Ja ik denk dat ik weet wat je bedoeld,EchoMira schreef: ↑06 mar 2026, 20:25Dan kun je dat opwerken.
Haal het omhoog vanuit jullie respectievelijke onderbuiken en ga het aan.
"Waar gaan we op aan?"
"Waar zit de achterdocht?"
En dan geef je daar een heel bewuste vorm aan met een deescalerend vervolg.
Het kan bijvoorbeeld best zijn dat je samen besluit om om te lopen of zelfs om terug naar huis te gaan omdat het echt te eng is.
Maar daar geef je dan een positieve draai aan.
Angst in en van zichzelf is prima. Dat gaat over zelfbehoud en gezichtsverlies voorkomen. Honden hebben vaak een enorm ego.
Maar als je die aftocht kunt omzetten naar het begin van iets anders moois ben je ook thuis.
Snap je wat ik bedoel?
Het is misschien even schakelen maar het is niet zo dat het per se erg is dat je uitlaatstrookwandelingetje niet veilig voelt.
Lekker omkeren en naar huis gaan en daar bovenop de tuintafel slagroomtruffels voeren.
Pro-actief en positief het heft in handen nemen. Ook al betekend dat naar huis gaan of omdraaien,
Samen vertrouwen uitbouwen, en eindigen met slagroomtruffels. Haha da’s altijd goed.
Nu is Kodi ook bang voor de buurtekkel vanaf de eerste maand al. Eigenlijk voor alle andere honden die hij niet kent.
Daar ga ik wel gericht op trainen want meteen spanning bij het naar buiten gaan voor het geval de buurtekkel blaft is niet handig.
Kodi reageert binnen niet meer op geblaf van Loet (zo heet de buurtekkel). En achter het huis ook bijna niet meer.
Afleiden, klein commando geven, samen spelen dat doet de truc.
Ik ga het nu verplaatsen naar de oprit.