Piebald

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
blondie
Posts in topic: 2
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Piebald

Bericht door blondie »

Maar "mogen" al die kleurvarianten dan?
Krijg je op alles stamboom nog mee, want lees nu Nanna bij sommige kleurtjes zeggen dat die niet al te gezond bekend staan bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 1
Berichten: 4320
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Piebald

Bericht door Loraine »

Ik meen ooit gelezen te hebben dat je er wel een stamboom bij krijgt, mits beide ouders geregistreerd uiteraard, maar dan met NEK (niet erkende kleur) erop.
Maar das al een behoorlijke tijd geleden, geen idee hoe het nu zit.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 23
Berichten: 9497
Lid geworden op: 05 feb 2024, 10:29

Re: Piebald

Bericht door Nanna »

Van de FCI mag alleen dit

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 1
Berichten: 3536
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Piebald

Bericht door Gretha »

Loraine schreef: 10 okt 2025, 14:20 Ik meen ooit gelezen te hebben dat je er wel een stamboom bij krijgt, mits beide ouders geregistreerd uiteraard, maar dan met NEK (niet erkende kleur) erop.
Maar das al een behoorlijke tijd geleden, geen idee hoe het nu zit.
Dat hebben mijn ouders ook gedaan toen er bij een nest een black & Tan Labrador pup zat. Wel netjes de stamboom erbij gegeven, maar er stond inderdaad "NEK" op.
Geen idee of dat nog steeds kan
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 3
Berichten: 8949
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Piebald

Bericht door ranetje »

Gretha schreef: 10 okt 2025, 19:46
Loraine schreef: 10 okt 2025, 14:20 Ik meen ooit gelezen te hebben dat je er wel een stamboom bij krijgt, mits beide ouders geregistreerd uiteraard, maar dan met NEK (niet erkende kleur) erop.
Maar das al een behoorlijke tijd geleden, geen idee hoe het nu zit.
Dat hebben mijn ouders ook gedaan toen er bij een nest een black & Tan Labrador pup zat. Wel netjes de stamboom erbij gegeven, maar er stond inderdaad "NEK" op.
Geen idee of dat nog steeds kan
Ik was nieuwsgierig en ik ben gaan zoeken, ook al komt NEK bij mijn ras (nog) niet voor.
Het schijnt af te hangen van wat de rasvereniging heeft afgesproken.
Als de rasvereniging een "convenant" heeft met de RvB krijgt een hond met NEK geen stamboom.
Bron https://www.houdenvanhonden.nl/fokken-m ... e-kleuren/
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 3
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Piebald

Bericht door Mizzsylver »

ranetje schreef: 10 okt 2025, 21:13
Gretha schreef: 10 okt 2025, 19:46
Loraine schreef: 10 okt 2025, 14:20 Ik meen ooit gelezen te hebben dat je er wel een stamboom bij krijgt, mits beide ouders geregistreerd uiteraard, maar dan met NEK (niet erkende kleur) erop.
Maar das al een behoorlijke tijd geleden, geen idee hoe het nu zit.
Dat hebben mijn ouders ook gedaan toen er bij een nest een black & Tan Labrador pup zat. Wel netjes de stamboom erbij gegeven, maar er stond inderdaad "NEK" op.
Geen idee of dat nog steeds kan
Ik was nieuwsgierig en ik ben gaan zoeken, ook al komt NEK bij mijn ras (nog) niet voor.
Het schijnt af te hangen van wat de rasvereniging heeft afgesproken.
Als de rasvereniging een "convenant" heeft met de RvB krijgt een hond met NEK geen stamboom.
Bron https://www.houdenvanhonden.nl/fokken-m ... e-kleuren/
De hond met NEK krijgt wel een stamboom, maar als er met die hond gefokt wordt krijgen de nakomelingen geen stamboom.
De Duitse herder heeft bvb geen convenant en dan kun je met een NEK fokken en krijgen de pups wel een stamboom.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 2
Berichten: 4968
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Piebald

