GPS tracker

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 1
Berichten: 3919
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

GPS tracker

Bericht door Lothian »

Geen idee waarom dit nu in mijn hoofd zit. Het aantal keren dat mijn honden meer dan 30 seconden uit zicht zijn geweest is volgens mij op één hand te tellen in mijn hele leven. Ja, behalve dat Taro een muizenhol uit loopt te graven achter de hooiopslag maar dan is hij uit zicht op 10 meter afstand en komt hij direct wanneer ik roep.

Maar toch heb ik bedacht dat het misschien wel handig is om een GPS-tracker bij de hand te hebben, voor wanneer we in het buitenland wandelen ofzo en de nachtmerrie om een hond kwijt te raken nog 10x zo groot is.

Wat zijn goede trackers?
Hoe zit dat met die abonnementen? Ik geef liever 1x wat meer uit dan 20 jaar lang een tientje per maand.
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 3
Berichten: 1866
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: GPS tracker

Bericht door Mizzsylver »

als je het maar sporadisch gaat gebruiken kun je misschien ook zo'n kinder gps horloge gebruiken. Ik heb die aangeschaft voor de kinderen, met een lebara prepaid simkaart erin. Er moet wel elke 6 maanden een keer activiteit op zijn, anders vervalt het beltegoed.
Afbeelding
Wilma
Posts in topic: 3
Berichten: 139
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:02
Locatie: Zweden
Honden: 1
Welke: een Tatra - Kaatje

Re: GPS tracker

Bericht door Wilma »

Ik heb bij Pepe een airtag aan zijn halsband hangen. Als je een iPhone hebt, is dat misschien ook nog een optie. Deze kost eenmalig € 39,00, de batterij gaat een jaar mee. Hij is altijd te vinden via de 'zoek mijn' app van Apple en geen extra abo of simkaart nodig.
Nog even geen inspiratie om een onderschrift te maken.
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 2
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: GPS tracker

Bericht door galga's »

Ik gebruik Tractives. De Tractive zelf is niet zo duur, maar dan komt er dus nog wel een abonnement bij. Die kun je per maand betalen, maar je kunt het ook voor een paar jaar gelijk betalen. Keuze uit landelijke of internationale dekking. Bij Tractive heb je trouwens ook telefoonbereik nodig.

Er was een webshop waar ze gehuurd konden worden, voor vers geïmporteerde buitenlandse honden. Maar welke...
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 3
Berichten: 1866
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: GPS tracker

Bericht door Mizzsylver »

Wilma schreef: 08 nov 2021, 14:53 Ik heb bij Pepe een airtag aan zijn halsband hangen. Als je een iPhone hebt, is dat misschien ook nog een optie. Deze kost eenmalig € 39,00, de batterij gaat een jaar mee. Hij is altijd te vinden via de 'zoek mijn' app van Apple en geen extra abo of simkaart nodig.
dan moet ie wel binnen bluetooth bereik zijn, en in bos of duin of ander buitengebied is dat vaak niet zo.
Afbeelding
Wilma
Posts in topic: 3
Berichten: 139
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:02
Locatie: Zweden
Honden: 1
Welke: een Tatra - Kaatje

Re: GPS tracker

Bericht door Wilma »

Mizzsylver schreef: 08 nov 2021, 15:16
Wilma schreef: 08 nov 2021, 14:53 Ik heb bij Pepe een airtag aan zijn halsband hangen. Als je een iPhone hebt, is dat misschien ook nog een optie. Deze kost eenmalig € 39,00, de batterij gaat een jaar mee. Hij is altijd te vinden via de 'zoek mijn' app van Apple en geen extra abo of simkaart nodig.
dan moet ie wel binnen bluetooth bereik zijn, en in bos of duin of ander buitengebied is dat vaak niet zo.

Nee hoor, alleen als je een geluid op de airtag wil afspelen moet hij binnen 8 á 10 meter en dus bluetooth bereik zijn. Al het overige is gewoon te volgen via de 'zoek mijn' app. Wij hebben er vier in gebruik. Het enige wat jammer is dat je er maar één iPhone aan kan koppelen.
Nog even geen inspiratie om een onderschrift te maken.
Mizzsylver
Posts in topic: 3
Berichten: 1866
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: GPS tracker

Bericht door Mizzsylver »

Wilma schreef: 08 nov 2021, 15:28
Mizzsylver schreef: 08 nov 2021, 15:16
Wilma schreef: 08 nov 2021, 14:53 Ik heb bij Pepe een airtag aan zijn halsband hangen. Als je een iPhone hebt, is dat misschien ook nog een optie. Deze kost eenmalig € 39,00, de batterij gaat een jaar mee. Hij is altijd te vinden via de 'zoek mijn' app van Apple en geen extra abo of simkaart nodig.
dan moet ie wel binnen bluetooth bereik zijn, en in bos of duin of ander buitengebied is dat vaak niet zo.

