Piebald
Re: Piebald
Maar "mogen" al die kleurvarianten dan?
Krijg je op alles stamboom nog mee, want lees nu Nanna bij sommige kleurtjes zeggen dat die niet al te gezond bekend staan bijvoorbeeld.
Krijg je op alles stamboom nog mee, want lees nu Nanna bij sommige kleurtjes zeggen dat die niet al te gezond bekend staan bijvoorbeeld.
- Loraine
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik meen ooit gelezen te hebben dat je er wel een stamboom bij krijgt, mits beide ouders geregistreerd uiteraard, maar dan met NEK (niet erkende kleur) erop.
Maar das al een behoorlijke tijd geleden, geen idee hoe het nu zit.
Maar das al een behoorlijke tijd geleden, geen idee hoe het nu zit.
- Gretha
- Posts in topic: 1
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Dat hebben mijn ouders ook gedaan toen er bij een nest een black & Tan Labrador pup zat. Wel netjes de stamboom erbij gegeven, maar er stond inderdaad "NEK" op.
Geen idee of dat nog steeds kan

Ik was nieuwsgierig en ik ben gaan zoeken, ook al komt NEK bij mijn ras (nog) niet voor.
Het schijnt af te hangen van wat de rasvereniging heeft afgesproken.
Als de rasvereniging een "convenant" heeft met de RvB krijgt een hond met NEK geen stamboom.
Bron https://www.houdenvanhonden.nl/fokken-m ... e-kleuren/

-
Mizzsylver
- Posts in topic: 3
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
De hond met NEK krijgt wel een stamboom, maar als er met die hond gefokt wordt krijgen de nakomelingen geen stamboom.ranetje schreef: ↑10 okt 2025, 21:13Ik was nieuwsgierig en ik ben gaan zoeken, ook al komt NEK bij mijn ras (nog) niet voor.
Als de rasvereniging een "convenant" heeft met de RvB krijgt een hond met NEK geen stamboom.
De Duitse herder heeft bvb geen convenant en dan kun je met een NEK fokken en krijgen de pups wel een stamboom.

Wat voor type was die ene teckel dan waar zoveel gedoe over was met herplaatsing ooit, Jagger of zo? Of Mick.. Die had veel wit zo ik me herinner.
Ja dat staat in de linkMizzsylver schreef: ↑10 okt 2025, 21:31De hond met NEK krijgt wel een stamboom, maar als er met die hond gefokt wordt krijgen de nakomelingen geen stamboom.ranetje schreef: ↑10 okt 2025, 21:13Ik was nieuwsgierig en ik ben gaan zoeken, ook al komt NEK bij mijn ras (nog) niet voor.
De Duitse herder heeft bvb geen convenant en dan kun je met een NEK fokken en krijgen de pups wel een stamboom.

-
Mizzsylver
- Posts in topic: 3
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Ja idd, je had het fout gequote vanuit de link dus ik dacht ik zet het even rechtranetje schreef: ↑11 okt 2025, 15:21Ja dat staat in de linkMizzsylver schreef: ↑10 okt 2025, 21:31De hond met NEK krijgt wel een stamboom, maar als er met die hond gefokt wordt krijgen de nakomelingen geen stamboom.ranetje schreef: ↑10 okt 2025, 21:13
Ik was nieuwsgierig en ik ben gaan zoeken, ook al komt NEK bij mijn ras (nog) niet voor.
De Duitse herder heeft bvb geen convenant en dan kun je met een NEK fokken en krijgen de pups wel een stamboom.![]()
![]()

-
EchoMira
- Posts in topic: 17
- Welke: Whippet Lurcher Powder puff
Die tekkel die van een doodzieke vrouw gejat werd door een zelfbenoemde opvangster bedoel je?
Die was langhaar rood bont.
-
EchoMira
Je kunt gewoon een volledig sluitend afstammingsbewijs leveren dus wat rukt die hele stamboom dan?Mizzsylver schreef: ↑10 okt 2025, 21:31De Duitse herder heeft bvb geen convenant en dan kun je met een NEK fokken en krijgen de pups wel een stamboom.
In zekere zin heeft de gevestigde kynologie zichzelf om zeep geholpen door dat geplasticeerde velletje zo op te hemelen.
Je kunt van elke hond voor een paar tientjes een volledig DNA-profiel trekken en als dat bij de ouderdieren ook gedaan is dan heb je alleen nog maar te maken met mensen die je pups willen kopen.
Daarnaast is het nooit de bedoeling geweest dat een rasvereniging de populatie gegijzeld houdt. Het is een vereniging van fokkers van dat ras. Niet de eigenaar van het hele fenomeen Duitse Herder.
Vond deze kleur te veel opeen bassest hond lijken.
Maar wel erg mooi.
Maar wel erg mooi.
-
Kelperuaantjes
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Célie
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ooooooooo, ik dacht dat dat met veel meer wit was.
-
EchoMira
Het is een oorspronkelijke kleur. Zat al in de voorliggende rassen.
De oude franse jachthonden waren al van die gevlekte spikkelballen.