Nieuw en Ongelezen

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 7
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Nieuw en Ongelezen

Bericht door Célie »

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen die twee, want bij mij staan volgens mij telkens dezelfde topics onder die 2 knoppen :scratch:
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 7
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door Célie »

Dueros schreef: 14 dec 2021, 17:51 Bij ongelezen staan de gelezen topics niet meer in de lijst. Bij nieuw wel.
Bij ongelezen staan ook topics waar ik al gelezen heb :scratch: Kijk :?


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
sabine
Site Admin
Posts in topic: 3
Berichten: 2053
Lid geworden op: 10 sep 2021, 13:56
Locatie: Oosterhout
Honden: 2
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door sabine »

Célie schreef: 14 dec 2021, 18:55
Dueros schreef: 14 dec 2021, 17:51 Bij ongelezen staan de gelezen topics niet meer in de lijst. Bij nieuw wel.
Bij ongelezen staan ook topics waar ik al gelezen heb :scratch: Kijk :?


Afbeelding

Afbeelding
bij ongelezen staan geen topics waar je het laatste bericht van hebt gelezen. Als er dan weer een bijkomt, dan staat ie weer wel in de lijst
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 7
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door Célie »

Maar dat is bij nieuw toch ook, haha ik probeer te ontwarren welke knop voor mij nou het handigste is maar ik zie heel vaak dezelfde topics onder beide knoppen.
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 7
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door Célie »

Afbeelding

Kijk bij nieuwste staat toch ook berichten die ik al wel gelezen heb dus is dat toch niet meer nieuw voor mij
Gebruikersavatar
sabine
Site Admin
Posts in topic: 3
Berichten: 2053
Lid geworden op: 10 sep 2021, 13:56
Locatie: Oosterhout
Honden: 2
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door sabine »

Célie schreef: 14 dec 2021, 19:02 Maar dat is bij nieuw toch ook, haha ik probeer te ontwarren welke knop voor mij nou het handigste is maar ik zie heel vaak dezelfde topics onder beide knoppen.
Nee, bij nieuw blijft ie staan, tot de volgende keer dat je op het forum komt. Bij ongelezen is ie weg als je hem leest. Pak eens een andere layout, dan denk ik dat je het duidelijker kan zijn. De donkere, bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 1
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door hakunamatata »

Bij ongelezen staan echt álle topics met minimaal een bericht dat je nog niet gelezen hebt, dus ook oude topics die je bewust overgeslagen hebt of van al een week terug ofzo.

Bij nieuw staan de topics met nieuwe berichten vanaf de laatste sessie (als ik het goed zeg). Dus als je dagelijks op het forum komt dan staan daar alleen berichten van gisteren bij wanneer daar ook wat nieuws in was gezegd sinds die laatste sessie. Als je een topic bewust hebt overgeslagen en er niks nieuws meer in gezegd is komt dat topic niet steeds naar voren zoals bij ongelezen wel is.

Geen idee of dit een beetje duidelijk is zo :')
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 7
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door Célie »

hakunamatata schreef: 14 dec 2021, 19:06 Bij ongelezen staan echt álle topics met minimaal een bericht dat je nog niet gelezen hebt, dus ook oude topics die je bewust overgeslagen hebt of van al een week terug ofzo.

Bij nieuw staan de topics met nieuwe berichten vanaf de laatste sessie (als ik het goed zeg). Dus als je dagelijks op het forum komt dan staan daar alleen berichten van gisteren bij wanneer daar ook wat nieuws in was gezegd sinds die laatste sessie. Als je een topic bewust hebt overgeslagen en er niks nieuws meer in gezegd is komt dat topic niet steeds naar voren zoals bij ongelezen wel is.

Geen idee of dit een beetje duidelijk is zo :')
Ja, nu snap ik het beter dan kan ik dus het beste via nieuw kijken. :ok:
L0bbes
Posts in topic: 2
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 okt 2021, 19:25
Honden: 2
Welke: wetterhoun

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door L0bbes »

Van mij mag dat best wat duidelijker weergegeven worden. Nu kan ik eigenlijk alleen aan de datum zien of er nieuwe berichten bij zijn gekomen of niet. Of kan ik ook zelf instellen dat topics met nieuwe berichten wat duidelijker worden weergegeven? Bijvoorbeeld vetgedrukt.
Nanna

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door Nanna »

Ik lees via Ongelezen. Dan bekijk ik wat ik lezen en daarna druk ik op ‘markeer alles gelezen’.
Dan krijg je niet steeds dezelfde topics voor je neus.
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 1
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door Zamunda »

L0bbes schreef: 15 dec 2021, 17:26 Van mij mag dat best wat duidelijker weergegeven worden. Nu kan ik eigenlijk alleen aan de datum zien of er nieuwe berichten bij zijn gekomen of niet. Of kan ik ook zelf instellen dat topics met nieuwe berichten wat duidelijker worden weergegeven? Bijvoorbeeld vetgedrukt.
Dat kun je heel duidelijk zien aan het A4-tje wat voor de titel staat. Kijk maar op onderstaande plaatje naar het verschil:

Afbeelding

Waar ongelezen berichten zijn staat hier een geel A4-tje, wat al bijgelezen is heeft geen A4tje. Je kunt het ook zien aan de grote vierkanten voor de titel, kijk maar naar het verschil in ditzelfde plaatje.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
sabine
Site Admin
Posts in topic: 3
Berichten: 2053
Lid geworden op: 10 sep 2021, 13:56
Locatie: Oosterhout
Honden: 2
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door sabine »

en in iedere andere layout dan die gruwelijke groene is het ook duidelijk. Ik ga er iig niets aan veranderen, het topic icoon is (in de donkere layout iig) duidelijk anders.
L0bbes
Posts in topic: 2
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 okt 2021, 19:25
Honden: 2
Welke: wetterhoun

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door L0bbes »

Dank voor de tips. :ok:

Ik lees duidelijk te weinig, dat helpt natuurlijk ook niet. Dan is gewoon alles nieuw.
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 7
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door Célie »

sabine schreef: 15 dec 2021, 19:32 en in iedere andere layout dan die gruwelijke groene is het ook duidelijk. Ik ga er iig niets aan veranderen, het topic icoon is (in de donkere layout iig) duidelijk anders.
Ja, dat had ik in ieder geval wel gezien haha. ik kwam alleen niet echt achter het verschil. Maar ik ga het gewoon doen zoals Nanna net zei :ok:
Nanna

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door Nanna »

Célie schreef: 16 dec 2021, 14:31
sabine schreef: 15 dec 2021, 19:32 en in iedere andere layout dan die gruwelijke groene is het ook duidelijk. Ik ga er iig niets aan veranderen, het topic icoon is (in de donkere layout iig) duidelijk anders.
Ja, dat had ik in ieder geval wel gezien haha. ik kwam alleen niet echt achter het verschil. Maar ik ga het gewoon doen zoals Nanna net zei :ok:
Dat is altijd het beste :lol1:
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 7
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Nieuw en Ongelezen

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 16 dec 2021, 14:50
Célie schreef: 16 dec 2021, 14:31
sabine schreef: 15 dec 2021, 19:32 en in iedere andere layout dan die gruwelijke groene is het ook duidelijk. Ik ga er iig niets aan veranderen, het topic icoon is (in de donkere layout iig) duidelijk anders.
Ja, dat had ik in ieder geval wel gezien haha. ik kwam alleen niet echt achter het verschil. Maar ik ga het gewoon doen zoals Nanna net zei :ok:
Dat is altijd het beste :lol1:
:lekkerpuh:
Plaats reactie