Nee hoor, alleen als je een geluid op de airtag wil afspelen moet hij binnen 8 á 10 meter en dus bluetooth bereik zijn. Al het overige is gewoon te volgen via de 'zoek mijn' app. Wij hebben er vier in gebruik. Het enige wat jammer is dat je er maar één iPhone aan kan koppelen.
Ook dan gaat het via de bluetooth in de omgeving van de airtag.
Afbeelding
Wilma
Posts in topic: 3
Berichten: 139
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:02
Locatie: Zweden
Honden: 1
Welke: een Tatra - Kaatje

Re: GPS tracker

Bericht door Wilma »

Mizzsylver schreef: 08 nov 2021, 15:30
Wilma schreef: 08 nov 2021, 15:28
Mizzsylver schreef: 08 nov 2021, 15:16

dan moet ie wel binnen bluetooth bereik zijn, en in bos of duin of ander buitengebied is dat vaak niet zo.

Nee hoor, alleen als je een geluid op de airtag wil afspelen moet hij binnen 8 á 10 meter en dus bluetooth bereik zijn. Al het overige is gewoon te volgen via de 'zoek mijn' app. Wij hebben er vier in gebruik. Het enige wat jammer is dat je er maar één iPhone aan kan koppelen.
Ook dan gaat het via de bluetooth in de omgeving van de airtag.
Hij is niet heel acuraat en werkt de laatste positie om de paar minuten bij. Ik heb hem voor de zekerheid aan de halsband gehangen. Mocht Pepe een keer de benen nemen, dan weet ik ongeveer waar hij is en mocht hij aangereden worden of iets dergelijks, dan is gewoon de exacte locatie te bepalen. Daar ging het mij om.
Nog even geen inspiratie om een onderschrift te maken.
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 1
Berichten: 1136
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: GPS tracker

Bericht door Ybbihs »

Let bij tractive wel op dat je ook telefoonbereik moet hebben om 'm te kunnen vinden.
Ik heb er regelmatig niks aan op Ardennen wandelingen omdat de Belgen niet bovenaan staan wat betreft mobiel bereik. Zo ben ik dus ook al een tractive verloren :x
Vorige maand in Luxemburg deed ie 't wel overal gelukkig. Die Luxemburgerianen zijn echt beter wat betreft bereik :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1037
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: GPS tracker

Bericht door ellen en de birmanen »

ik heb voor onze Ecco een tractive en die bevalt ons goed. Ecco is nogal een jagertje en mag dus niet los, maar heeft ooit de lange lijn uit mijn handen getrokken toen ik niet oplette en er een konijn door het veld rende. daar ging Ecco de bosjes in en niet meer te zien. gelukkig kon ik hem via de gps terug vinden.
Gebruikersavatar
Iirtu
Posts in topic: 1
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 sep 2021, 20:29
Locatie: Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Lapinporokoira - Groenendaeler werklijn

Re: GPS tracker

Bericht door Iirtu »

Ik heb een Tractive voor Iirtu, super blij mee. Nog nooit nodig geweest maar liever het zekere voor het onzekere.
Wel de nieuwere met een betere sluiting, dus niet de oude witte, die nog weleens van de halsband kon losschieten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
galga's
Posts in topic: 2
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 sep 2021, 13:25
Locatie: WFO
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Re: GPS tracker

Bericht door galga's »

Iirtu schreef: 08 nov 2021, 20:16 Ik heb een Tractive voor Iirtu, super blij mee. Nog nooit nodig geweest maar liever het zekere voor het onzekere.
Wel de nieuwere met een betere sluiting, dus niet de oude witte, die nog weleens van de halsband kon losschieten.
Ik heb de (oude) Tractive met een tiewrap om een apart halsbandje zitten. Tot nu toe gaat dat prima.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Floortje
Posts in topic: 2
Berichten: 622
Lid geworden op: 14 sep 2021, 07:00
Locatie: Den Haag
Honden: 2
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Re: GPS tracker

Bericht door Floortje »

Ik heb een Tractive gehad voor dove, demente Fribbel op vakantie.
We zaten op een terrien zonder omheining en roepen hoorde hij niet meer, hij was erfvast, maar voor mijn eigen gemoedsrust toch een GPStracker aangeschaft.

Ik heb er toen een recensie over geschreven. Dat was in 2017, dus misschien is er qua abonnement iets veranderd in de tussentijd.
Inmiddels ben ik terug van vakantie en kan dus vertellen hoe de Tractive bevallen is.

