegd ook niet dat juist bij dit huis, geen hekje staat.
Kijk, springen ze ook over uiteraard als ze echt kwaad willen, maar zelf zou ik eerder eisen dat daar ook een hek komt.
Of ga achterom met je honden, als je honden dusdanig fel zijn dat ze mensen en honden op straat aanvliegen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Of je bouwt colditz hekken waar ze niet meer achter vandaan komen of je doet een enkeltje dierenarts.
We weten allemaal dat er van muilkorven en aanlijnen in 99% van de gevallen geen hol terecht komt.
Afbeelding
Plaats reactie