Bericht door blondie »

Wat voor type was die ene teckel dan waar zoveel gedoe over was met herplaatsing ooit, Jagger of zo? Of Mick.. Die had veel wit zo ik me herinner.
ranetje
Posts in topic: 3
Berichten: 8949
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Piebald

Bericht door ranetje »

Mizzsylver schreef: 10 okt 2025, 21:31
ranetje schreef: 10 okt 2025, 21:13
Gretha schreef: 10 okt 2025, 19:46

Dat hebben mijn ouders ook gedaan toen er bij een nest een black & Tan Labrador pup zat. Wel netjes de stamboom erbij gegeven, maar er stond inderdaad "NEK" op.
Geen idee of dat nog steeds kan
Ik was nieuwsgierig en ik ben gaan zoeken, ook al komt NEK bij mijn ras (nog) niet voor.
Het schijnt af te hangen van wat de rasvereniging heeft afgesproken.
Als de rasvereniging een "convenant" heeft met de RvB krijgt een hond met NEK geen stamboom.
Bron https://www.houdenvanhonden.nl/fokken-m ... e-kleuren/
De hond met NEK krijgt wel een stamboom, maar als er met die hond gefokt wordt krijgen de nakomelingen geen stamboom.
De Duitse herder heeft bvb geen convenant en dan kun je met een NEK fokken en krijgen de pups wel een stamboom.
Ja dat staat in de link :P :lol1:
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 23
Berichten: 9497
Lid geworden op: 05 feb 2024, 10:29

Re: Piebald

Bericht door Nanna »

blondie schreef: 11 okt 2025, 15:10 Wat voor type was die ene teckel dan waar zoveel gedoe over was met herplaatsing ooit, Jagger of zo? Of Mick.. Die had veel wit zo ik me herinner.
Volgens mij was dat ook een bonte. Roodbont,
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 3
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Piebald

Bericht door Mizzsylver »

ranetje schreef: 11 okt 2025, 15:21
Mizzsylver schreef: 10 okt 2025, 21:31
ranetje schreef: 10 okt 2025, 21:13
Ik was nieuwsgierig en ik ben gaan zoeken, ook al komt NEK bij mijn ras (nog) niet voor.
Het schijnt af te hangen van wat de rasvereniging heeft afgesproken.
Als de rasvereniging een "convenant" heeft met de RvB krijgt een hond met NEK geen stamboom.
Bron https://www.houdenvanhonden.nl/fokken-m ... e-kleuren/
De hond met NEK krijgt wel een stamboom, maar als er met die hond gefokt wordt krijgen de nakomelingen geen stamboom.
De Duitse herder heeft bvb geen convenant en dan kun je met een NEK fokken en krijgen de pups wel een stamboom.
Ja dat staat in de link :P :lol1:
Ja idd, je had het fout gequote vanuit de link dus ik dacht ik zet het even recht :engel:
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 17
Berichten: 20861
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Re: Piebald

Bericht door EchoMira »

blondie schreef: 11 okt 2025, 15:10 Wat voor type was die ene teckel dan waar zoveel gedoe over was met herplaatsing ooit, Jagger of zo? Of Mick.. Die had veel wit zo ik me herinner.
Die tekkel die van een doodzieke vrouw gejat werd door een zelfbenoemde opvangster bedoel je?
Die was langhaar rood bont.
EchoMira
Posts in topic: 17
Berichten: 20861
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Re: Piebald

Bericht door EchoMira »

Mizzsylver schreef: 10 okt 2025, 21:31De Duitse herder heeft bvb geen convenant en dan kun je met een NEK fokken en krijgen de pups wel een stamboom.
Je kunt gewoon een volledig sluitend afstammingsbewijs leveren dus wat rukt die hele stamboom dan?

In zekere zin heeft de gevestigde kynologie zichzelf om zeep geholpen door dat geplasticeerde velletje zo op te hemelen.
Je kunt van elke hond voor een paar tientjes een volledig DNA-profiel trekken en als dat bij de ouderdieren ook gedaan is dan heb je alleen nog maar te maken met mensen die je pups willen kopen.