Zoals verwacht was het dus helemaal niet nodig, want meneer bleef prima in de buurt.
1 a 2 x per dag verliet hij de "safe-zone" en dan was hij niet eens het terrein af, maar het had ermee te maken hoe die zone ingesteld was. Je kunt namelijk alleen een vierkant van minimaal 100 X 100 m of een cirkel van minimaal 60 m doorsnee instellen. Het terrein waar wij verbleven was lang en smal en dat kon je dus niet instellen.
We hadden het beter bij de hond van mijn schoonouders om kunnen doen, want die nam de benen vanwege onweer en kwam pas 6 uur later terug :80:

Het afsluiten van het abonnement was een beetje puzzelen. Als je het apparaat via de app activeerde dan gaf hij alleen de optie voor 1 of 2 jaar. Via de site uiteindelijk na veel doorklikken de maandoptie gevonden. Ook voor het opzeggen was wat zoeken vereist.
Je kunt meerder apparaten toevoegen aan 1 tracker, dus op je eigen telefoon en tablet, maar ook die van de oppas bijv.

De positiebepaling is vrij nauwkeurig. Af en toe een uitschieter als een ander signaal opgepikt werd. We hadden het eerst thuis uitgeprobeerd en wij wonen aan een vaart, volgens de app lag Fribbel een keer in het water en was hij een keer bij de buren 3 huizen verderop op bezoek :mrgreen: Maar ik schat dat het gemiddeld zo'n 10 a 20 meter nauwkeurig is.
Bij ons in de bedrijfsloods werkte het ook prima binnen, maar in Frankrijk in het huisje met dikke stenen muren was het lastiger.

Ik vond het wat traag werken bij een minder goed netwerk, niet alleen de positiebepaling en live-tracking maar ook het op afstand bedienbare lampje en piepje. Maar daar zul je in Nederland niet veel last van hebben.

Conclusie:
Een prima apparaat om je scharrelende hond in de gaten te houden. Als je een jagende/wegrennende hond hebt dan is het minder ideaal in een afgelegen gebied met slecht bereik, omdat het signaal dan traag doorgegeven wordt.
De safe-zone is geweldig! Je stelt een zone in en wanneer je hond die verlaat krijg je een bericht.
Er zitten nog veel meer functie op de app, zoals snelheid en hoogte, maar die heb ik allemaal niet gebruikt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 1
Berichten: 2775
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: GPS tracker

Bericht door Diana »

Zo'n safe zone had ik hier ook ingesteld op de tracker van Amy, omdat ik in het begin nog niet het vertrouwen had dat ze niet uit de tuin zou weten te ontsnappen. Maar die functie was hier niet heel accuraat. Ik kreeg geregeld een melding dat ze de safe zone had verlaten, waarna ik met hartkloppingen opsprong en vervolgens zag dat ze op de bank lag te pitten en vast en zeker al een tijdje niet echt had bewogen :oeps: Die functie heb ik na een aantal van dat soort valse meldingen dus maar weer uitgezet :lol1:

Maar verder ben ik ook heel tevreden over de Tractive. Hier is het bereik redelijk goed, ook in de natuurgebieden achter mijn huis (soms heb ik even geen bereik, maar 95% van de tijd wel). Ik heb wel de oude tracker en daar moet echt een tie wrap omheen, want in Nederland is Amy 'm al eens verloren.
Je kunt heb abonnement inderdaad per maand aangaan en weer stopzetten, maar daar moet je op de website wel flink naar zoeken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2415
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: GPS tracker

Bericht door Frootje »

Wilma schreef: 08 nov 2021, 14:53 Ik heb bij Pepe een airtag aan zijn halsband hangen. Als je een iPhone hebt, is dat misschien ook nog een optie. Deze kost eenmalig € 39,00, de batterij gaat een jaar mee. Hij is altijd te vinden via de 'zoek mijn' app van Apple en geen extra abo of simkaart nodig.
Heb ik ook over nagedacht. Niet gedaan omdat AirTags geluid gaan maken als ze voor langere tijd uit de buurt van hun eigenaar zijn (drie dagen geloof ik). Nu hoop ik zeker niet ooit mijn hond voor langere tijd kwijt te raken maar mocht het wel gebeuren dan vind ik het een naar idee dat ze steeds zou kunnen schrikken van lawaai aan haar halsband waarvan ze niet weg kan komen.

Mowin heeft een Tractive. Ik geloof dat die naar tevredenheid is gebruikt (hij draagt hem nu nog maar zelden omdat het niet meer zo nodig is).
Gebruikersavatar
Vicky
Posts in topic: 1
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 sep 2021, 16:58
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Re: GPS tracker

Bericht door Vicky »

Ik heb ook de tractive. Ik ben er tevreden over, maar gelukkig nog nooit echt nodig gehad.
Afbeelding
Bo en de honden
Gebruikersavatar
Floortje
Posts in topic: 2
Berichten: 622
Lid geworden op: 14 sep 2021, 07:00
Locatie: Den Haag
Honden: 2
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Re: GPS tracker

Bericht door Floortje »

In 2017 kon je 1 land als “hoofdland” invoeren. Ik heb toen Frankrijk gekozen omdat ik daar op vakantie was. Gewoon voor een maand.
Afbeelding
SiennaNala
Posts in topic: 1
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2021, 15:18

Re: GPS tracker

Bericht door SiennaNala »

Hier ook heel blij met de Tractive GPS tracker voor honden, het nadeel is wel het abonnement maar je kunt het ook in het buitenland gebruiken en het is best goed nauwkeurig.
Laatst gewijzigd door SiennaNala op 13 jan 2022, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 2
Berichten: 1384
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: GPS tracker

Bericht door Barkley »

Wij hebben ook een tractive - ik heb er eentje tweedehands gekocht voor 15 euro via thebackmarket.nl en die doet het uitstekend. Ik ben de eerste verloren omdat de bevestigingsclipjes echt beroerd zijn. Nu gaat er een tie wrap om en wat ductape :') Fred is braaf geboren dus het is echt een ingebeelde angst dat ik hem kwijtraak dan dat het ook ooit gebeurd is
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 4
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: GPS tracker

Bericht door Persistence »

Een vraagje over de Tractive: is het basis abonnement nu alleen voor NL?
Aangezien het premium abonnement voor wereldwijd is niet maandelijks afgesloten kan worden.
Ik wil hem voornamelijk voor vakanties in buitenland gebruiken, dus dat ik dan even een maandabonnement neem.

https://tractive.com/nl/c/plans
Afbeelding
Gebruikersavatar
Caat
Posts in topic: 1
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 sep 2021, 15:24
Honden: 3
Welke: Picard

Re: GPS tracker

Bericht door Caat »

Ja dat klopt. Dat dachten wij afgelopen zomer ook, maar je kunt alleen maar een 1 of 2 jaar abonnement afsluiten als je internationaal wil.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 4
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: GPS tracker

Bericht door Persistence »

Ah jammer zeg, dan is 84€ per jaar wel weer veel plus de tractive zelf voor een vakantie.

Dan toch maar even verder kijken, maar ik denk dat je niet aan een simkaaart of abonnement ontkomt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 2
Berichten: 1384
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: GPS tracker

Bericht door Barkley »

Ik heb een nieuwe tractive. De oude zijn we verloren op het strand. Het is heel veel geld per jaar voor de twee keer die we hem gebruiken en eigenlijk is Fred ook geen wegloper. Maar het geeft me wel een stukje rust.
Gebruikersavatar
Jetski
Posts in topic: 1
Berichten: 666
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:12
Welke: Portugese waterhond

Re: GPS tracker

Bericht door Jetski »

Barkley schreef: 18 sep 2022, 13:44 Ik heb een nieuwe tractive. De oude zijn we verloren op het strand. Het is heel veel geld per jaar voor de twee keer die we hem gebruiken en eigenlijk is Fred ook geen wegloper. Maar het geeft me wel een stukje rust.
Hier hetzelfde. Het geeft zoveel rust als ik weet dat als ie wegloopt je veel meer kans hebt om hem weer terug te vinden.
Ook in het buitenland.
Ook hebben wij aan alle halsbanden een plaatje met onze telefoonnummers.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 4
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: GPS tracker

Bericht door Persistence »

Uiteindelijk heb ik deze gekocht omdat ik hem voornamelijk voor buitenland wil gebruiken: https://www.bol.com/nl/nl/p/smart-pet-t ... oductImage

Deze werkt met een prepaid simkaart. De app werkt helaas wel alleen met android, terwijl in het boekje staat ook met IOS.
Het installeren kost ff, want je moet eerst de simkaart activeren in je telefoon, dan vervolgens in de tracker doen, en om die te activeren met de app wordt een sms verstuurd dus moet je de simkaart weer in je telefoon doen om die smscode te lezen en vervolgens die Sim weer terug in de tracker.
Maar… je kunt instellen per welke frequentie een locatiebepaling wordt gedaan en ook live tracken. De locatie is redelijk nauwkeurig, paar tientallen meters afstand. Het kost ongeveer 5 cent per uitleesmoment, geen drol dus.
Heb hem thuis laten liggen en hij gaan dan ongeveer een week mee.

Het valt me reuze mee voor dat geld. Enige jammere is dat je niet ziet of hij aan of uitstaat, dat moet je ff met de app checken.
Afbeelding
Plaats reactie