Daarnaast is het nooit de bedoeling geweest dat een rasvereniging de populatie gegijzeld houdt. Het is een vereniging van fokkers van dat ras. Niet de eigenaar van het hele fenomeen Duitse Herder.
Nanna
Posts in topic: 23
Berichten: 9497
Lid geworden op: 05 feb 2024, 10:29

Re: Piebald

Bericht door Nanna »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 1
Berichten: 1525
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Piebald

Bericht door pioenroos »

Nanna schreef: 03 jun 2026, 13:01 Afbeelding
Waar kan ik deze ophalen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 2
Berichten: 15195
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Piebald

Bericht door Célie »

Hoe heet deze kleur dan?
Nanna
Posts in topic: 23
Berichten: 9497
Lid geworden op: 05 feb 2024, 10:29

Re: Piebald

Bericht door Nanna »

Célie schreef: 03 jun 2026, 17:16 Hoe heet deze kleur dan?
Piebald. In dit geval brindle met wit.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 23
Berichten: 9497
Lid geworden op: 05 feb 2024, 10:29

Re: Piebald

Bericht door Nanna »

pioenroos schreef: 03 jun 2026, 13:16
Nanna schreef: 03 jun 2026, 13:01 Afbeelding
Waar kan ik deze ophalen?
Nergens want die bestaat helemaal niet :mrgreen: Heeft ome Chat voor me in elkaar geflanst.
Afbeelding
Sabientje
Posts in topic: 5
Berichten: 2318
Lid geworden op: 21 jun 2024, 10:42

Re: Piebald

Bericht door Sabientje »

Vond deze kleur te veel opeen bassest hond lijken.

Maar wel erg mooi.
Kelperuaantjes
Posts in topic: 6
Berichten: 1839
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:18
Honden: 3

Re: Piebald

Bericht door Kelperuaantjes »

Doe mij maar gewoon de oorspronkelijke Teckelkleuren.
Marc
Posts in topic: 2
Berichten: 4692
Lid geworden op: 12 jan 2024, 14:23

Re: Piebald

Bericht door Marc »

Kelperuaantjes schreef: 04 jun 2026, 08:38 Doe mij maar gewoon de oorspronkelijke Teckelkleuren.
Idem. Een mooie zwijnkleurige ruwhaar.
Er gaat trouwens voor mij ook niks boven de kleuren van Guus. Dat vind ik zelf een van de mooist gekleurde honden die ik heb gehad. En zijn kleuren zouden ook een teckel zeker niet misstaan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 2
Berichten: 15195
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Piebald

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 03 jun 2026, 17:39
Célie schreef: 03 jun 2026, 17:16 Hoe heet deze kleur dan?
Piebald. In dit geval brindle met wit.
Ooooooooo, ik dacht dat dat met veel meer wit was.
Gebruikersavatar
Petra
Posts in topic: 3
Berichten: 1473
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: Piebald

Bericht door Petra »

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 17
Berichten: 20861
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Re: Piebald

Bericht door EchoMira »

Kelperuaantjes schreef: 04 jun 2026, 08:38 Doe mij maar gewoon de oorspronkelijke Teckelkleuren.
Het is een oorspronkelijke kleur. Zat al in de voorliggende rassen.
De oude franse jachthonden waren al van die gevlekte spikkelballen.

Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 1
Berichten: 2533
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: Piebald

Bericht door Sterre »

Petra schreef: 04 jun 2026, 14:45 Afbeelding
Wat een beauty.
Gebruikersavatar
Petra
Posts in topic: 3
Berichten: 1473
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: Piebald

Bericht door Petra »

Sterre schreef: 04 jun 2026, 18:00
Petra schreef: 04 jun 2026, 14:45 Afbeelding
Wat een beauty.
Dankjewel!
Vooral het karakter is erg leuk, altijd vrolijk en lekker speels.
Afbeelding
Plaats reactie